Gå til innhold

Utakknemlig nissevenn på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får "nisse" litt mer og gi henne kun sjokoladepapir. Nissing skal være gjort riktig ;) 

Anonymkode: 01469...6b3

😂😂 denne likte jeg! Haahahaha

Anonymkode: 74f8b...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I all verden...

Hvordan gjør dere det når dere er hjemme hos folk? Ber dem sette kjekspakken uåpnet på bordet? Middagen må være innpakket fra Fjordland? Skal de servere smågodt i en skål, må det være uåpnet pose fra Nidar? 

Anonymkode: 2b7e4...90e

Takk! Tusen takk:)

Anonymkode: 74f8b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slike ting er for barn/tenåringer. Nå er dere voksne og bør oppføre dere som voksne

Anonymkode: e2907...086

Men unger jobber ikke. Det står om nissevenner at dette er noe de gjør på jobb og som skal gjøres på jobbene til folk.  

Dette er alt en nissevenn skal gjøre på jobben til noen: Hemmelige kommentarer, nissestreker, dikt, sjokolade på skrivebordene til folk, pakke inn ting i folie, eh nesten hærverk på en arbeidsplass rett og slett, sende Mail til alle på arbeidplassen, pynte (rote til) kontorene, være ekstra raus med komplimenter - kan ikke folk være sånn ellers også og ikke da folk har mye å gjøre fra før av? Ikke rart de har blitt sure pga sjokoladen da... Grunn god nok til å slutte. 

Endret av Eltele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Eeehhh. Nei. Jeg gjør ikke det. Det er ikke jeg som er paranoid og ikke tør å spise uinnpakket sjokolade som jeg får av en kollega....

Unnskyld, jeg trodde Fjordland var middagsmat, jeg. Det er sjokolade, altså...
Men jeg drar nok på bensinstasjonen likevel. Jeg mistenker at du ikke er til å stole på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Eltele skrev:

Leste om nissevenn. I det hele tatt å ha så mye styr rundt seg på en arbeidsplass med alt det som står om nissevenner hadde fått meg til å slutte. Hvorfor har dere det? Holder det ikke å ha julebord? Dette blir alt for påtvunget spør du meg. Hvorfor må de begynne med alt dette i jula når folk har mye å gjøre i fra før av? Hva slags jobb er dette?

Der kunne jeg tenke meg å jobbe. Not! 

Jeg er enig. Men må man så må man. Er et over gjennomsnittet stressende  i yrket, vil jeg kunne tøre å påstå.

Anonymkode: 74f8b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tenkte du at hun skulle transportere med seg sjokoladen hjem? Skulle hun pakke den inn i dopapir? 

Anonymkode: 61d94...c1b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kunne jo hvert fall tatt deg tid til å pakke de inn i litt sølv papir da? Så formet den som et hjerte eller noe. Virker så enkelt dette liksom og gjentar meg selv, tror litt du prøvde å slippe billig unna. Eller så var det noe du kom på det og da som ikke var særlig gjennomtenkt 

Anonymkode: 5ebc6...8e6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, GauteS skrev:

Unnskyld, jeg trodde Fjordland var middagsmat, jeg. Det er sjokolade, altså...
Men jeg drar nok på bensinstasjonen likevel. Jeg mistenker at du ikke er til å stole på.

Her må man ha det inn med teskje! :laugh:

Når folk lager middag, tar de vel ikke på seg hansker for å lage salat og raspe gulrøtter? Vi stoler jo på at de vasker hender før de lager mat. Vi normale altså.

 

Anonymkode: 2b7e4...90e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord. Lar dere OCD-oversensitive-bakteriefolk få kjøre showet videre her jeg;) Kos dere gløgg! Ho ho ho

Anonymkode: 74f8b...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oh lord. Lar dere OCD-oversensitive-bakteriefolk få kjøre showet videre her jeg;) Kos dere gløgg! Ho ho ho

Anonymkode: 74f8b...ea5

Jeg er faktisk ikke drit nøye på det, men hun aner ikke hvem som har lagt det der til henne kanskje det kan være han på jobben som aldri vasker hendene eller han som konstant klør seg i ansiktet/ørene/nesa. 

Anonymkode: 5ebc6...8e6

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenkte du at hun skulle transportere med seg sjokoladen hjem? Skulle hun pakke den inn i dopapir? 

Anonymkode: 61d94...c1b

Gjennom munnen var tanken min litt da. Litt energipåfyll i løpet av dagen:)

Anonymkode: 74f8b...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er faktisk ikke drit nøye på det, men hun aner ikke hvem som har lagt det der til henne kanskje det kan være han på jobben som aldri vasker hendene eller han som konstant klør seg i ansiktet/ørene/nesa. 

Anonymkode: 5ebc6...8e6

Okei, kan skjønne den der pittebittelitt:) Men fortsatt står jeg på at det er utakknemlig. Fikk som sagt  nestwn samme gave og ofra ikke det der en tanke.  Men det er meg:)

Anonymkode: 74f8b...ea5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er vitsen med en så rævva gave? Enten gidd å gjør det ordentlig, eller la vær. 

Anonymkode: 5d40f...45b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde satt pris på det uansett, men hadde ikke spist sjokoladen om den ikke var innpakket. men nå spiser ikke jeg noe jeg ikke kan lese varedeklarasjon på heller, er litt for paranoid, men en hyggelig hilsen er vel mer en godt nok :)

Anonymkode: f8809...34c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hahahaha. Her var det mange kravstore og gretne kvinnfolk! Jesus Kristus😂

Anonymkode: 74f8b...ea5

Ja, ikke sant.    Nissevenn !    For noe tant og fjas. Jaggu glad for at jeg ikke jobber på en sånn plass,  :fnise:

Anonymkode: 347dd...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Okei. Dette er egentlig en filleting,men jeg er litt vinglepetter når det gjelder hvordan jeg skal opptre sosialt så lurer på hva dere ville gjort i denne situasjonen.

Snakka med noen kolleger om nisssevenn-ordningen vi har på jobb(man skal gi noe hyggelig til en person som ikke vet som er din nissevenn). Hun ene fortalte hva hun hadde fått, men var ikke fornøyd med noen sjokoaldebiter fordi de ikke lå innpakket i en pose. De lå oppå et ark med en koselig hilsen. Jeg er tilfeldigvis henne nissevenn og kjente jeg ble litt oppgitt og egentlig litt provosert. Jeg sa ikke noe om at jeg var hennes nissevenn, men at man kanskje burde være fornøyd med det man får og at sikkert alle prøver sitt i beste i en strevsom juletid. 

Hva synes dere? Og ville dere gitt denne dama noe mer nå? 

Anonymkode: 74f8b...ea5

 

Blir mest overrasket over deg, Ts. Du spør om råd her, men svarer skikkelig bedritent. Du skriver at du hadde gitt henne sjokoladebiter innpakket i en slags pose. Og de lå oppå et ark. ÆSJ

ÆSJ, ÆSJ, ÆSJ. Både til deg og til den bedritne gaven din. Hva forventer du egentlig, din gris? Å få masse takk for en ekkel gave som hadde ligget i en eller annen svett ryggsekk du hadde med deg? Sammen med de like svette treningsklærne dine? 

 

Hvis du først skal gi noen en gave, så får du sørge for å gjøre det skikkelig. Det går faktisk an å kjøpe innpakket godteri i løsvekt. Et par slike i et fint kremmerhus av gjennomsiktig plast ville virkelig ha gjort seg. Og et koselig kort til et par kroner med en like koselig hilsen skrevet av deg.

Hvis du/dere først skal leke nisse, så gjør det med omtanke og vennlige ord. Ikke bare riv løs et ark fra en kladdebok, med ekkel, svett, gammel sjokolade pakket i en slags pose. Seriøst???????? 

 

Jeg hadde forstått klagingen din hvis det var DU som hadde fått en slik jævlig gave fra noen, men å være den som gir dette til en kollega mens du forventer takk og ros?? Hva slags manerer har du egentlig lært hjemmefra siden du behandler andre rundt deg som søppel, men forventer gull og takksigelser i retur???  Jeg håper ikke du er den jeg tror du er, for da klarer jeg rett og slett ikke å respektere deg. Og vær så snill å ikke sammenligne middager hjemme hos folk med ekkel, svett sjokolade lagt på pulten av en fremmed kollega. Det er ikke sammenlignbart, og dét vet du. 

Skjerp deg, gå ut og kjøp en ny gave til kollegaen din, og legg deg flat. Men det tviler jeg på at du gidder, så fordomsfull som du er. 

ÆSJ. 

Anonymkode: 8b350...673

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, GauteS skrev:

Oi, du pleier altså å klisse med og ta på middagsmaten med hendene? På mine hjemtrakter pleier vi å bruke sleiver og denslags redskaper. Jeg tror heller jeg drar og finner en bensinstasjon eller noe...

Har du aldri sett profesjonelle kokker? De kladder og fingrer med maten som bare faen. Med god håndhygiene tåler de fleste en finger på pølsa, så sant du ikke er en «bubbleboy».

Anonymkode: 468b5...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha. Men å bli sur og snurt er så sykt teit. Det er en barnslig lek,ikke en ordentlig julegave. Get over yourself. Jeg ga de fra min sjokoladepakke, rene og pene 😉 Får være måte på altså. Da dropper jeg heller å være med om folk skal være så pripne.

Anonymkode: 74f8b...ea5

Men hun kunne jo ikke vite med sikkerhet at de sjokoladene var helt rene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst!! Sønnen min mista slikkepinnen sin på gulvet på butikken idag.. han tok den opp å putta den i munnen igjen.. shit happens! 😎😎 tenk dere den bakteriebomba da 😉😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...