Gå til innhold

Utakknemlig nissevenn på jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du aldri sett profesjonelle kokker? De kladder og fingrer med maten som bare faen. Med god håndhygiene tåler de fleste en finger på pølsa, så sant du ikke er en «bubbleboy».

Anonymkode: 468b5...d63

Maten stekes eller bakes jo ofte etterpå og varmen dreper en del basiller ;-) Er ellers enig i at mange nok er litt unødig redde for bakterier. Kroppene våre tåler enormt mye og er såpass motstandsdyktig som den er nettopp fordi den over tid har blitt utsatt for bakterier og tilpasse seg ved å bygge opp et immunforsvar. Bare tenk på hvor mye mer en voksen og frisk kropp tåler sammenliknet med feks en nyfødt. Dette gjelder for så vidt evolusjonsnessig også. Ja til bakterier! :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, Annonym91 skrev:

Psst!! Sønnen min mista slikkepinnen sin på gulvet på butikken idag.. han tok den opp å putta den i munnen igjen.. shit happens! 😎😎 tenk dere den bakteriebomba da 😉😉

Da kommer jo 3-sekunders regelen inn i bildet :)

Men fra spøk til alvor - jeg har måttet tatt egenmelding 3-4 ganger de siste få årene etter å ha spist av uinnpakket fellessnacks på jobb. Så der har jeg full stopp. Det er mer enn bare bakterieparanoia for meg. Magesjau i flere dager, det er ikke verdt det.

Anonymkode: ea95a...869

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 sekunders regelen er bare bullshit. Visse bakterier trenger ikke så lang tid for å bli overført til mat. Nå må man få la ungene sine sleike på gulvet om man ønsker, hver sin lyst. Men når man lager nissevenn på jobb, burde det kanskje gjenspeile at folk ikke er 5 år lengre...

Anonymkode: 9208e...e89

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kommer jo 3-sekunders regelen inn i bildet :)

Men fra spøk til alvor - jeg har måttet tatt egenmelding 3-4 ganger de siste få årene etter å ha spist av uinnpakket fellessnacks på jobb. Så der har jeg full stopp. Det er mer enn bare bakterieparanoia for meg. Magesjau i flere dager, det er ikke verdt det.

Anonymkode: ea95a...869

Tuller du? Så hele avdelingen lå langflate hjemme? Hva i all verden kan dette skyldes? 

Hos oss setter folk ofte fram sjokoladekaker e.l. særlig før jul. Aldri sett at noen vegrer seg for å ta eller hørt at noen er blitt syke. Veldig spesielt det der, må jeg si! 

Anonymkode: 2b7e4...90e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Så hele avdelingen lå langflate hjemme? Hva i all verden kan dette skyldes? 

Hos oss setter folk ofte fram sjokoladekaker e.l. særlig før jul. Aldri sett at noen vegrer seg for å ta eller hørt at noen er blitt syke. Veldig spesielt det der, må jeg si! 

Anonymkode: 2b7e4...90e

Skulle stå sjokoladeSKÅLER, ikke kaker...

Anonymkode: 2b7e4...90e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂 Så mange latterlige folk her😂🤓 Keep going, jeg får meg iallfall en god latter😉

Anonymkode: 74f8b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som snakker om bakterier. Regner med dere forsiktig lirker av papiret, går og vasker hendene for så å ta i selve sjokoladen? 

 

Slutt å lat som om dere er så utrolig hygieniske.

Anonymkode: 0534b...3ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Dette er egentlig en filleting,men jeg er litt vinglepetter når det gjelder hvordan jeg skal opptre sosialt så lurer på hva dere ville gjort i denne situasjonen.

Snakka med noen kolleger om nisssevenn-ordningen vi har på jobb(man skal gi noe hyggelig til en person som ikke vet som er din nissevenn). Hun ene fortalte hva hun hadde fått, men var ikke fornøyd med noen sjokoaldebiter fordi de ikke lå innpakket i en pose. De lå oppå et ark med en koselig hilsen. Jeg er tilfeldigvis henne nissevenn og kjente jeg ble litt oppgitt og egentlig litt provosert. Jeg sa ikke noe om at jeg var hennes nissevenn, men at man kanskje burde være fornøyd med det man får og at sikkert alle prøver sitt i beste i en strevsom juletid. 

Hva synes dere? Og ville dere gitt denne dama noe mer nå? 

Anonymkode: 74f8b...ea5

 

Blir mest overrasket over deg, Ts. Du spør om råd her, men svarer skikkelig bedritent. Du skriver at du hadde gitt henne sjokoladebiter innpakket i en slags pose. Og de lå oppå et ark. ÆSJ

ÆSJ, ÆSJ, ÆSJ. Både til deg og til den bedritne gaven din. Hva forventer du egentlig, din gris? Å få masse takk for en ekkel gave som hadde ligget i en eller annen svett ryggsekk du hadde med deg? Sammen med de like svette treningsklærne dine? 

 

Hvis du først skal gi noen en gave, så får du sørge for å gjøre det skikkelig. Det går faktisk an å kjøpe innpakket godteri i løsvekt. Et par slike i et fint kremmerhus av gjennomsiktig plast ville virkelig ha gjort seg. Og et koselig kort til et par kroner med en like koselig hilsen skrevet av deg.

Hvis du/dere først skal leke nisse, så gjør det med omtanke og vennlige ord. Ikke bare riv løs et ark fra en kladdebok, med ekkel, svett, gammel sjokolade pakket i en slags pose. Seriøst???????? 

 

Jeg hadde forstått klagingen din hvis det var DU som hadde fått en slik jævlig gave fra noen, men å være den som gir dette til en kollega mens du forventer takk og ros?? Hva slags manerer har du egentlig lært hjemmefra siden du behandler andre rundt deg som søppel, men forventer gull og takksigelser i retur???  Jeg håper ikke du er den jeg tror du er, for da klarer jeg rett og slett ikke å respektere deg. Og vær så snill å ikke sammenligne middager hjemme hos folk med ekkel, svett sjokolade lagt på pulten av en fremmed kollega. Det er ikke sammenlignbart, og dét vet du. 

Skjerp deg, gå ut og kjøp en ny gave til kollegaen din, og legg deg flat. Men det tviler jeg på at du gidder, så fordomsfull som du er. 

ÆSJ. 

Anonymkode: 8b350...673

Lite å gjøre for tida? 😉 Blir provosert over et innlegg på nett om to sjokoladebiter, du er kul! Sikkert en fryd å være rundt! Hang in there:)

Anonymkode: 74f8b...ea5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt glad. Var det hjemmelaget konfekt?

Jeg kjenner noen som lager så utrolig gode hjemmelaget marsipan med sjokolade og diverse. Hun gir bort mange. Tror de fleste blir så glade og takknemlige. Blant annet jeg. Men har lest og hører jo her av mange at de hadde kastet det. Så trist. Det er jo rikelig mye arbeid og kvalitet med hjemmelaget konfekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som er så redd for bakterier: 99,999999% er ikke farlige og mange er både bra for oss og til og med livsviktige. Take a chill pill!

Anonymkode: 7fcf9...23e

 

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du? Så hele avdelingen lå langflate hjemme? Hva i all verden kan dette skyldes? 

Anonymkode: 2b7e4...90e

På min arbeidsplass settes det frem skåler med snop til jul og påske. Ett år ble flere av de ansatt syke med magesjau dagen etter de hadde vært på jobb, det viste seg etterhvert at alle som hadde blitt syke hadde spist av snopeskålen, mens de som ikke hadde spist var friske. Da er det altså en ansatt som ikke har klart å vaske hende etter dobesøket, og spredt avføringen sin blandt sjokolade og vingummi i felles skålen. Deilig tanke altså :eeeh: 

Jeg er ikke hysterisk på noe vis ifht mat, men etter tyve år i helsevesenet der jeg har fulgt flerfoldige pasienter på toalettet så kan jeg si at det å vaske seg på hendene slett ikke er en selvfølge for svært mange, og å skylle fingerspissene kan heller ikke kalles vasking. Jeg har ingen problemer med å spise middag hjemme hos folk eller ta av en åpnet kjekspakke, men helt ærlig er det en del ting fra fellesbord jeg ikke spiser når jeg vet hvem som har laget det, og noen sjokoladebiter kladdet på av en ukjent hadde gått rett i søpla. Jeg hadde ikke klaget høylydt, men etter å ha lest hvor hårsår ts er vet jeg ikke om hun som fikk det egentlig klaget heller, eller bare har kommentert det.  

Anonymkode: c4454...1ec

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns TS oppfører frekt. Å "le" ,gjøre narr av,  si at folk har psykiatriske diagnoser pga av de ikke gidder å spise svette sjokoladebiter, man ikke vet hva har vært i kontakt med.  Hvorfor ga TS innpakket,  HELE sjokoladepakken?

Nei,  det er vanlig fornuft å si nei til den presenterte sjokoladen her.

Heller Ts som virker grisete. 

Jeg hadde ikke spist,  men latt som jeg var glad ettersom gesten som teller.

Så 2 minutter senere hadde jeg glemt hele greia. 

TS, kommer nok med"  haha, jeg er så kul og chill jeg. Dere er kjipinger ass"

Anonymkode: 54dbb...e6e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer på hvor mange av dere som skriker opp om hygiene og alt skal være innpakket tar frukt eller godteri eller pepperkaker som ligger i skåler i noen butikker rundt omkring?

Anonymkode: 1cd02...bb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor mange av dere som skriker opp om hygiene og alt skal være innpakket tar frukt eller godteri eller pepperkaker som ligger i skåler i noen butikker rundt omkring?

Anonymkode: 1cd02...bb1

Amen! 

Anonymkode: 74f8b...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor svarer du så ekkelt, TS? Hvorfor kaller du andre latterlige og det som verre er bare fordi de er uenige med deg? Håper du ikke oppfører deg slik på jobben også. Du framstår veldig usympatisk. 

Jeg synes dere BEGGE bommet her. Jeg hadde heller ikke likt spesielt godt å få uinnpakket godteri som noen har tatt på, når jeg ikke vet hvem det kommer fra! Noen har mer bakterieskrekk enn andre, uten at det er noe galt med dem av den grunn. Videre hadde jeg selvsagt ikke gått å klaget over gaven, spesielt ikke når jeg ikke visste hvem som hadde gitt den. Det er utakknemlig og klage på en gave - også en dårlig gave. 

Men dette er jo heller ikke noen stor sak. Man velger sine kamper. Ok, så har dere to ulike meninger om dette med bakterier og hygiene - la det passere. Dere kunne begge håndtert denne saken annerledes. Å la noe så bagatellmessig eskalere til en konflikt, nekte å gi henne mer nissevennoppmerksomhet og gå å være sur for dette er helt unødvendig. Bidra heller til et godt arbeidsmiljø, og dropp uinnpakket snop i framtida.  

Anonymkode: 70315...bc1

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun er utakknemlig kan du begynne å gjøre nissestreker på henne istede 

Anonymkode: 1b2bf...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om du hadde en sjokoladeplate du spise av og brakk av noen biter, putta i en plastposte og ga til henne? Altså, en sånn eventyrsjokolade koster vel 10 kr. Jeg vil si du vingler ganske mye sosialt hvis du ikke ser problemet med dette.

Nå var hun ganske taktløs, men du får ta det som et kompliment at hun ikke trodde at det var du som ga en så dårlig og ekkel gave.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvor mange av dere som skriker opp om hygiene og alt skal være innpakket tar frukt eller godteri eller pepperkaker som ligger i skåler i noen butikker rundt omkring?

Anonymkode: 1cd02...bb1

Hva vet du om nettopp jeg rører slikt?

Anonymkode: 5ebc6...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...