Gå til innhold

Toppløs underholdning på julebord...i 2017!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et julebord uten det motsatte kjønn? Høres ut som en katastrofe. Og strippere var vel det eneste de klarte å oppdrive av damer for kvelden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at kvinner er sure over dette er jo at det nesten bare er menn som får denne typen moro servert.

Anonymkode: 1934d...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rosalie skrev:

Nei takk. Da hadde jeg reist meg og gått. Jeg forventer et minimum av profesjonalitet på jobbarrangement.

Nå er du bare prippen.

Anonymkode: 57411...b25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er du bare prippen.

Anonymkode: 57411...b25

Tåpelig å kalle noen for prippen fordi vedkommende ikke ønsker å få servert en annen dame sine pupper som underholdning. Hele opplegget er rimelig sært, men sier trolig mest om desperasjonen til mennene som var der.

Nakne pupper på en du liker og skal ha sex med - ja. Nakne pupper på en fremmed dame som bare er betalt for å vise seg frem - eh, ta en runk på privaten foran dataskjermen i stedet da. Hva er formålet liksom? Bli kåt rundt kollegaene sine?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ferny said:

Et julebord uten det motsatte kjønn? Høres ut som en katastrofe. 

Mulig du har dårlige erfaringer med sosialisering med bare kvinner, men jeg har ikke hatt dårlige erfaringer med julebord med bare menn. 

 

3 hours ago, Ferny said:

 Og strippere var vel det eneste de klarte å oppdrive av damer for kvelden...

Nå er ikke jeg fan av strippere. Men blir for dumt å fremstille det som om strippere var det eneste de klarte å oppdrive av damer. Julebord handler sjeldent om å arrangere en fest og invitere fremmede av motsatt kjønn. Det handler om sosialisering med kollegaer og venner. Om bedriften/organisasjonen/venngjengen kun hadde menn så blir julebordet også kun med menn.  Det har ingenting med at de ikke klarer å oppdrive damer. 

Anonymkode: f2b08...1e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må si jeg ikke blir så jævlig opprørt av det, jeg bare synes det er helt ubegripelig harry. Jeg hadde ikke blitt støtt, men jeg hadde lurt på hva i alle dager slags folk jeg egentlig jobbet med som syntes det her var kult fremfor håpløst. 

Og uttalelsen til daglig leder er så ufattelig taktisk håpløs at jeg undres over om han var edru eller ei da avisen ringte. Uten at det har noe særlig med selve hendelsen å gjøre.

Anonymkode: e84b2...348

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
11 hours ago, AnonymBruker said:

Forskjellen er holdningene blant publikum. Mannlig publikum ser på kvinner som stripper som goder de har rett på, og det snakkes nedlatende og grovt om hva man kan tenke seg å gjøre med kvinnene etc. Kvinner ser på mannlige strippere som ren underholdning uten noe objektivisering.

Anonymkode: d2d87...5bb

 

11 hours ago, Maverick* said:

Så patetisk av menn å se på kvinner som underholdning på den måten. Men ganske typisk for menn som er jomfruer eller ikke har draget.

 

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det er underholdning. Menn tar med seg nedlatende holdninger inn i rommet forut før stripping og de nedlatende holdningene forsterkes. Kvinner som er på mannlige strippere har ikke det begredelige menneskesynet til grunn. De tiltrekkes ikke av å degradere, men av å la seg underholde.

Anonymkode: d2d87...5bb

Dette er latterlige kommentarer som er flaue å lese. For det første er ikke objektivisering et norsk ord. Seksualisering er nok det mest adekvate ordet vi har på norsk. Og å driste seg til å antyde at kvinner ikke seksualiserer er for innholdsløs retorikk som kun tjener å avsløre fordommene og manglende likestillingsevne til den som kommer med slike utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Forskjellen er holdningene blant publikum. Mannlig publikum ser på kvinner som stripper som goder de har rett på, og det snakkes nedlatende og grovt om hva man kan tenke seg å gjøre med kvinnene etc. Kvinner ser på mannlige strippere som ren underholdning uten noe objektivisering.

Anonymkode: d2d87...5bb

Jeg har vært på strippeshow av både den kvinnelige og mannlige sorten, og påstanden om at kvinner aldri objektifiserer en mannlig stripper er oksebæsj!

Kvinner er ikke noe bedre enn menn, når det kommer til å sikle på stripperene, snakke høyt om hva de vil gjøre med de, eller tafse. 

Kanskje heller tvert i mot..

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annetnavn_

objektivisering? Seksualisering? Jeg klarer ikke helt å bli provosert på det grunnlaget, men jeg synes dette er svært umodent og pinlig i jobbsammenheng.

Endret av Annetnavn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en underleverandør av Get står det i artikkelen. Altså er nok dette et firma som driver med installering sv telelinjer eller noe sånt. Hvor mange damer tror du er i den bransjen? Det er da ikke noe å rope om likestilling for pga :daane: 

Anonymkode: 6b1fc...97e

Det er kanskje ikke rart det er få kvinner i den bransjen når man fortsatt har holdninger forankret helt opp til ledelsen om at strippere er greit på firmafest...

Jeg jobber selv i entreprenørbransjen, og det er en konstant pågående prosess for å få særlig unge kvinner til å kunne gli lett inn i miljøet ute på anlegg. Kalendre med toppløse damer i fellesområder på brakka er f.eks. på ingen måte akseptabelt lenger.

Jeg tenker også på de stakkars servitørene på arrangementet. For en firmafest bestående av kun menn + strippeshow + alkohol vil fort gi innpåslitne gjester, og servitører skal slippe å bli klådd på og få slengt slibrige forslag etter seg på jobb.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde ledelsen gått ut med en beklagelse. Sosiale reaksjoner er helt klart på sin plass i denne saken. Trodde vi var komt lengre i 2017!

Anonymkode: a4e84...af7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du er klar for å bli servert champagne og danset for av to mannlige bodybuildere i tanga på ditt eget julebord?

Anonymkode: 20a6d...94b

Hvorfor i svarte hel*** skulle jeg bry meg om det? Min selvfølelse utfordres vel ikke av menn som tjener til livets opphold med tips som er dytta opp i underbuksa? Jeg ler hele veien hjem til mitt hus, min familie i en taxi kjørt av en innvandrer som tjener like mye på å være inkompetent, feit og uhøflig. Jeg kan ha medfølelse med han og håpe at den store pikken hans sørger for at han får til sex i livet som pengene gir meg.

Men jeg blir da ikke krenket av at en fyr har dårlige alternativer tilgjengelig, og utnytter de han har? Det å ta ansvar for seg selv, står det en respekt av som overskygger alle tåpelige moralske og politiske selvrunkingsargumentasjoner.

Problemet er selvfølgelig at diskusjonen ikke er synkron; det finnes ingen tilsvarende problemstilling når man bytter mellom kjønnene; det ER forskjell i hvordan vår kulturelle selvfølelse oppfattes av oss selv og de som ser på. Så jeg har ingen problem med å se at denne situasjonen kan oppfattes problematisk når det er kvinner som objektivviseres.  

Menn har ikke den instinktive motforestillingen mot å objektiviseres; vi er pinlig klar over at vi er lett erstattbare objekter uten egentlig verdi; å bli objektivisert vil for den store andelen menn være et mål og verdsatt. 

Denne situasjonen er  først og fremst klein og litt tåpelig. Jeg har som del av jobb situasjoner vært invitert på strippebuler og horehus, og jeg må si at det føles fremmed og ute av kontekst. Jeg skjønner det ligger noen kulturelle mekanismer bak, men det er grenser på hvor mye jeg er villig til å innordne meg sånt. Så jeg ville nok mislikt denne toppløse serveringen mye mer enn chippendales versjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får vi kvinner aldri noe sånt???

Anonymkode: 1934d...d6d

Det er bare å bestille det.

Anonymkode: f406e...40e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem med at guttaboys hadde strippere på julebordet sitt (det finnes GARANTERT jentejulebord med halvnakne menn også). Det jeg reagerer på var at de ikke opplyste de ansatte om opplegget slik at de (kvinner og menn) kunne velge selv om de var komfortable med å jobbe i en slik kontekst.

Jeg skjønner godt at en 23-årig kvinne synes det er ubehagelig å servere en gjeng fulle og oppheisa menn som nettopp har fått pupper dasket i trynet - oddsen er stor for at servitøren vil bli behandlet annerledes på bakgrunn av "underholdningen", og det er absolutt ikke greit.

Kort oppsummert: Greit med pupp dersom alle involverte er informerte om det og kan velge selv om de ønsker å være tilstede.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Rosalie said:

Det er kanskje ikke rart det er få kvinner i den bransjen når man fortsatt har holdninger forankret helt opp til ledelsen om at strippere er greit på firmafest...

Jeg jobber selv i entreprenørbransjen, og det er en konstant pågående prosess for å få særlig unge kvinner til å kunne gli lett inn i miljøet ute på anlegg. Kalendre med toppløse damer i fellesområder på brakka er f.eks. på ingen måte akseptabelt lenger.

Jeg tenker også på de stakkars servitørene på arrangementet. For en firmafest bestående av kun menn + strippeshow + alkohol vil fort gi innpåslitne gjester, og servitører skal slippe å bli klådd på og få slengt slibrige forslag etter seg på jobb.

Selvsagt er dette akseptabelt.

Anonymkode: 35552...cb5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...