Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

5 timer siden, Kaiaermeg skrev:

Hmm, nå vet ikke jeg hvor vondt det var osv, men jeg kjente godt at det skjedde noe når egget festet seg/prosessen begynte :)  Jeg har generelt kjent alt som skjer inni meg mye bedre denne gangen, mulig man blir mer følsom innvendig eller vet hva man skal kjenne etter... men om du er bekymret ville jeg dratt på TUL ❤️ 

På høyre side av magen, sånn ca. i navlehøyde. Men tipper jeg bare hadde en syk EL for to uker siden, for var så sykt øm og det stakk så mye. Ja, kanskje man blir mer følsom, rett og slett!

Jeg venter nok litt med TUL, med mindre jeg får veldig vondt igjen.

4 timer siden, bondekone skrev:

Neimen gratulerer, så gøy at det skjedde så fort!😍 og ang smerter vet jeg selv ikke, utover at jeg og hadde ganske intens stikk/smerter når egget har festet seg. Håper og tror det ikke er noe spesielt😉 skal du på noe TUL? 

Tusen takk! Smertene sammenfaller jo med da jeg trolig hadde EL, så helt usannsynlig er det ikke at de hadde sammenheng med EL, og nå sammenheng med svangerskapet 😊 Så jeg er ikke fryktelig bekymret, men blir nok legen next hvis det forverrer seg.

Har lyst på TUL, tenker i utgangspunktet rundt uke 12 som sist. Spørs om jeg klarer å vente så lenge!!

——

Symptomer:

-ømme pupper

-stikkinger i magen, høyre side

-veldig godt humør ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Åh herlighet så koselig!!!! Grattis så masse👌👌👌🎉🎉🎉 når blir termin?

Takk!! 🥰🥳

Jeg er ikke sikker, siste mens har jeg ikke kontroll på og tror dette var en lang syklus.. men hvis EL var da jeg tror, er termin 18.07 ☺️🙌🏻 Må nok kanskje gå på TUL for å finne ut av dette her..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+1

Kjenner meg ikke så veldig gravid, jeg. Men bladde tilbake i dagboka, og så at det var samme greiene sist. Slet LITT med mild kvalme fra 6+5. Ellers var det lite symptomer så tidlig, utenom trøtthet og ømme pupper.

På samme måte som sist, våkner jeg nå også mellom kl. 03 og 05 på natta og sliter med å sovne igjen.. Så litt trøtt er jeg, men ikke sånn gravid-trøtt som sist, husker jeg sovnet sittende i kontrostolen på jobb.

Men, er fortsatt tidlig! :) Driver og bruker opp graviditetstestene (har MANGE fra sist runde) og tester hver morgen, jeg. Bare for moro skyld 😁 Meg hver morgen: "Jepp, fortsatt gravid".

 

Symptomer:

-Ømme pupper

-Våkner på natta uten grunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting er som positive graviditetstester... og vertfall når hcg er så høy at strekene kommer samtidig❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sjokoladepiken Ikke sant 🥰 Hvordan går det med deg? Hvordan er formen? ☺️
 

Kjenner at jeg er litt kvalm etter en lang arbeidsdag 🥴 Håper det holder seg på et mildt nivå. Må jo også innrømme at jeg syns det er litt godt å kjenne noen symptomer 🥰 Men i koronakaoset så er jo det ikke så gøy å gå rundt å være kvalm på jobb i og med at det også kan være et symptom på Covid-19. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går fint. Er kommet til uke 13 så nå har kvalmen og den verste trettheten gitt seg heldigvis😇👌

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sjokoladepiken skrev:

Det går fint. Er kommet til uke 13 så nå har kvalmen og den verste trettheten gitt seg heldigvis😇👌

Hurra for uke 13  🥳 snart kommer magen! 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+6

Kvalmen har virkelig økt på de siste dagene. Føler meg uggen så og si hele dagen og i hvert fall etter anstrengelser og etter jobb. Blir veldig trøtt og tiltaksløs av det 😫 Har ikke kasta opp enda, så skal vel egentlig ikke klage, men føler meg langt i fra i toppform og er mye trøtt. Legger meg tidlig og våkner tidlig, så blir jeg trøtt igjen etter et par timer 😅

Får håpe det er forbigående 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2 

...Så trøtt 😫 Når jeg kommer hjem fra jobb, så er jeg skikkelig gretten og irritabel. Er så lite som skal til før jeg hisser meg opp. 
 

Har blitt henvist til TUL på grunn av stikkingen på høyre side, for å sjekke at ikke embryoet har festet seg i egglederen. Har blitt litt nervøs for det de siste dagene, da det stikker så fælt og det har økt på. Har heller ikke opplevd murringer i livmora.

Trolig er nok alt i orden, men veldig greit for meg å få det sjekka. Da får jeg vite hvor langt jeg er på vei også 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+4

Er visst litt kortere på vei enn jeg trodde, ikke så rart mtp. at jeg egentlig hadde null kontroll på EL eller mensen eller noe forrige syklus. Litt nedtur, hadde heller håpet på å være litt lenger på vei, MEN det var en FIN bønne der, så plommesekken og hjertet og alt ❤️ Begynner å glede meg skikkelig 😊
 

Det var veldig koselig å se at det var noe der. Angrer på at jeg ikke ba om utskrift, men vet ikke om det er innafor 🤷🏻‍♀️

Endret av Aryamili
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

14+2

Var på privat ultralyd i går, og ble satt frem nesten en uke :) Hyggelig overraskelse! Det stemmer bedre med mine egne beregninger mtp. når vi hadde sex og sånn.

STOR forskjell på å dra på ultralyd i uke 12 , som vi gjorde sist, og uke 14. Syns babyen var STOR! :D Det var en fin opplevelse, gynekologen tok seg god tid (brukte hele halvtimen som vi betalte for, sist gikk vi et annet sted og fikk se i maks 10 min), samboer fikk være med og vi fikk til og med se i 3D. Eneste negative var at han eller hun lå inn mot ryggen, og ville IKKE vise ansiktet sitt hverken i profil eller rett forfra. Men vi fikk noen gode bilder likevel, og kjente bare at jeg begynte å glede meg og innse at det er noen der inne som skal bli en del av familien vår <3 

Har fått innkalling til OUL og i det hele tatt går ting fort nå. Har vært utrolig kvalm fra uke 7 til uke 12-13, type KONSTANT, hele dagen og på natten også. Brekt meg for hver minste ting og i det hele tatt følt meg syk og totalt blottet for energi. Kvalmen har gitt seg, men er fremdeles helt ubrukelig når klokka nærmer seg åtte. Det er litt kjedelig, samtidig som jeg syns det begynner å bli veldig koselig, endelig. Har så lyst til å kjenne på de gode følelsene, siden dette trolig blir siste barnet for oss. 

Det eneste jeg sliter med nå, utenom trøtthet, er å si det til folk. Jeg hater det virkelig. Gikk og grudde meg flere dager for å si det til familien, vet jo hvor glade de blir, men jeg bare takler ikke sånne annonseringer. Neste er jo jobben.. Kjenner det vrenger seg inni meg av tanken. Har øvet meg og sagt det til de det føles naturlig å si det til, så får vi håpe det sprer seg naturlig. Men føler liksom jeg bør si det til sjefen selv, ikke at han skal finne det ut via via.. Vanskelig!

Kunne godt bare gått hele svangerskapet uten å si noe og så bare "heluuu har fått baby". Haha. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...