Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

CD 28

Hadde en del EL-slim CD25 og CD26 også, så aner ikke når EL var, eller om det var. Men hvis denne syklusen blir noenlunde lik de to foregående, får jeg mensen rundt CD34, så om en ukes tid.

Har ikke ømme pupper eller noen ting, da jeg ble gravid sist fikk jeg sykt ømme pupper i DPO-land. Har en del halsbrann, men det sliter jeg med i perioder uansett. Tror ikke dette blir en babysyklus, håper bare mensen ikke lar vente på seg sånn sykt lenge, noe som skjedde sist vi skulle i gang med prøvingen.

Tenker ikke mye på DPO-land nå, er alene med lille gutten vår denne uka og dagene går i ett. Vært trøtt i helga i tillegg, men sånn er det av og til! Husjakten fortsetter, og skal på visning igjen på tirsdag 🤩

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist gang jeg ble gravid hadde jeg alle de vanlige symptomene: festesmerter, ømme bryster, kvalm, trøtt, oppblåst. 

Denne gangen har jeg ingenting! Kjenner at livmoren strekker seg litt, men det er det! Trenger ikke oppleve neste graviditet likt som første :) så selv om du ikke har ømme pupper, kan du likevel være gravid! Eneste grunnen til at jeg tok min test er fordi jeg var lettere irritabel dagen før IKM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Milio skrev:

Sist gang jeg ble gravid hadde jeg alle de vanlige symptomene: festesmerter, ømme bryster, kvalm, trøtt, oppblåst. 

Denne gangen har jeg ingenting! Kjenner at livmoren strekker seg litt, men det er det! Trenger ik7ke oppleve neste graviditet likt som første :) så selv om du ikke har ømme pupper, kan du likevel være gravid! Eneste grunnen til at jeg tok min test er fordi jeg var lettere irritabel dagen før IKM. 

Det er sant, trenger ikke være likt! Og så gikk jeg jo på stinulering sist, det kan vel kanskje også påvirke. Vi har bare lagt inn aksjer en gang da, og så vet jeg jo ikke når EL var. Så kanskje derfor jeg ikke helt har troa. Men det gjør ingenting i så fall :) Men håper jo den sitter om ikke altfor lenge 😁

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå så koselig at dere er i gang med prøving på nummer to, husker jeg fikk så mye støtte og oppmuntring av deg når vi prøvde❤️💛❤️Masse lykke til og krysser fingrene for at du slipper medisiner og blir raskt gravid denne gangen🤞🤞🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Åååå så koselig at dere er i gang med prøving på nummer to, husker jeg fikk så mye støtte og oppmuntring av deg når vi prøvde❤️💛❤️Masse lykke til og krysser fingrene for at du slipper medisiner og blir raskt gravid denne gangen🤞🤞🤞 

Hei Sjokoladepiken ❤️ Hvordan går det med dere? Så hyggelig av deg å stikke innom her igjen, tusen takk for oppmuntrende og koselige ord! 🥰 Merker allerede nå at jeg blir utålmodig og tenker at det kanskje er best å starte med cocktailen igjen.. Men håper på å slippe 🤞

Lykke til til deg også, følger dagboken din fortsatt og ser at det er planer om nr. 2 hos dere også! ❤️ Håper dere ikke trenger å vente så altfor lenge med å komme til, hvor lang ventetid er det ca. for forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meeen heller cocktailen enn å måtte vente alt for lenge hadde jeg tenkt hehe. Er jo bare famtastisk at disse hjelpemidlene finnes💛 

Takk,takk. Det er 48 ukers ventetid offentlig. Vi ville ikke vente forrige gang og gikk privat og angrer ikke og lille er bare ni måneder så derfor vi har stilt oss i kø allerede nå slik at om et år så er jeg skikkelig klar for å sette i gang igjen foreløpig drømmer jeg mest om netter med god søvn😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte jeg skulle legge igjen et spor her. Mensen kom noe forsinket denne gangen, som bestilt, føler jeg, siden vi nå skal prøve igjen..

Jeg har det litt tøft for tiden, ikke på grunn av prøvingen, men livet har visst hentet meg inn. Jeg er fysisk og mentalt utslitt, av grunner som ikke har med min lille familie å gjøre, men andre ting som har skjedd som har rippet opp i gamle sår. 
 

Jeg føler jeg ikke har noe å se frem til. Med en gang noe godt kommer min vei, så kommer noe annet og roter det til. Når jeg føler meg lykkelig, skjer det noe som røsker meg ut av bobla. Sånn er vel kanskje livet, hva vet jeg.

Og nå har jeg blitt sendt rett i kjelleren, et mørkt sted der alle farger, alle fine og kreative tanker og all inspirasjon er fraværende. Bildene i hodet mitt er bare forskrudde og mørke. Jeg orker egentlig ingenting, men har akkurat nok til å glede meg over, og være sammen med, min kjære sønn. Ham har jeg jobbet for, jeg har googlet og stappet i meg piller og grått og vært fortvilet før han ble en liten spire som ble til verdens fineste menneske.
 

Hvorfor er himmelen blå

Når sola er svart

og alle elver er farget røde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å lese at du ikke har det så bra nå ❤️ Ta vare på deg selv, og prøv å kjenn etter hva du har behov for. Tid alene? Å snakke med noen? Mer tid sammen med sønnen din? 

Håper du finner ut noe som kan hjelpe på, det er vanskelig å ha det slik ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk @Kaiaermeg ❤️ Jeg vet ikke hva jeg har behov for, jeg orker egentlig ikke å gå på jobb, men vet samtidig at det å sitte hjemme med de pessimistiske tankene mine ikke er bra det heller.
 

Jeg tror jeg må hvile litt og sortere tankene mine. Og man må jo bare stå opp, og gjøre sitt beste hver dag. Det kommer bedre tider, det må jo bare det.

Denne syklusen tenker jeg å prøve å kartlegge EL. Det er uaktuelt å starte på Metformin sånn som jeg føler meg nå. EL vil kanskje ikke komme heller, spiser ikke nok og vekta går ned og roter med syklusen som er rotete fra før. Men man vet jo aldri! Ferdig med mensen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei på dere. Og meg selv. Skriver vel litt for å kartlegge selv også, gøy å se tilbake, selv om jeg ikke tror akkurat dette blir så gøy å lese om noen år.

Jeg har vært langt nede i kjelleren for noen uker siden, og ble diagnostisert med moderat depresjon.

Og for noen tøffe uker det har vært, jeg har aldri vært så sliten i hele mitt liv, grått så mye og hatt så mye tankekjør. Det er først nå som det har sluppet litt taket, at jeg virkelig innser hvor utslitt og deprimert jeg har vært. Det er rart å tenke på at jeg virkelig trodde at jeg aldri kom til å føle meg bedre, at jeg aldri kom til å glede meg over noe igjen og at jeg trodde at ingen kan hjelpe meg. Tankene kan virkelig bli svarte og jeg er skremt over hvor mye det skiller mellom et friskt sinn og et sykt sinn. De «ufriske» tankene er helt forferdelige, de fortrenger alt som er bra og fint, og forteller deg at det aldri går over, sånn skal det være resten av livet. Og når man blir så sliten og nedbrutt, og isolert, er det vanskelig å gjøre ting som hjelper; snakke om det, være litt aktiv hver dag og være sammen med folk som kan gi støtte. Det er en skummel sirkel.

Heldigvis har jeg gode folk rundt meg, jeg har lært at jeg må tørre å inkludere de som er glad i meg i ting som tynger meg, små som store. Jeg klarer ikke være åpen med alle, men jeg har en fantastisk samboer, en kompetent, dyktig og empatisk kollega og noen gode venninner, og familien min. Alle hjelper på hver sin måte.

De siste to ukene har jeg hatt det mye bedre, fått ryddet i mye av tankene mine og vært travelt opptatt med flytting, for vi har kjøpt hus ❤️

Over til prøvingen;

Nå nærmer det forhåpentligvis seg EL, hvis jeg har EL denne mnd. Så nå skal vi prøve et par mnd på egenhånd, men jeg lurer på om ikke jeg skal be om henvisning siden det er mange måneders ventetid, i tilfelle jeg må ha letrozol igjen.

Hvis noen leser så håper jeg dere har det bra, pass på dere selv og pass på de rundt dere, de kan ha det vanskelig og samtidig fungere noenlunde i hverdagen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er jeg trolig i DPO-land, ca 5 DPO. Har hatt så sinnsyke smerter denne syklusen, usikker på om de kan knyttes til EL, men på høyre side har jeg hatt så mye stikkinger og ømhet at jeg begynte å lure på om jeg hadde fått nyrestein. Kan jo hende. 
 

Hatt en lang periode med slim, hele forrige uke frem til fredag 23.10. Så håper jeg har hatt EL i hvert fall. Innsatsen til samboer og meg har vært litt halvveis, men vi har fått lagt inn noen aksjer. Jeg må nok få bestilt meg EL-tester, og huske å laste ned FertilityFriend e.l. for har ingen kontroll nå 🤦🏻‍♀️ Sløvt av meg, men har stresset sinnsykt med salg av leilighet de siste ukene. Jaja. 
 

Hvis det klaffer nå, så er det bare flaks ;) IKM er jeg usikker på, om en ukes tid kanskje. Siden jeg ikke vet helt når jeg hadde EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, @Sjokoladepiken ❤️ 

I dag er jeg skikkelig utålmodig, og vil helst bare bli gravid NÅ og ha en rund og fin mage! Har gruet meg skikkelig til å evt. gå gravid igjen, for husker jeg var helt nedbrutt og utslitt mot slutten, ikke minst nervøs for at noe skulle gå galt helt på tampen, men nå har det snudd litt. Jeg var jo heldig og i god form store deler av svangerskapet, så hadde ikke noe å klage på egentlig. Men nå håper jeg at jeg kan ta med meg optimismen inn i et svangerskap og kose meg, vi skal trolig "bare" ha to barn (man vet jo aldri, og er ingen garanti at vi får to heller), så jeg har lyst til å prøve å nyte det, så godt det lar seg gjøre :) Hvis jeg blir megakvalm eller får ekstrem bekkenløsning så er jo det klart at da blir det verre..

Men åååh jeg aner ikke hvor mange DPO jeg er eller noe, men tipper IKM nærmer seg, for nå har matlysten snudd fra "mat må man ha for å leve" til "tenker på hva jeg skal lage til middag helt fra jeg står opp". Spiser også mer godis enn vanlig og har veldig lyst på brus. 

Dessverre blir jeg ofte ekstra trøtt når mensen nærmer seg, og noen ganger også litt nedfor grunnet manglende energi, så det gruer jeg meg til hvis mensen kommer og nå som jeg endelig føler meg litt mer opplagt. 

 

I helga er planen bobler og litt sosial omgang med to venninner ❤️ Har knapt hatt noe sosialt liv i et par måneder nå, så det gleder jeg meg til. Prøver selvsagt å begrense antall nærkontakter, akkurat det har ikke vært noe problem de siste to mnd 😂 Uffameg. Skal bli godt med jentekveld, kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å kartlegge syklusen min litt som forberedelse til neste syklus, men har ikke peiling på når jeg hadde mensen sist.

Jeg hadde jo en god del EL-slim i en ukes tid for et par uker siden, og så har jeg vært litt løs i magen de siste dagene. Jeg har bare ventet på mensen, men i dag så bestemte jeg meg bare for å ta en test, sånn at jeg kan be om henvisning til gyn fra fastlegen. 
 

Og jaggu...

0756C8E9-2F26-468E-9916-5FA41E5D1A06.thumb.jpeg.a0df706ce4b3f855411d5dfa3c9f097f.jpeg

Hvem skulle trodd 🥰😅😳

Haha herregud, så random. Hadde ikke trodd det skulle klaffe så fort.

Det som er litt typisk er at jeg har spist spekemat, drukket bobler og snust masse i helga. Men ingenting å gjøre med det nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og vanlig stress har i hvert fall ikke hindret meg i å bli gravid, har aldri stresset så mye som for et par uker siden da vi skulle gjøre leiligheten klar for salg 😂😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk @Noldi og @Kaiaermeg❤️

Kjenner meg litt urolig da jeg ikke helt har kontroll på siste menstruasjon, men også på grunn av de stikkende smertene jeg hadde for noen uker siden.. Da jeg tenkte jeg kanskje hadde nyrestein.

Fikk plutselig for meg at det kan være egget er befruktet i egglederen.. Lite sannsynlig, men det stikker en del fortsatt på høyre side av magen.. Ikke like vondt som da, da var det akutte smerter og jeg klarte nesten ikke puste og måtte bevege meg. Kanskje det var nyrestein, det kan jo gå over av seg selv. Men stikker litt fortsatt. 😅🤷🏻‍♀️ Når jeg leser om det så kommer ofte ikke smertene så tidlig, men når embryoet vokser.

Jeg tror jo ikke det er det, egentlig. Håper alt er bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå vet ikke jeg hvor vondt det var osv, men jeg kjente godt at det skjedde noe når egget festet seg/prosessen begynte :)  Jeg har generelt kjent alt som skjer inni meg mye bedre denne gangen, mulig man blir mer følsom innvendig eller vet hva man skal kjenne etter... men om du er bekymret ville jeg dratt på TUL ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen gratulerer, så gøy at det skjedde så fort!😍 og ang smerter vet jeg selv ikke, utover at jeg og hadde ganske intens stikk/smerter når egget har festet seg. Håper og tror det ikke er noe spesielt😉 skal du på noe TUL? 

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...