Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

Ble inspirert av prøverdagbøkene her inne, og tenkte jeg måtte opprette min egen, som jeg kan se tilbake på når jeg (forhåpentligvis) blir gravid :hjertesmil:

Kort og godt:

Er 28 år gammel med samboer på 29 år. Vi har vært sammen lenge, og nå er vi endelig klare for å prøve på en liten en. Som for mange andre, har det ikke "passet" før nå, grunnet utdanning, jobbsituasjon og lignende ting, som vi ønsket å ha på plass. Jeg har vel vært mentalt klar noe lenger enn han, men nå er vi altså endelig enige om å prøve :ninuskapus: Jeg har ikke gått på hormon-prevensjon på over 2 år, da jeg fikk humørsvingninger av det.

Jeg har lange sykluser, på i gjennomsnitt 42 dager, så bekymrer meg litt for om noe kan være galt, men enn så lenge så antar jeg at alt er greit. Veldig frustrerende å ha så lange sykluser. Tok blodprøve i folikkelfasen (før EL) før PP1, og verdiene var innenfor normalen. Er ellers frisk, relativt sprek og normalvektig.

PP1: November, 2018. Ikke klaff, usikker på om vi bommet på EL. Ingen testing denne syklusen. Sykluslengde på 37 dager. 

PP2: Desember, 2018: Eggløsningstester i fleng fra dag 14 i syklusen. Positiv test på dag 25. Aksjer lagt inn ca. annen hver dag fra syklusdag 20, men dessverre ikke i perioden etter positiv EL-test.

PP3: Januar 2018: Bare kluss. Mensen kom aldri. Påvist PCOS i januar 2018. 

PP4:  Februar 2018: 1. PP på Metformin, Femar og Letrozol. Syklusdag 1: søn. 18. jan. UL 28.02 viste to fine egg, men tynn livmorslimhinne. Fikk grønt lys for å kjøre på i helga! Let's make a baby:hjerte:  

:hjerte:Positiv test 20.03.18 på s. 7:yvonne::hjerte:

-------

 

Prøving på lillebror eller lillesøster

PP0: EL rundt 10.08-11/08, aksjer lagt inn 11/8.

PP1: EL ca. 23/10, testet ikke. Litt sløv første PP. Neste runde blir det EL-testing.

:hjerte:Positiv test 02.11.20 på s. 22:yvonne::hjerte:

 

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syklusdag 37. 12 DPO. 

God morgen!

I dag er en sånn dag der jeg begynner å forberede meg på neste PP, og ikke klør etter å teste fordi jeg har null troen på at dette har funket. Har bestilt EL-tester med dobbel hormonindikator. Det som er rart, er at jeg ikke bestiller graviditetstester. Tror jeg unngår det i fare for å jinxe det. Har fire strimler liggende, da. Just in case ;) Disse skal brukes godt!

Er trøtt og demotivert på jobb. Sovet lite denne uka, prøver å utnytte kveldene mest mulig noe som ender med litt for lite søvn. 

Formen:

-Tett i nesa, litt småvondt i halsen. Begynnende forkjølelse?

-Trøtt. Sovet lite

-Småkvalm. Sovet lite

-Stikkinger i magen, oppe, nede, over alt. Luft i magen?

-Forstoppelse, urolig mage. Ikke verdens sunneste uke i matveien.. Julebord etc.

Ja. Alle "symptomene" har en naturlig forklaring. Det eneste jeg ikke helt klarer å forklare, er disse stikkingene. Noen av de skyldes luft, og er nok mer oppblåst enn vanlig (nå skal det sies at jeg plages en del med det til vanlig og). Men disse som kommer nede kjennes ikke sånn ut.

Haha ble litt trist av å lese hva jeg selv skriver. HEI HEEI DPO-land, du er så.. Jævlig. 

Tror jeg må få i meg noe kaffe (men selvsagt bare én kopp) og finne håpet igjen. 

Ønsker alle en fin dag <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 38. 13 DPO

Skikkelig dårlig dag i går. Var negativ, sliten og fikk litt panikk og sa til mannen at dette aldri kom til å klaffe og at det helt sikkert er noe galt, at jeg sikkert ikke har eggløsning eller et eller annet. Og at det er helt sykt hvor mange mennesker som finnes i verden når det er kun ca. 20-25 % sannsynlighet for å treffe per syklus. At det i det hele tatt går an å bli gravid på et ONS kan jeg egentlig ikke fatte :PHan er heldigvis mye mer optimistisk og sikker på at innen neste år er omme så er jeg et godt stykke på vei med en liten spire som vokser. Håper han har rett :hjertesmil:

Ellers fortsetter det å stikke i magen og jeg har en "rar" følelse i underlivet (sorry hvis det er TMI), nesten som UVI. Håper det ikke er begynnende UVI, daaaa... Nå kjenner jeg meg forkjølet, så tror nok den er grei og ikke noe symptom.

Har ikke troa i det hele tatt så gidder ikke teste. Når jeg tenker meg om, pleier jeg å bli litt negativ og nedfor ca. en uke før mensen, så kanskje dette er et tegn på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste

Håper virkelig at det klaffer for deg snart!! 🤞🏼 Skikkelig slitsomt med de lange syklusene, men veldig bra du får positiv EL-test da 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Dragoste skrev:

Håper virkelig at det klaffer for deg snart!! 🤞🏼 Skikkelig slitsomt med de lange syklusene, men veldig bra du får positiv EL-test da 😄

Tusen takk! :hjerte: skal jo ikke klage, er PP2 liksom. Klarer bare ikke helt å stole på kroppen, per definisjon er jo 42 dager unormalt. Er glad for positiv EL-test,  men tror jeg må tempe i neste syklus. 

Hvordan går det der? Noe tegn til EL? :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 39. 14 DPO

I følge appen min har jeg IKM på mandag. Sliter litt med hodepine, som kan skyldes stress med julegaver og dårlig matlyst. Ellers kjenner jeg litt på noe som ligner mensensmerter, så kanskje mensen er rett rundt hjørnet? 

Vet ikke hva jeg gjør hvis den ikke kommer innen mandag, skal jeg teste eller ikke? Syklusene mine er litt uregelmessige men som regel ikke over 42 dager. Noen som har tips til hvor man kan bestille billige g-tester? Vet ikke om jeg vil klare å vente i de neste syklusene 😂

Merker jeg innerst inne har et lite håp om at mensen ikke kommer. 💕

I dag er jeg hjemme alene og koser meg med strikking, tar meg selv i å tenke på små babyklær jeg kan strikke etterhvert.. :hjerter_rundt:

 

Lille spire 

Er du der inne?

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med testing snart! For å være ærlig skjønner jeg ikke hvordan du ikke har testet 30 ganger til nå! En test vil nok være positiv nå altså! :) uansett, lykke til, håper du er gravid!:)

Hvis du googler billige tester kommer det opp en haug. Da jeg bestilte kom de på to dager :)

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, blomst12 skrev:

Lykke til med testing snart! For å være ærlig skjønner jeg ikke hvordan du ikke har testet 30 ganger til nå! En test vil nok være positiv nå altså! :) uansett, lykke til, håper du er gravid!:)

Hvis du googler billige tester kommer det opp en haug. Da jeg bestilte kom de på to dager :)

Takk, så hyggelig at du tittet innom 😊Haha, nei, jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke bare gjør det. Tror jeg innerst inne tror dette vil ta litt tid, og hvis jeg skal teste som en gal hver syklus kommer jeg nok til å bli litt sprø(ere). :fnise:

Meget mulig jeg tester i morgen, kjenner jeg føler meg annerledes. Litt feber-aktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
7 timer siden, Aryamili skrev:

Tusen takk! :hjerte: skal jo ikke klage, er PP2 liksom. Klarer bare ikke helt å stole på kroppen, per definisjon er jo 42 dager unormalt. Er glad for positiv EL-test,  men tror jeg må tempe i neste syklus. 

Hvordan går det der? Noe tegn til EL? :tommelsmil:

Er absolutt lov å være lei seg når det ikke klaffer, uansett pp 😊temping er helt sikkert lurt, vurderer å begynne med det selv!

Går greit, men ingen tegn til EL.. veldig surt! Har hatt EL stabilt på dag 17-18 siden august... Dag 18 idag, og jeg skal jo ikke si at jeg ikke har EL nå, men virker ikke slik. Typisk min flaks det, så snart samboer kommer hjem 🙄 men er ikke mye jeg kan gjøre med det, får vente å se 😊

Så spennende for deg da, håper virkelig at det har klaffet. 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Dragoste skrev:

Er absolutt lov å være lei seg når det ikke klaffer, uansett pp 😊temping er helt sikkert lurt, vurderer å begynne med det selv!

Går greit, men ingen tegn til EL.. veldig surt! Har hatt EL stabilt på dag 17-18 siden august... Dag 18 idag, og jeg skal jo ikke si at jeg ikke har EL nå, men virker ikke slik. Typisk min flaks det, så snart samboer kommer hjem 🙄 men er ikke mye jeg kan gjøre med det, får vente å se 😊

Så spennende for deg da, håper virkelig at det har klaffet. 🤞🏼🤞🏼

Jeg har EL-slim veldig av og på, og merket også at nå som vi skulle begynne å prøve så var det mindre av det. Helt sikkert tilfeldigheter, men irriterende likevel! Men dere legger vel inn aksjer likevel? Kan tenke meg det er godt å ha samboeren tilbake 😊 

Det håper jeg også, for neste EL er ikke før langt ut i januar! Arrrrgh 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende hvis du skal teste i morgen! :) du må ikke la lange sykluser skremme deg, ihvertfall ikke når den er nogenlunde regelmessig og prøver er fine :) Nå som jeg ble gravid, hadde jeg først EL på syklusdag 35-36. Så syklusen ville vært på ca 50 dager. Og med første hadde jeg syklus på rundt 35-38 dager. Så lange sykluser trenger ikke å være negativt. Det eneste som er kjedelig er at et blir så veldig lenge å vente mellom hvert forsøk 😕 Krysser fingrene for deg :) kjenner til utålmodigheten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Sille4 skrev:

Så spennende hvis du skal teste i morgen! :) du må ikke la lange sykluser skremme deg, ihvertfall ikke når den er nogenlunde regelmessig og prøver er fine :) Nå som jeg ble gravid, hadde jeg først EL på syklusdag 35-36. Så syklusen ville vært på ca 50 dager. Og med første hadde jeg syklus på rundt 35-38 dager. Så lange sykluser trenger ikke å være negativt. Det eneste som er kjedelig er at et blir så veldig lenge å vente mellom hvert forsøk 😕 Krysser fingrene for deg :) kjenner til utålmodigheten! 

Tusen takk for oppmuntrende ord! 😊 det er beroligende å høre om din erfaring med lange sykluser. Prøver å fokusere på andre ting, merker det er fort gjort å bare tenke på testing og graviditet og det tar på. Jeg tenkte kanskje jeg burde gå til legen bare for å få bekreftet EL med blodprøve, kanskje jeg da klarer å slappe litt mer av og kose meg med prøvingen frem for alle disse tankene om at jeg kanskje ikke har eggløsning og hvor kjipt det da er å ha et lite håp hver måned.

Ingen trang til å teste i dag, kanskje i morgen 😁 hvis mensen ikke har kommet innen fredag sååå snakker vi (IKM i morgen basert på appen, men ut fra 42 dagers syklus vil det være onsdag). Da tester jeg garantert 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med dagbok, her vil jeg følge med😊 masse lykke til med testingen, krysser fingrene for deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Sjokoladepiken skrev:

Så kjekt med dagbok, her vil jeg følge med😊 masse lykke til med testingen, krysser fingrene for deg!!

Så kjekt at du vil følge med! :laugh: takk, håper du får EL snart og dere får lagt inn masse aksjer 😁 følger med i dagboka di :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 41. 16 DPO

God morgen!

Jeg testet i morges, blendahvit. Ørlittegrann skuffa! Vet det finnes muligheter og små håp for de optimistiske, men jeg tror det er best for meg å se frem mot neste syklus 😊 så nå venter jeg på mensen, ingen tegn til den enda. Håper ikke dette blir en veldig lang syklus, da griner jeg :pinar:

Jeg har EL-tester med dobbel hormonindikator liggende, samboer på laget og skal gå til innkjøp av termometer. PP3 - here we go! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Aryamili skrev:

Tusen takk for oppmuntrende ord! 😊 det er beroligende å høre om din erfaring med lange sykluser. Prøver å fokusere på andre ting, merker det er fort gjort å bare tenke på testing og graviditet og det tar på. Jeg tenkte kanskje jeg burde gå til legen bare for å få bekreftet EL med blodprøve, kanskje jeg da klarer å slappe litt mer av og kose meg med prøvingen frem for alle disse tankene om at jeg kanskje ikke har eggløsning og hvor kjipt det da er å ha et lite håp hver måned.

Ingen trang til å teste i dag, kanskje i morgen 😁 hvis mensen ikke har kommet innen fredag sååå snakker vi (IKM i morgen basert på appen, men ut fra 42 dagers syklus vil det være onsdag). Da tester jeg garantert 😍

Det er veldig vanskelig å tenke på noe annet enn testing og graviditet når man er prøver, og er helt enig at det kan bli slitsomt! Jeg syns du skal ta den testen hos legen hvis det gjør at du kanskje blir beroliget med at du faktisk har el. Alltid fint å se et svar svart på hvitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syklusdag 42. 17 DPO

Nå kan TR godt komme. Jeg orker ikke en 50-dagerssyklus! :frkk:

Ingen tegn til mensen, hverken ømme, tunge pupper eller menssmerter.

Kan dette være en av tullesyklusene og at vi bommet på EL...? Sluttet å teste etter positiv test når jeg testet negativ dagen etter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykludsdag 43. 18 DPO

Ingen mens. Hva er det som skjer? Hvis den ikke kommer snart, begynner jeg å få følelsen på at vi VIRKELIG kan ha bommet på eggløsning.. Tok en g-test i går kveld, negativ. Jeg tror ikke jeg er gravid altså, men. Vil gjerne at mensen skal komme så jeg kan se frem mot neste syklus. Kjenner INGEN tegn til at den skal komme og blir så frustrert :murvegg:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så kjedelig med så lange sykluser :( håper (egentlig ikke) at mensen kommer snart, eller at du får positivt test :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...