Gå til innhold

Aryamili prøver igjen <3


Aryamili

Anbefalte innlegg

På 5.2.2018 den 12.27, Tonio skrev:

Husk at hormonene kan bli ganske mye verre når spira sitter, så man kan jo se på provera som en generalprøve til det. :fnise:

Det tviler jeg ikke på! Håper det er glad-hormoner, da. :sjenert: 

---

Har det litt tungt om dagen, skal innrømme det. Er sliten.. Vet ikke om jeg skal kalle meg hormonell etter 3 dager på Provera, men føler meg nedstemt. Tenker ikke så negativt om babydrømmen, den har jeg troa på. Men alt annet. Har vært mange tunge beskjeder i det siste, om sykdom hos en kompis. I tillegg er kjæledyret mitt ikke i form. Så er det jo selvsagt dette med PCOS også. Så.. Jeg er ikke helt meg selv og de på jobben merker det nok også. Føler meg dårlig og kvalm, vondt i hodet.

Har lyst å legge meg under dyna og bli der litt, men vet at det ikke er løsningen. Så jeg rydder. Vasker. Går på jobb. Vet at dette er midlertidig. Begynt å se på Hart of Dixie, mange episoder å se frem til!

Dette er ikke den lystigste dagboken å lese akkurat nå, beklager det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Aryamili skrev:

Det tviler jeg ikke på! Håper det er glad-hormoner, da. :sjenert: 

---

Har det litt tungt om dagen, skal innrømme det. Er sliten.. Vet ikke om jeg skal kalle meg hormonell etter 3 dager på Provera, men føler meg nedstemt. Tenker ikke så negativt om babydrømmen, den har jeg troa på. Men alt annet. Har vært mange tunge beskjeder i det siste, om sykdom hos en kompis. I tillegg er kjæledyret mitt ikke i form. Så er det jo selvsagt dette med PCOS også. Så.. Jeg er ikke helt meg selv og de på jobben merker det nok også. Føler meg dårlig og kvalm, vondt i hodet.

Har lyst å legge meg under dyna og bli der litt, men vet at det ikke er løsningen. Så jeg rydder. Vasker. Går på jobb. Vet at dette er midlertidig. Begynt å se på Hart of Dixie, mange episoder å se frem til!

Dette er ikke den lystigste dagboken å lese akkurat nå, beklager det :(

Det er helt i orden. Det har blitt litt mye i det siste og det er forståelig at du er nedstemt💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du kan bruke dagboken din til å lufte tanker, både de gode og de mindre gode, så vet jeg ikke hvor du skulle gjort det? Det er leit å høre at du har tunge dager for tiden, men som Gakkepus, det er forståelig at ting ikke er på topp nå. Godt du klarer å holde deg i aktivitet, og det er fint å ha noe å se frem til - som en god serie å følge med på. De små tingene der kan gjøre mye!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gakkepus Ja, det ble litt mye dårlige nyheter på en gang.. I tillegg ble jeg dårlig av tablettene. Så det hjalp vel ikke akkurat på humøret! Men hyggelig å komme inn her og se at du har lagt igjen noen fine ord 💙

@lille_frosk Det er helt sant. Håper jeg kan se tilbake på det jeg har skrevet her og tenke at det bare var en liten "bump in the road" 😊 Nå er samboer litt hjemme og alt føles enklere. Han reiser en del så har vært litt alene med tankene mine.

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er siste provera-tablett for denne runden (forhåpentligvis noensinne) tatt! Det er en deilig følelse. Håper mensen kommer fort så jeg kan proppe i meg Femar og forhåpentligvis legge inn noen aksjer i løpet av noen uker :nori:Hadde vært så deilig om alt gikk greit og etter planen, og hormonstimuleringen fungerer bra. Orker ikke ta sorgene på forskudd, men har det litt i bakhodet at vi ikke vet hvordan jeg responderer på tablettene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Sjokoladepiken Jeg bare har skikkelig troa! Ikke på denne første PP, men den etter der :ninuskapus: Så her holdes motet oppe, enn så lenge. Humøret varierer selvsagt, og er ganske hormonell og lett irritabel grunnet kvalme, men troen har jeg 😁 Og prøver å tenke at det et verdt det! For det blir det :hjerte:

---

I dag står OL på agendaen! 🇳🇴 Det blir kos, selv om jeg ikke helt befinner meg i den OL-bobla jeg pleier å være i under OL. Uansett, SÅ deilig at det er helg, i går var jeg så utrolig sliten og kvalm etter jobb at jeg bare gråt for hver minste lille ting. Har trappet opp Metforminen og de tre første dagene er alltid :spy: Men så går det seg til.

Har så sinnsykt vondt i puppene, og nå har jeg begynt å spotte! Så jeg håper jeg får tidenes mens snart 😁

Endret av Aryamili
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PP4/PP1 på Femar. Syklusdag 3.

Nåååå dere! Nå skjer det ting. Mensen kom på søndag, mindre blødning enn vanlig, men blod er blod! Halleluja! Det eneste som er verre enn å få mensen mens man prøver, er at den ikke kommer, men man ikke er gravid.

I morgen starter jeg på min første dose med Femar. Jeg gleder meg!

Mine nerver er tynnslitte og tålmodigheten fraværende for tiden. Jeg slo tåa mi i en stol i går og endte opp med et gråteanfall..:edie:

Humøret er med andre ord veldig opp og ned. Sliter mye med kvalme og hodepine, og er nok det som tærer på kreftene. Så legen anbefalte gradert sykemelding til kroppen venner seg til Metforminen, noe jeg egentlig er veldig glad for, selv om jeg selvfølgelig helst vil være 100 % og slippe bivirkningene.. Jaja.

Ellers er jeg ved godt mot og veldig positiv og forventningsfull :ninuskapus: Neste uke skal jeg på UL for å sjekke eggene mine og BER til høyere makter om at vi får grønt lys til å prøve å lage vår lille spire :hjerte:

Endret av Aryamili
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig slitsomt med disse bivirkningene! Som om ikke vi har nok å slite med av hormoner fra før. Men hurra, jubel og glede for TR og oppstart på femar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lille_frosk skrev:

Så utrolig slitsomt med disse bivirkningene! Som om ikke vi har nok å slite med av hormoner fra før. Men hurra, jubel og glede for TR og oppstart på femar!

Ja, den kvalmen og hodepinen kunne jeg godt vært foruten. Ser litt på det som en generalprøve til svangerskapskvalme ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 11 - Ultralyd

Jeg har vært så dårlig som jeg aldri har følt meg i noen dager nå. Konstant kvalm til det punktet at jeg brekker meg i tide og utide, vondt over alt, kjenner ut som jeg er bakfull bare at jeg er det hver dag, hele tiden. Så jeg har kuttet litt ned på Metformin-dosen, i samråd med lege. Det har virkelig vært noen forferdelige dager, med magevondt, kvalme, ingen matlyst, nedstemthet (man blir fort det av å føle seg dårlig hele.tiden.) MEEEEEEN! Over til noe som er litt artigere å lese om?

I dag har jeg vært på ultralyd og "sjekket ut eggene mine" som jeg så fint sa til gynekologen. Det positive er at det er TO(!) fine, store egg som modnes nå.:hoppendeglad: Han tippet jeg ville ha eggløsning om ca. fire dager. Nedturen er at Femar/Letrozol har hatt en negativ virkning på livmorhinnen min, som var tykk og fin sist.. Så det var jeg ikke helt forberedt på, hadde jo tenkt at kanskje eggene ikke var blitt modne nok, men man kan jo ikke forberede seg på alt. Det som beroliget meg, var at han allerede hadde en justeringsplan for neste runde, hvis jeg ikke blir gravid. Da skal jeg ikke lenger gå på dobbel dose Femar (jeg var ikke klar over at jeg var satt på dobbel dose, bare tok pillene mine, jeg), men enkel dose, da vil forhåpentligvis livmorhinnen være litt tykkere. Dersom dette ikke fungerer, blir det eggløsningssprøyter. Risikoen med det er at det er altfor mange egg som modnes.. Men jeg klarer bare ikke ta sorgene på forskudd! 

OG siden jeg kommer til å ha EL denne mnd, slipper jeg å ta Provera, for da vil mensen komme av seg selv.

I dag er jeg bare glad, til tross for formen min, til tross for alt. Jeg bare krysser hele meg og ber til høyere makter om at eggene er gode og klarer å feste seg :hjerte:

Kjære livmorhinne

Bli tykk og fin.

Du har noen dager på deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig spennende å lese. Endelig blir det litt fart på saker, og ikke minst, jeg kan forestille meg at selvfølelsen er litt bedre? La oss håpe livmorhinnen blir fin, og spiren sitter snart 💙

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Gakkepus skrev:

Det var veldig spennende å lese. Endelig blir det litt fart på saker, og ikke minst, jeg kan forestille meg at selvfølelsen er litt bedre? La oss håpe livmorhinnen blir fin, og spiren sitter snart 💙

Nå er det fart på ting her ja :yvonne: Jeg vet ikke helt med selvfølelsen, den har ikke fått seg en solid knekk helt enda, føler liksom ikke jeg kan noe for at jeg er en av de uheldige som har PCOS (vet at det ikke et det du mener heller, altså :hjerte:). Prøver å holde fast ved det for jeg vet og kan tenke meg mange sliter med tanker om at de er mindre kvinnelige, og det å ikke klare det selv. Må være ærlig å si at disse tingene har jeg reflektert over og kjent litt på, men så er det nå bare å prøve å akseptere at sånn er det og jeg kan ikke gjøre noe med det, annet enn å ta i mot den hjelpen jeg får og satse på at dette ordner seg :ninuskapus: Selvfølgelig vil det kanskje stille seg annerledes hvis det skulle bli sånn at vi strever mange år med dette...

Livmorslimhinnen har vært tykk og fin før jeg begynte på Femar, og siden det er to egg som er modne så vil jeg trolig kunne trappe ned på dosen neste gang (håper det ikke blir noen neste gang) og forhåpentligvis vil eggløsningen likevel komme samtidig som livmorslimhinnen får bedre kår å vokse på :pinar::laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Aryamili said:

Nå er det fart på ting her ja :yvonne: Jeg vet ikke helt med selvfølelsen, den har ikke fått seg en solid knekk helt enda, føler liksom ikke jeg kan noe for at jeg er en av de uheldige som har PCOS (vet at det ikke et det du mener heller, altså :hjerte:). Prøver å holde fast ved det for jeg vet og kan tenke meg mange sliter med tanker om at de er mindre kvinnelige, og det å ikke klare det selv. Må være ærlig å si at disse tingene har jeg reflektert over og kjent litt på, men så er det nå bare å prøve å akseptere at sånn er det og jeg kan ikke gjøre noe med det, annet enn å ta i mot den hjelpen jeg får og satse på at dette ordner seg :ninuskapus: Selvfølgelig vil det kanskje stille seg annerledes hvis det skulle bli sånn at vi strever mange år med dette...

Livmorslimhinnen har vært tykk og fin før jeg begynte på Femar, og siden det er to egg som er modne så vil jeg trolig kunne trappe ned på dosen neste gang (håper det ikke blir noen neste gang) og forhåpentligvis vil eggløsningen likevel komme samtidig som livmorslimhinnen får bedre kår å vokse på :pinar::laugh:

Siktet litt mer til frustrasjonen tidligere , og de litt dårlige dagene. 💜

Det å ikke føle seg kvinnelig er fort gjort, men med riktig innstilling får man til mye. Med hjelp eller uten hjelp, det spiller egentlig ingen rolle så lenge man får det man drømmer om. :)

Jeg håper og at det ikke blir noen neste gang, og ser frem til å lese om at spiren har klamret seg fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gakkepus skrev:

Siktet litt mer til frustrasjonen tidligere , og de litt dårlige dagene. 💜

Det å ikke føle seg kvinnelig er fort gjort, men med riktig innstilling får man til mye. Med hjelp eller uten hjelp, det spiller egentlig ingen rolle så lenge man får det man drømmer om. :)

Jeg håper og at det ikke blir noen neste gang, og ser frem til å lese om at spiren har klamret seg fast. 

Ah, jaaa. De ja. De kommer og går litt :fnise:De dagene som er dårlige er skikkelig dårlige.. Men jeg tror at nå i EL-land og DPO-land så vil jeg være litt mer optimistisk og glad for da er det så spennende :nori: 

Takk, jeg håper også at spiren klorer seg HARDT fast :hjerter:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

52 minutter siden, Aryamili said:

Ah, jaaa. De ja. De kommer og går litt :fnise:De dagene som er dårlige er skikkelig dårlige.. Men jeg tror at nå i EL-land og DPO-land så vil jeg være litt mer optimistisk og glad for da er det så spennende :nori: 

Takk, jeg håper også at spiren klorer seg HARDT fast :hjerter:

Det kan jeg tenke meg. Det er spennende med forskjellig symptomer. Jeg visste alltid når el var på grunn av oppblåst mage og dårlig selvfølelse, men litt gøy å bli bedre kjent med kroppen sin. 

Blir spennende å lese om dpo symptomer (om du velger å dele selvsagt). 

💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 13

Hellooo eggløsningsslim! :nordvesta:Endelig er den tilbake! Tok EL-test i går som var negativ, men det var på tide å legge inn noen aksjer :humpe: I og med at jeg har slitt mye med kvalme har det blitt altfor lite sånt, men når eggene er klare er det ingen nåde :rolleyes: Mannen var ikke vanskelig å be :fnise:

Ellers stikker det noe sinnsykt på begge sider nede i magen, så her skjer det virkelig ting! Jeg har gitt opp å kjenne etter, så dette er ikke EL-symptomjakt, det virkelig stikker som kniver! Men jeg klager ikke :hjertesmil: 

Nå er det helg og jeg skal kose meg med samboer og kanskje vi treffer en kompis i morgen hvis jeg er i form. 

Håper alle lesere og sniklesere får en fin helg! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusdag 14

Se så fin og positiv EL-test! Dette var noe annet enn de vaaagt positive jeg har hatt før, og over flere dager.

Tror samboer syns jeg ble LITT vel ivrig. Står på badet og roper ut "Kom og se kom og se koooom du må se!" Og han kommer og ser meg stå der med en strips dyppet i tiss i hånda:fnise: Hadde han bare visst hvor mange ganger jeg har tisset i en kopp, dyppet testen ned i og ventet på en ordentlig positiv test så ville han hoppet av glede han og! Men så forklarte jeg at den er kjempepositiv og daa ble han glad :nori:Så i morgen vil nok EL finne sted, som gynekologen tippet. 

Vi har selvfølgelig gjort det vi kan for at dette skal klaffe, jeg er helt syk på å prøve å time ting og spekulere i hvor mange timer som er optimalt mellom hver gang vi har sex.. :fnise: Inni hodet mitt er 18 timer mellom hver gang perfekt(ikke spør).:alice:

20180304_004808.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott test! Jeg forstår at du ble veldig glad. Det betyr jo veldig mye, og denne testen er veldig positivt. Krysser alt jeg har, og håper det klaffet denne pp 💜🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...