Gå til innhold

-Svekker menneskeverdet


Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Og det som irriterer meg og forundrer meg mest er hvor lite vi skjermer ungene våre mot dritt i forhold til hvor mye vi skjermer dem mot nakenhet og sex.

Hvorfor er vi så redde for sex?

Liker ikke voldsplakater heller, jeg. Ikke voldsspill og voldsfilmer og halshugging på tv heller. Men det var vel ikke akkurat det som var debatten her...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Litjmæ
Liker ikke voldsplakater heller' date=' jeg. Ikke voldsspill og voldsfilmer og halshugging på tv heller. Men det var vel ikke akkurat det som var debatten her...?[/quote']

Debatten var om disse bildene svekker menneskeverdet, men det spora jo ganske fort ut fra det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Det var ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om det var gitt at man ble lært opp til at sex er tabu hvis man ikke har reklame med nakne folk over alt.

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Er unge det samme som barn? Ikke i mitt vokabular. Derav uttrykket "barn og unge"....

Uff. Der ble jeg svar skyldig.

Avkom til mennesker kalles barn. Yngre utgaver av avkom kalles unge. Bortsett fra i ditt vokabular, da.

Skal vi slutte og kverulere, og komme oss tilbake til debatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hjemme kommer vi aldri til å gå nakne rundt i gatene, pga klimaet, men nakenhet er da ikke mindre naturlig av den grunn?

Eller kanskej det nettopp derfor blir mindre naturlig for mange å ha svære postere med nakne folk hengende offentlig midtvinters...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plakatene krenker ikke mitt syn på menneskeverdet, men jeg synes fortsatt det er litt rart å dekorere med svære nakenplakater i et kjøpesenter uansett valentine eller ikke. Hjerter og kyss holder lenge synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overhodet ikke provosert eller finner bildende støtende, fine nok de...

Men det er kjedelig at nakenhet ikke er særlig pirrende lenger, bare kjedelig og overalt. Det er for tiden nesten mer turn-on med påkledde mennesker..... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvis ikke det er noe litt utenom det vanlige, hvorfor er det så ubehagelig å åpne linken og se slike bilder på jobb, da? Redd for at noen skal se hva jeg ser på!

Synes ikke noe om det, jeg!

Hvis vi kan oppsøke det er det helt ok, men ikke ellers! Jepp, jeg er gammeldags, men liker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med alle som mener at nakenhet i alle offentlige rom begyner å bli ganske oppbrukt og kjedelig. Jeg synes også denne Valentines kampanjen til Oslo City er temmelig intetsigene, og at bildene hadde gjort seg bedre på et galleri.

Dessuten sender det mange signaleffekter til barn og unge. Kroppsfiksering er en alvorlig sak dersom man er 13 -16 år og usikker på seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke voldsplakater heller, jeg. Ikke voldsspill og voldsfilmer og halshugging på tv heller. Men det var vel ikke akkurat det som var debatten her...?

Neida, det er ikke det som er debatten - jeg sier bare at jeg undres over hvor redde vi er for nakenhet og sex i forhold til krig, mord, lemlestelse osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er møkk lei nakne kropper som reklame!

Jeg kunne kanskje ha svelget det hvis det dreide seg om markedsføring av hudkremer e.l., men bare da.

Jeg synes å bruke nakne kvinner og menn på reklamebilder kun er spekulativt. Ikke noe annet.

Dette har ingenting med om jeg synes nakne kropper er naturlig eller ikke eller om bildene i utgangspunktet er fine eller ei.

Nå har det vært så mange nakne kropper på reklameskilt i Oslo at det blir litt for dumt for meg. Kan ikke snart reklamefolkene begynne å bruke kreativiteten sin istedet for å bare gå for at nakenhet selger? Lavmål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ikke at det er så voldsom diskusjon på om dette er brudd på menneskeverd eller ikke. Mer om nakenhet og sex. Om mitt syn på meg selv og /eller mine medmennesker endres på grunn av disse plakatene er jeg litt usikker.

Fokuset på nakne kropper og sex ble det mer og mer av i løpet av min oppvekst. Jeg husker godt når moten begynte å nærme seg bare mager. Jeg husker min egen forskrekkelse når jeg så en navle!

Jeg tenker på hvordan de som kommer inn i tenårene nå føler det, når det er helt naturlig å komme til et kjøpesenter hvor de ser nakne voksne mennesker på plakater.

Spørsmålet er hvordan de ser på seg selv. De er i den fasen hvor de skal identifisere seg og utvikle seg som en voksen person. Ville det vært forskjell på dem i dag, om de ikke så så mye nakenhet?

Oppdragelsen skjer ikke bare av foreldrene (jeg sier ikke at de er frabedt å ta opp sexualitet med sine barn og oppdra dem), men det skjer i alle deler av samfunnet. Media (selv reklame) har også litt å si her.

Skaper ikke nakenhet kroppsfiksering?

Og hva med ungdommers oppfatning av hva sex er?

Og forresten... disse plakatene er liksom reklame... hvor er teksten.. hvor er firma navn? hva er det reklame for???osv...

Fine bilder, men føler de hører hjemme i et galleri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...