Gå til innhold

-Svekker menneskeverdet


Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus

-Svekker menneskeverdet

Hvorfor skal folks unormale forhold til kropp og sex styre politikken her i landet? Hvorfor er et vakkert samspill mellom en mann og en kvinne å betrakte som diskriminerende? Hva er galt med naken hud presentert på denne måten?

Ønsker man med et forbud som dette fortelle at nakenhet er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Litjmæ

Jeg synes ikke det går an å si at de bildene der var kjønnsdiskriminerende og hvorfor de skulle "svekke menneskeverdet" kan jeg heller ikke helt forstå. Men på den andre side så må jeg innrømme at jeg ville foretrekke at de ikke stod midt i nesa mi når jeg skulle ut og handle. Foretrekker at den typen kunst må oppsøkes og ikke at den oppsøker meg. Men smaken er jo som baken da... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dette var så sjokkerende jeg, ikke med tanke på hvor åpen og frgjort folk har blitt til sex og kropp de siste årene.Kan Ikea reklamere for sofaene sine med en naken rompe kan vel Oslo city gjøre det samme?

Men det betyr ikke at jeg liker det.Jeg synes enkelte ganger det kan bli litt mye.Spesielt med tanke på unger.Greit at man skal ha et åpent forhold til kropp og sex,men å gni det inn i trynet til dem på denne måten synes jeg ikke er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter ting på spissen i kjent stil ,ser jeg.... :ler:

Nevermind!

Jeg syns dette er så nær opp til kunst at det er helt greit å se på - ingen grunn til å forby disse plakatene i mine øyne.

...MEN når det er sagt er det helt sikkert mange andre som ikke syns det er like uproblematisk med nakenhet som jeg - og at de derfor blir brydd og føler ubehag ved synet av disse bildene.

Er det riktig å ta hensyn til dem - ja, jeg klarer å avstå fra å se nakene mennesker på reklameplakater, så det syns jeg faktisk.

Et mer interessant dilemma er hvorvidt dette er mindre greit enn andre reklameplakater i storformat der det bare er kvinnekropper som blir vist frem? (jfr H&M kampanjene det vises til i artikkelen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et mer interessant dilemma er hvorvidt dette er mindre greit enn andre reklameplakater i storformat der det bare er kvinnekropper som blir vist frem? (jfr H&M kampanjene det vises til i artikkelen)

Sånn som DENNE (som også vakte en viss debatt så vidt jeg husker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nakenhet er galt' date=' det er en grunn til at du ikke kan spasere naken ned Karl Johan.[/quote']

Alle kan, men man bør vel forberedt på konsekvenser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Nakenhet er galt' date=' det er en grunn til at du ikke kan spasere naken ned Karl Johan.[/quote']

Det har mer med estetikk å gjøre. Hvem ville sett en vinterbleik og kvapsete naken nordmann på Karl Johan? Ikke jeg.

Det estetisk vakre vil aldri bli galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre bilder som jeg ikke finner kjønnsdiskriminerende.

Men jeg synes ikke noe om trenden å bruke nakne kropper for å selge ting. Skjønner godt folk som føler seg støtt av å se slikt overalt.

Er lei av sex og nakenhet overalt hvor jeg snur meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir overhode ikke støtt eller provosert. Poenget er vel heller hvorvidt reklamene virker/har en effekt. Det jeg har lest om erotik/nakenhet og reklame, viser at det kun bidrar til økt salg hvis det er sammenheng mellom nakenhet og produktet. Dermed kan en (mere eller mindre) naken kropp bidra til og selge fuktighetskrem eller undertøy, men ikke en bil.

Ellers så synes jeg bildene er veldig flotte og kunne gjerne hatt dem på veggen.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

Jeg har ikke noe imot det, for min egen del. Men jeg forstår argumenter som hvorfor skal vi tre nakenhet rett oppi tryne på unger å andre folk som faktisk synes dette er sjenerende. Men alikevel, jeg synes bildet av Anna Nicole Smith (var med i artikkelen) egentlig er "mye verre" enn det der. Fine bilder, men jeg synes vi skal få oppsøke de selv, eller i alle fall ikke ha de overdimensjonert rett oppi ansiktet på oss enten vi vill eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes bildene var vakre, men ville heller sett dem i sort/hvitt, de ville vært enda vakrere da.

Ellers så skjønner jeg ikke folks problemer med nakenhet. På disse bildene så man faktisk ingen ting av støtende karakter. Ikke en pupp, ingen ting. Folk er hysteriske, det er det som er saken. Snart blir det vel her som i statene, at ikke engang små barn av hunkjønn kan bade i bare badebukse, men må ha topp eller hel badedrakt.

Mens krigsbilder og krig og dritt kan sendes usensurert over hele fjæla og til alle tider. Store reklameplakater for skremmende kinofilmer, klipp fra "The Grudge" rett hjem i stuene til folk - alt dette er helt ok, men fri og bevare oss for å måtte se en rompe..... eller en kropp.

Herregud - for en merkelig tankegang. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Ja det er vel bare sundt for barna og se masse nakne menn synes du vel.

Det er ikke alle som har det samme forkvaklete syn på nakenhet, og tenker automatisk på sex. Og barn tenker iallfall ikke sex. Så sant ikke foreldrene har podet dem med slike tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest porselen

Jeg sier som Mysan at bildene hadde vært enda bedre i svart/hvitt.

Jeg reagerer ikke lenger på bilder av nakne mennesker, nakenhet blir brukt i alle slags sammenhenger for å vekke oppmerksomhet. Og da er kanskje tiden inne til å prøve andre måter enn nakenhet til å skape oppmerksomhet, siden flere av oss ikke lenger reagerer på nakenhet. Det gir ikke den samme responsen lenger.

Er nakenhet i reklameøyemed utbrukt?

For mange år siden da alle skulle sole seg toppløs så valgte jeg å beholde bikinitoppen på, og jeg fikk så mye positiv oppmerksomhet og positive kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Ikke alle har så ekkelt syn på nakenhet som deg heller. Den "kunsten" der passer ikke inn i bybildet.

Ekkelt? Normalt vil jeg si, eller kanskje ideelt. Men moralister vil nok alltid forsøke å trenge sin bluferdighet over på resten av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...