Gå til innhold

Arbeidsmarkedstiltak  

280 stemmer

1. 1. Driver NAV med sosial dumping?

• Ja. dette er organisert slavearbeid som undergraver arbeidsmarkedet for arbeidstagere
      143
    • Nei. Folk som ikke har jobb må komme seg opp om morran
      99
    • Vet ikke. Komplisert problemstilling
      37

Anbefalte innlegg

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er mer krevende, og det skal belønner, geir.

Anonymkode: 328fb...5d9

Hvorfor skal du dra Geir inn i alt?

Anonymkode: 70571...d19

Videoannonse
Annonse
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mer krevende, og det skal belønner, geir.

Hvorfor skal det belønnes mer bare fordi det er mer krevende?

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du dra Geir inn i alt?

Hvem er Geir?

Skrevet
2 minutter siden, PeeWee skrev:

Hvorfor skal det belønnes mer bare fordi det er mer krevende?

Fordi det skal lønne seg å stå på, yte ekstra.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det skal lønne seg å stå på, yte ekstra.

Hvorfor er det å ta ansvar det samme som å stå på og yte ekstra? Et ganske "harry" uttrykk forøvrig. 

Skrevet
10 minutter siden, PeeWee skrev:

Hvorfor er det å ta ansvar det samme som å stå på og yte ekstra? Et ganske "harry" uttrykk forøvrig. 

Forventer ikke at blodrøde kommunister skal forstå det.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forventer ikke at blodrøde kommunister skal forstå det.

Du nekter bare å svare, og merk at det her gjelder spesifikt i konteksten "å ta ansvar". Det er spesifikt det vi snakker om akkurat her. 

Skrevet
4 minutter siden, PeeWee skrev:

Du nekter bare å svare, og merk at det her gjelder spesifikt i konteksten "å ta ansvar". Det er spesifikt det vi snakker om akkurat her. 

Jeg har svart, men som yrkeskverulant kverulant vil du ikke høre.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har svart, men som yrkeskverulant kverulant vil du ikke høre.

Nei, du har ikke svart

Skrevet

Med mere ansvar følger det ofte med at man  er den som må steppe inn og jobbe ekstra evt sitte med kontoroppgaver på kveldstid. Mange slike stillinger lønnes fast uten muliget til å ta overtidsbetalt. 

Skrevet
9 minutter siden, PeeWee skrev:

Nei, du har ikke svart

Joda, jeg har svart. Dette har sikkert ikke du så stor erfaring med, men i arbeidslivet er det helt vanlig med avlønning i henhold til kompetanse og ansvar.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Duff skrev:

Med mere ansvar følger det ofte med at man  er den som må steppe inn og jobbe ekstra evt sitte med kontoroppgaver på kveldstid. Mange slike stillinger lønnes fast uten muliget til å ta overtidsbetalt. 

Nyttesløst å prøve forklare dette. Kommunister mener alle skal ha lik lønn, helt uavhengig av kompetanse, ansvar og innsats.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Joda, jeg har svart. Dette har sikkert ikke du så stor erfaring med, men i arbeidslivet er det helt vanlig med avlønning i henhold til kompetanse og ansvar.

Mennesker som har jobbet 10 år i butikk eller som grusgraver har mye kompetanse innenfor det området, så da burde de lønnes høyt ifølge din logikk

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man diskuterer ikke hvordan det er men hvordan det burde være... Du baserer det jo bare på at folk skal ta dine meninger for gitt. 

Skrevet
1 time siden, PeeWee skrev:

Man diskuterer ikke hvordan det er men hvordan det burde være... Du baserer det jo bare på at folk skal ta dine meninger for gitt. 

Snakk for deg selv. Og lær å lese.

Lykke til.

• 2 uker senere...
Skrevet

Innlegg i en annen tråd 

100% ufør, jobber en dag i uken i butikk.

24.478 utbetalt i mnd.

Anonymkode: 8e2f3...a05

hvordan er det mulig at noen skal spare grus for 13000 mnd da ?

Anonymkode: 7e0bf...0e0

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innlegg i en annen tråd 

24.478 utbetalt i mnd.

Hadde jeg hatt så mye pr mnd ville jeg følt meg rik. Jobber redusert pga dårlig helse og tjener mye mindre. Burde jobbet 100, men da blir jeg sykere. Har ikke noe ekstra for de % jeg jobber mindre.

Anonymkode: 7c1b7...625

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Innlegg i en annen tråd 

24.478 utbetalt i mnd.

Fordi det er snakk om mennesker på sosialstøtte som er noe helt annet. Mennesker på sosialstøtte er blant annet mennesker som ikke har krav på dagpenger og som ikke klarer få seg jobb. Disse blir da satt i tiltak der de tjener 13 000 i måneden. Dvs, de får disse pengene fra NAV, ikke arbeidsgiver. Så det er normale mennesker som deg og meg det er snakk om

De som er uføre er ferdig avklart, de er syke og blir overlatt til seg selv og får sin sum utbetalt. Blir du ufør som ung uten arbeidserfaring får du ca 16 000 utbetalt i måneden. Der er egne satser for de som har jobbet, men det er snakk om 60% av tidligere inntekt, og man kan aldri få mer enn 3x0 000 i året. 

Vi bruker altså skattepengene våre på at mennesker jobber på rema, og rema betaler ingenting men får gratis arbeidskraft. På samme tid trenger ikke bedrifter ansette noen for ordinær lønn da de kan utnytte gratis arbeidskraft

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er snakk om mennesker på sosialstøtte som er noe helt annet. Mennesker på sosialstøtte er blant annet mennesker som ikke har krav på dagpenger og som ikke klarer få seg jobb. Disse blir da satt i tiltak der de tjener 13 000 i måneden. Dvs, de får disse pengene fra NAV, ikke arbeidsgiver. Så det er normale mennesker som deg og meg det er snakk om

De som er uføre er ferdig avklart, de er syke og blir overlatt til seg selv og får sin sum utbetalt. Blir du ufør som ung uten arbeidserfaring får du ca 16 000 utbetalt i måneden. Der er egne satser for de som har jobbet, men det er snakk om 60% av tidligere inntekt, og man kan aldri få mer enn 3x0 000 i året. 

Vi bruker altså skattepengene våre på at mennesker jobber på rema, og rema betaler ingenting men får gratis arbeidskraft. På samme tid trenger ikke bedrifter ansette noen for ordinær lønn da de kan utnytte gratis arbeidskraft

Jeg er i full jobb selv men blir forbannet på systemet, de som jobber for pengene får det ikke, å de som ikke jobber får det,

Ikke logisk i mitt hodet hvertfall 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...