Gå til innhold

Davy Wathne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, missmcbeal said:

På twitter nå så hagler det inn twitringer om kvinner som har opplevd ubehageligheter/følt seg seksuelt trakassert av Davy Wathne. Når det kommer frem så mye på så kort tid så er det betenkelig. Når det kommer frem så mange historier så er det heller ikke slik at folk er hårsåre eller ikke tåler ting, da er det systematisk trakassering over tid og jeg tror han er veldig klar over selv at folk har opplevd han som ubehagelige. Blir for tamt å skylde på personligheten og væremåte, jeg er sikker på at han har hatt tid og muligheter til å gjøre noe med væremåten sin. Man kan ikke fritas den type oppførsel bare fordi man er en kjent TV-profil med en type karakter. Man må klare å sette sine grenser.

Hvordan finner man meldingene på twitter?

Anonymkode: 1f531...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke dette litt selvmotsigende..? 

Anonymkode: 7ad19...bb6

I grunn ikke. Dersom han mener oppførselen hans er innenfor så burde det ikke være noe problem å dele detaljene om hva som er kommet frem. Det vil jo bare styrke hans argumenter. Med mindre detaljene ikke stemmer, men det har ikke Wathne sagt noe om. At man ikke vil dele detaljene tyder vel på at han vet at det vil se veldig dårlig ut i media, og da tyder det jo på at oppførselen hans ikke er grei.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan finner man meldingene på twitter?

Anonymkode: 1f531...941

Jeg har bare fått det opp i feeden min av de jeg følger som har tweetet og retweetet andre, men det finnes et søkefelt på Twitter, så en kan jo bare søke etter navnet hans og se hva som dukker opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Blir ikke dette litt selvmotsigende..? 

Anonymkode: 7ad19...bb6

På hvilken måte er det selvmotsigende mener du?

Anonymkode: 0c5ac...ed9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå driver visst Davy Wathne å blokkerer mange mannfolk på Twitter fordi de ytrer ting han ikke liker å lese. Veldig motsigende fra en fyr som går ut i media og mener at folk er for hårsåre nå om dagen.

Endret av missmcbeal
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Jeg har i mot dårlige kollegaer som oppfattes trakasserende og sexistiske. Hardt i mot også ! Fordi jeg selv har vært " heldig " med bra kollegaer og sjefer. Det skulle vært en selvfølge som alle burde opplevd.

Ja. Han har vært belastende for arbeidsmiljø. Ja,han burde skjønt det. Ja,han er en brautende og ikke så appelerende kar for mange av oss. Og ja,han har oppført seg drittdårlig.

Men. Jeg reagerer på sladder her. Hva han gjør og har gjort i sitt private liv bør ikke bli et tema her. Mannen har tatt sin hatt og gått. Han har beklager  ( uten å forsvare seg selv , men dog )

Han er ikke den eneste. Det kommer til å komme flere i hans fotspor. Ikke la oss henge mannen liksom. Kritikk er på sin plass. Helt klart. Men han skal ikke i gapestokken. Det er en forskjell på å kritisere objektivt og å slenge rundt med masse skitt attpåtil.

 Nå må det roe ned litt syns jeg. Han har forklart og sagt beklager. Det er flere enn ham liksom. 

Vent å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte er det selvmotsigende mener du?

Anonymkode: 0c5ac...ed9

Se det jeg har uthevet.

25 minutter siden, missmcbeal skrev:

Jeg har bare fått det opp i feeden min av de jeg følger som har tweetet og retweetet andre, men det finnes et søkefelt på Twitter, så en kan jo bare søke etter navnet hans og se hva som dukker opp. 

Jeg har nå scrollet siden denne kommentaren dukket opp her, uten å finne en eneste.

Anonymkode: 7ad19...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Se det jeg har uthevet.

Jeg har nå scrollet siden denne kommentaren dukket opp her, uten å finne en eneste.

Anonymkode: 7ad19...bb6

Huh? Jeg referer til flere tweeter. Det hjelper jo ikke å søke på navnet hans dersom folk ikke har nevnt han med navn. F.eks. var den ene tweeten en link til ene artikkelen hans og med et motsvar og egen opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marimekkoen skrev:

Har en vært på Twitter de siste årene er ikke dette sjokkerende, overhodet. :icon_frown: 

Hvordan da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe spesielt at han gjennom lang tid har blokkert folk fra Twitter som han aldri har diskutert med, men som enten har sagt noe litt negativt om han, eller om en sak han er opptatt av. Dette er også mennesker han ikke nødvendigvis har hatt en samtale med på Twitter, han bare blokkerer når det er noe som ikke passer han. Det er da noe spesielt at han forventer at de på arbeidsplassen bare skal tåle det han sier, når han selv blokkerer de som er uenige med han på nett.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen gått over streken så vær for pokker konkret om hva som er problemet. «Sexistisk» kan dekke alt fra en dårlig vits til mye grovere saker. Diffuse hentydninger kan også være en hersketeknikk og et nytt overgrep. Jeg syns dette er i ferd med å utvikle seg til en gapestokk hvor det kastes ut udokumenterte beskyldninger som det er helt umulig å forsvare seg mot.

Setter spørsmålstegn ved TV2 sin dekning av Wathne sin avgang. De lager clickbait, rykter og spekulasjoner av å miste en av sine ikoner. At Davy Wathne tar plass og er breial er ingen overraskelse, han er jo bergenser.

Anonymkode: aaf1d...787

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For komplisert for kvinner, mener du vel.

Anonymkode: aaf1d...787

Menn oppfører seg som bøller på jobb, så åpenbart blir arbeidslivet for komplisert å mestre for menn.

Anonymkode: b3317...84d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har noen gått over streken så vær for pokker konkret om hva som er problemet. «Sexistisk» kan dekke alt fra en dårlig vits til mye grovere saker. Diffuse hentydninger kan også være en hersketeknikk og et nytt overgrep. Jeg syns dette er i ferd med å utvikle seg til en gapestokk hvor det kastes ut udokumenterte beskyldninger som det er helt umulig å forsvare seg mot.

Setter spørsmålstegn ved TV2 sin dekning av Wathne sin avgang. De lager clickbait, rykter og spekulasjoner av å miste en av sine ikoner. At Davy Wathne tar plass og er breial er ingen overraskelse, han er jo bergenser.

Anonymkode: aaf1d...787

Ikke unnskyld med at han er bergenser. Vær så snill. Det blir for dumt. Han har gjort sitt til at dette ble en greie. Men du har også et poeng i at TV 2 har en ukultur. På en og flere områder. Der er jeg enig. Og jeg syns at nok er nok med å henge en mann som aldeles ikke er alene om å være sexistisk. Han har beklaget. Det er ihvertfall bedre enn arroganse. Selv om han innehar litt av det også da.

Det som er for jævli er at en skal henges ut så til de grader. At det går langt ut over hva som er jobbreatert her. Sladder og faenskap som ikke har med saken å gjøre. Førstemann ut liksom. Det blir feil altså. Veldig feil. Han har forklart og stått fram. Hva mer kan han gjøre ? Vi driter oss alle ut. Men vi er beskyttet bak nick og anonymbruker:-)

Kritikk har han fortjent og tatt i mot. La nå mannen få drive ørretfiske og ta en cola zero.

Så får vi se hvem neste blir. For det kommer flere.

For all del : ukultur må ta slutt!! Men førstemann er ikke den verste alltid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Bare ikke Pål T. Jørgensen blir blanda inn i dette. Han har vært mitt idol fra jeg var småtting:-D 

Ps. Ja,vet jeg er rar. Nyhetsteportere har alltid vært min svakhet :-D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Bare ikke Pål T. Jørgensen blir blanda inn i dette. Han har vært mitt idol fra jeg var småtting:-D 

Ps. Ja,vet jeg er rar. Nyhetsteportere har alltid vært min svakhet :-D 

Supert argument. :tekola:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Davy var på dagsnytt18. Det var sminkedamene som ikke tålte praten. 

Anonymkode: 2732b...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, missmcbeal skrev:

På twitter nå så hagler det inn twitringer om kvinner som har opplevd ubehageligheter/følt seg seksuelt trakassert av Davy Wathne. Når det kommer frem så mye på så kort tid så er det betenkelig. Når det kommer frem så mange historier så er det heller ikke slik at folk er hårsåre eller ikke tåler ting, da er det systematisk trakassering over tid og jeg tror han er veldig klar over selv at folk har opplevd han som ubehagelige. Blir for tamt å skylde på personligheten og væremåte, jeg er sikker på at han har hatt tid og muligheter til å gjøre noe med væremåten sin. Man kan ikke fritas den type oppførsel bare fordi man er en kjent TV-profil med en type karakter. Man må klare å sette sine grenser.

Dette er nok bare oppmerksomhetskåte kvinner.

Anonymkode: 00c2e...533

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, missmcbeal skrev:

På twitter nå så hagler det inn twitringer om kvinner som har opplevd ubehageligheter/følt seg seksuelt trakassert av Davy Wathne. Når det kommer frem så mye på så kort tid så er det betenkelig. Når det kommer frem så mange historier så er det heller ikke slik at folk er hårsåre eller ikke tåler ting, da er det systematisk trakassering over tid og jeg tror han er veldig klar over selv at folk har opplevd han som ubehagelige. Blir for tamt å skylde på personligheten og væremåte, jeg er sikker på at han har hatt tid og muligheter til å gjøre noe med væremåten sin. Man kan ikke fritas den type oppførsel bare fordi man er en kjent TV-profil med en type karakter. Man må klare å sette sine grenser.

Skulle gjerne å sett litt av den haglingen hvis den finnes. 

Anonymkode: 5b592...78d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er nok bare oppmerksomhetskåte kvinner.

Anonymkode: 00c2e...533

Ja selvfølgelig. Hver gang det kommer frem at kvinner opplever seksuell trakassering så er det selvfølgelig oppmerksomhetskåte kvinner :sarkasme:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne å sett litt av den haglingen hvis den finnes. 

Anonymkode: 5b592...78d

Nei du får lete litt selv da, så vanskelig er det ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, missmcbeal skrev:

Ja selvfølgelig. Hver gang det kommer frem at kvinner opplever seksuell trakassering så er det selvfølgelig oppmerksomhetskåte kvinner :sarkasme:

Men hvorfor så gikk ikke disse kvinnene ut med det da det angivelig skal ha skjedd ? Det går ikke an og ta slike kvinner seriøst.

Anonymkode: f09f4...617

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...