Gå til innhold

Davy Wathne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror kvinner begynner å bli for skjøre for arbeidslivet :dry:

Anonymkode: 15f38...8e8

Det er vel heller menn som burde lære seg sosiale koder før de åpner kjeften. 

Anonymkode: a9559...c23

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si mest mulig på kortest mulig tid er ikke noe som er eksklusivt Davy Wathne. Bergensere flest liker godt å prate. Bergensere kan ofte oppfattes høylytte og brautende for noen. Vi er forskjellige, og takk gud for det. Vi må slutte å være så helvetes sutrende og føle at alt som ikke passer oss er en krenkelse av en eller annen sort.

Davy er et offer for sutregenerasjonen og den hysteriske metoo-greia. Det er bare trist at han skal ende karrieren på dette viset.

Og sånn for ordens skyld, bare for å ha det på det rene, jeg er ingen fan av Davy selv, langt derifra. Jeg har hatt mine disputter med fyren, og syntes han var ufordragelig. Men følte jeg meg krenket? Ikke faen. 

Anonymkode: 29ca9...e65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, LinniBergen skrev:

Hvis det er som han sier, at han tilfeldigvis sier opp midt i behandlingen av varslinger mot han, så ber han om spekulasjoner. Synes dette virker lite sannsynlig. Hvis det er sånn at han har blitt bedt om å si opp pga atferden sin, så har han helt sikkert fått sine sjanser til å forbedre seg. Det er vanskelig å be noen si opp jobben sin/sparke noen i Norge, og jeg garanterer at "aspeløv" og "kvinner som er hårsåre" ikke er grunn nok til at TV2 ber sin mest populære journalist om å takke for seg. Når han etter advarsler ikke klarer å moderere språkbruken sin slik at kollegaer trives på jobb (se blant annet kommentar til Eli Strand om at det var noen som var redd for å ta heisen med han), så har han ikke noe å gjøre på en arbeidsplass med kollegaer. 

Hvor sier han at han tilfeldigvis sier opp midt i behandlingen av varslinger mot ham?

Anonymkode: 29ca9...e65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Nimbolt skrev:

Fint at menn som Wathne sparkes ut av arbeidslivet. Han passer ikke til å være ute blant folk i samfunnet. Menn som han bør holde seg hjemme, subbe rundt i tøfler og slåbråkk og snakke nedsettende til seg selv.

Kjenner du ham?

Anonymkode: de8d0...fdf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at han slutter.  jeg tror takhøyden er for lav.  Man kan ikke være seg selv lenger.  Alle skal ha et A4 perfekt ytre vesen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
3 minutter siden, Stina234 said:

Trist at han slutter.  jeg tror takhøyden er for lav.  Man kan ikke være seg selv lenger.  Alle skal ha et A4 perfekt ytre vesen.

Det er ikke sant. Man må bare droppe å være en så stor bølle i arbeidstiden at kolleger føler seg truet. Jeg synes ikke det er et urimelig krav, jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
9 minutter siden, Stina234 skrev:

Trist at han slutter.  jeg tror takhøyden er for lav.  Man kan ikke være seg selv lenger.  Alle skal ha et A4 perfekt ytre vesen.

Tror ikke det forventes at man skal være perfekt. Men en må jo behandle folk med respekt. På en arbeidsplass må en jo tilpasse seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinniBergen
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor sier han at han tilfeldigvis sier opp midt i behandlingen av varslinger mot ham?

Anonymkode: 29ca9...e65

 

«Et omfang varsler»

Kommunikasjonsdirektør Sarah Willand i TV 2 bekrefter at oppsigelsen kommer etter eget ønske. Samtidig kommer den midt i TV 2s behandling av flere varselsaker mot ham.

– Flere har opplevd ham som trakasserende i form og tone

Kilde: https://www.vg.no/rampelys/tv/tv-2/wathne-om-sexistisk-tone-jeg-har-aldri-tatt-paa-eller-proevd-meg-paa-en-kollega/a/24205552/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, LinniBergen skrev:

 

«Et omfang varsler»

 

– Flere har opplevd ham som trakasserende i form og tone

Kilde: https://www.vg.no/rampelys/tv/tv-2/wathne-om-sexistisk-tone-jeg-har-aldri-tatt-paa-eller-proevd-meg-paa-en-kollega/a/24205552/

 

Men var det seksuell trakassering?

Siden jeg antar dere aller er klar over at det finnes andre former for trakassering

Anonymkode: 66daa...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Stina234 skrev:

Trist at han slutter.  jeg tror takhøyden er for lav.  Man kan ikke være seg selv lenger.  Alle skal ha et A4 perfekt ytre vesen.

Vi lever i en verden av politisk korrekthet og hvor mennesker blir krenket å såret for vær minste lille ting. 

Også har vi alle disse SJW personene.

Anonymkode: 66daa...748

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinniBergen
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men var det seksuell trakassering?

Siden jeg antar dere aller er klar over at det finnes andre former for trakassering

Anonymkode: 66daa...748

Jeg har aldri nevnt seksuell trakassering? Det går an å være ufin uten å trakassere seksuelt. Det jeg skrev er at det er dårlig timing å si opp midt i en prosess hvor varsler på han behandles, hvis han har alt på sitt rene.

Endret av LinniBergen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, LinniBergen skrev:

Jeg har aldri nevnt seksuell trakassering? Det går an å være ufin uten å trakassere seksuelt. Det jeg skrev er at det er dårlig timing å si opp midt i en prosess hvor varsler på han behandles, hvis han har alt på sitt rene.

At han kan ha blitt oppfattet som ubehagelig gjør at han nå som 67-åring gir seg, det er da naturlig. Det eneste jeg konkret har sett som eksempler på hva han skal ha gjort er å drevet og rettet på skrivefeil hos kolleger i interne e-poster. Det kan man sikkert kalle for mobbing/trakassering, selv om Wathne selv vil si det handler om at han vil ting skal være riktig.

Anonymkode: 29ca9...e65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At han kan ha blitt oppfattet som ubehagelig gjør at han nå som 67-åring gir seg, det er da naturlig. Det eneste jeg konkret har sett som eksempler på hva han skal ha gjort er å drevet og rette på skrivefeil hos kolleger i interne e-poster. Det kan man sikkert kalle for mobbing/trakassering, selv om Wathne selv vil si det handler om at han vil ting skal være riktig.

Anonymkode: 29ca9...e65

 

Anonymkode: 29ca9...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, LinniBergen skrev:

Jeg har aldri nevnt seksuell trakassering? Det går an å være ufin uten å trakassere seksuelt. Det jeg skrev er at det er dårlig timing å si opp midt i en prosess hvor varsler på han behandles, hvis han har alt på sitt rene.

Men andre har gjort det. 

Anonymkode: 66daa...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi lever i en verden av politisk korrekthet og hvor mennesker blir krenket å såret for vær minste lille ting. 

Også har vi alle disse SJW personene.

Anonymkode: 66daa...748

Ikke enig. Vi har levd i en verden nå en stund hvor det har vært populært å være veldig ukorrekte. Navlebeskuende og " med rett " til å ikke tenke konsekvenser og hensyn før en uttaler seg. Meg , meg og meg har det handlet om lenge nå. " Syns det har vært så jævli trist å se. Vi lever faktisk med hverandre. Vi lever avhengig av hverandre også faktisk. 

Syns det er så fint at vi må begynne å se hverandre. Å ta hensyn. Å respektere , og om ikke annet : akseptere !

Hva faen er målet med å krenke andre ? Er det en har å si SÅ viktig uansett hvordan andre reagerer og føler det ? 

Syns det er såå bra at en står opp for både seg selv OG andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

At han kan ha blitt oppfattet som ubehagelig gjør at han nå som 67-åring gir seg, det er da naturlig. 

Anonymkode: 29ca9...e65

Når folk allerede for 20 år siden ikke turte å ta heisen med han så er det vel tydelig at han ikke bryr seg nevneverdig om folk oppfatter han som ubehagelig.  Det han misliker er å bli konfrontert med at han har trakassert medarbeiderne sine i alle år og at det nå rulles opp. 

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Det eneste jeg konkret har sett som eksempler på hva han skal ha gjort er å drevet og rettet på skrivefeil hos kolleger i interne e-poster. Det kan man sikkert kalle for mobbing/trakassering, selv om Wathne selv vil si det handler om at han vil ting skal være riktig.

Anonymkode: 29ca9...e65

At han kun  har rettet på noen skrivefeil hos kollegaene er Davys versjon. Åpenbart at det ikke er hele historien for han har selv godkjent en pressemelding som sier at han har kommet med sexistiske kommentarer og han har godkjent at flere av de han jobber med har følt seg trakassert av han.  

Er vel heller ingen som tror at folk unngår han i heisen fordi han har rettet på skrivefeilene deres. 

Akkurat hva Davy har sagt og gjort vet vi ikke. For Davy ønsket ikke at TV2 skulle fortelle om det til offentligheten. Det er en ærlig sak, men da sier det seg selv at Davys versjon ikke stemmer med den ledelsen i TV2 kunne fortalt. 

 

Anonymkode: 1f531...941

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Ikke enig. Vi har levd i en verden nå en stund hvor det har vært populært å være veldig ukorrekte. Navlebeskuende og " med rett " til å ikke tenke konsekvenser og hensyn før en uttaler seg. Meg , meg og meg har det handlet om lenge nå. " Syns det har vært så jævli trist å se. Vi lever faktisk med hverandre. Vi lever avhengig av hverandre også faktisk. 

Syns det er så fint at vi må begynne å se hverandre. Å ta hensyn. Å respektere , og om ikke annet : akseptere !

Hva faen er målet med å krenke andre ? Er det en har å si SÅ viktig uansett hvordan andre reagerer og føler det ? 

Syns det er såå bra at en står opp for både seg selv OG andre. 

Lever du i et parallelt univers ?

Anonymkode: 66daa...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når folk allerede for 20 år siden ikke turte å ta heisen med han så er det vel tydelig at han ikke bryr seg nevneverdig om folk oppfatter han som ubehagelig.  Det han misliker er å bli konfrontert med at han har trakassert medarbeiderne sine i alle år og at det nå rulles opp. 

At han kun  har rettet på noen skrivefeil hos kollegaene er Davys versjon. Åpenbart at det ikke er hele historien for han har selv godkjent en pressemelding som sier at han har kommet med sexistiske kommentarer og han har godkjent at flere av de han jobber med har følt seg trakassert av han.  

Er vel heller ingen som tror at folk unngår han i heisen fordi han har rettet på skrivefeilene deres. 

Akkurat hva Davy har sagt og gjort vet vi ikke. For Davy ønsket ikke at TV2 skulle fortelle om det til offentligheten. Det er en ærlig sak, men da sier det seg selv at Davys versjon ikke stemmer med den ledelsen i TV2 kunne fortalt. 

 

Anonymkode: 1f531...941

Blir ikke dette litt selvmotsigende..? 

Anonymkode: 7ad19...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På twitter nå så hagler det inn twitringer om kvinner som har opplevd ubehageligheter/følt seg seksuelt trakassert av Davy Wathne. Når det kommer frem så mye på så kort tid så er det betenkelig. Når det kommer frem så mange historier så er det heller ikke slik at folk er hårsåre eller ikke tåler ting, da er det systematisk trakassering over tid og jeg tror han er veldig klar over selv at folk har opplevd han som ubehagelige. Blir for tamt å skylde på personligheten og væremåte, jeg er sikker på at han har hatt tid og muligheter til å gjøre noe med væremåten sin. Man kan ikke fritas den type oppførsel bare fordi man er en kjent TV-profil med en type karakter. Man må klare å sette sine grenser.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...