Gå til innhold

Skal transer bruke herre eller dame garderobe?


WubWub

Anbefalte innlegg

Når jeg er jentekledd går jeg selvsagt i garderober og toaletter for damer.   Om jeg ikke gjorde det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, LiseTV skrev:

Når jeg er jentekledd går jeg selvsagt i garderober og toaletter for damer.   Om jeg ikke gjorde det? 

Kjempe bra, ikke bry deg om den anonymebrukeren som kaller dette for sykdom. Du er ikke syk. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WubWub skrev:

du kan med andre ord ikke vise meg dokumentasjon på at transseksualitet er en sykdom. men dette visste jeg på forhånd så jeg er ikke sjokkert. men jeg syntes allikevel at det er trist at folk dømmer transseksuelle på denne måten. ikke rart de har det vanskelig og vondt når folk kaller de syke

 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at transseksualitet er en sykdom. Dette er noe du har kokt opp i ditt eget hode. Nå har jeg tilogmed vært så grei og delt en lettfattet forklaring på ordet som forvirret deg, forhold deg til definisjonen er du snill.

Anonymkode: 5957c...d2a

 

Anonymkode: 5957c...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 22.53, WubWub skrev:

En shemale som går på østrogenkur, har tatt silikonpupper, har kvinnelige former og identifiserer seg som kvinne men har penis ; hvilken dusj og garderobe skal vedkommende benytte seg av når hen er på treningsstudio eller i svømmehallen?

Om hen benytter seg av dame dusjen risikerer små jentebarn se en penis, om hen benytter seg av herregarderoben risikerer små guttebarn se store pupper og ei jentekropp.

Så hva tenker du? Hvilken garderobe bor vedkommende benytte seg av?

 

Jeg tenker. Har man penis går man i herregarderoben. Har man ikke det går man i damegarderoben. Når det er sagt tror ikke jeg det er skadelig for et jentebarn å se en penis i en ikke seksuell setting.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Jeg tenker. Har man penis går man i herregarderoben. Har man ikke det går man i damegarderoben. Når det er sagt tror ikke jeg det er skadelig for et jentebarn å se en penis i en ikke seksuell setting.

men om mennesket identifiserer seg som kvinne, hvorfor skal hen bruke herregarderoben? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

men om mennesket identifiserer seg som kvinne, hvorfor skal hen bruke herregarderoben? 

Vet ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Vet ikke

om hen identifiserer seg som kvinne, går på østrogenkur og har tatt silikonpupper så har vel hen ikke noe å gjøre i herregarderoben?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

om hen identifiserer seg som kvinne, går på østrogenkur og har tatt silikonpupper så har vel hen ikke noe å gjøre i herregarderoben?

Nei... men jeg var usikker på om dette gjaldt transseksuelle elker transvestitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.12.2017 den 1.22, AnonymBruker skrev:

En heterofil mann kan for eksempel bruke disse transegreiene som unnskyldning for å få tilgang til damegarderoben. Tror man skal vurdere andre alternativer først.

Anonymkode: 4f0a4...f11

Nå handlet spørsmålet til WubWub om en transseksuell som har begynt østrogenbehandling og har fått silikonpupper. Tror du veldig mange heterofile menn er så desperate etter å få tilgang til damegarderoben at de tar østrogen, får silikonpupper og erklærer seg juridisk som kvinne? Tror du seriøst problemet blir så stort? Det er jo faktisk mulig for en mann å kle seg ut som dame og lure seg inn i garderoben dersom han anstrenger seg litt, men hvor ofte skjer dette egentlig?
De fleste heterofile menn takler helt fint å gå i herregarderoben og har heller ingen trang til å lure seg inn i damegarderoben for å kikke på nakne damer. De som gjør alt de kan for å jukse seg inn i damegarderoben vil neppe oppføre seg normalt der inne heller.

På 8.12.2017 den 0.52, herremann skrev:
 A person who is Gender Fluid may always feel like a mix of the two traditional genders, but may feel more boy some days, and more girl other days. 
Being Gender Fluid has nothing to do with which set of genitalia one has, nor their sexual orientation.
No, I'm not a boy, and I'm not a girl either. I am gender fluid.

altså ditt begrep "hen".

Er det noen dager disse personene er usikker på eget kjønn, der de tenker at "jeg vet nå sannelig ikke hvilket kjønn jeg er i dag"? Eller har de mannedager og kvinnedager? Jeg oppfatter gender fluid som at ene dagen er de mann og vil dermed også kalles "han", mens andre dagen er de kvinne og vil kalles "hun". Har de virkelig noen dager der de er så forvirret at de insisterer på å bli kalt "hen"?

 

21 timer siden, WubWub skrev:

jeg liker kle meg i dameklær noen ganger, hva om jeg føler meg som ei kvinne imorgen. kan jeg bruke damedusjen med loven i hånd imorgen?

Nei jeg vet ikke helt. Hva om du ombestemmer deg og plutselig føler deg som en mann når du ser alle de nakne damene? I ditt tilfelle eller for dem som er gender fluid kan det skje. Er man transseksuell så skjer ikke det, da har man en fast kjønnsidentitet som man har kjent siden man var liten. Ergo synes ikke jeg transseksuell og gender fluid kan sammnelignes i denne sammenhengen.
 

Anonymkode: f428a...a6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har tenkt på dette mange ganger da jeg ofte er å trener. over damegarderoben står det et skilt : "Her har ingen menn adgang".

Ok tenker jeg, over herregarderoben står det ikke noe skilt. Og de kvinnelige ansatte er ofte inne i herregarderoben for å vaske. Jeg står der naken med pikken i fri dressur og ei kvinne buser inn. Og det er helt greit tydeligvis.

Men mannlige ansatte på fresh fitness har ikke lov til å buse inn i kvinnegarderoben. De ville blitt anmeldt om de gjorde noe slikt.

Så hvorfor er det så store forskjeller her? Hvorfor buser kvinner inn i herregarderoben, men menn blir anmeldt om de går inn i damegarderoben?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, WubWub skrev:

det er folk som er født i feil kjønn, de har har kvinnehjerne men guttekropp

https://www.scientificamerican.com/article/is-there-something-unique-about-the-transgender-brain/

https://www.newscientist.com/article/dn20032-transsexual-differences-caught-on-brain-scan/amp/

Sitat

“Trans people have brains that are different from males and females, a unique kind of brain,”

Kort fortalt, mtf har IKKE kvinnelige hjerner. Kun ciskvinner har kvinnelige hjerner. 

Anonymkode: f7801...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et seriøst spørsmål: Hvis transeksuelle ikke behøver å fulføre klipping av penis før de kan gå inn i kvinnegarderobene/toalettene (lovlig). Hva stopper hvilken som helst mann som vil gå inn på dametoalettet fra å gjøre det? Og hvis noen sier noe, så kan han bare si at han er jente.

Anonymkode: 7eec2...c7c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men et seriøst spørsmål: Hvis transeksuelle ikke behøver å fulføre klipping av penis før de kan gå inn i kvinnegarderobene/toalettene (lovlig). Hva stopper hvilken som helst mann som vil gå inn på dametoalettet fra å gjøre det? Og hvis noen sier noe, så kan han bare si at han er jente.

Anonymkode: 7eec2...c7c

jeg bruker alltid dametoalettet når jeg er på jobb. på dametoalettet er det alltid pent og pyntelig, det lukter godt da det alltid er røkelse der , det er ryddig og fint.

men herretoalettet ser ut som en krigssone, det er smurt avføring opp etter veggene og gulvet er fylt av urin

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skal man jo ikke gå rundt å floppe med peniser og bryst, så dette er vel et minimalt problem i de fleste tilfeller. 

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men et seriøst spørsmål: Hvis transeksuelle ikke behøver å fulføre klipping av penis før de kan gå inn i kvinnegarderobene/toalettene (lovlig). Hva stopper hvilken som helst mann som vil gå inn på dametoalettet fra å gjøre det? Og hvis noen sier noe, så kan han bare si at han er jente.

Anonymkode: 7eec2...c7c

Nyansert tenkning for eks. Det vil si at man forstår at en sak har flere sider enn 2, og at det er mulig å se nyanser i en sak. Det er for eks forskjell på en person kledd i kvinneklær der det er vanskelig til umulig å se at det er en mann vs en man i fullt skjegg og kjole som valser inn i kvinnegarderoben

Selvsagt er der alltids mennesker som forsøker misbruke ordninger, men det betyr ikke at forbud er løsningen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Jeg tenker. Har man penis går man i herregarderoben. Har man ikke det går man i damegarderoben. Når det er sagt tror ikke jeg det er skadelig for et jentebarn å se en penis i en ikke seksuell setting.

Så du vil dele garderobe med meg uten å lage noe oppstyr da? Aldri be meg gå ut, ikke si at jeg har gått feil, ikke si at garderoben er for damer, hente avsatte eller noe. Siden jeg ikke har en penis, må jeg jo dele garderobe med deg. Med skjegg, hår på brystet, mørk stemme og ingen andre tegn på min fortid før jeg tar av meg buksene mine. :) 

Anonymkode: 833be...d50

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har skrevet før så går jeg på jentetolette når jeg er dame.  Da mener jeg at jeg ser helt ut som dame med parykk og det hele.  Noen få ganger tidlegere når jeg har vert på bilturer har jeg tatt påm ett skjørt i stedet for bukse og ingen parykk, da gikk jeg på herretoalettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, LiseTV skrev:

Som jeg har skrevet før så går jeg på jentetolette når jeg er dame.  Da mener jeg at jeg ser helt ut som dame med parykk og det hele.  Noen få ganger tidlegere når jeg har vert på bilturer har jeg tatt påm ett skjørt i stedet for bukse og ingen parykk, da gikk jeg på herretoalettet.

Toalettet er ikke så nøye tenker jeg for det er alltid private båser på toaletter. Ofte er det bare ett toalett også. I slike situasjoner hvor man låser seg inn på ett do, så skjønner jeg ikke hvorfor toalettet er kjønnsdelt engang

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Men et seriøst spørsmål: Hvis transeksuelle ikke behøver å fulføre klipping av penis før de kan gå inn i kvinnegarderobene/toalettene (lovlig). Hva stopper hvilken som helst mann som vil gå inn på dametoalettet fra å gjøre det? Og hvis noen sier noe, så kan han bare si at han er jente.

Anonymkode: 7eec2...c7c

Hvorfor skulle hvilken som helst mann gjøre det? Jeg tror forestillingene om at heterofile menn i hopetall vil invadere damegarderoben er betydelig overdrevet. At det vil finnes enkelttilfeller er sikkert men at det blir et antall som er et problem tviler jeg sterkt på. Menn som gjentatte ganger besøker damegarderober uten god grunn vil man selvfølgelig kunne stenge ute eller straffe på annen måte. Antagelsen om at menn på dametoaletter vil føre til massevoldtekter tror jeg heller ikke på. Det er mange steder kvinner beveger seg som er mer utsatt. På et toalett er det godt belyst, det er gjerne sentralt og et sted hvor det kommer og går folk hele tiden. Mange andre steder som er "bedre egnet for å voldta noen".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest hele tråden, men jeg ville syntes det var ubehagelig dersom en kvinne med penis dusjet i samme garderobe som meg. Samtidig forstår jeg at det er ubehagelig for vedkommende å skifte i herregarderoben dersom h*n har bryster. Men på den annen side så er det h*n som har valgt å delvis skifte kjønn og beholde penisen, så hvorfor skal synet av denne bli trykket på meg og mine små barn? 

Her er det nok på plass med egne avlukker hvor folk som har behov for det kan skifte og dusje privat. 

Anonymkode: d5354...12d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...