Gå til innhold

Skal transer bruke herre eller dame garderobe?


WubWub

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du tror folk ønsker å bytte kjønn for morro skyld, ja?

Anonymkode: 5957c...d2a

transseksualitet er fjernet som sinnslidelse fra psykologien. om det er morro å bytte kjønn vet jeg ikke noe om, men jeg vet det ikke er en lidelse. transseksualitet og bdsm var tidligere kategorisert som sinnslidelser, men ifølge ICD og DSM så er dette fjernet. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror folk ønsker å bytte kjønn for morro skyld, ja?

Anonymkode: 5957c...d2a

tenker du at transseksuelle "lider av transseksualitet"? som om transseksualitet er en sykdom? nei vettu hva!

som nevnt er ikke transseksualitet klassifisert som en sykdom eller lidelse lenger, heldigvis. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.12.2017 den 22.53, WubWub skrev:

En shemale som går på østrogenkur, har tatt silikonpupper, har kvinnelige former og identifiserer seg som kvinne men har penis ; hvilken dusj og garderobe skal vedkommende benytte seg av når hen er på treningsstudio eller i svømmehallen?

Om hen benytter seg av dame dusjen risikerer små jentebarn se en penis, om hen benytter seg av herregarderoben risikerer små guttebarn se store pupper og ei jentekropp.

Så hva tenker du? Hvilken garderobe bor vedkommende benytte seg av?

 

Damegarderoben. Dersom noen små barn ser penisen og lurer på hvorfor damen har guttetiss, kan moren ta en liten prat med barnet etterpå om forskjellige mennesker og at noen er født med feil kjønn og ønsker å fikse dette når de blir voksen. Ingen barn dør av verken å se peniser i en garderobe eller få en innføring i at det finnes mennesker med annen kjønnsidentitet. Tvert i mot tror jeg de ungene som opplever dette og har foreldre som tar seg bryet med å opplyse dem, får et mer åpent sinn og viser mer toleranse og respekt for sine medmennesker.
Nå er det vel gjerne også sånn at en kvinne med penis neppe vil sprade inn i garderoben og vifte stolt rundt med penisen sin. Dersom man skal se penisen må man kikke vedkommende i skrittet, noe som få er opptatt av i en garderobe. Unntatt barn, som man som sagt kan snakke med. Og de er nok mer nysgjerrige enn forskrekket.

Jeg ser ingen grunn at at en person som både ser ut som en dame (bortsett fra penisen) og føler seg som en dame, skal gå i herregarderoben.

Anonymkode: f428a...a6f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

tenker du at transseksuelle "lider av transseksualitet"? som om transseksualitet er en sykdom? nei vettu hva!

som nevnt er ikke transseksualitet klassifisert som en sykdom eller lidelse lenger, heldigvis. 

Jeg, som alle andre halvveis oppegående mennesker, skjønner at transkjønnede ofte lider under en haug problemer vi andre slipper å tenke på, ja.  Bl.a. pga. holdningene som demonstreres i denne tråden.

Anonymkode: 5957c...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg, som alle andre halvveis oppegående mennesker, skjønner at transkjønnede ofte lider under en haug problemer vi andre slipper å tenke på, ja.  Bl.a. pga. holdningene som demonstreres i denne tråden.

Anonymkode: 5957c...d2a

så du kaller transseksualitet en sykdom?

ikke rart at denne gruppen har skyhøy selvmordsstatistikk når de blir utsatt for holdninger som dette. trist og leit, hadde trodd vi hadde kommet lenger i 2017, transseksualitet er ikke lenger klassifisert som en psykisk lidelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

så du kaller transseksualitet en sykdom?

ikke rart at denne gruppen har skyhøy selvmordsstatistikk når de blir utsatt for holdninger som dette. trist og leit, hadde trodd vi hadde kommet lenger i 2017, transseksualitet er ikke lenger klassifisert som en psykisk lidelse

Foreslår at du slår opp definisjonen på ordet "lidelse" hvis du tror det er et synonym for psykiatrisk diagnose.

Anonymkode: 5957c...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.12.2017 den 0.25, herremann skrev:

begrepet finnes kanskje, akkurat som gud og enhjørning.
det gjør ikke ting mer ekte av den grunn.

du er enten mann eller kvinne.
men unntaket av noen usedvanlig få som er født tvekjønna eller intetkjønn.

du bommer veldig her. man bruker hen om folk man ikke vet kjønnet til. 

ja man er enten mann eller kvinne, men om man ikke vet kjønnet til vedkommende så bruker man "hen". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår at du slår opp definisjonen på ordet "lidelse" hvis du tror det er et synonym for psykiatrisk diagnose.

Anonymkode: 5957c...d2a

jeg har slått det opp , transseksualitet er fjernet som diagnose, sykdom og lidelse i både ICD og DSM. 

du burde slå det opp også. transseksualitet er ingen sykdom. hårreisende at noen sitter å sier slikt i 2017. ikke rart denne gruppen har det vanskelig når de blir møtt med slike påstander

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

jeg har slått det opp , transseksualitet er fjernet som diagnose, sykdom og lidelse i både ICD og DSM. 

du burde slå det opp også. transseksualitet er ingen sykdom. hårreisende at noen sitter å sier slikt i 2017. ikke rart denne gruppen har det vanskelig når de blir møtt med slike påstander

 

Sitat

Lidelse er en bredt definert negativ tilstand. Opplevelsen er oftest assosiert med en form for smerte og plage, nød og elendighet, men enhver form for tilstand kan være en lidelse hvis den subjektive opplevelsen fremkaller motvilje og ubehag. Antonymer innbefatter glede og velbehag.

 

Anonymkode: 5957c...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

 

Anonymkode: 5957c...d2a

de lider jo enda mer når du sier at de har en sykdom. som sagt så er ikke transseksualitet en sykdom.

de hadde lidd mindre om de ikke ble møtt med fordommer som det her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er transseksuelle sånn gutter med bryst?

Anonymkode: 112c7...3dc

det er folk som er født i feil kjønn, de har har kvinnehjerne men guttekropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

de lider jo enda mer når du sier at de har en sykdom. som sagt så er ikke transseksualitet en sykdom.

de hadde lidd mindre om de ikke ble møtt med fordommer som det her

Sliter du med leseferdighetene?

Anonymkode: 5957c...d2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sliter du med leseferdighetene?

Anonymkode: 5957c...d2a

nei. kan du vise meg hvor i dsm og icd hvor det står at transseksualitet er en lidelse og sykdom? det kan du ikke. derfor ror du. det du påstår har ingen vitenskapelig forankring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du penis går du i herregarderoben , har du vagina går du i damegarderoben. 

Anonymkode: 68b32...d2f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, WubWub skrev:

nei. kan du vise meg hvor i dsm og icd hvor det står at transseksualitet er en lidelse og sykdom? det kan du ikke. derfor ror du. det du påstår har ingen vitenskapelig forankring

Jeg har aldri sagt at transseksualitet er en sykdom. Dette er noe du har kokt opp i ditt eget hode. Nå har jeg tilogmed vært så grei og delt en lettfattet forklaring på ordet som forvirret deg, forhold deg til definisjonen er du snill.

Anonymkode: 5957c...d2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Penis = mannegarderobe, vagina = damegarderobe. Kanskje jeg er konservativ og rar, men jeg vil ikke ha peniser i dusjen med meg, selv om vedkommende har pupper også.

Anonymkode: a1f1a...6f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri sagt at transseksualitet er en sykdom. Dette er noe du har kokt opp i ditt eget hode. Nå har jeg tilogmed vært så grei og delt en lettfattet forklaring på ordet som forvirret deg, forhold deg til definisjonen er du snill.

Anonymkode: 5957c...d2a

du kalte transseksualitet for en lidelse. ingen leger eller psykologer er enig med denne påstanden. 

fordommer er ikke bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WubWub skrev:

du kalte transseksualitet for en lidelse. ingen leger eller psykologer er enig med denne påstanden. 

fordommer er ikke bra

Nå har jeg brukt ordet i en setning, jeg har gitt deg definisjonen, hvis du har så tungt for det så er det nok ikke mer jeg kan gjøre for å hjelpe deg.

Anonymkode: 5957c...d2a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg brukt ordet i en setning, jeg har gitt deg definisjonen, hvis du har så tungt for det så er det nok ikke mer jeg kan gjøre for å hjelpe deg.

Anonymkode: 5957c...d2a

du kan med andre ord ikke vise meg dokumentasjon på at transseksualitet er en sykdom. men dette visste jeg på forhånd så jeg er ikke sjokkert. men jeg syntes allikevel at det er trist at folk dømmer transseksuelle på denne måten. ikke rart de har det vanskelig og vondt når folk kaller de syke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...