Gå til innhold

Alkoholfri øl i barnedåp - svigers forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å få det på det rene: 

«Alkoholfritt øl» er ikke alkoholfritt - men øl som inneholder mindre enn 0,7% alkohol! 

Mange misoppfatninger rundt dette ser det ut til.

Anonymkode: 6fb7d...ccb

Yeh, yeh, det samme gjelder kefir og sviskekompott, noe de færreste har moralske kvaler med å servere...

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare for å få det på det rene: 

«Alkoholfritt øl» er ikke alkoholfritt - men øl som inneholder mindre enn 0,7% alkohol! 

Mange misoppfatninger rundt dette ser det ut til.

Anonymkode: 6fb7d...ccb

Som man trygt kan drikke som gravid. Kjempefarlig med andre ord. 

Anonymkode: 8e12e...bc0

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Peonjenta skrev:

Man kan jo begynne å lure på om det er "godtatt" med brus også i det hele, det kan jo minne om rusbrus som smirnoff ice og bacardi breezer.  Huffameg.  :hakeslepp:

Og modell minner om prosecco!!

Anonymkode: 34194...de1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på hva faktisk gjestene skal få å drikke i dette selskapet, jeg? Bør de satse på å ta med drikke selv, siden det ikke virker å være særlig mye akseptabelt hos dagens nybakte foreldre?

Anonymkode: 1d2b7...4cb

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og modell minner om prosecco!!

Anonymkode: 34194...de1

Mozell, ikke modell 

Anonymkode: 34194...de1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kariannne
1 time siden, yeans skrev:

Du får sjekke utsalgssteder og polet da. Alkoholfritt øl selges etter samme regler som alkoholholdige varer.

Merkelig så kverulante dere er på noe helt opplagt. Og ikke bare det. Avsporer tråden gjør dere også. Gøy much?

Alkoholfritt øl selges etter samme regler som alkoholholdig varer? Misforstår jeg nå, eller mener du at Munkholm ikke kan selges etter kl 20 i ukedagene og 18 på lørdager og at kjøper må være over 18 år? Isåfall tar du jo feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, yeans skrev:

Du får sjekke utsalgssteder og polet da. Alkoholfritt øl selges etter samme regler som alkoholholdige varer.

Merkelig så kverulante dere er på noe helt opplagt. Og ikke bare det. Avsporer tråden gjør dere også. Gøy much?

Eh, nei. Alkoholfri øl selges i fulle åpningstider i matbutikker. Søndager og alt...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Neida, jeg hadde blitt sinna selv, jeg. Gå i barnedåp og ikke feire med en skål i champagne synes jeg ikke hører noe steds hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ganske tacky og ikke minst UHØRT her jeg sitter sprenggravid og nyter en munkholm alkoholfri juleøl.

Anonymkode: 55b5f...bdb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den lille jenta vår skal døpes neste helg og planleggingen av dåpen er i god gang. Svigers bor veldig nær svenskegrensa og tilbød seg å kjøre innom for å kjøpe med en god del alkoholfri øl, noe jeg takket pent nei til da jeg føler øl (alkoholfri eller ei) ikke har noen ting i en barnedåp å gjøre. Svigermor ble rett og slett pisssur og begynte å hyle ut om dåpene til de andre barnebarna var forferdelige og at de er forferdelige besteforeldre fordi de ønsker å kose seg meg øl i dåpen. 

Hvordan ordla du deg egentlig til svigermor da hun kom med det som åpenbart var et godt ment tilbud om hjelp, siden hun ble så sur?

I min familie er det ikke uvanlig med vin og øl både til dåp og konfirmasjon. Ingen ville i utgangspunktet sett det som noe problem om det bare ble servert alkoholfritt, men dersom det ble gjort til et spørsmål om moral og verdier kunne det fort blitt litt dårlig stemning. Det er kanskje det svigermor reagerte på også, mer enn at hun ikke får drikke (alkoholfritt!) øl i dåpen? Og argumentet med at det ser tacky ut på bilder er kanskje det latterligste jeg har hørt...

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg ganske tacky og ikke minst UHØRT her jeg sitter sprenggravid og nyter en munkholm alkoholfri juleøl.

Anonymkode: 55b5f...bdb

Omg! Pass på så ingen publiserer bilde av deg!!!:bond:

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også på hvor høyt barnevernet hadde ledd hvis de hadde fått bekymringsmelding på bakgrunn av servering av Munkholm i dåpen...

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omg! Pass på så ingen publiserer bilde av deg!!!:bond:

Anonymkode: 65922...3aa

😂

8 minutter siden, Petra75 skrev:

Lurer også på hvor høyt barnevernet hadde ledd hvis de hadde fått bekymringsmelding på bakgrunn av servering av Munkholm i dåpen...

👍😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det får de bare finne seg i. Vil de ha alkohol, får de drikke det hjemme etter at de har kommet hjem fra barnedåpen

Foreslår at du leser HI før du uttaler deg, blir litt dumt å begynne å blande seg når en ikke har ide om hva saken dreier seg om.:roll:

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg lar meg sjokkere, men dette her altså... Hvordan er det mulig å bli så revet med av at besteforeldre tilbyr seg å kjøpe med ALKOHOLFRI øl til dåpen? Så flott av dem å tilby seg å tilby seg å ordne dette. De tenker vel ikke at det kun skal serveres ALKOHOLFRI øl, men at dette er et supplement til annen ALKOHOLFRI drikke som skal serveres. Vann kan likne vodka på bilder, mozell kan ligne champagne/cava/prosecco, Champagnebrus kan likne cognac/whisky. Hvem bryr seg? Dere serverer ALKOHOLFRITT, så hva er egentlig problemet her? Har selv spesialkompetanse på rusfeltet og er det noe som har fått meg sjokkert ift temaet rus her må det være det vrangsynet enkelte her inne har ift rusproblematikk dersom man evner å knytte dette opp mot temaet rus og fordommer knyttet til dette. Herregud - snakk om å blåse storm i et vannglass. Og jeg som trodde jeg var restriktiv. Jeg gir meg ende over :skratte:

Anonymkode: 052ea...bc9

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alkohol har ikke noe i en barnesammenheng å gjøre, "alkoholfri" eller ikke, det er tacky og lite dannet. Klarer man ikke å kose seg uten øl, så har man et problem, og burde ikke være rundt barn

Anonymkode: 576d3...d72

Tacly og litedannet? Nå drikker ikke jeg, hverken øl eller alkohol. Men tacky og lite dannet er det vel å servere fruktsjimpanse og cola i selskap 😂

3 timer siden, Mrs.Purdey skrev:

Men for svarte!! Det erDIN dåp. Gjester får ta det som er servert uten å mukke og si tusen takk for at jeg ble invitert

 

Kremt...er vel strengt tatt BARNETS dåp...

2 timer siden, yeans skrev:

Stå på ditt ts. Alkoholfritt og annen alkoholholdig drikke hører ikke til barnedåp. 

Server eplemost eller annen kulksyreholdig leskedrikk til maten. Evt vann, som faktisk er det beste.

"Alkoholfritt og annen alkoholholdig drikke " som i "høst og andre høytider "? 😉

 

52 minutter siden, Honey Dew skrev:

Det får de bare finne seg i. Vil de ha alkohol, får de drikke det hjemme etter at de har kommet hjem fra barnedåpen

Men de ville jo ikke ha alkohol 😂😂

 

Mister trua på nordmenn ass. vi er et utrolig dumt folkeslag 😂

Anonymkode: c850d...464

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjelden jeg lar meg sjokkere, men dette her altså... Hvordan er det mulig å bli så revet med av at besteforeldre tilbyr seg å kjøpe med ALKOHOLFRI øl til dåpen? Så flott av dem å tilby seg å tilby seg å ordne dette. De tenker vel ikke at det kun skal serveres ALKOHOLFRI øl, men at dette er et supplement til annen ALKOHOLFRI drikke som skal serveres. Vann kan likne vodka på bilder, mozell kan ligne champagne/cava/prosecco, Champagnebrus kan likne cognac/whisky. Hvem bryr seg? Dere serverer ALKOHOLFRITT, så hva er egentlig problemet her? Har selv spesialkompetanse på rusfeltet og er det noe som har fått meg sjokkert ift temaet rus her må det være det vrangsynet enkelte her inne har ift rusproblematikk dersom man evner å knytte dette opp mot temaet rus og fordommer knyttet til dette. Herregud - snakk om å blåse storm i et vannglass. Og jeg som trodde jeg var restriktiv. Jeg gir meg ende over :skratte:

Anonymkode: 052ea...bc9

Må bare sitere denne og si meg helt enig! Alkohol og barn tråder engasjerer meg og jeg er den mest restriktive jeg kjenner, men denne tråden...wow😳😂 Det MÅ jo være tull dette...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Og det ser tacky ut på bilder - folk melder jo til barnevernet for mindre.

Anonymkode: 576d3...d72

Virkelig? Har aldri hørt at barnevernet griper inn fordi det blir drukket alkoholfritt øl!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tirben skrev:

Virkelig? Har aldri hørt at barnevernet griper inn fordi det blir drukket alkoholfritt øl!

De griper jo ikke inn hvis det blir drukket litt øl/vin i en dåp heller... Skal nok litt mer til...

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...