Gå til innhold

Alkoholfri øl i barnedåp - svigers forbanna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal sies at jeg aldri har hatt noen problemer med svigers, vi har alltid hatt et kjempe godt forhold:

Den lille jenta vår skal døpes neste helg og planleggingen av dåpen er i god gang. Svigers bor veldig nær svenskegrensa og tilbød seg å kjøre innom for å kjøpe med en god del alkoholfri øl, noe jeg takket pent nei til da jeg føler øl (alkoholfri eller ei) ikke har noen ting i en barnedåp å gjøre. Svigermor ble rett og slett pisssur og begynte å hyle ut om dåpene til de andre barnebarna var forferdelige og at de er forferdelige besteforeldre fordi de ønsker å kose seg meg øl i dåpen. 

Det har selvfølgelig ingenting med det å gjøre, jeg bare synes ikke det er passende i en barnedåp og det ser veldig dårlig ut på bilder da man ikke kan se om det er alkoholfritt eller ikke. 

Mer jeg virkelig så urimelig fordi jeg ikke ønsker alkoholfri øl i barnedåpen? 

Anonymkode: 8c8e7...d41

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal sies at jeg aldri har hatt noen problemer med svigers, vi har alltid hatt et kjempe godt forhold:

Den lille jenta vår skal døpes neste helg og planleggingen av dåpen er i god gang. Svigers bor veldig nær svenskegrensa og tilbød seg å kjøre innom for å kjøpe med en god del alkoholfri øl, noe jeg takket pent nei til da jeg føler øl (alkoholfri eller ei) ikke har noen ting i en barnedåp å gjøre. Svigermor ble rett og slett pisssur og begynte å hyle ut om dåpene til de andre barnebarna var forferdelige og at de er forferdelige besteforeldre fordi de ønsker å kose seg meg øl i dåpen. 

Det har selvfølgelig ingenting med det å gjøre, jeg bare synes ikke det er passende i en barnedåp og det ser veldig dårlig ut på bilder da man ikke kan se om det er alkoholfritt eller ikke. 

Mer jeg virkelig så urimelig fordi jeg ikke ønsker alkoholfri øl i barnedåpen? 

Anonymkode: 8c8e7...d41

Nei, det er du ikke. Jeg hadde reagert på samme måte. En dåpsmiddag er ikke en helaften slik en fødselsdag eller et bryllup er, man klarer seg fint med bare vann/brus i et par timer.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke brydd meg nevneverdig.  Husker ikke hva vi hadde når sønnen min døpte seg men vi hadde munkholm på bordet når han ble konfirmert i tillegg til annen brus og mineralvann. Dere skal vel ikke ha mer enn et par flasker uansett av hver sort så 4 flasker alkoholfritt øl blir ikke SÅÅ synlige. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Calandria skrev:

Alkohol hører ikke til i en barnedåp, så svigerforeldrene dine er jo helt på jorde.

Leste du ikke HI?

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 minutt siden, Peonjenta skrev:

Leste du ikke HI?

Jo, syns ikke det er passende uansett om det er alkohol fritt eller ikke, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dessuten er det en uting å være så opptatt av fasade, hvordan ting ser ut for andre, hva folk vil si. Veien til mye bry, bekymring og kontrollstyr.

Anonymkode: 65922...3aa

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herreguuuuud, sosiale medier-generasjonen tar jo faen meg helt av!

Hvem er interessert i å se bilder fra en barnedåp bortsett fra dem som var til stede selv? Kan ikke drikke alkoholfritt øl fordi det ikke ser bra ut på bilder....går det an!

Jeg er helt enig i at ALKOHOL ikke hører hjemme i dåpen, men alkoholfritt øl er jo noe helt annet. Det passer veldig godt sammen med mat, og mange er ikke så glade i brus.

Synes du er utrolig sær som bryr deg mer om hva folk vil si om bildene dine enn om å gjøre det hyggelig for gjestene dine.... 

Det ville vært akkurat det samme om du f eks insisterte på bare sukkerfri brus og nektet å ha Fanta fordi folk kunne tro det var sukkerholdig når de så bildene...

Anonymkode: 65922...3aa

Alkohol har ikke noe i en barnesammenheng å gjøre, "alkoholfri" eller ikke, det er tacky og lite dannet. Klarer man ikke å kose seg uten øl, så har man et problem, og burde ikke være rundt barn

Anonymkode: 576d3...d72

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der... at det alltid er svigerforeldre som er de vanskelige. :fnise:

Anonymkode: f6156...a77

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det et problem om folk tar seg en Munkholm eller Clausthaler? "tar seg ikke ut på bilder"?? Dummeste jeg har hørt. 

Alkohol er jeg enig i at ikke hører hjemme i en dåp, men alkoholfritt? Null problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Alkohol har ikke noe i en barnesammenheng å gjøre, "alkoholfri" eller ikke, det er tacky og lite dannet. Klarer man ikke å kose seg uten øl, så har man et problem, og burde ikke være rundt barn

Anonymkode: 576d3...d72

Ts her!

Tusen takk! Det er akkurat det jeg mener, det er flere barn som skal være tilstede og det ser som du sier tacky og lite dannet ut! 

Jeg ønsker selvfølgelig at det skal bli koselig, men min side av familien er helt enig med meg at det ikke passer seg i en barnedåp, men svigers er helt uenige! 

Var ikke lenge siden svigersøster hadde dåp for sønnen sin og det ble servert alkoholfritt, og bildene som ble publisert senere var flaue å se på, da det ikke fantes et bilde av besteforeldrene til dåpsbarnet hvor de ikke hadde en øl i hånda, så skikkelig tacky ut!

Anonymkode: 8c8e7...d41

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg forstår ikke at alkohol eller alkoholfritt øl skal være fy-fy i barnedåp. Poenget er vel ikke å sjenke folk fulle og ha hæla i taket, og ungen selv er jo så liten at han/hun ikke legger merke til om man drikker en gang. Dette synes jeg hørtes ut som mye stress for bagateller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest making.a.mess

Men for svarte!! Det erDIN dåp. Gjester får ta det som er servert uten å mukke og si tusen takk for at jeg ble invitert

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Overrasket skrev:

Jeg forstår ikke at alkohol eller alkoholfritt øl skal være fy-fy i barnedåp. Poenget er vel ikke å sjenke folk fulle og ha hæla i taket, og ungen selv er jo så liten at han/hun ikke legger merke til om man drikker en gang. Dette synes jeg hørtes ut som mye stress for bagateller. 

Barn merker fort forskjell på voksne etter et par øl, det er en skullem situasjon, - øl har ikke nor undt barn å gjøre, spess ikke i et barneselskap.

 

Og det ser tacky ut på bilder - folk melder jo til barnevernet for mindre.

 

Ts, du bestemmer, er du som har selvskapet, folk som vil ha øl, kan drikke dette hjemme

Anonymkode: 576d3...d72

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel... Svigemoren din hadde jo kanskje ikke trengt å bli så sur for en slik bagatell, samtidig syns jeg jo du kanskje også er litt smålig som tenker at ikke folk skal få kose seg med alkoholfritt øl..? Ja, jeg forstår at det er en barnedåp, men i mine øyne er alkoholfritt helt innafor, enten det er alkoholfritt øl, alkoholfri eplecider eller helt vanlig druejuice (som sikkert lett kunne sett ut som rødvin på bilder.) 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...