Gå til innhold

Voldtatt av 20 menn: Her er hennes egne ord om opplevelsen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Evilposelos skrev:

Voldtekten skjedde da, men hvor de er fra, kommer ikke frem i denne videoen hvertfall.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fem-man-atalas-for-grov-valdtakt/

Svenskene bare avfeier det med å si at det er menn som voldtar, æreskultur og annet vil de ikke diskutere, stakkars.

Anonymkode: 463f6...2f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har hun gjort feil i dette for å bli mistrodd og avsporet på dette vis? 

Hun slo alarm selv, hun trengte helse hjelp. Skulle hun ikke bedt om det? Skulle hun ha gått hjem til seg selv? 

Hva skjer når et voldtektsmottak får inn et slikt offer? De gjør sine undersøkelser, og gir behandling, og de kontakter politiet. 

Det trenger ikke være hennes valg. Politi og påtalemyndighet trenger ikke at hun anmelder. Slike alvorlige saker skal etterforskes og påtales av hensyn til samfunnet. 

De hadde de fysisk funn, både til å konstantere gruppeboldtekt, og å finne gjerningsmenn i DNA register. 

Politiet vil ha forklaring fra henne. Hun bruker nesten et år på å forklare seg. Kanskje hun ikke vil fortelle. 

Hvorfor skal folk i Norge snakke om kildekritikk når et offer forklarer seg til påtalemyndigheten? 

Hvorfor skal en snakke om rasisme, når ikke offeret gjør det? Det er DNA som har ledet til utenlandske gjerningsmenn. 

Hva har denne kvinnen gjort galt? Skulle hun ikke ha oppsøkt helsehjelp? Skulle hun ikke ha forklart seg til politiet? 

Å snakke om rasisme her, hører ikke hjemme noen sted. 

Anonymkode: 3f454...2ca

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig at det går an å behandle et menneske slik:( Men svenskene er vel mer opprørt over at SD gjør det så bra

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nevne at på i kulturopplæringen som foregår i forsvaret blir man innprentet på at man presenterer seg som kristen hvis det kommer opp. Aldri som ikketroende. Da vil man bli avskydd, intet samarbeid er mulig og dine ord teller ikke.

Greit å ha i bakhodet ved møte av med disse kulturene. Glem norsk likestilling, toleranse osv . Det finnes ikke..

Anonymkode: 9c5d9...e99

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brudd på opphavsretten, oppfordring til lovbrudd, personangrep, brukerdebatt, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette.

Edie, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

Å herregud, nå må jeg le! En artikkel fra 2009????

Anonymkode: 74307...c38

Oslopolitiet holder som kjent informasjon om voldtekt hemmelig nå om dagen for at ikke så mange kvinner skal anmelde. De vil helst slippe å få flere saker som er like omfattende som Julio Kopsengs, der den ene etter den andre kvinnen turte å komme fram i lyset når de så at noen andre hadde gått foran.

Anonymkode: efe36...ba4

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 hours ago, AnonymBruker said:

Vi "vet" jo ikke det.

Anonymkode: 58aea...5a0

Det er vel sannsynliggjort av sakens natur? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjedde i fjor. Hvorfor er det ikke over alt i media? Dette er noe av det sykeste jeg har lest. Hemsedalssaken kan ikke sammenlignes engang :(

"Advarsel

Når man leser tiltalebeslutningen og kvinnens egne ord om hva som skjedde, er min første tanke: Overlevde hun virkelig dette?

Den svenske frilansjournalisten, Joakim Lamotte, har gått gjennom kvinnens egen beretning (Facebook 27. november 2017). Han gjør det samme som vi gjør: advarer mot vanvittige scener som beskrives:

Utdrag hentet fra https://www.rights.no/2017/11/medfolelse-finnes-ikke-kun-en-raskap-vi-aldri-har-sett-maken-til/

Anonymkode: 1ec20...165

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Fordi det er skrevet av HRS.Ikke en så troverdig kilde. 

Anonymkode: 7061a...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så jævlig, saken om Jonna også. Lurer på hvor mange år i fengsel de risikerer. 

Smerten, redselen, ydmykelsen og dødsangsten hun må ha gjennomgått, for ikke å nevne at ingen ville hjelpe henne! Jeg blir veldig lei meg og provosert

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ops2 skrev:

Litt morsomt å lese "antirasistene" her. Det er et utmerket eksempel på at avsenderen - HRS - betraktes som verre enn det overgrepet HRS beskriver.

Jeg regner med at dere antirasister stiller i samme kategori som mannen som kom ut i trappeoppgangen mens voldtekten foregikk, nikket til mennene og gikk inn uten å ringe politiet?

https://www.metro.se/artikel/man-såg-gruppvåldtäkt-i-fittja-men-larmade-inte-lärt-sig-att-inte-se-eller-höra-så-mycket#cx_testId=2&cx_testVariant=ctrl&cx_artPos=17

I forhør med politiet forklarte mannen at han hadde bodd på det stedet i 15 år, og "Han hadde lært seg å ikke se eller høre så mye".

På samme måte har dere lært dere å ikke se eller høre så mye.

Og dette viser hvorfor vi trenger Human Rights Service. For å fortelle oss andre, som vil vite, hva som skjer.

HRS er ikke en troverdig kilde når 10 overgripere plutselig blir fordoblet og til 20. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de jævligste sakene jeg har lest om. Ren tortur og tilfeldig at hun overlevde. Helt tragisk at politiet ikke undersøkte riktig åsted på så mange måneder, alle som var med burde blitt siktet. Nå pågår rettsaken mot tre av dem, får bare håpe at prøvene som ikke er ferdig behandlet fører til nye siktelser. Så umenneskelig at ingen ville hjelpe henne heller, istedet ble hun fortalt at hun var ekkel som gikk med sperm på seg. https://www.metro.se/artikel/kvinnan-bad-om-hjälp-efter-gruppvåldtäkten-i-fittja-fick-höra-att-hon-var-äcklig

Rettelse, tre er siktet for grov voldtekt og to for delaktighet. 

Endret av Frøkensina
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er skrevet av HRS.Ikke en så troverdig kilde. 

Jeg er enig, det er mangel på kildekritikk i denne tråden. Men jøsses for et oppkomme av kilder fra Svenske medier gitt....

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hørt om kildekritikk TS?

Anonymkode: 793ae...cf9

Dette har skjedd selv om du og andre er kritiske til kilden ts oppgir. Det har stått en del om det i avisene, men jeg tror oppslagene hadde blitt atskillig større hvis dette hadde skjedd i et annet land enn Sverige. De har for vane å tone ned grove forbrytelser begått av innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, C.Tramell skrev:

Dette har skjedd selv om du og andre er kritiske til kilden ts oppgir. Det har stått en del om det i avisene, men jeg tror oppslagene hadde blitt atskillig større hvis dette hadde skjedd i et annet land enn Sverige. De har for vane å tone ned grove forbrytelser begått av innvandrere.

Tviler ikke på det har skjedd, men mer vinklingen av saken. Men ifølge KG sine regler så er visst det helt innafor å klusse med data, bare det er lagt frem etter forumets regler. Så my bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler ikke på det har skjedd, men mer vinklingen av saken. Men ifølge KG sine regler så er visst det helt innafor å klusse med data, bare det er lagt frem etter forumets regler. Så my bad.

Men hva mener du? Jeg leser ikke HRS, samtidig er det ikke derfra opplysningene om opp til 20 gjerningsmenn kommer fra. Det står i vanlig media som metro og expressen https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fem-man-atalas-for-grov-valdtakt/

Synd at slike saker skal bli en rasist-antirasist debatt, det er helt på siden synes jeg og uanstendig fra begge kanter i en så grov voldssak. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøkensina skrev:

Men hva mener du? Jeg leser ikke HRS, samtidig er det ikke derfra opplysningene om opp til 20 gjerningsmenn kommer fra. Det står i vanlig media som metro og expressen https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fem-man-atalas-for-grov-valdtakt/

Synd at slike saker skal bli en rasist-antirasist debatt, det er helt på siden synes jeg og uanstendig fra begge kanter i en så grov voldssak. 

Hva er relevansen i forhold til etnisitet i en så grusom handling? Jo, det er relevant for HRS (altså etnisiteten er relevant, og knyttes opp mot handlingen, for å vise hvor fæle den gruppen mennesker er). Jeg er 100 prosent enig i at det er ille at rasisme diskuteres i denne saken, men det skal nå sies at HI og kildene la opp til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kast disse 20 i et mørkt fangehull og kast nøkkelen. Så kan de drive sånt på hverandre. Udyr gjør ikke slikt engang. Jeg blir rasende når jeg leser og hører om slikt. De er vel oppvokst slik selv og sett fedre,onkler, brødre holde på slik. Stakkars stakkars kvinner og jentebarn i deres kultur.

Anonymkode: efc2f...c5e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er relevansen i forhold til etnisitet i en så grusom handling? Jo, det er relevant for HRS (altså etnisiteten er relevant, og knyttes opp mot handlingen, for å vise hvor fæle den gruppen mennesker er). Jeg er 100 prosent enig i at det er ille at rasisme diskuteres i denne saken, men det skal nå sies at HI og kildene la opp til dette.

Etnisitet er bare irrelevant hvis man ønsker å feie under teppet at det bare er enkelte kulturer som er så barbariske at 20 menn i et lite geografisk område kan finne hverandre og alle være enige om at voldtekten bør utføres og ingen anmelder. Så langt har du ikke klart å komme opp med noe som gir dekning for at HRS har "klusset" med informasjonen i denne saken, og det sier like mye om deg at du automatisk ut fra at de gjør det uten å sette deg inn i saken.

Anonymkode: efe36...ba4

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det kommer en grundig gjennomgang av hva som kan være årsaken til en så avvikende handling, for hver enkelt av gjerningsmennene. 

Dette var offerets gjennomgang av traumet. Hun kan vel neppe ha hatt full oversikt over alle gjerningsmennene. Hun var fremmed til den, og halvdistanse og helt svimeslått under størsteparten. 

Spørsmålet er jo også hvor mange DNA profiler politiet har funnet på henne og i henne, og resten av åstedet. Det antallet er et minimumstall. 

At det bare er x antall som er identifisert og siktet betyr ikke at det ikke var flere. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

Kast disse 20 i et mørkt fangehull og kast nøkkelen. Så kan de drive sånt på hverandre. Udyr gjør ikke slikt engang. Jeg blir rasende når jeg leser og hører om slikt. De er vel oppvokst slik selv og sett fedre,onkler, brødre holde på slik. Stakkars stakkars kvinner og jentebarn i deres kultur.

Anonymkode: efc2f...c5e

Det er jo derfor slike menn kontrollerer kvinnene i deres kultur så strengt. De ser jo på offeret som ble voldtatt som verre enn et dyr, ikke et menneske, fordi hun ikke har såkalt "ære", det er derfor de kan begå slike grusomheter. Rasismen i denne saken er opplagt. Offeret sees på som vantro, og ei vestlig hore. Dette kvinnesynet fører til så mye grusomheter at det er utrolig at man kan late som det ikke er noe problem. 

Anonymkode: 0b418...007

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...