Gå til innhold

Hodehår på jenter er ekkelt og stygt!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Aline, herregud så sur du er! Er det mulig?

Bare en gutt stiller et litt annerledes spørsmål enn serviettfarve og tannpastamerke så blir du jo helt krakilsk.

Men det er kanskje sånn jenter er? Istedetfor å svare rasjonellt så blir man heller aggresiv og forsvarer sin umotiverte holdning.

Waco

Ja snakk om å finne på vanskeligheter... sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synest du skriver mye bra her inne, og du gjør forumet morsomt og interesant. Men et lite tips: aline hu tar deg og det veit du også, det er vel derfor du pirker litt på hu,....??

Jaja Lykke til iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat, bibelen Kor. 11, vers 14,15

Lærer ikke endog selve naturen dere at dersom en mann lar håret  

vokse langt, er det ham til vanære, men dersom en kvinne lar håret vokse langt, er det henne til ære? For det lange hår er gitt henne til slør.

Ikke legg for mye i dette fra min side, kom bare på dette jeg hadde lest en gang.. :)

Tydelig at dette har blitt diskutert før. I en annen tid, i et annet forum.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, herregud så sur du er! Er det mulig?

Bare en gutt stiller et litt annerledes spørsmål enn serviettfarve og tannpastamerke så blir du jo helt krakilsk.

Men det er kanskje sånn jenter er? Istedetfor å svare rasjonellt så blir man heller aggresiv og forsvarer sin umotiverte holdning.

Waco

Ja snakk om å finne på vanskeligheter... sukk....

For det første kjære waco, så finnes jeg ikke sur.

For det andre, guttene her inne pleier faktisk stille litt annerledes spørsmål enn serviettfarge og tannpastamerker, jeg har diskutert med mange gutter, men aldri diskutert serviettfarge eller tannpastamerker! men det er klart, du pleier jo å lese meg som sur/vrang/ sint/ aggresiv/ vanskelig etc etc... hva kommer det av vennen? Det er heller sjelden jeg er sint, men er man vanskelig eller grinete når man blir litt for engasjert eller intens i diskusjonen kanskje? Hårsår kaller jeg deg nok en gang!

Ikke er jeg krakilsk heller, jeg gir det svaret som er korrekt fra mitt synspunkt! Som jeg også skrev i siste innlegg, gikk jeg ut fra at du og evt andre hårsåre menn ville fortelle meg at det ikke var sant eller rasjonelt det svaret jeg ga, derfor spør jeg heller igjen: Hva er det dere vil høre når dere spør hvorfor vi beholder hodehåret, men barberer oss mange andre steder på kroppen? Dere tåler jo tydeligvis ikke å høre sannheten, enda så enkel den er!

men, nok en gang, jeg er sikkert bare vanskelig ovenfor små gutter her inne, beklager om jeg er vrien altså... :roll:

Exodus: takk for at visse forstår ironi og mening her inne! :wink:

...begynner av og til å miste troen på at mannfolk er oppegående i hodene sine...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Indianer

Aline, dere jenter er ikke alene "skyldige" i den kulturen som går på at hår er RIKTIG på en plass, og FEIL på en annen plass.

Men fenomenet er ganske underlig, ikke sant? Det er vel ikke nødvendig å fly i flint fordi noen stiller et spørsmål om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri flydd i flint jeg. Aner ikke hvor dere tar det fra at jeg er så sint?

første innlegg var jeg litt lei, pga at spørsmålet er blitt besvart av x antall jenter gang etter gang etter gang.

Deretter forklarte jeg akkurat det, hvorfor jeg hadde reagert som jeg gjorde, fordi noen lurte på akkurat det.

DERETTER svarte jeg, nok en gang, med mitt synspunkt på hvorfor noen velger å beholde hodehåret og fjerne håret endel andre steder.

Jeg svarte også at jeg synes det er overdrevet å si at "samfunnet krever" at det skal være hår her og ikke der, hvem evt som har "skylden" for at dere mener det er blitt slik, bryr jeg meg rett og slett ikke om, fordi jeg ikke ser på det som ett problem!

Synes fremdeles flesteparten av dere mannfolka som har svart her viser en utrolig følsomhet ovenfor kvinner, dersom dere er redd oss så er det vel ikke vårt problem?

men dere klarer fremdeles ikke si meg hva dere ønsker å høre når dere gjentatte ganger stiller spørsmålet, uten å godta ett svar som er ærlig ment fra meg!

...tviler fremdeles litt på gutters topplokk altså, men det blir vel slik med sånne enkle vesner?....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Poenget i denne debatten, er etter min mening todelt.

For det første er det tydelig at det ikke er noe logikk i moteverden !

Hår her, men ikke der !

Det som er het topp i dag, var helt uaktuelt i går, og er kjempeharry i morgen.

osv osv.

For det andre, som igjen beviser den manglende logikken, er reaksjonen til Kvinnene, når vi menn påpeker dette fenomenet.

Dere blir tatt med buksa nede, gang etter gang. Dere er 100% styrt av modebransjen og trendsettere. Svært få av dere har egne meninger/stil ! Noen har et lite snev, men da innenfor et svært begrenset spekter.

Og når vi gutter/menn/gubber, pirker i dette ømme tema, flyr dere i flint !

Det er som om samtlige Damer får PMS på øyeblikket ?

Rart ?

Hvorfor ikke bare inrømme at dere er "nikkedukker" ?

Ikke lag en logikk og forklaring som ikke holder mål !

hilsen en chris, som leter etter forklaringer.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jezper

Du har noen sabla gode poenger, chris!

Jeg har tilgode å se noen jenter som DELTAR I SELVE DEBATTEN om dette, de aller fleste blir bare forbanna. *LER*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah... der fikk jeg endelig det svaret jeg nå har spurt dere om så mange ganger!! Hva er det dere vil høre? hva som er deres eneste og rette svar på dette spørsmål?

Takk Chris, for at du svarte det jeg antok var eneste akseptable svar! :

"Hvorfor ikke bare inrømme at dere er "nikkedukker" ? "

Alle andre svar fra oss kvinner er "feil", så vi får vel tilfredsstille dere da vel...

JA chris.... jeg er ei tafatt nikkedukke som kun beholder håret på hodet mitt fordi du og dine meeeeeget veltalende og glupe mannfolk synes jeg er så innmari mye finere med det!!

Svarte jeg riktig denne gangen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig ganske enkelt å svare det dere vil høre, det er bare meg som til stadighet sliter med et innstendig håp om at mannfolk etterhvert kommer til å forstå litt mer en dere tydeligvis gjør.

Skal prøve å skjerpe meg, prøve å svare dere slik dere vil, og ikke slik virkeligheten er. Dere kan jo miste deres illusjon om at dere er størst og best, og tenk om dere da blir noen underdanninge tøfler alle sammen? DET vil vi jo ikke ha!

Nei, vi får vel glede dere litt, virkeligheten kan vi holde for oss selv... eh...

ønsker dere en gutte-fantasi-verden så skjønner jeg ikke hva dere gjør på en diskusjonsside for kvinner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aline, de er menn/gutter - og da kan man da ikke forvente mer. Vi får bare jatte med dem på et språk de forstår........

dikkedikkedikk......

10na :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke dette evige maset om barbering her jeg. Hva er problemet gutter med at en del jenter velger å barbere seg diverse steder på kroppen?

Jeg barberer med i trynet og en del hår ellers på kroppen, men fjerner ikke håret på skallen fordi jeg faktisk ønsker å beholde hår der oppe. Hvorfor kan ikke jentene få lov til å velge dette på samme måte som vi gutter gjør det?

Når jeg faller for en jente vet jeg faktisk ikke om hun er barbert på kjønnet, noe jeg for øvrig syns er lekkert og foretrekker, men om hun har valgt å ikke barbere seg så betyr da ikke det at jeg ikke liker henne for det.

Er det virkelig slik at dere gutter som ikke liker at jentene barberer seg misliker dama så fort dere finner ut at hun er barbert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har herved bestemt meg for å barbere hodet og la håret under armene gro fritt. Det kan jo bli kult med striper i rødt og blått kanskje?

For noen nikkedukke vil jeg jo ikke være, og jeg vil gjerne være deilig for gutta her inne (som jeg mener et eller annet sted skrev noe om sydlandske jenter? Er de barbert på hodet? :blunke: )

Jepp - frisøren min - her kommer nye utfordringer :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til tross for den underholdende slåssingen i denne tråden, så har man lykkes å sette fokus på et litt merkelig forhold, skapt ute i "markedet". Men det har druknet litt i.... skal vi driste oss til å kalle det "debatten"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

ja maverik, la oss fortsette debatten !

og ja aline, det du prøver i din ironi, er faktisk sannheten !

Ja, vi generaliserer litt, og vi setter ting på spissen, men det er jo da man blir forstått !

Dere er nikkedukker ! Og dere lever på en livsløgn som kun dere selv og alle de som sitter når de tisser, tror på.

Dere er moteslaver, og det som i Bergen heter "rævdiltere".

Gi oss ett eneste eksempel der DU har foretatt en radikal endring i klesstil/utseende, alik helt ut fra egen oppfatning ?

Jeg vet om mange slike, med det er de som blir kalt for kunstnere, egosentriske og radikale. (eksempelvis Nerdrum) Det er ingen Kvinne i dette forum, som hadde turt å være den første til noe som helst.

Dere har mange kvaliteter, og de fleste av de, forguder jeg. Bl.a. Omsorg, kjærlighet, eleganse, skjønnhet, simultankapasitet og mange andre.

Men dere er noen ulogiske flokkdyr, som fortsatt ville levd i huler, dersom ikke en mann hadde klubbet dere i hodet, og så dratt der med inn i en nybugd hytte.

hilsen en chris, som er svak for de ulogiske Kvinnene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris, jeg vet om flere menn som sitter når de tisser......... er de også nikkedukker av den dimensjon du beskriver???

Hvis jeg som kvinne står når jeg tisser, er jeg ikke lenger nikkedukke da???

Ulogiske flokkdyr...... :ler: ...... hva skulle vel mannen gjort uten kvinnen, det er en kjensgjerning at mannen er det psykisk svake kjønn som kun klarer å konsentrere seg om en ting av gangen...... Du vet vel også at bak en hver sterk mann, står det en enda sterkere kvinne.

Med den generaliserende holdningen passer du fortreffelig til det Stavangerske uttrykket - SLYA......

10na :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei 10na !

Jo, jeg er helt enig med deg !

Kvinnen er det sterke kjønn, på mange områder ! Les det jeg skrev !

Dersom du kjenner noen menn som sitter når de tisser, ja da gjør de det sikkert fordi Kvinnen deres har bedt de om det. Og JA, da er de også noen nikkedukker.

Jenter som står når de tisser, er jenter som tør å ha egne meninger, tror jeg.

hilsen en chris, som aldri legger ned doringen etter seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...