Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei jenter :goodbye:

Jeg har lenge lest tråden og har lært mye fra deres erfaringer med å legge inn silikon. Nå har det endelig blitt min tur, på onsdag hadde jeg operasjonen min. Jeg er 178 cm og 63 kg, jeg hadde 75aa fra før og la inn 400 gr i moderat profil. Ønsket ikke for store, så var veldig påpasselig på at jeg helst ikke ville ha mer. Kirurgen sa etter operasjonen at det ikke var plass til mer enn 400 gr uansett. Med engang jeg våknet var jeg veldig fornøyd med str, men nå er puppene veldig hovne og mye større. Regner med de blir en del mindre når hevelsen er gått over.

Selve opersjonen tok akkurat en time, jeg kjente ingenting fra anestesilegen gav meg narkose til våknet opp på “oppvåkningen”. Det første jeg spurte om da, var om jeg hadde snorket(!) hehe, har fått klager fra min samboer at jeg snorker av og til. :sjenert:

Jeg lå på oppvåkningen i 1 og ½ time, spiste noen kjeks og drakk en del vann. Var veldig trøst når jeg våknet. Kjente meg i fin form og alt gikk bra, så jeg gikk på do alene. Etterpå hjalp anestesilegen meg å kle på meg klærne mine og fulgte meg ut. Der satt samboeren min å ventet, vi gikk ut av klinikken og tok heisen ned. Når vi kom inn i heisen, kjente jeg at jeg ble svimmel og før jeg visste ordet av det hadde jeg svimt av. Samboeren min fikk heisen opp igjen og vi var på tur inn i klinikken, da jeg svimte av igjen. Jeg ble da lagt på en seng med beina høyt og følte meg fort fin igjen. Anestesilegen anbefalte at jeg gjorde et nytt forsøk på å dra hjem siden det ikke er uvanlig at man kan besvime etter narkose.

Jeg kom meg hjem og fikk lagt meg i senga. Jeg begynte å kjenne sterke smerter da lokalbedøvelsen begynte å gå ut, fikk i meg noen pinex forte og prøvde å sove, men det gikk ikke -jeg hadde så sykt smerter at jeg ikke klarte å sove. Etter hvert sto jeg opp for å gå på do og få i meg litt mat, det å reise seg fra sengen synes jeg har vært det værste så langt. Man kjenner liksom blodet renne ned i puppen og det kjennes ut som det brenner i puppene. Jeg kom meg på do og hadde samboeren min med meg hele tiden. Mens jeg satt på do, merker jeg at jeg mistet hørselen og deretter synet. Jeg skjønte fort at jeg kom til å svime av, men det skjedde ikke med engang. Jeg satt på doen uten syn i ca 10-15 sek. Ble skikkelig redd for at jeg faktisk mistet synet, deretter la samboeren min meg på badegulvet ettersom jeg hadde svimt av når jeg satt der. Jeg var veldig forsiktig de neste gangene jeg skulle på do, jeg svimte av to ganger til, men begge gangene klarte jeg å komme meg i senga først og samboeren min løftet opp beina mine slik at jeg raskt ble bevisst igjen. Den første natten hadde jeg store smerter og det var veldig vanskelig å få sove.

I skrivende stund har det gått to dager siden operasjonen, nå går alt mye bedre. Har fått tilbake matlysten, er ikke svimmel eller kvalm. Det er fortsatt litt vondt å reise seg fra senga, men på langt nær ikke så vondt som det var den første dagen. Nå føler jeg meg ikke helt handicap lenger.

Måtte få samboeren min til å måle rundt brystene i dag (vet at de er veldig hovne enda, men arti å se likevel). Før operasjonen var jeg 84 cm over brystet (74cm under), mens nå er jeg 92 cm. Altså gått fra 75aa til 75c i følge http://www.underverker.no/extra1.php. Kommer til å bli en helt annen str når jeg går på Change – var å fikk str der før op. da var jeg 65d – skjønner ikke helt de str men men :fnise:

Det første jeg tenkte når jeg svimte av for ente gang var at dette hadde jeg ikke lest om på forumet – så derfor følte jeg at jeg måtte dele min erfaring med dere. Har pratet med både kirurgen og anestesilegen i går og begge mente det ikke var farlig – verken for puppene, arrene eller meg at jeg hadde svimt av så mange ganger, men at det derimot var sjeldent at noen ble så preget av narkosen.

Og en siste liten ting – det første jeg tenkte når jeg våknet etter operasjonen var “hvorfor har jeg ikke gjort dette før!” Er veldig glad for at jeg endelig har gjort det!

Ha en fin fredag alle sammen! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, og velkommen inn hit :) Jeg ble ikke svimmel og svimte av, men jeg kastet opp resten av dagen, samt at jeg kastet opp av Pinex Forte, så det ble bare noen paracet på meg hehe...

Husker at jeg syntes det var fryktelig vanskelig å komme seg opp av sofaen og sengen den første uken ja. Tok jo nesten flere minutter å vrikke seg opp, men andre uka var ting mye bedre.

Jeg bodde på sofaen den første uken, for det gikk ikke an å sove komfortabelt i senga med mindre man lå flatt, og det skulle jeg ikke.

Skrevet (endret)

Jeg kjøpte meg en svart fra PR, og liker den kjempegodt. Tok en medium siden jeg nå har litt pupper og rygg, så den passet veldig bra. Den er skikkelig komfortabel, og funker veldig fint på trening for meg ihvertfall.

Var litt uvant med ryggen på den siden den går imellom skulderbladene, men det var bare en vanesak.

Den kommer til å bli brukt som joggetopp om sommeren også hehe :) Er nok veldig individuelt hva man synes, men jeg synes den er kjempekomfortabel og god.

Finne sikkert sportsbher som støtter enda mer, men det holder for meg og min trening.

Glemte å si at PR sin sportsbh pusher puppene mine litt sammen så det blir litt kløft. Kommer an på hvor langt opp eller ned man har den.

Så bra :) Jeg driver for det meste med frivekter nå så den høres knall ut..

Er den bhen sånn at nipplene syns igjennom eller? hehe.. eller er den litt tjukkere i stoffet..?

Bryterrygg er bra. Det har alle treningstoppene mine å :)

Endret av JaneDoe
Skrevet

Er den bhen sånn at nipplene syns igjennom eller? hehe.. eller er den litt tjukkere i stoffet..?

Da har jeg hatt tidenes shoppingdag (dere aner ikke! hjelpede meg..) og kjøpte blant annet den PR sportsBH`n. Fikk prøvd den på trening i ettermiddag, på gym. Syns den ga mine pupper nok støtte da ivertfall. Jeg har svart i L da, og den passer perfekt. (Eneste er at jeg har funnet ut at ikke alle sportsBher med bryterrygg passer meg. De går så langt ned på ryggen liksom. Så jeg liker sportsBH`er hvor jeg kan regulere stroppene. Men den var grei på det området også.) Enig i at jeg får kløft :gjeiper:

Den er igrunn tjukk ja. Mine nippler har en tendens til å stikke frem, men tenkte ikke noe på det i dag... Virker som de har vært populære? Utsolgt mange steder jo.

Noen som har testet boxeren?

Skrevet

Hei jenter :goodbye:

Jeg har lenge lest tråden og har lært mye fra deres erfaringer med å legge inn silikon. Nå har det endelig blitt min tur, på onsdag hadde jeg operasjonen min. Jeg er 178 cm og 63 kg, jeg hadde 75aa fra før og la inn 400 gr i moderat profil. Ønsket ikke for store, så var veldig påpasselig på at jeg helst ikke ville ha mer. Kirurgen sa etter operasjonen at det ikke var plass til mer enn 400 gr uansett. Med engang jeg våknet var jeg veldig fornøyd med str, men nå er puppene veldig hovne og mye større. Regner med de blir en del mindre når hevelsen er gått over.

Hyggelig å høre andre sine historier og erfaringer! Hørtes ut som en kjip førstedag. Bra det går mye bedre nå, det vil jo bli bare bedre og bedre :klemmer:

Skrevet

Stoffet er tykt, men mine synes igjennom uansett. Må ha supepolstret bh med fyll eller noe for at de ikke skal vises hehe...

På trening har jeg på PR sportsbh og to singleter over, men det hjelper ikke. Guttene får bare stirre hvis de vil, jeg tenker ikke på det, bare trener og later som ingenting :ler:

Skrevet

Stoffet er tykt, men mine synes igjennom uansett. Må ha supepolstret bh med fyll eller noe for at de ikke skal vises hehe...

På trening har jeg på PR sportsbh og to singleter over, men det hjelper ikke. Guttene får bare stirre hvis de vil, jeg tenker ikke på det, bare trener og later som ingenting :ler:

Hehe, nei jeg håper jeg finner den fra PR et sted snart.. Den er jo litt finere enn andre merker å :)

I de kjempetynne syns nipplene mine.. :P Jeg har å to topper på meg.. haha...

De glaner nok uansett pga det programmet jeg har. Tungt og intensivt og øvelser de ikke har sett før.. :P Har mp3 jeg så jeg later som ikke noe.. hehe

Skrevet

Haha! Det tenker jeg og... la dem stirre, jeg skal trene! (prøver å gjemme niplene litt da :gjeiper: )

Skrevet

Gratulerer så mye, og velkommen inn hit :) Jeg ble ikke svimmel og svimte av, men jeg kastet opp resten av dagen, samt at jeg kastet opp av Pinex Forte, så det ble bare noen paracet på meg hehe...

Husker at jeg syntes det var fryktelig vanskelig å komme seg opp av sofaen og sengen den første uken ja. Tok jo nesten flere minutter å vrikke seg opp, men andre uka var ting mye bedre.

Jeg bodde på sofaen den første uken, for det gikk ikke an å sove komfortabelt i senga med mindre man lå flatt, og det skulle jeg ikke.

Skal man ikke ligge flatt? Hmm, i natt lå jeg flatt, men første natta måtte jeg ligge med hodet opp og beina opp, klarte ikke ligge på noen annen måte.

Skrevet

Jeg skulle ihvertfall ligge sånn halvveis ned, vet ikke helt hvorfor om det var av praktiske årsaker eller andre. Kanskje noen andre vet?

Skrevet

Jeg skulle ihvertfall ligge sånn halvveis ned, vet ikke helt hvorfor om det var av praktiske årsaker eller andre. Kanskje noen andre vet?

Kanskje for å holde området over hjertehøyde? For at blodstrømmen til puppene skal bli litt mindre, og dermed større sjanser for å hindre/stoppe å få blødninger? (elevation prinsippet?)

Jeg vet ikke. Men jeg syns ivertfall det var mye bedre å ha en stor pute i ryggen slik at jeg lå litt oppe med ryggen. Merket jeg fikk puste mye bedre da også. Stod det ikke noe om akkurat det i papirene..? Husker ikke helt jeg... Men jeg syns det var en god liggestilling da.

Skrevet

Kanskje for å holde området over hjertehøyde? For at blodstrømmen til puppene skal bli litt mindre, og dermed større sjanser for å hindre/stoppe å få blødninger? (elevation prinsippet?)

Jeg vet ikke. Men jeg syns ivertfall det var mye bedre å ha en stor pute i ryggen slik at jeg lå litt oppe med ryggen. Merket jeg fikk puste mye bedre da også. Stod det ikke noe om akkurat det i papirene..? Husker ikke helt jeg... Men jeg syns det var en god liggestilling da.

Ja, det hørtes fornuftig ut. Må kanskje teste ut med en stor pute i natt da. Har sittet i sofaen i hele dag, så da har hvertfall området hvert over hjertehøyde. Ser ikke noe om liggestilling i mine papirer heller, bra å ha noen å spørre når svaret ikke står i papirene man får fra klinikken. :)

Skrevet (endret)

Noen andre som har vært plaget med at protesen kjennes ut som den skal komme ut på siden? Jeg kan kjenne prostesen ganske godt gjennom huden på høyre siden. Det er også eneste plassen jeg har skikkelig vondt nå. Noen tips?post-39247-1286629488,1564_thumb.jpg

Endret av steinbukkjenta
Skrevet

Noen andre som har vært plaget med at protesen kjennes ut som den skal komme ut på siden? Jeg kan kjenne prostesen ganske godt gjennom huden på høyre siden. Det er også eneste plassen jeg har skikkelig vondt nå. Noen tips?post-39247-1286629488,1564_thumb.jpg

Jeg har ikke opplevd det. Hvis du er veldig usikker og har veldig vondt så ville jeg ha kontaktet klinikken for sikkerhetsskyld. Det er de som kan gi deg det beste svaret! :)

Skrevet

Nei jeg er tynn med lav fettprosent. Jeg har ikke sjangs til å kjenne mine. Har ikke klart det selv om jeg har prøvd.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt kirurgen nå. Du har vel nr hans. Så litt rart ut på bildet. Men vanskelig å si noe når man bare ser litt.. hehe.

Hvor opererte du?

Skrevet

Nei jeg er tynn med lav fettprosent. Jeg har ikke sjangs til å kjenne mine. Har ikke klart det selv om jeg har prøvd.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg ringt kirurgen nå. Du har vel nr hans. Så litt rart ut på bildet. Men vanskelig å si noe når man bare ser litt.. hehe.

Hvor opererte du?

Hmm, ble litt usikker nå. Det er bare vondt når jeg rører veldig på høyre hånda, ikke vondt når jeg bare sitter i ro, så jeg tror jeg venter til over helgen med å ringe. Det blir sikkert bedre med tiden. :) Har nr til kirurgen, men har ringt en gang allerede, ettersom jeg besvimte så mange ganger.

Jeg opererte ved Tromsø Private sykehus. Er veldig fornøyd med oppfølgningen så langt. Jeg ringte klinikken dagen etter op, da fikk jeg snakket med kirurgen, og senere på dagen ringte anestesilegen meg for å høre hvordan det gikk.

Skrevet

Hvor opererte du?

Hmm, ble litt usikker nå. Det er bare vondt når jeg rører veldig på høyre hånda, ikke vondt når jeg bare sitter i ro, så jeg tror jeg venter til over helgen med å ringe. Det blir sikkert bedre med tiden. :) Har nr til kirurgen, men har ringt en gang allerede, ettersom jeg besvimte så mange ganger.

Jeg opererte ved Tromsø Private sykehus. Er veldig fornøyd med oppfølgningen så langt. Jeg ringte klinikken dagen etter op, da fikk jeg snakket med kirurgen, og senere på dagen ringte anestesilegen meg for å høre hvordan det gikk.

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har det blitt noe bedre?

Skrevet

Hvordan går det med deg? Har det blitt noe bedre?

Ja, det går bedre. Har vært ute å gått en liten tur i dag. Har håp om å få trent (sykling) i løpet av uken. :)

Snakket med kirurgen i dag, han sa grunnen til at det kjentes som protesene "kom ut" er på grunn av at de er så store og at dette ville gi seg når hevelsen gikk ned.

Skrevet

Ja, det går bedre. Har vært ute å gått en liten tur i dag. Har håp om å få trent (sykling) i løpet av uken. :)

Snakket med kirurgen i dag, han sa grunnen til at det kjentes som protesene "kom ut" er på grunn av at de er så store og at dette ville gi seg når hevelsen gikk ned.

Ok.. Mine er jo enda større men de var ikke sånn :P hehe..

Er de runde? Høyprofil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...