Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

On 11/15/2023 at 1:02 AM, Nuka said:

Fullstendig sikker kan jeg ikke være da jeg ikke har turt å gå på spesialbutikk for undertøy enda der de kan måle ordentlig, men jeg har målt med målebånd i forhold til kalkulator og kjøpt bh etter det. Gikk først glatt inn i c både i forhold til sportsbh og skål, spileløs, men nå straks et år etter er c både med og uten spiler i underkant og sportsbh umulig og ubehagelig 😅

Bokstaven sier egentlig veldig lite for seg selv da en C kan kan ha stor variasjon alt etter hvor stort båndet er. Det bokstaven sier noe om er hvor stor bysten er i forhold til brystkassen. 

Mål brystkassen rett under brystene der båndet til BH-en kommer til å sitte. Målebåndet skal være stramt, men ikke ubehagelig. Du tar antall cm og trekker fra 10 for å finne størrelsen du trenger i omkrets på bh-en. 

Hvis du måler deg til å være 80 cm rundt brystkassen blir regnestykket:

80 - 10 = 70

Så måler du rundt bysten mens du står. Mål der bysten er på sitt største. 

Bokstaven du trenger sier hvor mye større omkretsen rundt brystene enn rundt brystkassen. 1 bokstav er ca 2 cm.

Så hvis du måler deg til 86 cm over brystene, er det 6 cm mer enn brystkassen. 

6 ÷ 2 = 3 

Den tredje bokstaven er C. Altså får du med disse målene bh-størrelsen 70C. 

Det kan også være forskjellige passformer på bh-ene som gjør at de passer forskjellig selv om de har samme størrelse, men det er bare å prøve mye forskjellig og se hva som passer din figur best. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Er det noen av dere som har tatt brystløft etter operasjon med å legge inn implantater. Desverre endte jeg opp med å ha 2 oeprasjoner etter mislykket operasjon for 1 år siden. Jeg har brukt et år å tenke over hva jeg skulle gjøre denne gangen. Jeg fikk dekket ny operasjon, men måtte ut med 10.000 for nye proteser. Sykepleieren og legen har komt med ulike tilbakemeldinger og legen anbefalte ikke brystløft før rett før operasjonen og for min del hadde jeg ikke penger til å legge ut mer. I etterkant står det i papirene mine at jeg er kandidat for fullt løft, men at jeg ikke ville gjøre dette nå.  Jeg har for mye hud etter amming. I starten sa sykepleieren at jeg var innfor grensen for løft. Det var 24 cm på meg og at det ville bli fint med å legge implantatene utenpå. 
 

i ettertid anbefalte hun løft og bruke samme proteser, men pga ripling mente legen at jeg burde legge inn større og under muskel. Det er kun et par dager sider operasjon og jeg ser alt at jeg har for mye hud fortsatt. Brystene er brede og ganske flate selv med ekstra full i protesene øverst🥺 Jeg må ha brystløft i etterkant, men er redd det fortsatt ikke blir fint. Jeg tror selv et løft og samme str som jeg hadde sist hadde blitt bedre enn større proteser🥺 Pga misforståelser pg dårlig kommunikasjon føler jeg dette ble helt feil og nå må jeg nok ut med full pris på ny operasjon. Jeg føler de skylder på meg og nå som det står i papirene at jeg er blitt anbefalt fult løft at dette på jeg ta på meg selv. Jeg føler det er ansvarsfraskrivelse, de kan ikke forvente at man skal bestemme seg rett før man skal inn til operasjon om man skal ut med enda mer penger da jeg alt har brukt over 60.000 på brystene som føles mislykket🥺 

Noen som har tatt løft i etterkant av operasjon og som ble fornøyd? Kan jeg kreve avslag i pris for løft?

Beklager rotete innlegg. Hilsen en oppgitt og frustrert dame.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som fortsatt har fått riller i protesene øverst når man har lagt under muskel?😌 Jeg kjenner protesene øverst alt etter 5 dager etter operasjon. Var sikker på at der ble det iallefall ikke ripling😏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått 3 barn og etter svangerskap og amming så ser kroppen helt annerledes ut, puppene er bare 2 tomme skinnposer og magen har løs hud under navlen. Jeg er ikke komfortabel lenger med kroppen min, og ønsker å fikse den slik den blir noenlunde lik før jeg fikk barn. 

Jeg vurderer brystløft + silikon + mageplastikk. Noen som vet om man kan ta dette i ett og samme inngrep? Eventuelt hat erfaring med det? 

Hvordan føles det å ta på en silikonpupp? Er den veldig hard? Kjenner man at det er silikon? 

Hvilke kirurger/klinikker er de beste, eller flinkeste, i Norge? Jeg må uansett reise, så det spiller liten rolle om det er Oslo, Bergen, Trondheim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rediken skrev (5 minutter siden):

Jeg har fått 3 barn og etter svangerskap og amming så ser kroppen helt annerledes ut, puppene er bare 2 tomme skinnposer og magen har løs hud under navlen. Jeg er ikke komfortabel lenger med kroppen min, og ønsker å fikse den slik den blir noenlunde lik før jeg fikk barn. 

Jeg vurderer brystløft + silikon + mageplastikk. Noen som vet om man kan ta dette i ett og samme inngrep? Eventuelt hat erfaring med det? 

Hvordan føles det å ta på en silikonpupp? Er den veldig hard? Kjenner man at det er silikon? 

Hvilke kirurger/klinikker er de beste, eller flinkeste, i Norge? Jeg må uansett reise, så det spiller liten rolle om det er Oslo, Bergen, Trondheim. 

Jeg vet ikke om det er mulig å ta alle de inngrepene på én gang, tror du bare må høre med en kirurg 😊 

Jeg tok løft og silikon hos Isern på Volvat Stokkan i Trondheim, jeg er veldig fornøyd. Menn har vært overrasket over at jeg har silikon fordi de er så myke 😊 Men om de kapsler seg vil jeg tro det kjennes litt annerledes ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikea skrev (1 time siden):

Jeg vet ikke om det er mulig å ta alle de inngrepene på én gang, tror du bare må høre med en kirurg 😊 

Jeg tok løft og silikon hos Isern på Volvat Stokkan i Trondheim, jeg er veldig fornøyd. Menn har vært overrasket over at jeg har silikon fordi de er så myke 😊 Men om de kapsler seg vil jeg tro det kjennes litt annerledes ut. 

Takk for svar 🙂 

Hadde du mye eller lite fettvev i puppene før du tok operasjon? Jeg har ingenting igjen, er en liten A, og er derfor litt bekymret for om det vil kjennes helt "hardt og falskt". Tok du under eller over muskel?

Har du hatt noen negative bivirkninger eller komplikasjoner etter du har tatt silikon? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/21/2023 at 4:33 PM, Rediken said:

Takk for svar 🙂 

Hadde du mye eller lite fettvev i puppene før du tok operasjon? Jeg har ingenting igjen, er en liten A, og er derfor litt bekymret for om det vil kjennes helt "hardt og falskt". Tok du under eller over muskel?

Har du hatt noen negative bivirkninger eller komplikasjoner etter du har tatt silikon? 

Jeg hadde veldig lite fra før og er derfor usikker på hvor ekte det kjennes ut da jeg ikke har så mye å sammenligne med. Men mine er ikke harde i det hele tatt. Jeg syns de er myke, men faste på en måte. Du får sannsynligvis kjenne på noen proteser når du er på konsultasjon også og selv om det selvfølgelig blir litt annerledes når de er bak muskler, fett og hud, gir det likevel en pekepinn på hvor myke de faktisk er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (På 16.11.2023 den 10.12):

Bokstaven sier egentlig veldig lite for seg selv da en C kan kan ha stor variasjon alt etter hvor stort båndet er. Det bokstaven sier noe om er hvor stor bysten er i forhold til brystkassen. 

Mål brystkassen rett under brystene der båndet til BH-en kommer til å sitte. Målebåndet skal være stramt, men ikke ubehagelig. Du tar antall cm og trekker fra 10 for å finne størrelsen du trenger i omkrets på bh-en. 

Hvis du måler deg til å være 80 cm rundt brystkassen blir regnestykket:

80 - 10 = 70

Så måler du rundt bysten mens du står. Mål der bysten er på sitt største. 

Bokstaven du trenger sier hvor mye større omkretsen rundt brystene enn rundt brystkassen. 1 bokstav er ca 2 cm.

Så hvis du måler deg til 86 cm over brystene, er det 6 cm mer enn brystkassen. 

6 ÷ 2 = 3 

Den tredje bokstaven er C. Altså får du med disse målene bh-størrelsen 70C. 

Det kan også være forskjellige passformer på bh-ene som gjør at de passer forskjellig selv om de har samme størrelse, men det er bare å prøve mye forskjellig og se hva som passer din figur best. 

 

Tusen takk 😊 

Jeg sliter litt med å finne bh, men finner vel rett snart håper jeg 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Sanna skrev (På 19.11.2023 den 17.04):

Hei

Er det noen av dere som har tatt brystløft etter operasjon med å legge inn implantater. Det er kun et par dager sider operasjon og jeg ser alt at jeg har for mye hud fortsatt. Brystene er brede og ganske flate selv med ekstra full i protesene øverst🥺 Jeg må ha brystløft i etterkant, men er redd det fortsatt ikke blir fint. Jeg tror selv et løft og samme str som jeg hadde sist hadde blitt bedre enn større proteser🥺 Pga misforståelser pg dårlig kommunikasjon føler jeg dette ble helt feil og nå må jeg nok ut med full pris på ny operasjon. Jeg føler de skylder på meg og nå som det står i papirene at jeg er blitt anbefalt fult løft at dette på jeg ta på meg selv. Jeg føler det er ansvarsfraskrivelse, de kan ikke forvente at man skal bestemme seg rett før man skal inn til operasjon om man skal ut med enda mer penger da jeg alt har brukt over 60.000 på brystene som føles mislykket🥺 

Noen som har tatt løft i etterkant av operasjon og som ble fornøyd? Kan jeg kreve avslag i pris for løft?

Beklager rotete innlegg. Hilsen en oppgitt og frustrert dame.

 

 

 

 

Jeg vet ikke så mye om akkurat din situasjon da jeg ikke har opplevd akkurat dette, men ble forsiktig anbefalt løft og implantater. Jeg avslo og angrer ikke på det, men mine var likeens rett etterpå. Det kan absolutt rette seg mye fremover, det gjorde i alle fall det på meg (minus problemene jeg skriver om litt lenger opp her) 😅 

Det vet jeg heller ikke dessverre, men jeg ville prøvd å diskutere dette med de i alle fall og sett hva vi ble enige om 😊 Lykke til! 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rediken skrev (På 21.11.2023 den 14.55):

Jeg har fått 3 barn og etter svangerskap og amming så ser kroppen helt annerledes ut, puppene er bare 2 tomme skinnposer og magen har løs hud under navlen. Jeg er ikke komfortabel lenger med kroppen min, og ønsker å fikse den slik den blir noenlunde lik før jeg fikk barn. 

Jeg vurderer brystløft + silikon + mageplastikk. Noen som vet om man kan ta dette i ett og samme inngrep? Eventuelt hat erfaring med det? 

Hvordan føles det å ta på en silikonpupp? Er den veldig hard? Kjenner man at det er silikon? 

Hvilke kirurger/klinikker er de beste, eller flinkeste, i Norge? Jeg må uansett reise, så det spiller liten rolle om det er Oslo, Bergen, Trondheim. 

Kjenner meg veldig igjen utenom magehud. Jeg mener i alle fall Cosmo gjør flere ting på en gang så lenge det ikke innebærer risiko. Ingen erfaring med det, men ta en titt på nettsiden dems. Jeg tok implantater der og er fornøyd med dialog og behandling før, under og etter 😊 

En silikonpupp er ikke super hard, men man kjenner at det er hardt og at det er silikon ifølge mannen min 😅 

Jeg har hørt mye bra om Fornebu og den på Gjøvik(?) og har veldig god erfaring med Cosmo. Jeg har hatt dialog med Fornebu, men det tok så lang tid på grunn av meg selv å få iverksatt at jeg valgte Cosmo da de også har avdeling de til tider har bemannet med kirurgen for konsultasjoner i nærheten av der jeg bor i tillegg til hovedkontor i Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuka skrev (9 timer siden):

Jeg vet ikke så mye om akkurat din situasjon da jeg ikke har opplevd akkurat dette, men ble forsiktig anbefalt løft og implantater. Jeg avslo og angrer ikke på det, men mine var likeens rett etterpå. Det kan absolutt rette seg mye fremover, det gjorde i alle fall det på meg (minus problemene jeg skriver om litt lenger opp her) 😅 

Det vet jeg heller ikke dessverre, men jeg ville prøvd å diskutere dette med de i alle fall og sett hva vi ble enige om 😊 Lykke til! 🌺

Tusen takk. Va dine i fin fassong rett etter operasjon?

Det virker som sykepleieren og legen hadde ulik meninger om dette, men som sagt rett før operasjon sa legen jeg burde ha brystløft. Jeg har også lagt inn store proteser selv om jeg fortsatt ikke har mer en B cup. Det høres voldsomt ut og derfor er jeg redd de vil sige en del og pga for mye hud blir de nok litt rare i fasongen. De er ganske harde nå og og ser ikke helt ille ut men erfaring fra sist operasjon var de fine rett etter operasjon, men ble stygge ganske så fort hevelsen gikk ned.  Når man legger under muskel får man kanskje ikke runde bryster heller? 
 

Jeg er nå innstilt på å ta løft så snart det lar seg gjøres. Bortkastet tid, men heller nå enn å vente i et par år å ut med like mye penger. Håper de kan hjelpe meg🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frk.Sanna skrev (På 24.11.2023 den 9.58):

Tusen takk. Va dine i fin fassong rett etter operasjon?

Det virker som sykepleieren og legen hadde ulik meninger om dette, men som sagt rett før operasjon sa legen jeg burde ha brystløft. Jeg har også lagt inn store proteser selv om jeg fortsatt ikke har mer en B cup. Det høres voldsomt ut og derfor er jeg redd de vil sige en del og pga for mye hud blir de nok litt rare i fasongen. De er ganske harde nå og og ser ikke helt ille ut men erfaring fra sist operasjon var de fine rett etter operasjon, men ble stygge ganske så fort hevelsen gikk ned.  Når man legger under muskel får man kanskje ikke runde bryster heller? 
 

Jeg er nå innstilt på å ta løft så snart det lar seg gjøres. Bortkastet tid, men heller nå enn å vente i et par år å ut med like mye penger. Håper de kan hjelpe meg🙏🏻

Nei, de var ikke veldig fine rett etterpå. 😅 De rettet seg litt så ble de rare igjen, men etter noen måneder begynte de å bli fine. Nå ser de noe naturlige ut, men ikke fullstendig runde da jeg har under muskel. Jeg tenker for å unngå unaturlig fasong og/eller mer heng enn nødvendig er det viktig å bruke båndet så lenge det anbefales og støttebh en god stund tenker jeg i alle fall. Jeg ble anbefalt brystbånd i noen uker og støttebh et par-tre måneder etterpå hvis ikke jeg husker feil. Cosmo har ganske "strenge" retningslinjer på dette ettersom jeg har skjønt, og det lønner seg. 

Utover det er det nok det beste for deg å ta brystløft når ting har roet seg etter operasjonen siden du ønsker det. Jeg valgte mindre proteser enn først tenkt og valgte vekk brystløft og angrer noe nå altså 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuka skrev (2 timer siden):

Nei, de var ikke veldig fine rett etterpå. 😅 De rettet seg litt så ble de rare igjen, men etter noen måneder begynte de å bli fine. Nå ser de noe naturlige ut, men ikke fullstendig runde da jeg har under muskel. Jeg tenker for å unngå unaturlig fasong og/eller mer heng enn nødvendig er det viktig å bruke båndet så lenge det anbefales og støttebh en god stund tenker jeg i alle fall. Jeg ble anbefalt brystbånd i noen uker og støttebh et par-tre måneder etterpå hvis ikke jeg husker feil. Cosmo har ganske "strenge" retningslinjer på dette ettersom jeg har skjønt, og det lønner seg. 

Utover det er det nok det beste for deg å ta brystløft når ting har roet seg etter operasjonen siden du ønsker det. Jeg valgte mindre proteser enn først tenkt og valgte vekk brystløft og angrer noe nå altså 😅

Angrer du ang str eller at du ikke tok brystløft? Jeg fikk anbefalt å bruke båndet i 3 uker og kommer til å bruke støtte bhn så lenge som mulig. Jeg er spent på hva legen og klinikken sier når jeg kommer til å si at jeg ønsker løft så snart det lar seg gjøre. Dette kan vel kanskje hjelpe for ripling også? Jeg merker ikke så mye til det nå, men kjenner litt av protesen tom helt øverst der muskelen er allerede😌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frk.Sanna skrev (På 25.11.2023 den 14.17):

Angrer du ang str eller at du ikke tok brystløft? Jeg fikk anbefalt å bruke båndet i 3 uker og kommer til å bruke støtte bhn så lenge som mulig. Jeg er spent på hva legen og klinikken sier når jeg kommer til å si at jeg ønsker løft så snart det lar seg gjøre. Dette kan vel kanskje hjelpe for ripling også? Jeg merker ikke så mye til det nå, men kjenner litt av protesen tom helt øverst der muskelen er allerede😌

Begge deler faktisk. Det er vanskelig å forklare for på en måte er de store nok og jeg er fornøyd mhht at jeg ikke ønsker unaturlig store til min kropp og meg som person, men det er samtidig bittelitt for lite. De henger ikke heller, men samtidig ønsker man jo så perfekt resultat som mulig når man først velger å operere tenker jeg 😅 jeg skal mest sannsynligvis tilbake ila neste år og kommer da til å velge løft og eventuelt legge inn litt av eget fett 😊 

Så lenge man ønsker det og det er trygt regner jeg absolutt med at klinikken er imøtekommende på løft så fort det er mulig. Ripling aner jeg egentlig ingen ting om dessverre. Jeg vet bare hva man ikke skal gjøre for å unngå komplikasjoner, men turte ikke lese så mye om ripling da jeg fort kan bli overtenkende 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rediken skrev (På 21.11.2023 den 16.33):

Takk for svar 🙂 

Hadde du mye eller lite fettvev i puppene før du tok operasjon? Jeg har ingenting igjen, er en liten A, og er derfor litt bekymret for om det vil kjennes helt "hardt og falskt". Tok du under eller over muskel?

Har du hatt noen negative bivirkninger eller komplikasjoner etter du har tatt silikon? 

Jeg hadde veldig lite i puppene, det var egentlig bare mye hud (så mye at jeg fortsatt hadde I-cup). Tok under muskel 😊

Har ikke merket noe egentlig, annet enn at jeg var allergisk mot arr-tapen etterpå og har fått litt styggere arr enn nødvendig på grunn av det. Ingen smerter, tenker aldri over det. Bare at jeg er fornøyd når jeg ser meg i speilet 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuka skrev (På 26.11.2023 den 18.43):

Begge deler faktisk. Det er vanskelig å forklare for på en måte er de store nok og jeg er fornøyd mhht at jeg ikke ønsker unaturlig store til min kropp og meg som person, men det er samtidig bittelitt for lite. De henger ikke heller, men samtidig ønsker man jo så perfekt resultat som mulig når man først velger å operere tenker jeg 😅 jeg skal mest sannsynligvis tilbake ila neste år og kommer da til å velge løft og eventuelt legge inn litt av eget fett 😊 

Så lenge man ønsker det og det er trygt regner jeg absolutt med at klinikken er imøtekommende på løft så fort det er mulig. Ripling aner jeg egentlig ingen ting om dessverre. Jeg vet bare hva man ikke skal gjøre for å unngå komplikasjoner, men turte ikke lese så mye om ripling da jeg fort kan bli overtenkende 😅 

Jeg skjønner. Kjipt å angre i ettertid og må ta nok en operasjon, men samtidig går det an å fikses på☺️ Jeg skal på 2 ukers kontroll i morgen og nå ser ikke brystene så ille ut men av erfaring ble de verre og verre etter som tiden gikk sist. Jeg må nok ta et løft å håper å tror de vil hjelpe meg slik at jeg kan få en rimeligere pris🙏🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nikea skrev (10 timer siden):

Jeg hadde veldig lite i puppene, det var egentlig bare mye hud (så mye at jeg fortsatt hadde I-cup). Tok under muskel 😊

Har ikke merket noe egentlig, annet enn at jeg var allergisk mot arr-tapen etterpå og har fått litt styggere arr enn nødvendig på grunn av det. Ingen smerter, tenker aldri over det. Bare at jeg er fornøyd når jeg ser meg i speilet 😄

Så bra at du er fornøyd. Må nok ta løft jeg også så blir 3 operasjoner på meg noe som er kjipt, men men. De ser ikke så ille ut per nå etter 2 uker etter operasjon men ser det fortsatt er for mye hud og pga str på protesene vil de nok sige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfart at stingene glipper etter over 2 uker etter operasjon? Jeg sjekket arrene på lørdag og det er en glipe under det ene brystet og arret som er oppover på det ene brystet etter fjerning av hud er rødt å ser ikke bra ut. Det har vesket og jeg er øm der. Er rett arrene blir kjemestygge nå. Var innom apoteket og hun sa jeg skulle legge på bandasje å rense det. Jeg skal innom for en sjekk hos sykepleieren også. Kan det hende jeg må legge inn nye sting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange spørsmål for meg her. Det gikk fint med arret. Jeg lurer på om det er andre som har operert inn under muskel å også da fått ripling på huden helt øverst over nipplene? Desverre krøller protesen seg helt øverst på det ene brystet mitt allerede🥹 Tenker om lomma kan være for stor? Det andre brystet er bra! Har tenkt om det kan være pga for mye hud også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har erfaring med at implantatet har sklidd ut av muskel? Desverre har dette skjedd meg etter operasjon nr 2 det siste året. Jeg har hatt maks uflaks😢 Jeg følte etter samtale med legen i dag at jeg bare må tåle å ha det sånnt, men etter å ha betalt så mye penger å det plager meg skikkelig med å kjenne kanten ruller seg oppe og det er også synelig. Det andre brystet ser så mye bedre ut! Man bør vel kreve ny operasjon pga dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...