Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tinemor1 skrev (På 31.10.2021 den 9.54):

Jeg fikk det under den ene puppen, og det er fortsatt sånn nå 1 år etter 😳

Er det greit å leve med syns du?

Jeg kjenner jeg blir engstelig av å se det. For min kirurg nevnte brystløft i fremtiden som måtte påberegnes. Det er greit. Men på opdagen begynte han å spørre om det kanskje kunne gjøres da. Det hadde ikke jeg tatt stilling til svarte jeg å ble litt som ett spørsmålstegn. Så da jeg våknet etter operasjonen var jeg litt i villrede om han hadde gjort et brystløft eller ikke. Jeg tenkte jo ikke det var nødvendig. Å det koster mer å er en større operasjon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/28/2021 at 7:18 AM, Limaha said:

Formen er fin. Litt ubehagelig å sitte å sove om natta. Så verker litt i ryggen 😏

Ikke hatt noe spesielt vondt bare skikkelig støl i brystene.

 

Hvordan er formen din nå som du har passert ei uke? Får du brukt armene som normalt?🤭

Fikk ikke med meg at du hadde svart, beklager så mye for det! Hvordan er formen din nå? Er gøy at vi går gjennom dette tilnærmet samtidig 🌻 

Førstkommende tirsdag er det faktisk allerede tre uker siden operasjonen, fy søren så fort tiden går! Jeg vil si at det er først nå jeg beveger meg helt normalt, har vært litt stiv i overkroppen og anspent. Ikke fordi jeg har hatt vondt, men fordi det er uvant å ha pupper, også har jeg ikke hatt lyst til å anstrenge armene noe særlig - er litt pinglete og vil ikke ødelegge noe inni der. Men nå beveger jeg meg helt som normalt! Kan endelig sette opp håret i hestehale, og forsyne meg på øverste hylle i kjøleskapet selv, haha 😂 
Gleder meg sånn til å kunne ta på en skikkelig BH (uten spiler), huden min er så sår av stoffet i denne kompresjons-BH`en. Det blir veldig spennende å se resultatet i en BH, hvis dere skjønner. Føler ikke helt at jeg faktisk har pupper, innbiller meg fortsatt at det jeg ser av pupper er en polstret BH, og ikke faktiske pupper med tynt stoff over!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IttyBittyTitty skrev (21 timer siden):

Fikk ikke med meg at du hadde svart, beklager så mye for det! Hvordan er formen din nå? Er gøy at vi går gjennom dette tilnærmet samtidig 🌻 

Førstkommende tirsdag er det faktisk allerede tre uker siden operasjonen, fy søren så fort tiden går! Jeg vil si at det er først nå jeg beveger meg helt normalt, har vært litt stiv i overkroppen og anspent. Ikke fordi jeg har hatt vondt, men fordi det er uvant å ha pupper, også har jeg ikke hatt lyst til å anstrenge armene noe særlig - er litt pinglete og vil ikke ødelegge noe inni der. Men nå beveger jeg meg helt som normalt! Kan endelig sette opp håret i hestehale, og forsyne meg på øverste hylle i kjøleskapet selv, haha 😂 
Gleder meg sånn til å kunne ta på en skikkelig BH (uten spiler), huden min er så sår av stoffet i denne kompresjons-BH`en. Det blir veldig spennende å se resultatet i en BH, hvis dere skjønner. Føler ikke helt at jeg faktisk har pupper, innbiller meg fortsatt at det jeg ser av pupper er en polstret BH, og ikke faktiske pupper med tynt stoff over!

Jeg opererte den 18, så vi er likt i rekonvalenstiden våres da :) Jeg har også under muskel, motiva. Klarer du å løfte armene over hodet allerede? Jeg er livredd for å prøve det hahah selv om det ikke gjør vondt, så har jo ikke stelt meg skikkelig på snart 3 uker ... hehe. Er dine fortsatt hoven eller har de begynt å bli mer normale? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har lenge vurdert silikon, og hadde egentlig bestemt meg for operasjon nå før jul. Men etter at jeg har lest meg en del mer opp har jeg blitt usikker. Jeg har to autoimmune sykdommer, lavt stoffskifte og vitiligo (vitiligo i en veldig mild form). Jeg har lest en del rundt dette med autoimmune sykdommer og silikon og at mange leger ikke anbefaler personer med en autoimmun sykdom å ta silikon. Det finnes visst en del forskning som sier at hvis man er disponert for autoimmune sykdommer så har man betydelig større risiko for å utvikle andre autoimmune sykdommer ved å ta silikon. Jeg lurer på om det er andre som har hørt om dette? Jeg har snakket med kirurgen som skal utføre inngrepet og han mener det ikke er en sammenheng, og at det ikke er bevist. Men jeg er skeptisk da man kan lese ganske mye om dette fra studier rundt om i verden. Tilstanden refereres til som Breast implant illness eller ASIA. 
 

https://www.breastcancer.org/treatment/surgery/reconstruction/types/implants/special-report/breast-implant-illness

*The researchers found that the women with silicone gel-filled breast implants were significantly more likely to be diagnosed with autoimmune or rheumatic disorders, such as Sjögren syndrome, systemic sclerosis, and sarcoidosis, compared with women without breast implants of a similar age and socioeconomic status.

Er det noen her inne som har en eller annen autoimmune sykdom (feks. lavt stoffskifte) som har tatt silikon? Evt fått noen anbefalinger rundt dette?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06mlc skrev (4 timer siden):

Hei,

jeg har lenge vurdert silikon, og hadde egentlig bestemt meg for operasjon nå før jul. Men etter at jeg har lest meg en del mer opp har jeg blitt usikker. Jeg har to autoimmune sykdommer, lavt stoffskifte og vitiligo (vitiligo i en veldig mild form). Jeg har lest en del rundt dette med autoimmune sykdommer og silikon og at mange leger ikke anbefaler personer med en autoimmun sykdom å ta silikon. Det finnes visst en del forskning som sier at hvis man er disponert for autoimmune sykdommer så har man betydelig større risiko for å utvikle andre autoimmune sykdommer ved å ta silikon. Jeg lurer på om det er andre som har hørt om dette? Jeg har snakket med kirurgen som skal utføre inngrepet og han mener det ikke er en sammenheng, og at det ikke er bevist. Men jeg er skeptisk da man kan lese ganske mye om dette fra studier rundt om i verden. Tilstanden refereres til som Breast implant illness eller ASIA. 
 

https://www.breastcancer.org/treatment/surgery/reconstruction/types/implants/special-report/breast-implant-illness

*The researchers found that the women with silicone gel-filled breast implants were significantly more likely to be diagnosed with autoimmune or rheumatic disorders, such as Sjögren syndrome, systemic sclerosis, and sarcoidosis, compared with women without breast implants of a similar age and socioeconomic status.

Er det noen her inne som har en eller annen autoimmune sykdom (feks. lavt stoffskifte) som har tatt silikon? Evt fått noen anbefalinger rundt dette?

 

 

Hei! Jeg har også autoimmun sykdom ( høyt antistoffer mot skjolbruskkjertel). Har ikke utviklet lavt stoffskifte enda, men vil nok gjøre det når skjoldbrukskjertelen er ødelagt. Jeg har fått lagt inn silikon for litt over en måned siden, og det var interessant det du skrev, selv om jeg ikke har hørt dette før. Jeg hadde en episode med skyhøy feber og andre diverse ting, men vet ikke om det var relatert til silikonene da sykehuset ikke fant ut hvorfor jeg ble så dårlig, men er interessert i mer info om du finner noe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/6/2021 at 2:31 PM, lisamaria9865 said:

Jeg opererte den 18, så vi er likt i rekonvalenstiden våres da :) Jeg har også under muskel, motiva. Klarer du å løfte armene over hodet allerede? Jeg er livredd for å prøve det hahah selv om det ikke gjør vondt, så har jo ikke stelt meg skikkelig på snart 3 uker ... hehe. Er dine fortsatt hoven eller har de begynt å bli mer normale? 

Snakker med sykepleieren på Fornebu, og det var ikke noe problem å ta hendene over hodet. Så vi kan fint sette opp håret, strekke oss etter hyller etc. Men ikke belaste hendene samtidig, slik som å sette en tung glassbolle høy i et skap. Mine er ikke særlig hovne, og har allerede begynt å droppe. Jeg har jo små implantater, så jeg tenker at det er derfor 🌼 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IttyBittyTitty skrev (På 5.11.2021 den 16.35):

Fikk ikke med meg at du hadde svart, beklager så mye for det! Hvordan er formen din nå? Er gøy at vi går gjennom dette tilnærmet samtidig 🌻 

Førstkommende tirsdag er det faktisk allerede tre uker siden operasjonen, fy søren så fort tiden går! Jeg vil si at det er først nå jeg beveger meg helt normalt, har vært litt stiv i overkroppen og anspent. Ikke fordi jeg har hatt vondt, men fordi det er uvant å ha pupper, også har jeg ikke hatt lyst til å anstrenge armene noe særlig - er litt pinglete og vil ikke ødelegge noe inni der. Men nå beveger jeg meg helt som normalt! Kan endelig sette opp håret i hestehale, og forsyne meg på øverste hylle i kjøleskapet selv, haha 😂 
Gleder meg sånn til å kunne ta på en skikkelig BH (uten spiler), huden min er så sår av stoffet i denne kompresjons-BH`en. Det blir veldig spennende å se resultatet i en BH, hvis dere skjønner. Føler ikke helt at jeg faktisk har pupper, innbiller meg fortsatt at det jeg ser av pupper er en polstret BH, og ikke faktiske pupper med tynt stoff over!

Gratulerer med tre uker 😄

 

Her er formen helt fin. Har ingen smerter eller ubehag. Så må jobbe med hodet for å huske det med å løfte hendene eller løfte minste ungen.  


Jeg er veldig gira på å prøve ny bh nå men tenker det sikkert er for tidlig. For bare å prøve. Er to uker post op i morgen. Skal til byen neste uke. Kanskje jeg kommer med innom Lindex å kan prøve en spileløs da. Så har jeg til mellomjula, da er jeg ferdig med støtteBh 😄

Jeg har brystbånd i tillegg. Skal ha tre til fire uker med det dag og natt, pyton. Gnager å knisser å vises gjennom klær :)

 

Alt i alt så syns jeg de begynner å ta fin form. Sett i speilet så. Sett fra meg og ned så ser jeg ikke nipplene enda så det ser veldig sært ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har fått beskjed om å masere brystene etter va 2 uker? Jeg fikk beskjed om dette. Ble så vidt vist små sirkelbevegelser. Men når jeg googler å ser film så er det jo å flytte implantatet. Hva gjør dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Limaha skrev (På 11.11.2021 den 14.45):

Flere som har fått beskjed om å masere brystene etter va 2 uker? Jeg fikk beskjed om dette. Ble så vidt vist små sirkelbevegelser. Men når jeg googler å ser film så er det jo å flytte implantatet. Hva gjør dere?

Jeg fikk ikke beskjed om å massere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope. skrev (På 21.11.2021 den 22.32):

Nå er BII oppe i nyhetene igjen - tanker her ?

https://www.nrk.no/spesial/_syk-av-silikon_-1.15726107 

Tok selv silikon for over et år siden, og kjenner ingen plager 😅 Synes det bare er ekstremt synd at dette blir forsket så lite på - det gir jo grobunn for tvil og dårlig praksis

Jeg har lenge tenkt på dette men de siste årene er det dette som har stoppet meg. Men virker som det rammer veldig forskjellig og hørt at de som er disponert for det muligens vil ha større sjanse for å få problemer med det.

Men bør absolutt forskes på! Jeg tror jeg iløpe av neste år kommer til å gjøre det likevel og håpe på det beste🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martii1 skrev (11 timer siden):

Jeg har lenge tenkt på dette men de siste årene er det dette som har stoppet meg. Men virker som det rammer veldig forskjellig og hørt at de som er disponert for det muligens vil ha større sjanse for å få problemer med det.

Men bør absolutt forskes på! Jeg tror jeg iløpe av neste år kommer til å gjøre det likevel og håpe på det beste🤞🏼

Det er jo veldig få som opplever dette, jeg ville ikke vært bekymret. Har selv hatt to operasjoner og ikke hatt noen problemer. Korona vaksinene har jo også en risiko for alvorlige bivirkninger, men folk tar dem jo allikevel uten å nøle... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

nope. skrev (På 21.11.2021 den 22.32):

Nå er BII oppe i nyhetene igjen - tanker her ?

https://www.nrk.no/spesial/_syk-av-silikon_-1.15726107 

Tok selv silikon for over et år siden, og kjenner ingen plager 😅 Synes det bare er ekstremt synd at dette blir forsket så lite på - det gir jo grobunn for tvil og dårlig praksis


Jeg meldte meg inn i en gruppe på fb for de som hadde plager etter at de hadde utført brystforstørrelse. Ganske enkelt for å få se den negative siden før jeg selv gjorde dette. Her var ønsket så stort og vært det over så mange år så ble til å gjøre det. Tenker det er en risiko med det meste altså. Er fire uker siden jeg tok min operasjon nå og angrer ikke på det enda. 
 

Eneste anger er vell at jeg ikke har gjennomført det tidligere.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei dere. Ser at det nå er kommet en ny type implantat kalt Motiva Joy eller ergonomix 2. Er det noen av dere som har valgt denne eller har tenkt til det over feks motiva ergonomix (1)? Jeg forsto ikke helt hva som var nytt, da det var veldig teknisk. Men det jeg fikk med meg var en form for garanti som dekket detsom du ønsket å ta de ut opp til et visst beløp. Men likevel var ergonomix 2 vesentlig dyrere enn 1, så tror det går litt opp i opp.

Noen tanker? Er en stor operasjon, som allerede er blitt veldig mye dyrere grunnet moms. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da er det litt over tre mnd siden min operasjon. Jeg har time til sjekk på fredag men lurer veldig på om det kanskje er noe galt med ene puppen. Har opplevd en gang at protesen reiser seg på høykant å blir ekstremt ubehagelig når jeg lå på siden. Bikket meg fort over på ryggen og det la seg rett. Har litt smerter i brystet der også, stråler som kommer å går. Men det merkeligste er når jeg trener feks løping så kjennes det ut som det bobler bak implantatet, om det er væske eller luft i posen implanter ligger i. Aner ikke. Det kjennes så rart ut. Kjenner det også når jeg selv flytter implantatet fra side til side.

 

Noen som har erfaring med dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Er det noen her med en autoimmun sykdom som har tatt silikon og vil dele erfaringer? Har dere blir dårligere etter silikon/fått andre autoimmune sykdommer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer, lenge siden sist! 

Nå har det gått vel over 1 år siden jeg la inn 295 cc på Aleris Colosseum, og jeg er forsåvidt ganske fornøyd med strl. 

Men jeg har merket i det siste at det venstre brystet er mye mykere, og sikkert sånn det skal være når det er grodd, enn det høyre er. Det høyre er mer fast, og man kjenner på en måte at det beveger seg mer inni brystet enn det andre gjør, om dere skjønner hva jeg mener? 😅 
Begynner å bli litt bekymret for at det kan være kapsel? 😟 

Noen som kanskje har vært borti det samme? 
Tenker selvfølgelig å ringe klinikken også, men tenkte å høre om noen her har samme erfaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

06mlc skrev (På 17.2.2022 den 12.20):

Er det noen her med en autoimmun sykdom som har tatt silikon og vil dele erfaringer? Har dere blir dårligere etter silikon/fått andre autoimmune sykdommer? 

Har svart deg litt lenger oppe 🙃 Har du fått lagt inn?

Sitat

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere fine jenter! Så deilig å finne et sted der man kan spørre om erfaringer rundt brystimplantat. 
selv er jeg 36 og har tre barn, og egentlig veldig fornøyd med formen på puppene, men har jo alltid drømt om større 😍

Har derfor lest mye og er selvfølgelig usikker, å putte et fremmedlegeme inn i kroppen kan jo gå galt eller bli stygt og om det ikke blir bra må implantatene ut ingen, og da står man jo igjen med pupper som er mye verre enn utganspunktet😬

MEN har veldig lyst å bestemte meg derfor for at om de kunne legges over muskelen skulle jeg gjennomføre (tør ikke tulle med musklene - trener mye dans, løping og tennis). 
 

Så jeg booket time hos 3 kirurger som er flinke her på Sørlandet. Kjetil Stubberud (klinikk Haukeland i Drammen) Marius Barstad (Fornebuklinikken) og Tomm Bjørke (Cosmo clinic i Nydalen).

Jeg får svært god kjemi med alle tre og utfyllende svar, MEN Gud så ulike svar rundt dette med over/under muskel! 
 

kjetil : ja - du kan få 280-320 cc over muskel, ingen problem. Vi opererer mest over muskel her uansett. 
 

Tomm: det blir MYE penere under muskel og resultatet varer lengre (mindre risiko for ripling etc) men om du absolutt vil kan vi få til 250 over muskel. 
 

Barstad: for det først synes jeg brystene dine er alt for fine til å operer, så jeg synes du skal glemme hele greia. Og OM du skal ha silikon MÅ de ligge under muskel. Over muskel blir grusomme kantlinjer og unaturlig. Ikke pent - så det nekter jeg å gjøre. 
 

herregud - så forvirret! 
 

har så lyst på over muskel ( virker mindre inngripende) men skjønner at det kanskje blir unaturlig ? Selv om det er mange pene resultater på realself hvor de er lagt ergonomix over muskel. og jeg vil helst ikke ha pupper som beveger seg med musklene når man beveger armene .. lyst på myke, gjerne som henger litt naturlig..

 

Hva tenker dere ?? Og hvilke tanker og erfaringer har dere rundt under/over muskel? Blir det alltid unaturlig over? Og er det alltid forferdelig vondt under? 😬 virker jo som det tar vinter og votter før man får resultat av implantat under muskel .. 

 

klem fra forvirret (ny her så beklager om dette skulle vært postet annet sted 🙈). 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...