Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Lagt merke til de siste gangene jeg har skifta teip at arret kommer lenger og lenger opp på brystet 😬 nå er det nesten en cm over folden, det er jo fordi implantatene dropper, men er det "meningen" at det skal havne over folden? Stoler jo på at krirugen har gjort riktig, men kjenner jeg er litt redd for å få arret "langt" oppå puppen 🙈🙈 er bare litt under 3 mnd post op, så redd de vil flytte seg enda mer.. 

Har forresten gått over til å smøre med aloe vera krem/gel på arrene nå.. Ble plutselig veldig plaget med kløe og rødhet på huden pga teipen, så håper det ikke går på bekostning av arret 🙈

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Tellaa skrev:

Lagt merke til de siste gangene jeg har skifta teip at arret kommer lenger og lenger opp på brystet 😬 nå er det nesten en cm over folden, det er jo fordi implantatene dropper, men er det "meningen" at det skal havne over folden? Stoler jo på at krirugen har gjort riktig, men kjenner jeg er litt redd for å få arret "langt" oppå puppen 🙈🙈 er bare litt under 3 mnd post op, så redd de vil flytte seg enda mer.. 

Har forresten gått over til å smøre med aloe vera krem/gel på arrene nå.. Ble plutselig veldig plaget med kløe og rødhet på huden pga teipen, så håper det ikke går på bekostning av arret 🙈

Ja, tror det er helt normalt. Selv ser jeg at mine arr er ca 2 cm "opp på puppen" hvis jeg ligger på ryggen med armene over hodet. 

Tørker ikke aloe vera fort inn? Brukte Carbaderm krem med godt resultat (min vidunder-hudkrem!). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Missfitness said:

Ja, tror det er helt normalt. Selv ser jeg at mine arr er ca 2 cm "opp på puppen" hvis jeg ligger på ryggen med armene over hodet. 

Tørker ikke aloe vera fort inn? Brukte Carbaderm krem med godt resultat (min vidunder-hudkrem!). 

Okei, da er det ikke noe å bekymre seg for 🙈😊

Den blir jo litt klissete/størkner litt på huden ja 🤔 stod i infoskrivet fra klinikken at man skulle slutte å teipe og bruke aloe vera hvis man reagerte på teipen.. Har egentlig 3 uker igjen å teipe, men var så innmari rød på huden, spesielt på høyre siden. Og klør noe innmari 🙈 så turte ikke helt å teipe mer. Men kanskje jeg skulle prøve den Carbaderm kremen isteden? 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tellaa skrev:

Men kanskje jeg skulle prøve den Carbaderm kremen isteden? 😅 

Tror det er verdt et forsøk, kan ikke skade :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Missfitness said:

Tror det er verdt et forsøk, kan ikke skade :) 

Nei, får gi det et forsøk 👍🏼 kjøpes vel på apoteket det da? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tellaa skrev:

Nei, får gi det et forsøk 👍🏼 kjøpes vel på apoteket det da? 😊

Ja, de har den i hvert fall på Vitus apotek og Apotek1. Evt på nett. (Boots har ikke, de har en som heter Canoderm, men kun med 5% carbamid, Carbaderm har 10% og er bedre!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Missfitness said:

Ja, de har den i hvert fall på Vitus apotek og Apotek1. Evt på nett. (Boots har ikke, de har en som heter Canoderm, men kun med 5% carbamid, Carbaderm har 10% og er bedre!).

Okei, da skal jeg sjekke det ut 👍🏼 takk for tips 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er 2-3mnd post up, sover dere uten bh? Jeg har ikke turt d før igår, så nå er d to netter uten bh her, og det var digg. (2mnd + her)

Jeg sliter også med røde arr, og d blir vondere å ta av teipen, så jeg har droppa teip siden mandag og smører også med aleovera. Men tenkte å ta på teip til uka igjen, ville bare la huden og arret puste litt for d tror jeg det trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, silkal said:

Dere som er 2-3mnd post up, sover dere uten bh? Jeg har ikke turt d før igår, så nå er d to netter uten bh her, og det var digg. (2mnd + her)

Jeg sliter også med røde arr, og d blir vondere å ta av teipen, så jeg har droppa teip siden mandag og smører også med aleovera. Men tenkte å ta på teip til uka igjen, ville bare la huden og arret puste litt for d tror jeg det trengte.

Ikke turt å sove uten støttebhen enda 😂 men har hatt noen små pauser uten bh når jeg sitter stille i sofaen og ser på tv 🙈

Hvor ofte smører du med aloe vera? 😊 Står ikke noe om hvor ofte man skal smøre seg i det infoskrivet 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Tellaa skrev:

Ikke turt å sove uten støttebhen enda 😂 men har hatt noen små pauser uten bh når jeg sitter stille i sofaen og ser på tv 🙈

Hvor ofte smører du med aloe vera? 😊 Står ikke noe om hvor ofte man skal smøre seg i det infoskrivet 🙈

Begynte morgen å kveld siden d var så tørt, men nå har d bare blitt til at jeg smører etter jeg har dusja, og gjerne før jeg legger meg så d trekker godt inn på natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig opperert, det ble mentor 400cc round moderate plus profile. Var meiningen at jeg skulle ha 330cc og 325cc... Kom på klinikken og fikk venefloen i armen og cocktailen av piller, gikk en liten stund før selve legen kom å sier: måtte beklage men de ble feil bestilling. Han kunne selvfølgelig bestille nye men, det tok 2dager + ny time. Bedugget som jeg var sa kjør på, vi ble enige om da ta under muskelen og fjerne min hud på ene brystet siden de var litt forkjell fra før. Så nå er jeg VELDIG spent på resultatet!😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Missfitness Heisann! Er det lov til å anta at du trener en del, tatt i  betraktning bildet og brukernavnet ditt? :) Er  det  lenge siden  du tok innlegg? har du har innlegg over eller under muskel? Hvor store er de? Har det påvirket  treningen din i nevneverdig grad? Mange spørsmål fra meg, håper du er komfortabel med å svare :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@miore Hei! Ja det stemmer, trener 4-5 ganger i uka. Har 560g under muskel. Trente hardere før da jeg konkurrerte, noe jeg ikke har gjort på snart et år. Og ja, det går helt fint å trene med silikon! Trener dog ikke bryst/overkropp veldig tungt. 

Noen forholdsregler bør du likevel ta, ikke start med trening for tidlig etter operasjon. La det gå 8 uker eller der omkring før du trener overkroppen, du kan forsiktig trene f eks ben tidligere. Bruk alltid sports-bh med ledig god støtte, det er veldig viktig for hvordan de blir etterhvert, det er tross alt en lekt som tyngdekraften virker på.. ;) 

F eks så bruker jeg oftest 2 stk når jeg løper, høres kanskje rart ut, men det gir veldig mye bedre støtte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Missfitness skrev:

@miore Hei! Ja det stemmer, trener 4-5 ganger i uka. Har 560g under muskel. Trente hardere før da jeg konkurrerte, noe jeg ikke har gjort på snart et år. Og ja, det går helt fint å trene med silikon! Trener dog ikke bryst/overkropp veldig tungt. 

Noen forholdsregler bør du likevel ta, ikke start med trening for tidlig etter operasjon. La det gå 8 uker eller der omkring før du trener overkroppen, du kan forsiktig trene f eks ben tidligere. Bruk alltid sports-bh med ledig god støtte, det er veldig viktig for hvordan de blir etterhvert, det er tross alt en lekt som tyngdekraften virker på.. ;) 

F eks så bruker jeg oftest 2 stk når jeg løper, høres kanskje rart ut, men det gir veldig mye bedre støtte. 

Godt å høre :) Er det  øvelser du  dropper helt nå, eller har du bare gått litt ned på vektene? Pleier å være rastløs når jeg  ikke får trene,  men det skal nok gå bra når jeg vet at jeg "må". Har f.eks  klart å holde meg unna løping i anbefalt   tid etter fødsler, selv om jeg stort sett har maur i rumpa og er vanskelig å ha i hus om jeg ikke får løpt  på et par-tre  dager :P Skal nok klare  det samme med overkroppstrening; når jeg skal gå til  et såpass drastisk skritt som operasjon er det jo for dumt om jeg ødelegger resultatet bare ved å være for utålmodig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, silkal skrev:

Dere som er 2-3mnd post up, sover dere uten bh? Jeg har ikke turt d før igår, så nå er d to netter uten bh her, og det var digg. (2mnd + her)

Jeg sliter også med røde arr, og d blir vondere å ta av teipen, så jeg har droppa teip siden mandag og smører også med aleovera. Men tenkte å ta på teip til uka igjen, ville bare la huden og arret puste litt for d tror jeg det trengte.

Jeg sover uten! Husker ikke når jeg begynte, men har sikkert gjort det i 2-3 uker (snart 3 mnd post-op). 
Synes det har gått helt fint☺️

Hender jeg tar av meg bhen etter jobb nå også,  og har ikke rørt kompresjonsbhen på en god stund. Men jeg tar kun av bhen dersom jeg bare skal gå lett rundt i huset. Synes det er litt ekkelt å gå uten faktisk😅Liker ikke følelsen av genser rett mot puppene da de fortsatt er ganske sensitive! En lett bh gir beskyttelse mot stoff som rører på seg ved bevegelse og da slipper jeg den ekle følelsen. 

Vurderer å teipe for siste gang denne helgen og så gå over til smøring selv. Som nevnt tidligere i forumet er det dog normalt at arret blir rødt etter noen uker. Synes det begynner å bli mye teip-rester da! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nope. skrev:

Jeg sover uten! Husker ikke når jeg begynte, men har sikkert gjort det i 2-3 uker (snart 3 mnd post-op). 
Synes det har gått helt fint☺️

Hender jeg tar av meg bhen etter jobb nå også,  og har ikke rørt kompresjonsbhen på en god stund. Men jeg tar kun av bhen dersom jeg bare skal gå lett rundt i huset. Synes det er litt ekkelt å gå uten faktisk😅Liker ikke følelsen av genser rett mot puppene da de fortsatt er ganske sensitive! En lett bh gir beskyttelse mot stoff som rører på seg ved bevegelse og da slipper jeg den ekle følelsen. 

Vurderer å teipe for siste gang denne helgen og så gå over til smøring selv. Som nevnt tidligere i forumet er det dog normalt at arret blir rødt etter noen uker. Synes det begynner å bli mye teip-rester da! 
 

Kanskje jeg bare kan fortsette å sove uten bh da 😄 syns d var ekkelt helt i begynnelsen å gå uten bh, men har vendt meg mer å mer til det (når jeg er hjemme å ikke gjør noe annet enn å se tv), til hun ene veninna mi som jeg op med på samme dag sa hun hadde sovet 2dager uten bh så måtte jeg også prøve nå 😅

Har ikke noe problemer med sensitivitet her, null følelse i høyre nippel, men har følelse i venstre nippel 😅  

Ja vet d er normalt at d er rødt, men tenkte mer rødt pga teipen, området rundt var rødt pluss arret, så nå ser d bedre ut. Jeg har ikke noen teip rester for hver gang jeg bytter så bruker jeg q-tips eller bommullpads med varmt vann for å få d vekk 😄 kanskje du burde prøve d. Hadde mye rester før jeg begynte med d jeg å 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, silkal skrev:

Jeg har ikke noen teip rester for hver gang jeg bytter så bruker jeg q-tips eller bommullpads med varmt vann for å få d vekk 😄 kanskje du burde prøve d. Hadde mye rester før jeg begynte med d jeg å 😛

Takk for tips! 🥰Skal definitivt prøves ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2020 den 13.29, PollyPocket skrev:

Da er jeg ferdig opperert, det ble mentor 400cc round moderate plus profile. Var meiningen at jeg skulle ha 330cc og 325cc... Kom på klinikken og fikk venefloen i armen og cocktailen av piller, gikk en liten stund før selve legen kom å sier: måtte beklage men de ble feil bestilling. Han kunne selvfølgelig bestille nye men, det tok 2dager + ny time. Bedugget som jeg var sa kjør på, vi ble enige om da ta under muskelen og fjerne min hud på ene brystet siden de var litt forkjell fra før. Så nå er jeg VELDIG spent på resultatet!😂

Herregud å sløvt. Det burde nesten ikke vært lov. Du var jo påvirket når de spurte deg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...