Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4 timer siden, silkal skrev:

Den nederste på bilde :)

Screenshot_20201026-101720_Gallery.jpg

Tror  det er samme som jeg bruker. Men jeg bruker en tynnere versjon.  Halvparten av str. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, unforgetteble skrev:

Mine er røde. Men det står det på arket at de vil bli røde fra uke 6 og så hvite igjen på mitt informasjons ark

Takk 😊Det var veldig informativt! Kan ikke huske at det stod noe om det på mitt infoark. 

Synes det er vondere å dra av teipen nå enn de første ukene

Endret av nope.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2020 den 15.08, Wannabee skrev:


Jeg opererte 11 juni, og med meg går alt bra! Fortsatt litt «øm», men ingen plager eller vondter. Hadde frankenboob i en-to uker etter operasjon, for så å «falle» på plass! Jeg gikk fra flat, til 275 høy profil(rund). Jeg kunne ta dråpeformet hvis jeg ville, men siden jeg ikke hadde noe «overpupp» og hadde ønske om det - ble det runde på meg. 

For meg sto det mellom 275 og 295, jeg ga kirurg siste avgjørelse på størrelse og hun testet begge under operasjon. Siden jeg er veldig smal over brystkassen, ble det 275 - under muskel! Jeg er tilfreds med størrelse hittil, og føler de passer godt til kroppen min! Tenker det er veldig viktig å høre på kirurg, tross alt de som jobber med det her daglig og ser hva som blir best! 
 

Hei 🙂

Er du fortsatt fornøyd med resultatet? 

Husker du brystmålet ditt?  Jeg har ca 12 cm og ble anbefalt 265cc  demi  men kunne kanskje tenkt meg litt mer projeksjon siden jeg er heelt flat fra før  . Da blir d isåfall  295 el 315cc. 

Er også ganske så tynn, 51 kg og 168 høy

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Helt ny her, og er glad det er en puppetråd. Ser at flere skriver cc og har lagt inn 300+. Var nettopp til konsultasjon hvor legen min anbefalte over muskel 250-260 (g?). Vet ikke om det snakkes i ulike måleenheter? Er 173 og veier 63 kg, bruker 75A og fyller ikke cupen. Har et ganske stort "bryst" og lang overkropp. Ble overrasket over at han anbefalte runde proteser over muskel og lurer på om noen her har dette og er fornøyd? Vil selvsagt ha mest naturlig resultat, men også pene, større pupper. Er litt engstelig jeg får for små pupper, hvert fall etter å ha lest at de fleste her har nesten mellom 300-400. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hjelpenfrøken skrev:

Hei!

Helt ny her, og er glad det er en puppetråd. Ser at flere skriver cc og har lagt inn 300+. Var nettopp til konsultasjon hvor legen min anbefalte over muskel 250-260 (g?). Vet ikke om det snakkes i ulike måleenheter? Er 173 og veier 63 kg, bruker 75A og fyller ikke cupen. Har et ganske stort "bryst" og lang overkropp. Ble overrasket over at han anbefalte runde proteser over muskel og lurer på om noen her har dette og er fornøyd? Vil selvsagt ha mest naturlig resultat, men også pene, større pupper. Er litt engstelig jeg får for små pupper, hvert fall etter å ha lest at de fleste her har nesten mellom 300-400. 

Hei :) kan jeg spørre hvor du har vært og hvilken lege? Jeg er både samme høyde og vekt som deg og ble sist jeg var på konsultasjon anbefalt samme som deg over muskel men 1 år før dette anbefalte en annen kirurg 300-350 g og under muskel. Vanskelig dette! Nå bestemt meg for å prøve meg frem i oslo istede når jeg er ferdig med ammingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok 300 høyprofil under muskelen. Var helt ifra meg de første  ukene for det så så stort ut med hevelsen. Følte meg som Pamela Nå er de veldig fine men jeg kunne gjerne hatt større! Kirurgen  anbefalte meg under 300. Fikk mast meg til 300 cc . Aller helst ville jeg tatt 350cc men det var ikke plass. Veldig glad jeg valgte å kjenne på magefølelsen. Jeg er 165 og 62 kilo  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Hjelpenfrøken said:

Hei!

Helt ny her, og er glad det er en puppetråd. Ser at flere skriver cc og har lagt inn 300+. Var nettopp til konsultasjon hvor legen min anbefalte over muskel 250-260 (g?). Vet ikke om det snakkes i ulike måleenheter? Er 173 og veier 63 kg, bruker 75A og fyller ikke cupen. Har et ganske stort "bryst" og lang overkropp. Ble overrasket over at han anbefalte runde proteser over muskel og lurer på om noen her har dette og er fornøyd? Vil selvsagt ha mest naturlig resultat, men også pene, større pupper. Er litt engstelig jeg får for små pupper, hvert fall etter å ha lest at de fleste her har nesten mellom 300-400. 

Jeg er 160cm og 50kg og hadde 75a/70b, har tatt 245cc (lest at antall cc tilsvarer ca samme antall gram) under muskelen og akkurat nå bruker jeg 70c 😊 men da jeg så på før og etter bilder på nett la jeg merke til at selvom folk hadde samme cc, så det forskjellig ut på alle. Kommer jo an på høyde og vekt og mengde brystvev fra før 😊 I starten synes jeg mine var rimelig store og ble litt fortvila, men nå er jeg veldig fornøyd og glad for at jeg tok den størrelsen 😊 

Hvis du har lite brystvev fra før, vil jeg tro det blir et mer naturlig resultat å ta under muskelen, siden muskelen da vil dempe "kantene" på protesen i øvre del, så det ikke blir så brå overgang. Men jeg er ingen kirurg, dette er bare hva jeg har lest meg opp på 😂 så ville hørt på kirurgen for å si det sånn 🙈 har sett bilder av fine resultater med over muskel også 😊 

Tok de 3d bilder der du var på konsultasjon? Det syns jeg gjorde det lettere å se for seg hvordan det faktisk blir, i tillegg til å få prøve proteser i en bh. Synes mine 3d bilder ser ut til å stemme ganske bra med det resultatet jeg har fått så langt, men er bare 9 uker post op og de vil fortsette å forandre seg til det har gått 1 år 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Martii1 skrev:

Hei :) kan jeg spørre hvor du har vært og hvilken lege? Jeg er både samme høyde og vekt som deg og ble sist jeg var på konsultasjon anbefalt samme som deg over muskel men 1 år før dette anbefalte en annen kirurg 300-350 g og under muskel. Vanskelig dette! Nå bestemt meg for å prøve meg frem i oslo istede når jeg er ferdig med ammingen.

Aleris colosseum-Nobel i Oslo hos Nils Lykke:) Satte opp en ekstra konsultasjon fordi jeg er litt usikker på størrelse. Ønsker å høre om under muskelen også. Vil gjerne ha mest mulig "dekk", i tillegg til ikke for store. Går på medisiner som kan gjøre vekten ustabil også, og har ikke veid så mye som nå på en stund, så under muskel kan være det tryggeste? Jeg vet virkelig ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Tellaa skrev:

Jeg er 160cm og 50kg og hadde 75a/70b, har tatt 245cc (lest at antall cc tilsvarer ca samme antall gram) under muskelen og akkurat nå bruker jeg 70c 😊 men da jeg så på før og etter bilder på nett la jeg merke til at selvom folk hadde samme cc, så det forskjellig ut på alle. Kommer jo an på høyde og vekt og mengde brystvev fra før 😊 I starten synes jeg mine var rimelig store og ble litt fortvila, men nå er jeg veldig fornøyd og glad for at jeg tok den størrelsen 😊 

Hvis du har lite brystvev fra før, vil jeg tro det blir et mer naturlig resultat å ta under muskelen, siden muskelen da vil dempe "kantene" på protesen i øvre del, så det ikke blir så brå overgang. Men jeg er ingen kirurg, dette er bare hva jeg har lest meg opp på 😂 så ville hørt på kirurgen for å si det sånn 🙈 har sett bilder av fine resultater med over muskel også 😊 

Tok de 3d bilder der du var på konsultasjon? Det syns jeg gjorde det lettere å se for seg hvordan det faktisk blir, i tillegg til å få prøve proteser i en bh. Synes mine 3d bilder ser ut til å stemme ganske bra med det resultatet jeg har fått så langt, men er bare 9 uker post op og de vil fortsette å forandre seg til det har gått 1 år 😊

Ok, da forstår jeg ltit mer. Skal ta 3d neste gang jeg skal inn! Han synes jeg hadde nok "fettvev" til å ta over muskelen, men er redd dette forsvinner dersom jeg går ned i vekt. Vil også ta slike proteser som koster mer og legger "tynger" (husker jo ikke hva de heter haha). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Hjelpenfrøken said:

Ok, da forstår jeg ltit mer. Skal ta 3d neste gang jeg skal inn! Han synes jeg hadde nok "fettvev" til å ta over muskelen, men er redd dette forsvinner dersom jeg går ned i vekt. Vil også ta slike proteser som koster mer og legger "tynger" (husker jo ikke hva de heter haha). 

Ja, kommer vel også an på hvor mye hud/fett man har til å dekke implantatene 😊 tenker du på motiva ergonomix? De blir dråpeforma når man står oppreist, mer som et vanlig bryst 😅 og runde noe man ligger, så de har ikke så mye fylde øverst som vanlige runde 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Hjelpenfrøken skrev:

Hei!

Helt ny her, og er glad det er en puppetråd. Ser at flere skriver cc og har lagt inn 300+. Var nettopp til konsultasjon hvor legen min anbefalte over muskel 250-260 (g?). Vet ikke om det snakkes i ulike måleenheter? Er 173 og veier 63 kg, bruker 75A og fyller ikke cupen. Har et ganske stort "bryst" og lang overkropp. Ble overrasket over at han anbefalte runde proteser over muskel og lurer på om noen her har dette og er fornøyd? Vil selvsagt ha mest naturlig resultat, men også pene, større pupper. Er litt engstelig jeg får for små pupper, hvert fall etter å ha lest at de fleste her har nesten mellom 300-400. 

Jeg har tatt 275 og 300 runde høy profil mentor, under muskel. Vel å merke 7uker post up men jeg er veeeldig fornøyde med de😄 det skjedde utrolig mye fra uke 1 til 5. Fra 6-7uke har d ikke skjedd noe. Ikke noe merkbart hvertfall. 😂 mykere har de jo blitt uten tvil, noen ganger er de skikkelig honka honka, mens andre ganger føles de litt harde igjen. Akk som de lever sitt eget liv 😂 går jeg med en vanlig topp så ser folk d med en gang, går jeg i t-skjorte eller tynn genser er d ingen som legger merke til det. Akk sånn som jeg ville ha d også. Var en a, men bor enda i bh'en fra klinikken (har fått elsk på den så når jeg skal på 3mnd post up så skal jeg handle en ny i hvit. Ellers har jeg noen fra cubus som blir brukt når den andre vaskes, her bruker jeg medium så aner ikke hvilkencup d kan være. Tror til syvende å sist at jeg ender på en c, mulig liten d. Tenker jeg ikke vil måle noe str før det nærmer seg 6mnd ++ siden alle snakker om at d kan ta ett år før de får den formen de skal ha osv. Noen mener de blir større, andre mener de blir mindre så d blir spennede å se framover. Er forresten 1.60 høy og 63kg.

Tok samme dag som venninna mi, hun har 345 dråpeformet. Når vi står ved siden av hverandre så ser str nesten helt lik ut. Men hun har høyden igjen, d har ikke jeg. Så alt av høyde, vekt, utgangspunkt fra før osv spiller inn om åssen de vil bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia ☺️ 
Er det noen av dere som har operert som har hatt vanskelig for å løfte armene over hodet etter operasjon? 
jeg er på 3 uka nå og det kjennes ut som muskelen er så stram på venstre bryst at jeg klarer liksom ikke å løfte armen helt over hodet 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tinemor1 skrev:

Heia ☺️ 
Er det noen av dere som har operert som har hatt vanskelig for å løfte armene over hodet etter operasjon? 
jeg er på 3 uka nå og det kjennes ut som muskelen er så stram på venstre bryst at jeg klarer liksom ikke å løfte armen helt over hodet 😅

Tok meg mange uker! Nå kan jeg løfte og holde på som før, men er sikker på at jeg hadde problemer til uke 5-6 med det du nevner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tinemor1 skrev:

Heia ☺️ 
Er det noen av dere som har operert som har hatt vanskelig for å løfte armene over hodet etter operasjon? 
jeg er på 3 uka nå og det kjennes ut som muskelen er så stram på venstre bryst at jeg klarer liksom ikke å løfte armen helt over hodet 😅

Du skal jo ikke løfte armene over  skulderhøyde  de første 6 ukene??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, nope. said:

Tok meg mange uker! Nå kan jeg løfte og holde på som før, men er sikker på at jeg hadde problemer til uke 5-6 med det du nevner

Takk for svar 😊 greit å vite at det ikke bare er meg.

4 hours ago, unforgetteble said:

Du skal jo ikke løfte armene over  skulderhøyde  de første 6 ukene??

jeg fikk beskjed av klinikken at etter 2 uker kunne jeg løfte armene over hodet 😉 Men må unngå tunge løft og trening de første 6 ukene. Virker som de sier litt forskjellig de ulike stedene 😅

Endret av Tinemor1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen her som har begynt å sove uten bh? Er snart 10 uker post op og sover enda med kompresjonsbhen, og går med "vanlig" bh på dagtid 😅 tør liksom ikke helt å sove uten enda, redd for å "ødelegge" de 😳😂 

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tellaa skrev:

Noen her som har begynt å sove uten bh? Er snart 10 uker post op og sover enda med kompresjonsbhen, og går med "vanlig" bh på dagtid 😅 tør liksom ikke helt å sove uten enda, redd for å "ødelegge" de 😳😂 

Jeg fikk lov til å sove uten kompresjonsbh etter 3 uker! Startet smått med å bruke en noe stram tskjorte de første dagene for egen psyke, før jeg slapp de fri haha! Er straks på uke 5 nå og sover uten hver natt!

Bruker kompresjonsbh på dagtid hvis jeg er hjemme, eller vanlig bh med spile hvis jeg skal ut på jobb feks. Skal nevnes at jeg gikk via armhulen, så kirurg anbefalte å starte tidlig med vanlig bh for å forbedre konturen under brystet der man ville hatt arret hvis man går under brystet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Stemorsblomst said:

Jeg fikk lov til å sove uten kompresjonsbh etter 3 uker! Startet smått med å bruke en noe stram tskjorte de første dagene for egen psyke, før jeg slapp de fri haha! Er straks på uke 5 nå og sover uten hver natt!

Bruker kompresjonsbh på dagtid hvis jeg er hjemme, eller vanlig bh med spile hvis jeg skal ut på jobb feks. Skal nevnes at jeg gikk via armhulen, så kirurg anbefalte å starte tidlig med vanlig bh for å forbedre konturen under brystet der man ville hatt arret hvis man går under brystet. 

Åjaa, på de arka jeg fikk med hjem står det at jeg må bruke kompresjonsbh 4 uker dag og natt og så ofte som mulig etter det 🤔 så ikke noe spesifikt om jeg kan sove uten 🙈 men det går sikkert fint, er vel viktigst å støtte de når man er "oppe og går" 😅

Bruker også kompresjonsbh når jeg bare er hjemme, men spileløs bh uten push på jobb osv. Kunne ikke bruke push up eller spiler før etter 6 mnd 🙈 

Synes også det enda er noe ubehagelig/småvondt å bruke brystmusklene.. Håper det går seg til med tiden 😬 I mårra skal jeg bytte teip også, sist gang reiv teipen med seg hud og jeg fikk et lite sår fra det, litt over arret 😳 gleder meg til å bli ferdig med teiping, er så vondt å dra den av 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Tellaa skrev:

Åjaa, på de arka jeg fikk med hjem står det at jeg må bruke kompresjonsbh 4 uker dag og natt og så ofte som mulig etter det 🤔 så ikke noe spesifikt om jeg kan sove uten 🙈 men det går sikkert fint, er vel viktigst å støtte de når man er "oppe og går" 😅

Bruker også kompresjonsbh når jeg bare er hjemme, men spileløs bh uten push på jobb osv. Kunne ikke bruke push up eller spiler før etter 6 mnd 🙈 

Synes også det enda er noe ubehagelig/småvondt å bruke brystmusklene.. Håper det går seg til med tiden 😬 I mårra skal jeg bytte teip også, sist gang reiv teipen med seg hud og jeg fikk et lite sår fra det, litt over arret 😳 gleder meg til å bli ferdig med teiping, er så vondt å dra den av 😂 

Jeg bruker BH om natten, rullerer mellom kompresjons BH-en og en tynn calvin klein bralette som ikke gir noe støtte. Gjør det mest for de sensitive nipplene sin skyld, men tenkte å prøve uten i natt og se hvordan det går. 
Er rart hvor vant jeg er blitt til å gå med BH 24/7! Før var jeg helt avhengig av å ta den av når jeg kom hjem for å kunne slappe av - litt som å ta av jeansen og bytte til noe mer avslappet etter jobb! Etter 10+ uker med konstant BH bruk er den nesten blitt en del av meg hahah

Personlig er jeg ikke så redd for å ødelegge noe lenger. Har de siste fire ukene jobbet i en jobb som krevet muskelbruk og en del tunge løft av og til. Ligger nå på både siden og magen når jeg sover. Føler egentlig at jeg er helt tilbake til normalen:D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...