Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Stemorsblomst skrev:

Spennende med op snart! Hvis du er som meg så blir du såpass søvnig etter alt av smertestillende du får at du sover hele veien hjem! Jeg hadde ti min biltur hjem og kom meg såvidt til senga før jeg slokna i 3 timer😅 Fikk blodtrykksfall på oppvåkningen, så fikk noe ekstra i veneflonen, ikke godt å si hva som gjorde meg trøtt! 

Jeg er 2,5 uke ut av op og du har virkelig ingenting å frykte! Jeg psyket meg selv ut med lesing i forkant akkurat som du gjør nå, og min recovery har vært ingenting iforhold til alt på nett. Hadde jeg hatt rolig kontorjobb, så tror jeg at jeg kunne jobbet dag 3 om jeg ville😅 Alt går nok veldig bra!🌸

Tusen takk ,godt å høre at ikke alle har det like ille selv om jeg forbereder meg på det verste 😅 

Får prøve å la være å lese noe mer, blir jo helt tullete 🙈

Tok du under el over muskelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Kirsebærtre said:

Så bra at det går bra med deg!!! Imponerende at du kommer deg  gjennom både kjøretur og flytur så kjapt. Bare 1,5 uke igjen til min operasjon...og har alle salgs mulige tanker og Google alt for mye. Har enda ikke bestemt størrelse men tror jeg ender på 295 cc full . Kirurgen skal sette inn prøveproteser underveis så vi får se hva d ender på.

Jeg har også en biltur på ca 1.5 t etter opr og gruer meg ganske mye til den mtp smerter etc men må vel bare komme meg gjennom d.

Du har 245cc ? Hvor høy er du og tung? Fint å kunne sammenligne litt 🙂

Bilturen hjem etterpå kommer til å kjempe fint, jeg hadde ikke bekymret meg for det ☺️ Det er jo selvsagt individuelt hvordan en reagerer på narkose og operasjon, men jeg følte meg i ganske god form rett etter operasjon og husker jeg tenkte at jeg skulle ønske vi bare kunne dratt hjem samme dag 🤪 men pga at en må være i nærheten i 24 timer så måtte vi vente til dagen etterpå. 

Jeg har hatt veldig lite smerter etter operasjon, det vondeste har egentlig vært ryggsmertene fra å ligge skrått i senga 🙈

jeg skjønner at du gruer deg og googler mye! Det er helt normalt, det er tross alt en stor ting en skal gjennom. Nå i ettertid ser jeg selv at jeg bekymra meg unødvendig mye og skulle ønske jeg bare hadde klart å slappe litt av på forhånd. Håper du klarer å glede deg til operasjon, du skal jo tross alt få pupper. Det er kjempe gøy 🤩  hadde jeg visst det jeg vet nå, hadde jeg gjort dette for 15 år siden! 😅

jeg er 160, 52 kg og relativt smal i overkroppen og fikk motiva ergonomix demi 245 cc under muskel. Var en 70a/veldig liten b fra før. Har ikke peiling på str nå 😅

Endret av Tinemor1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kirsebærtre skrev:

Tusen takk ,godt å høre at ikke alle har det like ille selv om jeg forbereder meg på det verste 😅 

Får prøve å la være å lese noe mer, blir jo helt tullete 🙈

Tok du under el over muskelen?

Jeg tok 265cc Demi profil under muskelen, via armhulen visstnok, men ifølge kirurgen min er det tilsvarende smerte/recovery for det og under brystet. 

Er 174cm og 55kg om du vil sammenligne mål. Jeg var typ 70A før og er foreløpig veldig fornøyd med størrelsen. Var innom HM for å teste BH-er igår, og ser ut som om jeg har blitt 70C. Ville ha en naturlig størrelse som ikke ble for mye på min ellers ganske slanke kropp 😅

Protip, skaff en ordentlig fly-nakkestøtte! Helt gull når man skal holde oppe hodet i sofaen, senga hvor enn, det avlastet virkelig nakken og ryggen min. Minker også sannsynligheten for at du ruller til siden iløpet av natten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Stemorsblomst skrev:

Jeg tok 265cc Demi profil under muskelen, via armhulen visstnok, men ifølge kirurgen min er det tilsvarende smerte/recovery for det og under brystet. 

Er 174cm og 55kg om du vil sammenligne mål. Jeg var typ 70A før og er foreløpig veldig fornøyd med størrelsen. Var innom HM for å teste BH-er igår, og ser ut som om jeg har blitt 70C. Ville ha en naturlig størrelse som ikke ble for mye på min ellers ganske slanke kropp 😅

Protip, skaff en ordentlig fly-nakkestøtte! Helt gull når man skal holde oppe hodet i sofaen, senga hvor enn, det avlastet virkelig nakken og ryggen min. Minker også sannsynligheten for at du ruller til siden iløpet av natten

Takk for tips,tror faktisk jeg har en slik pute liggende😉 

Jeg går nok for 265 demi el 295 full. Jeg er heelt flat fra før . Fyller ikke en A cup. 168 cm og 51 kg.   Skal ta under muskel

Blir kjekt å få kjøpt nye bh'er  da🙂 det gleder ihvertfall jeg meg til ...og endelig kunne se at jeg fyller ut en 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 12.34, Tinemor1 skrev:

Hei jenter :)

Da er jeg på dag 4 etter operasjon, og i dag får jeg endelig lov til å dusje! Fytti som jeg gleder meg til det 😛

Alt har gått kjempe fint siden operasjon, og jeg har vært veldig heldig og hatt overraskende lite smerter. Kjenner det strammer i musklene, stikker litt og er tungt på brystet, men det er ikke direkte vondt. Det var værst på dag1 etter op, som også var den dagen vi reiste hjem. Da det ble 1 time i bil + 1 time på fly og det gikk bra. Men jeg vurderte seriøst å få typen til å trille meg rundt på flyplassen i rullestol for jeg gikk såååå treigt og var generelt veldig redusert.                                                                                                   Har forresten fått kjenne litt på boob-greed da, og skulle nok gjerne ønske jeg tok bare pittelitt større 😮

Jeg var, som sikkert de fleste her inne har fått med seg, ekstremt nervøs for narkosen. Grua meg veldig og prata med anestesilegen flere ganger på telefon før ingrepet og jeg hadde det i tankene hele veien at jeg kunne trekke meg helt frem til jeg lå på operasjonsbordet om nødvendig. Jeg gjorde heldigvis ikke det da 😛 

På selve operasjonsdagen reiste vi tidlig med fly fra hjembyen og hadde noen timer å slå ihel før operasjonen min skulle starte. Vi tok det hele som en familietur, så mann og barn (1.5 år) ble med på utflukten. Jeg møtte veldig tidlig opp på klinikken, sa hadet til familien, og da var det såvidt jeg klarte å holde igjen tårene. Var endel nerver for min del, så ble litt emosjonell, men det gikk over så snart jeg kom inn på klinikken og ble fulgt til senga mi. Fikk kle på meg sykehustrøya og så ble det en time med avslapping i senga før det var tid for min operasjon. Jeg er sååå glad for at jeg fikk ligge der så lenge, da rakk jeg å roe meg ned før det var min tur og jeg følte meg mye roligere enn jeg hadde trodd jeg kom til å være. Etter en time kom kirurgen og tegnet opp og så var det rett inn på operasjonsstuen. Jeg gikk inn selv, veide meg og la meg på operasjonsbordet. Anestesilegen satte veneflon og gav meg noen veldig sterke smertestillende og sa at jeg kom til å føle meg rusa. Jeg ble så svimmel og det var så syk opplevelse at jeg spurte om ikke han bare kunne skru av det greiene han dreiv å gav meg, haha :PJeg fikk oksygenmaske å puste i, og rett etterpå gav han beskjed at de startet å gi narkose, og det siste jeg husker er at jeg sier "vent litt, jeg er ikke klar", og så var jeg borte. Våkner til i senga på oppvåkningen og da føles det ut som det står 10 elefanter på brystet mitt, men det var ikke direkte vondt heldigvis. Jeg var ekstremt tørst etter operasjon, men måtte vente 15 min før de kunne gi meg noe å drikke. Etter det fikk jeg noen skiver, men jeg var altfor tørr i halsen til å få det ned, så jeg fikk til slutt tilbud om suppe, som var mye lettere å få ned :) Fikk beskjed om at jeg måtte spise før jeg fikk lov å reise derfra. Tror jeg var ca 2 timer på oppvåkningen før jeg fikk dra igjen. Alt i alt hadde jeg en kjempe fin opplevelse, og ser i ettertid at det var heelt unødvendig å grue seg så mye :) Alle på klinikken var superhyggelige og tok godt vare på meg. Jeg fortalte alle sammen at jeg var super nervøs og de gjorde virkelig sitt ytterste for å hjelpe å roe og trygge meg på forhånd, så jeg vil råde andre til å gi beskjed viss dere er nervøse. 

Hvordan er det ift barnet ditt på 1,5 år når det gjelder løfting av han/henne? Ser for meg at det er en del løft (er iallefall min erfaring med småbarn) med tanke på ut og inn av bilstol, opp ved bordet, trapper osv?

andre som har erfaring med dette?

har selvsagt samboer men han kan ikke være hjemme i mange uker med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Martii1 said:

Ser mange av dere skriver demi og full? Hva menes med dette?😇

Det er profilen/projeksjon på implantatene, hvor mye de bygger ut sett i profil 😊 mini er de "flateste" mens full er vel nesten størst. Motivas implantater heter mini, demi, full og corsé, mens andre merker heter bare lav, moderat og høy tror jeg 👍 

implants-lyingdown-550x343.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Martii1 said:

Hvordan er det ift barnet ditt på 1,5 år når det gjelder løfting av han/henne? Ser for meg at det er en del løft (er iallefall min erfaring med småbarn) med tanke på ut og inn av bilstol, opp ved bordet, trapper osv?

andre som har erfaring med dette?

har selvsagt samboer men han kan ikke være hjemme i mange uker med meg.

Samboeren min tar seg av ungen de neste 3-4 ukene. Det vil si han henter og leverer i barnehage og er hjemme på ettermiddagene med ungen slik at jeg får holdt meg i ro de ukene jeg trenger nå etter op. Hun kommer selvsagt til meg og vil bli løftet og bært, men vi har sagt at mamma har vondt i armene og det virker ut som hun har akseptert det 😅 jeg setter meg heller ned til hun, slik at hun får sitte på fanget mitt. Samboeren går på jobb som vanlig på dagtid når ungen er i barnehagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.10.2020 den 23.07, Stemorsblomst skrev:

Jeg bruker 75A..må ha 75 pga bredden. Husker du " brystmålet" ditt før opr? Kirurgen målte d til 12 cm så da ville hun velge en protese som var 11 cm i diameter..tror den på 265 er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det andre som opererte for 6 + uker siden som fortsatt har vondt i arrene? 
I natt våknet jeg med stikkende smerte i høyre arr som varte i 3 sekunder, og har gjennom dagen følte på sårhet (dog ikke like smertefullt som episoden i natt). Alt ser bra ut, og det gjør ikke vondt å ta på. 

Lurer på om det kan ha med at jeg ligger og sover på siden nå - kanskje jeg har strukket strikken litt for langt? Har til og med ligget litt på magen (med pute under slik at puppene ikke blir most mot underlaget). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, nope. skrev:

I natt våknet jeg med stikkende smerte i høyre arr som varte i 3 sekunder, og har gjennom dagen følte på sårhet (dog ikke like smertefullt som episoden i natt). Alt ser bra ut, og det gjør ikke vondt å ta på. 

Lurer på om det kan ha med at jeg ligger og sover på siden nå - kanskje jeg har strukket strikken litt for langt? Har til og med ligget litt på magen (med pute under slik at puppene ikke blir most mot underlaget). 

Jeg er 5uker post up, og har ikke vondt i stingene. Men hadde d for litt siden og d varte en stund. Ligger også på sidene nå, eneste jeg føler er at jeg kan være litt øm i ribbeina dagen etter, hvis jeg har ligget mest på den ene siden.

Prøvde å legge meg på magen igår, vel å merke uten pute, gikk ett sekund før jeg snudde meg igjen, så må kanskje prøve med pute heller 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, silkal skrev:

Jeg er 5uker post up, og har ikke vondt i stingene. Men hadde d for litt siden og d varte en stund. Ligger også på sidene nå, eneste jeg føler er at jeg kan være litt øm i ribbeina dagen etter, hvis jeg har ligget mest på den ene siden.

Prøvde å legge meg på magen igår, vel å merke uten pute, gikk ett sekund før jeg snudde meg igjen, så må kanskje prøve med pute heller 😂

Og jeg sover enda med bh'en og båndet, fikk beskjed om å gjøre d i 6uker istedenfor 4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/20/2020 at 11:05 PM, nope. said:

Har sovet på siden i flere uker og har ikke smerter i arrene 🤔 er litt over 7 uker nå 😅 så ikke sikkert det er derfor 🤔 

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei😊 Noen som har operert seg i Stavanger og kan komme med anbefalinger? Jeg har vært på flere konsultasjoner, men alle mener forskjellig, så usikker på hva og hvem jeg skal velge🤔 Har blitt anbefalt både over og under muskel, mentor og motiva sine proteser, snitt i armhulen og under folden😅 Så mange valg🙈  Vil veldig gjerne høre andres erfaringer før jeg bestemmer meg, hvis noen vil dele??🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Snartmintur said:

Hei😊 Noen som har operert seg i Stavanger og kan komme med anbefalinger? Jeg har vært på flere konsultasjoner, men alle mener forskjellig, så usikker på hva og hvem jeg skal velge🤔 Har blitt anbefalt både over og under muskel, mentor og motiva sine proteser, snitt i armhulen og under folden😅 Så mange valg🙈  Vil veldig gjerne høre andres erfaringer før jeg bestemmer meg, hvis noen vil dele??🙏

Ikke vært i Stavanger, men ble også anbefalt litt forskjellig av både proteser og størrelser 😅 jeg var bare på 2 forskjellige steder før jeg opererte da, men fulgte magefølelsen og valgte til slutt fornebuklinikken hvor de anbefalte motiva ergonomix proteser under muskelen, med snitt under brystet. Jeg hadde mest lyst på motiva ergonomix fordi de har glatt overflate og veldig myke, etter å ha lest meg litt opp om forskjellen på rue og glatte proteser 😊 så anbefaler deg å gjøre litt research på det du også! Er blant annet oppdaget en sjelden kreft type, som visstnok forekommer oftere hos de med rue proteser. Denne kreft typen er visst enda ikke oppdaget hos de med glatte proteser. 

Ble anbefalt under muskelen av begge kirurgene, og var enig i det selv at det ville passe meg best med tanke på utgangspunktet mitt og resultatet jeg var ute etter. Under muskelen gir gjerne et mer naturlig resultat og egner seg godt til de med lite naturlig brystvev. Det gir også mindre sannsynlighet for hard kapseldannelse og rippling enn over muskelen 😊 under muskelen er dog noe mer smertefullt enn over og kan gi noe lenger helbredingsprosess, men ville ikke tatt et valgt utifra smerter fordi man bør velge det som føles riktig for deg med tanke på resultat og varighet, og det valget som passer best med ditt utgangspunkt 😊 smertene er uansett midlertidige og jeg for min del opplevde uansett veldig lite smerter selvom jeg tok under muskelen 👍🏼 en ting jeg kan nevne som er en slags vanlig "komplikasjon" ved å ta under muskelen er at de kan se litt misforma ut når man strammer brystmusklene.. For min del har ikke det vært så ille, men de får en litt annerledes fasong på en måte 🤔 har ikke vært noe som har plaget meg hvertfall 😊 

Når det gjelder plassering av snitt så ble jeg anbefalt i brystfolden, men vurderte litt å ta det i armhulen for å slippe å få arr på brystene. Men de vil jo være mer synlige enn de på brystene, da brystene er dekt til mens armhulen ikke alltid er det i visse plagg. Så da er det bare de du er intim med som ser arret, mens under armen kan hvem som helst se det😅(ikke at arrene blir så veldig synlige uansett) og også litt fordi jeg var redd for å miste mye følelse i brystene, spesielt niplene.. De har liksom en "funksjon" 🤭😂 hadde heldigvis flaks og har fortsatt følelse i de 😊 I tillegg tok jeg også fettransplantasjon fra lårene og til nedre del av brystet, så har likevel fått et bittelite snitt fra dette under brystet. Tenkte at da var det like greit å få arrene "samla på ett sted" hvis det gir noen mening 😅 men jeg ville gjort mer research om begge deler og tatt et valg utifra det og hva som føles best for deg 😊 det er faktisk ofte veldig lurt å følge magefølelsen! 

Lykke til! 😁

Endret av Tellaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
13 minutter siden, nope. said:

Hvordan er arrene deres?😊 Mine er veldig røde, og jeg tror de begynner å bli litt irriterte av teipen! 

Mine er også bittelitt røde, men tror det er normalt de første mnd 🙈 kanskje høre med klinikken, hvis jeg ikke husker helt feil kan man gå over til å smøre de med aloe vera krem (?) hvis huden blir irritert av teipen.. Men hør med de for sikkerhets skyld 😅

Igår merket jeg plutselig at jeg fikk sånne "boble" lyder/følelse i ene brystet, var jo vanlig i starten med både "kram snø" og luftbobler. Ikke hatt det siden uke 2 og nå har jeg plutselig luftbobler igjen i venstre bryst, er 8 uker post op idag 🤔 alt ellers virker normalt, så får håpe det ikke er noe farlig 🙈 hvis det blir verre får jeg spørre klinikken jeg og 😂 men fler som har opplevd det så "lenge" etterpå? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nope. skrev:

Hvordan er arrene deres?😊 Mine er veldig røde, og jeg tror de begynner å bli litt irriterte av teipen! 

Jeg kan nesten ikke se arrene mine i det hele tatt 😂 6uker imorgen. Bruker en teip som er for de som egt ikke tåler vanlig teip, kjøpte to forskjellige. Men føler den andre teipen jeg har er så stusselig, lite hold og sitter dårlig. Den teipen som skal gjøre arrene finere sitter bra på 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, nope. skrev:

Mine er røde. Men det står det på arket at de vil bli røde fra uke 6 og så hvite igjen på mitt informasjons ark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, silkal skrev:

Jeg kan nesten ikke se arrene mine i det hele tatt 😂 6uker imorgen. Bruker en teip som er for de som egt ikke tåler vanlig teip, kjøpte to forskjellige. Men føler den andre teipen jeg har er så stusselig, lite hold og sitter dårlig. Den teipen som skal gjøre arrene finere sitter bra på 😄

Hva slags teip bruker du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...