Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 time siden, glossii skrev:

Jeg så de la det ut på instagramkontoen til fornebuklinikken for noen uker siden😢 så trist!!!

Men fikk du operasjon hos en av de andre kirurgene da eller? 

AC6F881E-8480-4EF6-B386-FE6A1FAD6F12.jpeg

Ufff:(( Ble lei meg faktisk! Fikk ny konsultasjonstime, kunne da velge mellom Utvoll eller Barstad. Valgte Barstad, men tenker å kanskje høre med Utvoll også. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det var jo triste nyheter 😔 

Kan jeg spørre om en ting... Dere som opplevde å få ekstremt såre brystvorter etter et par uker. Fant dere ut av noe lurt som lindret da det sto på som verst? Og hvor lenge varte det ca?

Jeg opererte for 2,5 uke siden. Og de endrer seg hver dag synes jeg! 😀 Det er veldig få plager nå, bortsett fra disse brystvortene som er forferdelig såre! 

tips mottas med takk 😁

Skrevet

Ingen erfaring da jeg ikke har operert enda, men har du prøvd slik som ammende bruker? De fleste av disse kremene er utrolig gode faktisk og lindrer veldig godt ved sårhet uten amming også 😊

Skrevet

Prøv purelan på apoteket 😊👍

Skrevet

Jeg har vært på konsultasjon hos både Aleris Colosseum og Fornebu. Hos Dr. skolleborg og hos Dr. Utvoll. 

Begge steder har jeg blitt anbefalt et sted mellom 285-315 cc. Motiva demi rund profil   under muskel.

Jeg er veldig usikker på hvilken kirurg og hvilken klinikk jeg skal velge. Fikk egentlig veldig godt inntrykk av Fornebu, men så har jeg samtidig hørt veldig mye positivt om Dr. Skolleborg.

Noen som har erfaring fra det ene eller det andre stedet/kirurgene?

Skrevet

Takk @Jeanetteeh. Smørte første gang i sted, så🤞🏼🤞🏼 for rask lindring 😅

@06mlc Jeg opererte meg hos dr. Utvoll for litt over to uker siden. Er fornøyd med både han og klinikken ellers! Opplever at han var veldig lydhør mtp størrelse og jeg har hatt fint lite plager i forbindelse med operasjonen til nå ☺️ Ville valgt samme klinikk og kirurg igjen! 👍🏼 Har for øvrig skrevet litt rett etter operasjonen tidligere her på tråden om du vil lese. Bare spør om det er noe annet du lurer på ☺️

Skrevet

@Laura84 Hvordan har det gått med deg? Hadde ikke du operasjon rundt disse ukene? ☺️

Skrevet

Jeg opererte på Aleris Colosseum forrige onsdag. 6 dager siden! La inn 225 over muskel. 

Lege var Petter Amland, Så utrolig dyktig. Er superfornøyd med resultatet. Fikk det jeg spurte etter.... Kunne alltids lagt i litt mer, men de jeg har nå ser veldig naturlige ut. Kunne vært mine egne :)

Hatt litt smerter i etterkant, noe som er vanlig. Men det kommer man seg igjennom. 

Tommel opp for Aleris, det gikk kjempefint. Bare send meg en pm hvis dere har spørsmål. Kan jo ikke legge noe bilde her... 

• Liker 1
Skrevet
51 minutter siden, OP-februar skrev:

Takk @Jeanetteeh. Smørte første gang i sted, så🤞🏼🤞🏼 for rask lindring 😅

@06mlc Jeg opererte meg hos dr. Utvoll for litt over to uker siden. Er fornøyd med både han og klinikken ellers! Opplever at han var veldig lydhør mtp størrelse og jeg har hatt fint lite plager i forbindelse med operasjonen til nå ☺️ Ville valgt samme klinikk og kirurg igjen! 👍🏼 Har for øvrig skrevet litt rett etter operasjonen tidligere her på tråden om du vil lese. Bare spør om det er noe annet du lurer på ☺️

Har du også Motiva? 

Skrevet (endret)

slett

Endret av Passion4all
Har slått fra meg tanken
Skrevet

Er en god del som oppsøker flere klinikker, det er kanskje lurt? Jeg dro direkte til fornebuklinikken. Var fast bestemt på at dit skulle jeg 😆

Jeg opprettet en profil på mylooks.dk og så veldig mange bilder der, men lagret noen bilder på nettet for å vise kirurgen hvordan jeg ønsket resultatet og spurte om det var mulig å få til 😊

Størrelse er vanskelig. Jeg trodde 335 gram var utrolig mye, det ble det iallefall ikke på meg som ikke hadde noe fra før. Ønsket aller helst moderat profil, men hadde for smal brystkasse til det så det ble høy profil. Spørr kirurgen om hvor mye han/hun kan legge inn først. Begynn med å bestille konsultasjonstime og ta med bilder. Etter timen har du noen dager/uker/mnd på å se på bilder. For min del var det ikke noe vits i å se på størrelse for det kommer helt an på hvor mye du selv har før du legger inn og generelt hvilket utgangspunkt man har. Kløft var det heller ikke noe vits i å se på, kommer helt an på din egen anatomi 😊 Lykke til! Bare å bestille med engang 👍

Skrevet (endret)

Slett

Endret av Passion4all
Har slått fra meg tanken
Skrevet

Det beste er å vise bilder til kirurgen på hva du ønsker deg. Eks 400 kan se passe ut på noen, men helt enormt ut på andre.

Forklar nøye, og ikke heng deg helt opp i CC. 

Skrevet
9 timer siden, Passion4all skrev:

Hei😉 Har dere noen gode råd for en som er helt i startfasen? Hvor mange forskjellige kirurger møtte dere før dere bestemte dere for den rette? Hva avgjorde valget? 
Har dere tips til nyttige nettsider for tips og råd og evnt bilder?
I forhold til hvor mye en skal legge inn, hvordan vet man hva som blir rett? 

Er så mye tanker og spørsmål. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. 

Jeg møtte faktisk 4 kirurger 😉 To på samme klinikk. Endte opp med han som hadde operert min venninne. Gjorde også research på type implantat. Motiva og mentor er de vanligste. 

Skrevet

Hei

Til dere som har operert for en stund siden (5-6 mnd) og fikk beskjed om å bruke brystbånd: brukte dere dette slavisk dag og natt så lenge det sto i brevet at dere skulle? 
er bare på dag 4 etter op og blir gal av dette brystbåndet! Har lest flere steder at mange kirurger har gått bort fra dette med brystbånd ... men ønsker jo også å følge det Min kirurg sier. Tenker om det ødelegger for resultatet om man kan ta en pause noen timer PR dag uten båndet så lenge man sitter i ro osv. Evt på natten.
noen erfaringer?

har da lagt under muskel. 

Skrevet
På 4.3.2020 den 9.37, Passion4all skrev:

Hei😉 Har dere noen gode råd for en som er helt i startfasen? Hvor mange forskjellige kirurger møtte dere før dere bestemte dere for den rette? Hva avgjorde valget? 
Har dere tips til nyttige nettsider for tips og råd og evnt bilder?
I forhold til hvor mye en skal legge inn, hvordan vet man hva som blir rett? 

Er så mye tanker og spørsmål. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne. 

Ja, jeg vil si det er utrolig viktig å konsultere flere, spesielt da hvis du føler at den første ikke møter dine ønsker 100%. Det er mange forskjellige meninger og synspunkter blant kirurger også, også ikke-medisinske. De er bare mennesker og deres personlige vurderinger vil spille inn selv om de er profesjonelle.

Når det kommer til hvilken størrelse som er riktig for deg, er det viktig å ha en klar oppfatning av hvor store bryst du ønsker deg etter operasjonen, så må du faktisk overlate til legen å avgjøre hvilken størrelse implantat som vil gi deg den størrelsen! 

• Liker 2
Skrevet
På 8.3.2020 den 1.14, Knott1 skrev:

Hei

Til dere som har operert for en stund siden (5-6 mnd) og fikk beskjed om å bruke brystbånd: brukte dere dette slavisk dag og natt så lenge det sto i brevet at dere skulle? 
er bare på dag 4 etter op og blir gal av dette brystbåndet! Har lest flere steder at mange kirurger har gått bort fra dette med brystbånd ... men ønsker jo også å følge det Min kirurg sier. Tenker om det ødelegger for resultatet om man kan ta en pause noen timer PR dag uten båndet så lenge man sitter i ro osv. Evt på natten.
noen erfaringer?

har da lagt under muskel. 

Hei!

Jeg er kun på 4.uke, så kan ikke si noe om konsekvensene lengre frem i tid... Men jeg har hatt et par timers pause hver dag - sittende stille i sofaen. Det ble anbefalt Av sykepleieren på klinikken min at man sitter i ro hvis man tar seg en pause fra støttebh og bånd, ettersom båndet i teorien skal holde implantatet nede slik at det ikke sklir opp over muskelen... (sånn jeg ble fortalt det) Så tror ikke jeg ville lagt uten det om natta. 

Ellers er det vel bare å holde ut. Er bare tre dager igjen for min del, og jeg gleder meg SÅ til å bli kvitt både båndet og kompresjonsbh etter 4 uker med dette fengselet. 😆😅

Skrevet

Hold ut med båndet hvis det er anbefalt av kirurgen, selv om andre gjør annerledes.. :) Gjør det du kan for å få best mulig resultat og eventuelt ha klagerett på din side om det ikke blir som forespeilet. Ja, det er HAT og det blir bare kjipere og kjipere ettersom du nærmer deg slutten :P ..

Skrevet

Takk for svar ☺️
måtte ringe klinikk i dag da jeg følte en stikkende smerte i midten av brystet som kommer nå og da øverst på brystbenet på en måte (ingen smerter ellers) Brystbåndet var forferdelig å ha på. Fikk svar at det kunne være en nerveskade, men at det ville gå over. Uansett, så fant jeg også ut at jeg har hatt brystbåndet alt for langt ned... like overfor brystvortene. Skjønner ikke helt hvordan jeg har tenkt at dette har vært rett, men slik har jeg altså gått med det nesten en uke og er nå redd for at resultatet ikke blir som det skal 😲🙈

Skrevet
13 timer siden, OP-februar skrev:

Hei!

Jeg er kun på 4.uke, så kan ikke si noe om konsekvensene lengre frem i tid... Men jeg har hatt et par timers pause hver dag - sittende stille i sofaen. Det ble anbefalt Av sykepleieren på klinikken min at man sitter i ro hvis man tar seg en pause fra støttebh og bånd, ettersom båndet i teorien skal holde implantatet nede slik at det ikke sklir opp over muskelen... (sånn jeg ble fortalt det) Så tror ikke jeg ville lagt uten det om natta. 

Ellers er det vel bare å holde ut. Er bare tre dager igjen for min del, og jeg gleder meg SÅ til å bli kvitt både båndet og kompresjonsbh etter 4 uker med dette fengselet. 😆😅

Åh så deilig å snart være ferdig😍

ja det er nettopp slik d føles og jeg er bare på første uka 🙈 

Ser du stor forskjell nå kontra den første uken på størrelse og form ☺️?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...