Cava123 Skrevet 12. juni 2018 #40301 Skrevet 12. juni 2018 9 timer siden, Nienna83 skrev: Oppmøte om fire timer! Gleder meg bare til alt er ferdig overstått. Har hatt 2 syke barn med 40 i feber i fire dager nå, så har ikke hatt tid til å tenke på op engang 🙈 Men nå er de endelig bedre, heldigvis! Dusjet med hibiscrub i går og i morges, tok antibiotika i går kveld, og tatt smertestillende nå i morges. Selv om paraceten jeg tok har gått over innen jeg er ferdig operert 😉 Jeg er så dårlig på fasting, blir så uvel, og så har jeg 2-åringen hjemme i dag pga feberen i natt. Heldigvis kommer pappaen hjem fra jobb etter et raskt møte snart ☺️ Lykke til😁 Gleder meg til å høre hvordan det har gått😊
Nienna83 Skrevet 12. juni 2018 #40302 Skrevet 12. juni 2018 Hei igjen jenter. Da ligger jeg på sofaen med nye pupper! Vi hadde snakket om 340 moderat profil på meg, men før op viste jeg han et bilde av hva jeg syntes var fint, og da mente han at høy profil muligens var mer for meg. Så så vi det på 3D saken, og det så greit ut og jeg prøvde det i sånn bh sak. For meg var det veldig viktig med bredde, at jeg får sidepupp liksom, i tillegg til generell fylde. Så da endte vi på 400 høyprofil i steden. Helt merkelig å tenke på, jeg var jo alltid bombesikker på at moderat var tingen for meg, siden jeg er så glad i brede runde pupper. Håper jeg ikke må bytte ut hele garderoben min nå 😳 Men jeg hadde inntrykk av at kirurgen under op kunne ta en vurdering mellom to ulike str og se hva som så best ut når jeg beskrev hva jeg likte, men det var visst ikke aktuelt. Det måtte vi bestemme oss for på forhånd, da ble jeg litt satt ut egentlig. Tenkte at erfaringen hans kunne komme godt med der, men den gang ei. Vet ikke om jeg følte han var litt brysk på det punktet, men det var nesten som om han syntes det forslaget var helt teit å komme med og ga klart uttrykk for det. Så jeg ble litt satt ut da som sagt. Når jeg våknet fikk jeg full panikk og tenkte at disse var altfor store, så ut som to mount everester, helt krise! Men så så jeg dem med klær på og er egentlig glad jeg ikke tok mindre, for det er nesten ikke forskjell på meg med push-up bhene mine og meg med støtte-bh på nå. Men jeg er spent på resultatet når de dropper, for nå sitter de jo veldig høyt! Håper de blir litt bredere enn de er nå egentlig, det er vel min største bekymring, at de er for smale ifht det det så ut som med de innleggene i bhen på kontoret hans. Så vi får bare se! Noen av dere som har 400 høyprofil som vil dele bilder? Vil de droppe og bli litt bredere? 😆 Jeg var litt i ørska når jeg lå på postoperativ, og huske ikke hva de sa om den lille bandasjen over arrene. Skal den fjernes dag 4 ved dusjing og så bare ha teip videre? Ikke noe brystbånd iaff da. Skal heller ikke ha noe ktrl før etter 6 mmd, er det vanlig? Trodde de fleste fikk ktrl og fjernet bandasjen etter noen dager. Våknet opp og hadde ganske vondt, sprengte og stølhet. Fikk en oxynorm og så ga det seg litt etter en times tid. Kjenner det fremdeles godt, men er mer ubehagelig enn vondt. Ikke digg å trekke pusten dypt. Skal iaff passe på å ta smertestillende jevnlig 😆
Tindra90 Skrevet 13. juni 2018 #40303 Skrevet 13. juni 2018 10 timer siden, Nienna83 skrev: Hei igjen jenter. Da ligger jeg på sofaen med nye pupper! Vi hadde snakket om 340 moderat profil på meg, men før op viste jeg han et bilde av hva jeg syntes var fint, og da mente han at høy profil muligens var mer for meg. Så så vi det på 3D saken, og det så greit ut og jeg prøvde det i sånn bh sak. For meg var det veldig viktig med bredde, at jeg får sidepupp liksom, i tillegg til generell fylde. Så da endte vi på 400 høyprofil i steden. Helt merkelig å tenke på, jeg var jo alltid bombesikker på at moderat var tingen for meg, siden jeg er så glad i brede runde pupper. Håper jeg ikke må bytte ut hele garderoben min nå 😳 Men jeg hadde inntrykk av at kirurgen under op kunne ta en vurdering mellom to ulike str og se hva som så best ut når jeg beskrev hva jeg likte, men det var visst ikke aktuelt. Det måtte vi bestemme oss for på forhånd, da ble jeg litt satt ut egentlig. Tenkte at erfaringen hans kunne komme godt med der, men den gang ei. Vet ikke om jeg følte han var litt brysk på det punktet, men det var nesten som om han syntes det forslaget var helt teit å komme med og ga klart uttrykk for det. Så jeg ble litt satt ut da som sagt. Når jeg våknet fikk jeg full panikk og tenkte at disse var altfor store, så ut som to mount everester, helt krise! Men så så jeg dem med klær på og er egentlig glad jeg ikke tok mindre, for det er nesten ikke forskjell på meg med push-up bhene mine og meg med støtte-bh på nå. Men jeg er spent på resultatet når de dropper, for nå sitter de jo veldig høyt! Håper de blir litt bredere enn de er nå egentlig, det er vel min største bekymring, at de er for smale ifht det det så ut som med de innleggene i bhen på kontoret hans. Så vi får bare se! Noen av dere som har 400 høyprofil som vil dele bilder? Vil de droppe og bli litt bredere? 😆 Jeg var litt i ørska når jeg lå på postoperativ, og huske ikke hva de sa om den lille bandasjen over arrene. Skal den fjernes dag 4 ved dusjing og så bare ha teip videre? Ikke noe brystbånd iaff da. Skal heller ikke ha noe ktrl før etter 6 mmd, er det vanlig? Trodde de fleste fikk ktrl og fjernet bandasjen etter noen dager. Våknet opp og hadde ganske vondt, sprengte og stølhet. Fikk en oxynorm og så ga det seg litt etter en times tid. Kjenner det fremdeles godt, men er mer ubehagelig enn vondt. Ikke digg å trekke pusten dypt. Skal iaff passe på å ta smertestillende jevnlig 😆 Håper du kommer til å bli fornøyd! 😃 Og at du slipper for mye smerte! I mitt skriv står det at jeg skal dusje og bytte tape dag 2 eller 3 tror jeg. Og at jeg skal på kontroll dagen etter operasjon og etter 1 eller 2 uker (det kommer litt an på reisevei osv). Er litt usikker på hva det faktisk blir, da jeg ikke er operert enda. Men får inntrykk av at dette med kontroller er veldig ulikt fra klinikk til klinikk ☺️ Nå har jeg hentet medisiner og betalt, det begynner virkelig å nærme seg nå! 6 dager igjen😱
Millett Skrevet 13. juni 2018 #40304 Skrevet 13. juni 2018 15 timer siden, Bloodflowers skrev: @Nienna83 håper alt gikk bra med operasjonen og at du oppdaterer oss når du føler for det 😊 Det er min tur til fredag, og er kjempe spent! Drømmer om pupper om natta. I natt drømte jeg at jeg hadde fått altfor store, og at jeg ikke fikk plass til dem i bh'en. I tillegg hadde jeg fått flere brystvorter 😂😂 De ringte fra Fornebu i går og spurte inngående om min sykehistorie, og ga meg også et par heads up i forhold til det, noe jeg syntes var veldig bra! De sa også at de ønsket jeg skulle være først ut, så da har jeg oppmøte 07.15 og ikke 13.00 som først planlagt. Synes det er veldig greit, da slipper jeg å faste så lenge 😅 Hvordan går det med deg @Millett? @Bloodflowers her går det fortsatt over all forventning altså 😄 er på dag 8 postop nå. Dusjet og vasket håret selv i går, og var ute å handlet litt. Må selvfølgelig fortsatt ta det litt med ro mtp visse bevegelser osv, og merker at jeg blir fortere sliten men har ikke opplevd smerter eller noe så det er veldig deilig ☺️ Så bra du fikk tidlig oppmøte! Da rekker du jo nesten ikke tenke noe særlig på det eller bli nervøs før du plutselig er der😄 Operasjonen kommer til å gå så bra og du kommer til å bli så glad du gjorde det! Bare forbered deg på det verste, så blir du heller positivt overrasket ☺️ 1
Millett Skrevet 13. juni 2018 #40305 Skrevet 13. juni 2018 @Nienna83 Gratulerer med overstått operasjon 😄 leit å høre at du fikk smerter på oppvåkningen, forhåpentligvis går det bare oppover herfra. Sprenger nok litt de neste dagene men jeg opplevde at det gav seg etter ca 3-4 dager. Kan dessverre ikke hjelpe med 400 høyprofil spørsmålet, men vil anbefale deg å sjekke ut fitnessbloggen (silikontråden) og bloggen «mynewboobs» eller hva den heter. Tror hun tok ca samme som deg, hun har også lagt ut en del bilder😊 Når det gjelder teip og fjerning er det kanskje forskjellig fra inngrep til inngrep men om du hadde et «vanlig inngrep» med snitt under folden skal de firkantede kompressene / plasterne sitte på i ett døgn før de fjernes. Den lille teipen som sitter over arrene under denne skal fjernes først på dag 10-12. Står at du da skal fjerne teipen, dusje, la tørke og sette på ny tape igjen. Når du dusjer fra dag fire kan du bare la tapen lufttørke eller tørke med hårføner på svak varme, de tørker kjempefort (10min maks) 😊 Håper formen bare blir bedre og bedre for deg de neste dagene ☺️
Bloodflowers Skrevet 13. juni 2018 #40306 Skrevet 13. juni 2018 14 timer siden, Millett skrev: @Bloodflowers her går det fortsatt over all forventning altså 😄 er på dag 8 postop nå. Dusjet og vasket håret selv i går, og var ute å handlet litt. Må selvfølgelig fortsatt ta det litt med ro mtp visse bevegelser osv, og merker at jeg blir fortere sliten men har ikke opplevd smerter eller noe så det er veldig deilig ☺️ Så bra du fikk tidlig oppmøte! Da rekker du jo nesten ikke tenke noe særlig på det eller bli nervøs før du plutselig er der😄 Operasjonen kommer til å gå så bra og du kommer til å bli så glad du gjorde det! Bare forbered deg på det verste, så blir du heller positivt overrasket ☺️ Så godt å høre at du har hatt det så greit etter operasjonen 😊 håper jeg er like heldig som deg!
Millett Skrevet 13. juni 2018 #40307 Skrevet 13. juni 2018 5 minutter siden, Bloodflowers skrev: Så godt å høre at du har hatt det så greit etter operasjonen 😊 håper jeg er like heldig som deg! Det gjør det helt sikkert! 🤗 Vanskeligste er faktisk å ta det med ro, for formen tilsier stort sett at jeg kan bevege meg som normalt (med noen begrensinger såklart). Det var såklart litt seigt de første dagene men nå i det siste har det blitt merkbart bedre for hver dag 😊 Hvor mye skulle du legge inn? Og under muskel sant?
Bloodflowers Skrevet 13. juni 2018 #40308 Skrevet 13. juni 2018 230 og 245, under muskel ja 😊 Dere som har operert: hva slags klær hadde dere på operasjonsdagen?
Millett Skrevet 13. juni 2018 #40309 Skrevet 13. juni 2018 1 minutt siden, Bloodflowers skrev: 230 og 245, under muskel ja 😊 Dere som har operert: hva slags klær hadde dere på operasjonsdagen? Ca samme som meg da 😊 er jo ganske «moderat» størrelse så håper og tror du slipper unna de verste smertene også. Jeg hadde forresten litt muskelkramper når jeg våknet etter operasjon, var ikke vondt bare litt ubehagelig og gav seg relativt fort. (Tenkte det kanskje var greit å nevne) Jeg hadde på tights, en løs topp og ballerinasko, enkelt å kle på seg etter operasjon og ikke minst behagelig å ha på både før og etter. ☺️
Bloodflowers Skrevet 13. juni 2018 #40310 Skrevet 13. juni 2018 43 minutter siden, Millett skrev: Ca samme som meg da 😊 er jo ganske «moderat» størrelse så håper og tror du slipper unna de verste smertene også. Jeg hadde forresten litt muskelkramper når jeg våknet etter operasjon, var ikke vondt bare litt ubehagelig og gav seg relativt fort. (Tenkte det kanskje var greit å nevne) Jeg hadde på tights, en løs topp og ballerinasko, enkelt å kle på seg etter operasjon og ikke minst behagelig å ha på både før og etter. ☺️ Takk for tips! Og takk for info om muskelkrampene! Synes det er greit å være så forberedt som mulig og forberede seg på det verste 😊
Millett Skrevet 15. juni 2018 #40311 Skrevet 15. juni 2018 @Bloodflowers Håper alt har gått fint med deg i dag, og at du kommer deg raskt 😊🌸 1
Espirìtu Skrevet 15. juni 2018 #40312 Skrevet 15. juni 2018 3 og en halv uke siden op nå. Bare noen få dager til jeg kan kaste brystbåndet 💃💃💃 gleder meg 😅håper formen til dere ny oppererte er god 🤗
Nelli Skrevet 16. juni 2018 #40313 Skrevet 16. juni 2018 Straks 9 uker siden min operasjon (hvis jeg husker riktig), og lurer på om noen har anbefalinger til en god sportsbh? Prøvde å jogge her om dagen, men følte puppa spratt opp og ned.....Så jeg må definitivt ha en ny og strammere en 😁
Tindra90 Skrevet 16. juni 2018 #40314 Skrevet 16. juni 2018 11 timer siden, Espirìtu skrev: 3 og en halv uke siden op nå. Bare noen få dager til jeg kan kaste brystbåndet 💃💃💃 gleder meg 😅håper formen til dere ny oppererte er god 🤗 Hvordan har de siste ukene vært? Hadde du over eller under muskel? ☺️
Millett Skrevet 16. juni 2018 #40315 Skrevet 16. juni 2018 11 timer siden, Espirìtu skrev: 3 og en halv uke siden op nå. Bare noen få dager til jeg kan kaste brystbåndet 💃💃💃 gleder meg 😅håper formen til dere ny oppererte er god 🤗 Så deilig!😄 kan tenke meg du gleder deg til å bli kvitt både støttBH og brystbenet nå altså! 🎉 Her er formen fortsatt overraskende bra. Trodde under muskel i beste fall kom til å være ubehagelig en god stund etter, men nå (dag 11) føler jeg meg nesten som normalt - glemmer litt at jeg har noe der 🙈 Har dine endret størrelse / droppet noe særlig enda?
Jaktenka Skrevet 16. juni 2018 #40316 Skrevet 16. juni 2018 9 timer siden, Nelli skrev: Straks 9 uker siden min operasjon (hvis jeg husker riktig), og lurer på om noen har anbefalinger til en god sportsbh? Prøvde å jogge her om dagen, men følte puppa spratt opp og ned.....Så jeg må definitivt ha en ny og strammere en 😁 Fornøyd med min fra Fila, med hemper foran ☺
Espirìtu Skrevet 16. juni 2018 #40317 Skrevet 16. juni 2018 @Tindra90 jeg har 245 under muskelen. Jeg har ikke vondt men kan kjenne at det strekker eller stikker litt noen ganger. De er fortsatt ganske harde. Jeg kan sove på siden uten problemer og bare gleder meg til å kunne legge meg på magen,er vel snart tid for det 🤔 @Millett mine har ikke droppet ennå,den ene er litt mykere,men de er fortsatt ganske struttende og runde.kan nesten ikke vente. Er du fortsatt fornøyd? Var det du som tok det samme som meg? 245 🤔
Bloodflowers Skrevet 16. juni 2018 #40318 Skrevet 16. juni 2018 Jeg opererte i går, og tenkte jeg kunne fortelle litt om mine erfaringer med op-dagen og dagen i dag. Regner dere forresten op-dag som dag 1? Jeg møtte på klinikken ca 0710. Resepsjonisten låste inn vesken og skoene mine i et skap og jeg fikk tildelt et par tøfler. Deretter satt jeg på et venterom i kanskje 2 min før anestesilegen kom og jeg ble ført inn på et rom, til sengen min. vi snakket litt om tidligere erfaringer med narkose os. også fikk jeg skifte til sykehusklær (engangstruse, sykehusskjorte og morgenkåpe). Jeg satt og ventet i kanskje 15 min (føltes som en evighet) til Dr. Barstad kom. Vi gikk inn på kontoret hans og ha tegnet på meg. Deretter førte han meg inn til operasjonssalen og jeg ble veid, kledde av meg og la meg på operasjonssengen. Deretter fikk jeg venflon og en maske med surstoff å puste i. Anestesilegen sa "nå få du noe å sove på" Og spurte litt etter om jeg følte meg trøtt. I det han spurte om dette, ble jeg susete, som om jeg var full, og så var jeg borte. Våknet av at noen sa navnet mitt og var helt i ørska. Hadde vondt, og nevnte dette for sykepleierne. Jeg fikk oxynorm mot smertene og det tok litt tid før de virket. Begynte å skjelve ukontrollert. Plutselig gikk skjelvingen over, og så kom den tilbake. Veldig rart. Men det gikk vel helt over etter ca 5-10 min. Jeg var veldig kvalm og kastet opp. Sykepleierne løp til og jeg fikk kald klut i ansiktet og kvalmestillende. Det hjalp veldig, og jeg sovna igjen. Da jeg våknet følte jeg meg mye bedre. Prøvde å spise litt, men turte ikke spise så mye pga. kvalmen. Fikk etter hvert papirer med informasjon om hva jeg skal gjøre i dagene fremover, og så ble jeg hentet av samboeren min. Vi dro vel ca 14.30. På vei hjem ble jeg plutselig veldig kvalm igjen og brakk meg, men det gikk over etter det. Smertene har faktisk vært minimale. Jeg kjenner at det presser og at det er ømt. Litt vanskelig å puste helt inn. Jeg tar smertestillende som anvist, for å unngå så mye vondt, men har ikke rørt oxynormen som jeg fikk med meg hjem. De mener det var den jeg ble så kvalm av, så da styrer jeg unna, når jeg ikke har så vondt. Skal sove meg overkroppen høyt i 3-4 dager, og det gikk helt greit. Hadde lyst til å snu meg og ligge på magen som vanlig, men skal klare det i noen få dager Jeg tok av bandasjen i dag, og brystene er ganske hovne. Den ene mer enn den andre. De er litt kjegleformede og ulike, men dette er ting jeg regner meg går jeg til etter hvert. Jeg er hoven på siden og merker at jeg er øm rundt ribbeina. Det verste smertemessig etter at jeg kom hjem, var faktisk å ta på bh'en igjen etter at jeg hadde tatt av bandasjen. Men det gikk helt fint. Det er vanskelig å være helt rolig med armene, men må bare prøve å tvinge meg til det. Samboeren passer på at jeg ikke gjør for mye, heldigvis 😅 Alt i alt en positiv opplevelse av det hele. Må skryte av sykepleierne som var super søte alle sammen! Jeg opererte på Fornebuklinikken, 230 og 245 under muskel.
Nelli Skrevet 16. juni 2018 #40319 Skrevet 16. juni 2018 1 time siden, Jaktenka skrev: Fornøyd med min fra Fila, med hemper foran ☺ Takk for tips, da skal jeg titte litt på den 😀
Nienna83 Skrevet 16. juni 2018 #40320 Skrevet 16. juni 2018 Kan oppdatere jeg også, Dag 4 i dag, 400 HP under muskel op på Fornebuklinikken. Smertemessig var det verst dag 1. Dag 2 ble det bedre, men trengte fremdeles en oxynorm nattestid, Dag 3 og 4 har det holdt med paracet morgendosen. Smertene er verst når jeg våkner og ar ligget på rygg hele natten. Når jeg skriver smerter, er det ikke konstante smerter, mer sånn stikk i musklene på oversiden av puppene som ikke helt gir seg, og som kommer om jeg beveger meg mye. Prøver å unngå løft, kalrer ikke unngå alle mindre løft, men sambo har vært kjempeflink å ta minstemann, alt av husarbeid, bleieskift osv. Generelt all aktivitet som gjør at jeg kan kjenne ubehag, så kommer han løpende og tar over uten at jeg trenger å si noe 😍Dusjet i dag, og det var fantastisk deilig. Arrene mine er veldig små, litt mer blåmerker på ene puppen enn den andre. Uten bh på ser de dritsvære ut, herregud!! Håper de går litt ned.. Gleder meg bare så sykt til de skal droppe og bli litt mer normale, de ser jo enda bare helt merkelige ut. Jeg bare lo når jeg tok av meg bhen før dusj, de så så syykt svære ut. Sambo lo godt han og, ristet på hodet og syns det hele er ganske merkelig 😄Måtte i en bursdag i dag, og tok på meg en svart stor topp og ingen har engang vurdert det til at noe har skjedd tror jeg. Sovet høyt frem til nå, ubehagelig å ligge på siden, men ligger litt sånn på semisiden og da sover jeg helt greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå