Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

På 17.6.2018 den 19.12, Eireng skrev:

Heisann jenter! Gøy å høre deres historier. jeg trenger hjelp!! 

Opererte første gang i 2015, 290g under muskel. Var et smertehelvette, og klarte ikke å kjøre bil på 5 uker!! Men det kom seg etterhvert. Siden hadde jeg smerter til og fra. I periodene med smerter var det så ille at jeg ikke klarte å gjøre enkle ting som å støvsuge. Med ro og tid forsvant smertene, og jeg kunne gå tilbake til en normal hverdag uten smerte, helt til smertene var på plass igjen. Våknet også noen ganger på natten av en intens stikking i brystene. 

Kirurgen min sa at implantatene klemte på muskler, og dermed opererte meg på nytt nå i april. Samme størrelse, men ikke den ru overflaten samt mykere. Denne gangen var det helt annerledes, og kuttet bla. all smertestillende på dag to!

(Til info, kjørte bil 5 timer dagen etter operasjon begge gangens, tror ikke det gjorde det bedre..) 

Likevel, etter erfaring fra sist, gikk jeg ikke tilbake på jobb før 6 uker (jobber i barnehage). Hadde virkelig troen på at nå, nå er smertehelvette over! 

Men. Allerede etter dag 1 på jobb kom smertene tilbake, og etter full jobbuke har smertene vært ganske store. Har tatt fri siden da (litt over en uke), og smertene vedvarer! Merker at om jeg er rolig noen dager trekker smertene seg tilbake, men med en gang jeg er aktiv igjen (kjøre bil en stubb eller bruker armene "mye") er smertene der igjen. Smerten er ganske lik som etter første operasjon, men ikke like vondt. Dog, er det vondt. 

Hva tror dere? Er løpet kjørt for meg nå? 

Noen som har hatt vondt så lenge etter operasjon, men blitt helt bra? Jeg er desperat. 

Jeg blir helt fra meg, og oppgitt. Jeg orker ikke. Men å ta de ut, ja det ville vært HELT krise.. men, bedre det enn smerten. Jeg ble operert pga en missdannelse. 

Setter pris på alle svar, både negativt og positivt ❤ må bare ha svar. Sendt mail til kirurgen, men det tar sin tid å få svar. 

Huff, det høres ikke noe gøy ut.. Vet i grunn ikke, da jeg selv har hatt helt problemfrie år (helt til nå, tror jeg har begynnende kapsel, opererte i 2013). 

Du bør dra til legen for å få sjekket det igjen:-) 

Får du sykemelding etter operasjonen? Holder på å tenker selv hvordan jeg eventuelt skal gjøre det hvis jeg er nødt til å operere meg på nytt igjen. (Jobber også i barnehage så kan jo ikke være på jobb de første ukene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Opererte meg i oktober 2013, så er 5år siden nå. De siste ukene har jeg fått vondt i ene brystet, det er kun ved berøring, og brystet føles fastere enn det andre brystet.. usikker på om det er kapsel jeg har fått? Har ikke hatt noen plager frem til nå.. Klinikken jeg opererte på er lagt med, så vurderer å etterhvert kontakte en annen klinikk hvis smertene ikke gir seg. Noen som har opplevd det samme, så mange år etter operasjon?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, sukkerpia skrev:

Huff, det høres ikke noe gøy ut.. Vet i grunn ikke, da jeg selv har hatt helt problemfrie år (helt til nå, tror jeg har begynnende kapsel, opererte i 2013). 

Du bør dra til legen for å få sjekket det igjen:-) 

Får du sykemelding etter operasjonen? Holder på å tenker selv hvordan jeg eventuelt skal gjøre det hvis jeg er nødt til å operere meg på nytt igjen. (Jobber også i barnehage så kan jo ikke være på jobb de første ukene).

Takk for svar! Som sagt, er i kontakt med kiruren. Vi kom fram til at jeg måtte sykemelde meg noen uker til og bare se. Kan godt hende kroppen min rett og slett ikke godtar de, men kapseldannelse uteblir. 

Nå vet ikke jeg grunnen som foreligger for din første operasjon (om det har noe å si for sykemeldingen), så vanskelig å si. Jeg aner ikke hvordan det er å få sykemelding for en operasjon av kosmetiske grunner. Som sagt hadde jeg jo en missdannelse som skapte ubehag i utgangspunktet. For meg var det ikke noe problem å få sykemelding så lenge jeg hadde med meg nødvendige papirer til legen. 

Men kan jo hende, mtp at din neste operasjon vil være korreksjon, at det ikke blir noe problem å få sykesmelding? Anbefaler først å ta kontakt med kirurgen, hvor du bla. spørr etter hvordan sykemelding for en slik operasjon står. Først etter det kontaker du legen for en evt sykemelding. 

Var slik jeg gjorde det, og med god info fra kirurg følte jeg meg mye sterkere da jeg skulle til legen og skaffe sykemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, sukkerpia skrev:

Hei. Opererte meg i oktober 2013, så er 5år siden nå. De siste ukene har jeg fått vondt i ene brystet, det er kun ved berøring, og brystet føles fastere enn det andre brystet.. usikker på om det er kapsel jeg har fått? Har ikke hatt noen plager frem til nå.. Klinikken jeg opererte på er lagt med, så vurderer å etterhvert kontakte en annen klinikk hvis smertene ikke gir seg. Noen som har opplevd det samme, så mange år etter operasjon?😊

Jeg tror jeg muligens har påbegynnende kapsling. Skal til kirurgen 20 august for å få undersøkt det. Om det ikke er det så er det trolig muskelen som ennå ikke slapper helt av på den siden. Den andre siden er fortsatt veldig mye mykere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hva som kan hjelpe mot såre brystvorter? Mine er så såre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2018 den 23.28, Bloodflowers skrev:

Hei! Jeg var på konsultasjon og ble operert av Barstad. Jeg fikk et veldig godt inntrykk av ham. En rolig og fin type som tok seg tid til å prate og svare på spørsmål selv om konsultasjonen var sent på ettermiddagen. Han var tydelig og ga meg f.eks beskjed om at jeg ikke kunne legge inn noe særlig mer enn det vi ble enige om, og han forklarte hvorfor. Han sa også at jeg mest sannsynlig ville få rippling fordi jeg har lite underhudsfett. Jeg satte veldig pris på at han gjorde dette tydelig for meg med en gang. Jeg følte at jeg var i trygge hender hos han 😊

 

Lykke til! 

Tusen takk for svar! 😄 Gleder meg skikkelig til konsultasjonen nå hehe 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Bloodflowers skrev:

Noen som har tips til hva som kan hjelpe mot såre brystvorter? Mine er så såre! 

Ullammeinnlegg. Tiden til hjelp 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pollini skrev:

Hei! Er det noen som har noen sportsbh å anbefale i etterkant av operasjon utenom den fra FILA? 😄

Hei!

Jeg fikk denne etter operasjon ☺️

https://m.boozt.com/no/no/triumph/triaction-hybrid-lite-p_13414510/13414512?utm_source=google&utm_medium=feed&utm_content=no&utm_campaign=productsearch&gclid=Cj0KCQjwyYHaBRDvARIsAHkAXctCVt-drVestGH-rTVcYQjgsiVjjI6Uc3-_ABVxZVy0ggyj1Ce3chIaAhtgEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Pollini skrev:

Hei! Er det noen som har noen sportsbh å anbefale i etterkant av operasjon utenom den fra FILA? 😄

Mirabella fra apotek/bandasjist. Hvorfor ikke FILA?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Jaktenka skrev:

Mirabella fra apotek/bandasjist. Hvorfor ikke FILA?

Har brukt den fra FILA så langt etter operasjon, men fant fort ut at jeg måtte ha flere🙈 så tenkte å sjekke ut noen andre merker, og kanskje finne en som har litt bredere kant under brystet. Takk for tips!😻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tindra90 skrev:

Den så jo veldig behagelig ut da! 😄 Takk for tips! Må vell ut på shopping til uka😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pollini skrev:

Har brukt den fra FILA så langt etter operasjon, men fant fort ut at jeg måtte ha flere🙈 så tenkte å sjekke ut noen andre merker, og kanskje finne en som har litt bredere kant under brystet. Takk for tips!😻

Skjønner. Jeg har veksla mellom FILA og den Mirabella 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå 5 mnd etter operasjon er jeg 90 % sikker på at jeg har kapsel i venstre.. Når jeg ser meg i speilet er den rundere enn den høyre også, i tillegg til som nevnt før- myyyyye hardere enn den høyre. Sånn var det ikke tidligere. Ser ut som en høyprofil sammen med en naturlig en (den høyre er perfekt). Jeg kan flytte implantatet rundt inne i brystet. Jeg ringte forebuklinikken og ville bestille kontrolltime, men det var ingenting ledig før i midten av september! Det var heller ikke mulig å få snakke med kirurgen på telefonen... syns ikke dette er helt innafor. Jeg har lyst å ringe igjen og si at som pasient ved en privatklinikk som skryter såpass og koster såpass forventer jeg litt mer hjelp når man føler seg usikker? Hva tenker dere? Er det innafor å ringe igjen? Eller blir jeg en saiko-pasient? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 12.42, Mille89 skrev:

Hei! Er det noen som har erfaring med dr Begic på Porsgrunn plastikkirurgi?

Hei! Jeg kan ikke uttale meg altfor mye da jeg ikke opererte hos han. Men han var den første jeg var på konsultasjon hos. Han virka grei nok han, men han sa til meg ar det ikke var sjangs i havet at jeg kunne få mer enn 220g, som for meg virket lite, men jeg stolte på han. Deretter gikk jeg til fornebu (bare for å få flere meninger, og de hadde best omtale. Jeg fant ikke noe om han i porsgrunn i forhold til erfaringer). På fornebu var jeg mye tryggere før han engang undersøkte hvor mye jeg kunne ha, og jeg har i dag 275g som jeg er veldig fornøyd med. Det kan virke som han i porsgrunn er litt mer konservativ i forhold til størrelse, samtidig som han anbefalte meg over muskel av alle ting som jeg syntes var veldig rart. Da jeg var sikker på at jeg måtte ha under siden jeg hadde så lite naturlig brystvev, og han på fornebu sa MED ENGANG at jeg måtte ha under muskel, uten tvil, for best resultat. Det er jeg også veldig glad for at vi gjorde, hvis ikke hadde jeg nok fått veldig ripling da jeg er ganske lita og spe. 

Hvordan resultatet hans etter operasjon er kan jeg ikke svare på, men jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte fornebu😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, PiratKine skrev:

Hei! Jeg kan ikke uttale meg altfor mye da jeg ikke opererte hos han. Men han var den første jeg var på konsultasjon hos. Han virka grei nok han, men han sa til meg ar det ikke var sjangs i havet at jeg kunne få mer enn 220g, som for meg virket lite, men jeg stolte på han. Deretter gikk jeg til fornebu (bare for å få flere meninger, og de hadde best omtale. Jeg fant ikke noe om han i porsgrunn i forhold til erfaringer). På fornebu var jeg mye tryggere før han engang undersøkte hvor mye jeg kunne ha, og jeg har i dag 275g som jeg er veldig fornøyd med. Det kan virke som han i porsgrunn er litt mer konservativ i forhold til størrelse, samtidig som han anbefalte meg over muskel av alle ting som jeg syntes var veldig rart. Da jeg var sikker på at jeg måtte ha under siden jeg hadde så lite naturlig brystvev, og han på fornebu sa MED ENGANG at jeg måtte ha under muskel, uten tvil, for best resultat. Det er jeg også veldig glad for at vi gjorde, hvis ikke hadde jeg nok fått veldig ripling da jeg er ganske lita og spe. 

Hvordan resultatet hans etter operasjon er kan jeg ikke svare på, men jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte fornebu😊

Tusen takk for svar.

Så fint at du er fornøyd med det resultatet du endte opp med 😊

Endret av Mille89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16/7 er det 6 mnd siden min operasjon..Jeg teiper fortsatt..  Men oppdager nå at huden min er ganske tørr når jeg fjerner teipen. Hvordan er det hos dere andre?

Jeg tok på ny teip uten å gjøre noe med det.. ble usikker på om jeg burde droppe teip og heller smøre med noe 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, HappyGomp skrev:

Lurer litt på hva totalkostnadene deres ble (sånn operasjon, medisiner etc) :)

Selve operasjonen betalte jeg 34500kr for, i tillegg betalte jeg 500kr for konsultasjon i forkant av operasjonen, 600kr for sportsbh og rundt 300kr for medisiner+hibiscrub😁

 

Endret av Pollini
Glemte noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...