Nelli Skrevet 28. mars 2018 #39301 Skrevet 28. mars 2018 wææææ fikk brevet fra klinikken i går.....nå begynner det å bli virkelig
Kristina41 Skrevet 28. mars 2018 #39302 Skrevet 28. mars 2018 15 timer siden, Superblomst skrev: Er du sikker på at det var narkose du fikk? Som nevnt over her gies ikke tradisjonell narkose ved korte operasjoner (hva som regnes som kort operasjon kan jeg ikke svare på), du får intravenøs smertestillende og sovemedisin kombinert med lokalbedøvelse 😊 var samme praksis på de andre klinikkene jeg vurderte. tviler på at Fornebuklinikken sitter med en magisk oppskrift ingen andre vet om. Sorry om jeg virket litt skarp forresten, føler det er viktig at folk ikke blir "skremt" til å velge Fornebu når andre klinikker mest sannsynlig tilbyr akkurat det samme (og muligens med bedre garanti) Joda, jeg fikk narkose alle tre gangene 😊
PiratKine Skrevet 28. mars 2018 #39303 Skrevet 28. mars 2018 2 timer siden, Nelli skrev: wææææ fikk brevet fra klinikken i går.....nå begynner det å bli virkelig Jeg har også fått det! Begynner å bli virkelig ja
Nelli Skrevet 28. mars 2018 #39304 Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, PiratKine skrev: Jeg har også fått det! Begynner å bli virkelig ja Gruer meg jeg nå altså....hadde en operasjon for 8 år siden, og da sa jeg til meg selv ALDRI igjen fordi jeg gruer meg såååå sykt mye i forkant....og nå gjør jeg det igjen
PiratKine Skrevet 28. mars 2018 #39305 Skrevet 28. mars 2018 13 minutter siden, Nelli skrev: Gruer meg jeg nå altså....hadde en operasjon for 8 år siden, og da sa jeg til meg selv ALDRI igjen fordi jeg gruer meg såååå sykt mye i forkant....og nå gjør jeg det igjen Ikke gru deg! Det kommer til å gå så bra, ikke bruk tiden frem til op med å bekymre deg. De fleste sier jo det ikke er noe som helst å grue seg til. Dette klarer du så fint!
Melomafia Skrevet 28. mars 2018 #39306 Skrevet 28. mars 2018 På 27.3.2018 den 14.19, Tamarari skrev: Det stemmer det at man ikke får narkose i den forstand som man får under større inngrep på sykehus med slange i halsen osv. Dette ble jeg beroliget med siden jeg var engstelig for narkose. Man trenger ikke det. Man får sterk bedøvelse intravenøst først, den får man rett før man sovner. Så får man sterk sovemedisin, og så maange stikk med lokalbedøvelse etter at man har sovna. Jeg så merker av de i etterkant. Om dette gjelder de fleste privatklinikker eller spesielt Fornebu vet jeg ikke. Jeg følte hvert fall at jeg hadde våknet fra en djup og deilig søvn ei dame som lå ved siden av meg etter operasjonen hadde hatt slange i halsen. Hørte at sykepleieren sa at det var derfor Hun var så sår i halsen og hostet så mye. Da regner jeg med at hun hadde hatt et større/ lengre inngrep enn hva brystforstørrelse er. Synes også det er synd at Fornebu har forandra garantien. Garantien er noe man skal ha i bakhodet når man velger klinikk, tenker jeg. Den er fortsatt god, men ikke like bra. Samme greia på Aleris Colosseum 😊 Jeg har hatt narkose tre ganger, har brukt å blitt dårlig og spydd, men ikke under brystoperasjonen. Sa også ifra på forhånd at jeg brukte å bli dårlig, så de skulle pumpe meg litt ekstra med kvalmestillende 😊 Anestesisykepleierne var helt fantastiske der, når jeg uttrykte min bekymring sa de bare «Hvor er det du har brukt å få narkose da, stakkar?».
PiratKine Skrevet 28. mars 2018 #39308 Skrevet 28. mars 2018 Hei jenter! Hva slags «teip» ble dere anbefalt å bruke på arrene etter operasjon? Er dette noe vi må kjøpe selv, og hvilken er dere mest fornøyd med? Jeg har ikke reagert på noe teip, plaster eller bandasjer tidligere, så vil ikke tro jeg har noe reaksjon. Men gjerne gi noen tilbakemeldinger
Jaktenka Skrevet 28. mars 2018 #39309 Skrevet 28. mars 2018 9 minutter siden, PiratKine skrev: Hei jenter! Hva slags «teip» ble dere anbefalt å bruke på arrene etter operasjon? Er dette noe vi må kjøpe selv, og hvilken er dere mest fornøyd med? Jeg har ikke reagert på noe teip, plaster eller bandasjer tidligere, så vil ikke tro jeg har noe reaksjon. Men gjerne gi noen tilbakemeldinger Micropore kirurgisk teip de første ukene, gikk så over til Micropore silikonteip og nå prøver Mepiform arrteip. Ikke reagert på noen av typene 😊
PiratKine Skrevet 28. mars 2018 #39310 Skrevet 28. mars 2018 1 minutt siden, Jaktenka skrev: Micropore kirurgisk teip de første ukene, gikk så over til Micropore silikonteip og nå prøver Mepiform arrteip. Ikke reagert på noen av typene 😊 Takk for svar! Merket du egentlig noe forskjell på silikon og vanlig? Jeg så litt på noe som heter «Scanpor». Ikke til å begynne med da, for da tenkte jeg micropore siden har hørt litt om den. Men den scanporen skal visst være UV beskyttende. Som kanskje er litt kjekt å ha på sommeren under bikini🤔
Jaktenka Skrevet 28. mars 2018 #39311 Skrevet 28. mars 2018 4 minutter siden, PiratKine skrev: Takk for svar! Merket du egentlig noe forskjell på silikon og vanlig? Jeg så litt på noe som heter «Scanpor». Ikke til å begynne med da, for da tenkte jeg micropore siden har hørt litt om den. Men den scanporen skal visst være UV beskyttende. Som kanskje er litt kjekt å ha på sommeren under bikini🤔 Scanpore er tettere, ergo den puster dårlig. Ville unngått den, men muligens smart ifm bikini og sol😊
Superblomst Skrevet 28. mars 2018 #39312 Skrevet 28. mars 2018 16 minutter siden, PiratKine said: Takk for svar! Merket du egentlig noe forskjell på silikon og vanlig? Jeg så litt på noe som heter «Scanpor». Ikke til å begynne med da, for da tenkte jeg micropore siden har hørt litt om den. Men den scanporen skal visst være UV beskyttende. Som kanskje er litt kjekt å ha på sommeren under bikini🤔 Scanpor er litt tykkere og mindre fleksibelt leste jeg, var en kirurg som anbefalte å skifte det maks hver 14 dag siden den sitter hardere fast i huden. Micropore kan byttes 1 gang i uka, men den sitter også godt på og kan fint drøyes lit Begge er uvbeskyttende! Jeg skal straks til varmere strøk, og ble anbefalt to lag micropore for å være helt på den sikre siden. Begynte plutselig å reagere på tapen, så bruker nå silikontape istedenfor. Den sitter på mye løsere og løsner veldig lett, så den bytter jeg to ganger i uka. Har også kjøpt inn sånn arrtape(mepiform arrbandasje), men ikke fått prøvd den enda. Hva synes du om den så langt, @Jaktenka?
Tamarari Skrevet 28. mars 2018 #39313 Skrevet 28. mars 2018 (endret) 41 minutter siden, PiratKine skrev: Hei jenter! Hva slags «teip» ble dere anbefalt å bruke på arrene etter operasjon? Silikontape har noe bedre effekt på arr enn papirtape så jeg har brukt det. Micropore sin. Som jeg skreiv tidligere fikk jeg også beskjed fra sykepleier og ei dame på apoteket at man kan gjerne begynne med silikontape så fort såret har lukket seg siden det funker best forebyggende- altså første tapebytte for de fleste Jeg merker også at silikontapen sitter løsere enn papirtapen, men jeg bytter bare en gang i uka. Men da er den løs i kantene. Sitter likevel fint over arrene. Må bare legge til at mange får veldig fine arr av papirtape også! Det viktigste er at den legger press på arret og puster Endret 28. mars 2018 av Tamarari
PiratKine Skrevet 28. mars 2018 #39314 Skrevet 28. mars 2018 @Tamarari @Superblomst @Jaktenka Takk for gode svar jenter! Da vet jeg det Visste ikke begge var uvbeskyttene så det var grei info, så slipper jeg å kjøpe begge.
Nelli Skrevet 28. mars 2018 #39315 Skrevet 28. mars 2018 1 time siden, PiratKine skrev: @Nelli Er du litt roligere nå? Det kommer og går Men, hjelper alltid å "dele" frykten
Jaktenka Skrevet 28. mars 2018 #39316 Skrevet 28. mars 2018 8 minutter siden, Superblomst skrev: Scanpor er litt tykkere og mindre fleksibelt leste jeg, var en kirurg som anbefalte å skifte det maks hver 14 dag siden den sitter hardere fast i huden. Micropore kan byttes 1 gang i uka, men den sitter også godt på og kan fint drøyes lit Begge er uvbeskyttende! Jeg skal straks til varmere strøk, og ble anbefalt to lag micropore for å være helt på den sikre siden. Begynte plutselig å reagere på tapen, så bruker nå silikontape istedenfor. Den sitter på mye løsere og løsner veldig lett, så den bytter jeg to ganger i uka. Har også kjøpt inn sånn arrtape(mepiform arrbandasje), men ikke fått prøvd den enda. Hva synes du om den så langt, @Jaktenka? Svindyr til at den skal brukes kun 1 uke av gangen 😅 Er på første uka nå, så kan ikke uttale meg egentlig, men fornøyd så langt 😊👌
PiratKine Skrevet 28. mars 2018 #39317 Skrevet 28. mars 2018 Akkurat nå, Nelli skrev: Det kommer og går Men, hjelper alltid å "dele" frykten Det er bare å si ifra om frykten setter inn, så skal vi berolige deg Du skulle op 1 uke etter meg sant? 1
PiratKine Skrevet 28. mars 2018 #39318 Skrevet 28. mars 2018 @Superblomst @Jaktenka @Tamarari Hva brukte dere post op før det hadde gått 6 uker? Brukte dere kun klinikk bhen eller kjøpte dere noe sportsbh eller lignende også som dere vekslet på? Veldig usikker på hva jeg skal gå med🤔 Har dere eventuelt noen bh’er som åpnes i fronten å anbefale før man kan bruke vanlig bh uten spiler? Helst noen som ikke er 500kr +😅
Nelli Skrevet 28. mars 2018 #39319 Skrevet 28. mars 2018 3 minutter siden, PiratKine skrev: Det er bare å si ifra om frykten setter inn, så skal vi berolige deg Du skulle op 1 uke etter meg sant? Måtte telle igjen her, men er visst bare 3 uker til
PiratKine Skrevet 28. mars 2018 #39320 Skrevet 28. mars 2018 2 minutter siden, Nelli skrev: Måtte telle igjen her, men er visst bare 3 uker til Ja, da husket jeg riktig tror jeg. Min er om 2 og en halv (uke 15)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå