MrsLinni Skrevet 9. september 2016 #38281 Skrevet 9. september 2016 6 timer siden, _Malene skrev: Huff!! Hørtes ikke godt ut Man kan bli dårlig etter narkose ja.. Håper det er over nå! Hvordan er det ellers med smerter? Smertene er ikke så ille jeg trodde de skulle være! Har gått ned til å ta en Paracet av gangen, hver 3-4 time. Føler jeg klarer meg på det. Men nå er det enest aktive jeg gjør å gå på do, og da er det vondt. Men overkommelig! Kvalmen kommer og går, og det er vel egentlig hovedgunnen til at ikke orker å gjøre noe.
ClosedParadise Skrevet 9. september 2016 #38282 Skrevet 9. september 2016 4 timer siden, Xstrella skrev: Ok. Jeg fjernet mine og har tape på enda siden juni. Er så lei tapen, men vil ha pene arr. Klør litt under og. hvis du opplever at du klør mye, så er det mest sannsynlig fordi arrene gror, men det kan også være fordi du evt reagerer på tapen. så følg med hvis du får noen røde prikker, da er det bare til å slutte med den. men du kan bruke aloe vera gel, hvis du er lei tapen. det gjør jeg:-)! Fikk det anbefalt av klinikken. 1
_Malene Skrevet 10. september 2016 #38283 Skrevet 10. september 2016 10 timer siden, MrsLinni skrev: Smertene er ikke så ille jeg trodde de skulle være! Har gått ned til å ta en Paracet av gangen, hver 3-4 time. Føler jeg klarer meg på det. Men nå er det enest aktive jeg gjør å gå på do, og da er det vondt. Men overkommelig! Kvalmen kommer og går, og det er vel egentlig hovedgunnen til at ikke orker å gjøre noe. Håper kvalmen går over snart. Hvis ikke må du få kvalmestillende. Positivt at du ikke har så mye smerter som du hadde forventet! Virker som det er stor forskjell over og under muskelen smertemessig. Noen mener jo under muskelen er et smertehelvete, og det bekymrer meg. Siden jeg i utgangspunktet skal ta under... Kirurgen min sa jeg kunne velge, men at jeg nok hadde litt lite fett på toppen av brystet, slik at kanten kunne bli for synlig ved plassering over. Skal innrømme at jeg er livredd for smertene, i og med at jeg har to barn. Mannen er jo hjemme en stund, men sliter med tanken på å være helt hjelpesløs i opptil to uker.. Eller mer
tmmk Skrevet 10. september 2016 #38284 Skrevet 10. september 2016 3 timer siden, _Malene skrev: Håper kvalmen går over snart. Hvis ikke må du få kvalmestillende. Positivt at du ikke har så mye smerter som du hadde forventet! Virker som det er stor forskjell over og under muskelen smertemessig. Noen mener jo under muskelen er et smertehelvete, og det bekymrer meg. Siden jeg i utgangspunktet skal ta under... Kirurgen min sa jeg kunne velge, men at jeg nok hadde litt lite fett på toppen av brystet, slik at kanten kunne bli for synlig ved plassering over. Skal innrømme at jeg er livredd for smertene, i og med at jeg har to barn. Mannen er jo hjemme en stund, men sliter med tanken på å være helt hjelpesløs i opptil to uker.. Eller mer Jeg tok under muskel for to uker si, fungere veldig fint nå. Kan ikke ta armene over hode selvfølgelig og ikke bære mer enn 2kg. Men ellers så forstår mine barn på 4 og 6år dette veldig godt. Ting tar litt lenger tid med påkledning osv, men sånn er det bare når jeg ikke kan hjelpe til. Samboer hadde hjemmekontor tredje og fjerde dagen etter operasjonen (opererte på en fredag). Etter det har jeg egentlig klart meg selv. :-) hjelper litt til med å ta på meg jakke og slik også men klarer det egentlig selv, som sagt det tar bare litt lenger tid ;-) også klarte jeg ikke å kjøre bil, d er forsatt litt vondt men overkommelig for en kort stund. når skal du operere? :-)
Buble Skrevet 10. september 2016 #38285 Skrevet 10. september 2016 Ser noen av dere er veldig kvalmne. Til dere som SKAL operere: Vet dere at dere har lett for å bli kvalm av smertestillende osv, gi beskjed! Jeg gav beskjed om at jeg var en kvalmeperson og jeg fikk 3 forskjellige kvalmestillende intravenøst under operasjonen. Fikk i tillegg med meg når jeg skulle hjem. Jeg hadde itillegg så sinnsyke smerter etterpå at jeg måtte ta både pinex forte, morfin, pinex og celebra. Celebra var en smertestillende kur, og alt bedre etter det! Når jeg fikk alle disse drugsene så fikk jeg også resept på fler kvalmestillende. Det er en så stor operasjon (spes om du skal ta under muskelen), at det vil kreve sterke smertestillende. Disse er det lett å bli kvalm av. Jeg visste at jeg blir kvalm av narkose, men pga kvalmestillende har jeg ikke kastet opp en eneste gang 1
Xstrella Skrevet 10. september 2016 #38286 Skrevet 10. september 2016 13 timer siden, ClosedParadise skrev: hvis du opplever at du klør mye, så er det mest sannsynlig fordi arrene gror, men det kan også være fordi du evt reagerer på tapen. så følg med hvis du får noen røde prikker, da er det bare til å slutte med den. men du kan bruke aloe vera gel, hvis du er lei tapen. det gjør jeg:-)! Fikk det anbefalt av klinikken. I dag prøvde jeg kun aloe vera. Arret er litt rødt og det har klødd mye der tapen lå. Prøver en plasterfri dag, men er livredd store arr. Kan arrene skli ut etter 10 uker med plaster på?
_Malene Skrevet 10. september 2016 #38287 Skrevet 10. september 2016 2 timer siden, tmmk skrev: Jeg tok under muskel for to uker si, fungere veldig fint nå. Kan ikke ta armene over hode selvfølgelig og ikke bære mer enn 2kg. Men ellers så forstår mine barn på 4 og 6år dette veldig godt. Ting tar litt lenger tid med påkledning osv, men sånn er det bare når jeg ikke kan hjelpe til. Samboer hadde hjemmekontor tredje og fjerde dagen etter operasjonen (opererte på en fredag). Etter det har jeg egentlig klart meg selv. :-) hjelper litt til med å ta på meg jakke og slik også men klarer det egentlig selv, som sagt det tar bare litt lenger tid ;-) også klarte jeg ikke å kjøre bil, d er forsatt litt vondt men overkommelig for en kort stund. når skal du operere? :-) Takk for tilbakemelding! Jeg skal operere til torsdag.. Mannen skal være hjemme fra da og hele uka etter. Barna mine er på alder med dine. Sjelden de vil bli bært, er derfor jeg har venta til de ble såpass store. Skal etter planen på jobb når det har gått to uker. Jeg har dessverre lest altfor mye på nettet, og har så klart hengt meg opp i det "negative" Mååå ikke gjøre det mer! Hvordan kjenner brystene dine ut nå, hvor mye tok du og hvor? Eller du har kanskje skrevet om det bakover i tråden?
tmmk Skrevet 10. september 2016 #38288 Skrevet 10. september 2016 2 timer siden, _Malene skrev: Takk for tilbakemelding! Jeg skal operere til torsdag.. Mannen skal være hjemme fra da og hele uka etter. Barna mine er på alder med dine. Sjelden de vil bli bært, er derfor jeg har venta til de ble såpass store. Skal etter planen på jobb når det har gått to uker. Jeg har dessverre lest altfor mye på nettet, og har så klart hengt meg opp i det "negative" Mååå ikke gjøre det mer! Hvordan kjenner brystene dine ut nå, hvor mye tok du og hvor? Eller du har kanskje skrevet om det bakover i tråden? enig, derfor jeg også har ventet 😃 Passer fint å begynne på jobb etter to uker, jeg begynte etter en uke å skulle gjerne vært hjemme en uke til. Jeg tok 315ml under muskel hos Stavanger Plastikkirurgi👍🏼 brystene mine er blitt mykere nå, den ene er fortsatt litt øm og litt ubehagelig imens den andre er bedre :-) det er visst normalt slik jeg har forstått. hvor mye skal du ta og hvor? Har kanskje skreve det tidligere du også, men d er så vanskelig å lete syns jeg
_Malene Skrevet 10. september 2016 #38289 Skrevet 10. september 2016 53 minutter siden, tmmk skrev: enig, derfor jeg også har ventet 😃 Passer fint å begynne på jobb etter to uker, jeg begynte etter en uke å skulle gjerne vært hjemme en uke til. Jeg tok 315ml under muskel hos Stavanger Plastikkirurgi👍🏼 brystene mine er blitt mykere nå, den ene er fortsatt litt øm og litt ubehagelig imens den andre er bedre :-) det er visst normalt slik jeg har forstått. hvor mye skal du ta og hvor? Har kanskje skreve det tidligere du også, men d er så vanskelig å lete syns jeg Jeg skal i utgangspunktet ha 280-300 under muskel. Det er det de andre to kirurgene også har ment. To av dem, inkludert han jeg valgte, sa at jeg kunne ha over muskel, siden jeg har nok brystvev, men de mente det ville bli best resultat under. Jeg skal ta på Aleris Kristiansand. Fikk veldig god følelse ang kirurgen. Jeg har aldri hatt svære bryster, men de var fine og faste før jeg fikk barn, fyllte ut 75B. Da jeg ble gravid, vokste de og det så ut som jeg hadde silikon. Gikk opp to cup størrelser. Var så fornøyd 😂 Men etter siste barnet, er de blitt tomme og flate. Føler jeg ser ut som jeg er 13 år på overkroppen. Jeg er slank, men har hofter og rumpe, så overkropp og underkropp passer ikke sammen i det hele tatt.. Funker med push- up og sokker i bhen da. Da får jeg kløft. Men uten bh er det flatt... Så vil fylle i slik at jeg fyller en B/ C cup. Håper bare alt går bra med operasjonen! 😅
ClosedParadise Skrevet 10. september 2016 #38290 Skrevet 10. september 2016 4 timer siden, Xstrella skrev: I dag prøvde jeg kun aloe vera. Arret er litt rødt og det har klødd mye der tapen lå. Prøver en plasterfri dag, men er livredd store arr. Kan arrene skli ut etter 10 uker med plaster på? Arret kommer nok til å være rødt en stund, men hvis du klør mye, og det dukker opp litt røde prikker så kan det hende du reagerer ja.. jeg vil ikke tro arrene vil skli ut etter så lang tid, men det kan jo skje. men jeg trooor ikke det.. i tilfelle det gjør, så vil jo arrene fade ut og det vil ikke syntes så godt alikevel. etter egne erfaringer og utifra det du skriver, så ville jeg kun brukt aloe vera gel, smurt med en god fet krem, eller evt testet ut kelo cote gel fra apoteket som visstnok skal være utrolig bra for utseendet på arr. jeg har den selv, men ikke prøvd den enda håper svaret var til hjelp. hilsen en som reagerer på alt 🙄 1
MrsLinni Skrevet 11. september 2016 #38291 Skrevet 11. september 2016 Med tanke på dusjing, dusja dere med teipen på? Sånn at den bare lufttørkes etterpå? Eller skal teipen av?
tmmk Skrevet 11. september 2016 #38292 Skrevet 11. september 2016 Dusjer med tapen på :-) lufttørkes eller bruk hårføner :-)
Nerine_ Skrevet 12. september 2016 #38293 Skrevet 12. september 2016 Hvor kjøper dere bh uten spiler? Har sett de har det flere steder, men syns de virker veldig tynne og uten særlig støtte. Vil tro det er viktig med en bh som støtter godt etter brystforstørrelse?
_Malene Skrevet 12. september 2016 #38294 Skrevet 12. september 2016 53 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvor kjøper dere bh uten spiler? Har sett de har det flere steder, men syns de virker veldig tynne og uten særlig støtte. Vil tro det er viktig med en bh som støtter godt etter brystforstørrelse? Lurer på det samme
Nerine_ Skrevet 12. september 2016 #38295 Skrevet 12. september 2016 6 timer siden, _Malene skrev: Lurer på det samme Ser på nettbutikken til Lindex at de har noen som virker litt "fastere" enn de jeg har sett på h&m. Hvis du søker på soft BH
Gjest Bettys Skrevet 12. september 2016 #38296 Skrevet 12. september 2016 1 time siden, Nerine_ skrev: Ser på nettbutikken til Lindex at de har noen som virker litt "fastere" enn de jeg har sett på h&m. Hvis du søker på soft BH Desire wireless fra Lindex er veldig gode.
Nerine_ Skrevet 12. september 2016 #38297 Skrevet 12. september 2016 6 minutter siden, Bettys skrev: Desire wireless fra Lindex er veldig gode. Takk for tips, må testes
Nerine_ Skrevet 14. september 2016 #38298 Skrevet 14. september 2016 (endret) Har lest i papirene fra klinikken men kan ikke finne noe konkret svar, når er det greit å ta strekke ut armene helt/over hodet og løfte igjen? Endret 14. september 2016 av Nerine_
tmmk Skrevet 14. september 2016 #38299 Skrevet 14. september 2016 5 timer siden, Nerine_ skrev: Har lest i papirene fra klinikken men kan ikke finne noe konkret svar, når er det greit å ta strekke ut armene helt/over hodet og løfte igjen? Jeg mener selv det er 6uker, men spesielt di 3 første ukene.
Nerine_ Skrevet 14. september 2016 #38300 Skrevet 14. september 2016 5 timer siden, tmmk skrev: Jeg mener selv det er 6uker, men spesielt di 3 første ukene. Må man vente så lenge med å ta armene over hodet også? Å ikke løfte er egentlig helt greit, men savner det å kunne strekke armene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå