Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Spoiler

Spoiler
Spoiler

Hei jeg opererte igår på fornebuklinikken. 375g under muskel. Syns det er så

smertefullt? Måtte ta oxycontin hele igår pg måtte ha hjelp til å komme meg på do og ut v sengen. I dag er jeg litt bedre men tenker å prøve med tramadol nå istedet for å se om jeg blir mindre slapp. Er altså så mye spreng og nedpress bare jeg sitter stille. Håper virkelig dette går over snart og trodde ikke d skulle være så smertefullt :(

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opererte på tirsdag. Sa i fra på forhånd at jeg pleier å bli dårlig av narkose, så fikk masse kvalmestillende. Våknet raskt etter narkose, følte meg veldig fin i formen, ingen smerter, ikke kvalm, var bare litt trøtt. Da jeg skulle kle på meg ble jeg brått kvalm, hadde fått ekstra kvalmestillende sammen med Oxynorm og noen andre tabletter, men det hjalp ikke. Kastet opp 3 ganger før jeg dro fra klinikken. Bilturen hjem gikk greit så lenge jeg satt helt stille med øyna lukket. Hver gang jeg lukket opp øyna, så kom kvalmen. Så det ble en ettermiddag med mye kvalme og oppkast. Roet seg utover kvelden. Jeg tok en langtidsvirkende Oxy(som anbefalt) kl 20, ca 2 timer senere begynte oppkast igjen. Etter det har jeg ikke turt å ta Oxynorm.

Har igrunn ikke hatt så mye smerter, så dagen etter operasjon tok jeg kun Paracet. Hentet ut tramadol på apoteket og tok 1 tramadol på kvelden. Så nå i to dager har jeg kun tatt Paracet. Vet ikke helt hva slags smerter man skal føle, men jeg er litt øm, stiv og støl. Merker det kun når jeg reiser meg fra seng/sofa. Gått fint å bevege meg, smøre mat, tømme oppvaskmaskin osv. Har av og til litt stikkende og sviende smerter noen sekunder. Merker at jeg kan føle meg litt svimmel og sliten, men alt i alt så er ting veldig bra😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliseandersen skrev (1 time siden):
  Vis skjult innhold

Vis skjult innhold
  Vis skjult innhold

Hei jeg opererte igår på fornebuklinikken. 375g under muskel. Syns det er så

smertefullt? Måtte ta oxycontin hele igår pg måtte ha hjelp til å komme meg på do og ut v sengen. I dag er jeg litt bedre men tenker å prøve med tramadol nå istedet for å se om jeg blir mindre slapp. Er altså så mye spreng og nedpress bare jeg sitter stille. Håper virkelig dette går over snart og trodde ikke d skulle være så smertefullt :(

Uff, det høres ikke godt ut. 

Jeg forberedte meg på at jeg kom til å ha det sånn som du beskriver. Mamma hadde satt av 2 dager for å komme å hjelpe meg på dagtid, mannen min var forberedt på at det ble mye ekstra oppgaver her hjemme og guttungen trodde at jeg kom til å ligge på sofaen å være invalid🙈 Er glad for at jeg slapp unna smertehelvette. Men, synes de kunne gitt meg litt av den servicen uansett jeg da🤣

Krysser fingrene for at du kommer deg raskt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Så bra du ikke har store smerter. Får også hjelp nå hele helgen også kommer ikke barnet mitt hjem før på mandag. Håper virkelig jeg er bra til det, men skal få hjelp til levering og henting i bhg hele neste uke. Så satser på at det går fint. Tramadol hjalp veldig, så nå kjenner jeg meg helt smertefri. Har ganske store implantater til forholdsvis liten kropp, så var derfor kirurgen trodde det gjorde så vondt for meg. ❤️ hjelper veldig å lese her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eliseandersen skrev (12 timer siden):

Tusen takk! Så bra du ikke har store smerter. Får også hjelp nå hele helgen også kommer ikke barnet mitt hjem før på mandag. Håper virkelig jeg er bra til det, men skal få hjelp til levering og henting i bhg hele neste uke. Så satser på at det går fint. Tramadol hjalp veldig, så nå kjenner jeg meg helt smertefri. Har ganske store implantater til forholdsvis liten kropp, så var derfor kirurgen trodde det gjorde så vondt for meg. ❤️ hjelper veldig å lese her inne!

Ja, det er fint å kunne dele litt erfaringer❤️ 

Jeg hadde visst ganske stramt vev å jobbe med, så kirurgen hadde hatt litt vanskeligheter med å få på plass implantatene. I utgangspunktet så trodde han at det skulle gå veldig enkelt for seg, da brystene ikke var spesielt faste i formen🤭 

Har litt hevelse på siden av puppene, og er litt nummen ned på siden av ribbeina. Merker at det er litt væske i vevet nedenfor brystene og føler meg litt oppblåst i buken😅 

Skulle bruke bystbånd i 4 dager, så nå tok jeg det nettopo av. Føles som en befrielse, så mye enklere å puste nå😊

Skal på kontroll time på mandag, satser på at alt er fint😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner! Så deilig å få ta av det brystbåndet 😅 jeg må ha på mitt i to uker. Smertene mine er forøvrig bedre nå, og jeg klarer å overleve på bare Paracet. Er liksom ikke smerter heller men en slags sårhet eller brennende følelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eliseandersen skrev (På 1.9.2024 den 19.28):

Skjønner! Så deilig å få ta av det brystbåndet 😅 jeg må ha på mitt i to uker. Smertene mine er forøvrig bedre nå, og jeg klarer å overleve på bare Paracet. Er liksom ikke smerter heller men en slags sårhet eller brennende følelse 

Ja, det er stort sett den sårheten og ømheten jeg også har kjent på. Den er der fortsatt, nå er det 1 uke siden jeg opererte. I helgen har jeg fått skikkelig blåmerke og blitt hoven på venstre siden, ved siden av puppen og på ribbeina under armen. Var på kontroll i går for sjekk av sår/teip. Sykepleieren synes at alt så fint ut, hun mente også at blåmerke og hevelsen kom til å forsvinne etterhvert. Men jeg synes det er merkelig at det har blitt værre og værre, blåere og større hver dag siden fredag🤔 hvis det blir enda værre i løpet av dagen så tror jeg at jeg ringer inn til klinikken i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
netpuppy skrev (På 3.8.2022 den 15.57):

Er det noen som har erfaring med Arne Roaldsnes på Medi 3 i Ålesund? Jeg har fått time for operasjon hos ham om en måneds tid og satt igjen med et positivt inntrykk etter konsultasjonen ihvertfall. 

Foreløpig plan er 230/245 cc (asymmetriske bryster) Motiva Ergonomix under muskel. 

Lurer også veldig på hvor lenge jeg bør ta fri fra jobb ved stillesittende kontorarbeid (med pendling i bil). Ser noen har tatt over 2 uker fri, mens andre går på jobb etter 2-3 dager. Har det kanskje noe å si om man har tatt over eller under muskelen?

Hei 🙂 

Var du fornøyd med Arne Roaldsnes hos Medi3 i Ålesund? Jeg finner dessverre ikke så mange vurderinger på nett om han. Vurderte du noen andre kirurger i området? 

Jeg ser også at Medi3 har en annen kirurg: Bjørn Tore Haga, noen som har erfaringer med han? Eller så er alternativet Bjørn E. Rosenberg ved Ørsta laserklinikk, noen som har erfaringer med han? 

Jeg ønsker å ta brystløft med implantater, etter 3 barn er det helt tomt og flatt. Ønsker et naturlig resultat, mest mulig likt som før jeg fikk barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...