Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

netpuppy skrev (På 15.2.2023 den 11.15):

Hei! 

Dette hørtes veldig rart ut for meg... Hvilken klinikk var dette?

Hvorfor hadde du konsultasjon med sykepleier og ikke kirurg? Det hadde jeg faktisk ikke godtatt, spesielt ikke om du betalte for konsultasjonen. 

Jeg hadde veldig små pupper fra før med ganske fast hud og ønsket et moderat/naturlig resultat og jeg la inn 245 cc uten problemer. Var ikke snakk om at det ikke var plass til mer, men at jeg ikke burde ha større siden jeg var redd for at de skulle bli for store. Vil anta at jeg har rundt en C-cup (egentlig 65E siden jeg har målt og kjøpt BH-er som faktisk passer slik de skal, men det høres mye større ut enn de er 🤭). 

Og det med dren høres helt merkelig ut! Det er jo noe de legger inn om du får komplikasjoner og må få ut væske i forbindelse med infeksjon. Har du noen helseproblemer som skulle tilsi at det må gjøres spesielle tiltak? Hvis ikke høres det ut som om denne sykepleieren ikke aner hva hun snakker om.

Jeg hadde for det første holdt meg langt unna denne klinikken og for det andre bestilt konsultasjon med noen andre. 

Takk for svar! Vil ikke røpe klinikknavn med fare for å bli gjenkjent (liten plass), men oppgir gjerne hvem dette var på pm hvis noen vil vite 😊

Ja hele opplegget føltes litt useriøst ut for min del, og det samsvarer jo ikke med noe jeg har lest på nettet om brystforstørrelse heller. Så det blir absolutt ikke aktuelt å legge seg under kniven her 🙈 Det blir nok å bestille en konsultasjon i en av de større byene etterhvert tenker jeg 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle! Jeg er helt ny her inne. Har sittet og lest i denne tråden etter svar, men foreløpig ikke klart å finne det, så spør.

jeg opererte puppene mine på Fornebuklinikken 23.02. Operasjonsdagen og dagen etter var jeg i fin form og gikk små turer osv. Men i går og i dag har jeg skikkelig smerter, sånn at jeg nesten ikke kommer meg opp av sengen. Syns det virker så omvendt av alle andre som skriver at fra dag 3 ble det bedre og bedre for hver dag, her er det verre i går enn i dag.

Kjennes som et skikkelig trykk i brystet, og så er det som om jeg kjenner to harde kuler (implantatene) på oversiden av puppene, stikker inn mot ribbena. Vet jo at implantatene sitter høyt nå, men er det normalt å kjenne dem så godt?

Jeg har tatt 340 under muskel om det har noe å si.

Håper noen kan komme med lignende historier slik at jeg kan bli litt roligere på at det ikke er meg det er noe galt med 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KimmieA skrev (1 time siden):

Hei alle! Jeg er helt ny her inne. Har sittet og lest i denne tråden etter svar, men foreløpig ikke klart å finne det, så spør.

jeg opererte puppene mine på Fornebuklinikken 23.02. Operasjonsdagen og dagen etter var jeg i fin form og gikk små turer osv. Men i går og i dag har jeg skikkelig smerter, sånn at jeg nesten ikke kommer meg opp av sengen. Syns det virker så omvendt av alle andre som skriver at fra dag 3 ble det bedre og bedre for hver dag, her er det verre i går enn i dag.

Kjennes som et skikkelig trykk i brystet, og så er det som om jeg kjenner to harde kuler (implantatene) på oversiden av puppene, stikker inn mot ribbena. Vet jo at implantatene sitter høyt nå, men er det normalt å kjenne dem så godt?

Jeg har tatt 340 under muskel om det har noe å si.

Håper noen kan komme med lignende historier slik at jeg kan bli litt roligere på at det ikke er meg det er noe galt med 😅

Jeg opererte hos fornebuklinikken i juli i fjor. 400 under muskel. Jeg hadde det som deg. De første dagene var smertene helt ok, mest pga medisin og smertelindring som jeg fikk under operasjonen fortsatt hang igjen i kroppen. Dag to og tre var verst, men så ble det litt og litt bedre for hver dag. Det viktigste er å ta det med ro. De dagene jeg bevegde meg mye fikk jeg mye smerter på kvelden. Og det var så vidt jeg kom meg ut av senga på morgen😅 Jeg husker at jeg prøvde å gå en tur på dag 5, men måtte ta flere pauser pga trykk i brystet. 
Etter ca 1 mnd kunne jeg bevege armene og kroppen som normalt igjen😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MollyM skrev (9 minutter siden):

Jeg opererte hos fornebuklinikken i juli i fjor. 400 under muskel. Jeg hadde det som deg. De første dagene var smertene helt ok, mest pga medisin og smertelindring som jeg fikk under operasjonen fortsatt hang igjen i kroppen. Dag to og tre var verst, men så ble det litt og litt bedre for hver dag. Det viktigste er å ta det med ro. De dagene jeg bevegde meg mye fikk jeg mye smerter på kvelden. Og det var så vidt jeg kom meg ut av senga på morgen😅 Jeg husker at jeg prøvde å gå en tur på dag 5, men måtte ta flere pauser pga trykk i brystet. 
Etter ca 1 mnd kunne jeg bevege armene og kroppen som normalt igjen😊

Godt å høre at det ikke bare er meg. Syns det virker som at «alle» andre har vært friske og raske kun dager etter operasjonen. Skulle egentlig tilbake på kontoret i dag, men siden jeg ikke kan kjøre bil orket jeg ikke tanken på å sette meg på banen til jobb.. så blir hjemmekontor noen dager til. 

Kunne du også kjenne implantatene mot ribbena? Er dette noe som vil gå seg til? Veldig ubehagelig, og blir nesten kvalm av tanken på at det ligger noe inni der som liksom gnisser mot skjelettet mitt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KimmieA skrev (31 minutter siden):

Godt å høre at det ikke bare er meg. Syns det virker som at «alle» andre har vært friske og raske kun dager etter operasjonen. Skulle egentlig tilbake på kontoret i dag, men siden jeg ikke kan kjøre bil orket jeg ikke tanken på å sette meg på banen til jobb.. så blir hjemmekontor noen dager til. 

Kunne du også kjenne implantatene mot ribbena? Er dette noe som vil gå seg til? Veldig ubehagelig, og blir nesten kvalm av tanken på at det ligger noe inni der som liksom gnisser mot skjelettet mitt 😬

Ja, spesielt første uken når alt fortsatt var hovent og bh’en strammet og de lå høyt oppe. Og ikke minst brystbåndet. Husker lettelsen når jeg kunne ta det av😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KimmieA skrev (23 timer siden):

Ser du skriver at du har hjemmekontor etter operasjon? Hvordan har det fungert? Jeg ønsker å operere, men er usikker på hvordan jeg bør gjøre med ift. jobb og hvor lenge man bør ta fri. Kan også ha hjemmekontor så kanskje man ta ikke trenger så mange dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martii1 skrev (7 minutter siden):

Ser du skriver at du har hjemmekontor etter operasjon? Hvordan har det fungert? Jeg ønsker å operere, men er usikker på hvordan jeg bør gjøre med ift. jobb og hvor lenge man bør ta fri. Kan også ha hjemmekontor så kanskje man ta ikke trenger så mange dagene. 

Ja! Det har fungert fint, for da har jeg kunnet ligge på sofaen i en stilling som er behagelig og jobbe. Jeg tok kun fri operasjonsdagen, og hadde hjemmekontor dagen etter.

Skal sies at jeg har en utrolig grei sjef som har visst om dette lenge og legger tilrette for meg. Planen er nå å være tilbake på kontoret imorgen, kjenner meg allerede bedre i dag enn i går 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har lest opp og ned i tråden her over år, og har endelig bestemt meg og fått dato for operasjon. Skal opereres av dr. Isern i Trondheim - noen som har erfaringer med henne? Ønsker meg små og naturlige pupper, som nå er helt tømt etter å ha ammet 2 barn. Så usikker på størrelsen og redd for at de skal bli for store. Er også veldig aktiv og har tenkt på dette i 15 år fordi jeg er så engstelig for at implantater skal ødelegge muligheten for å trene som før. Har vært så utrolig ambivalent men nå kjennes det så godt å endelig ha bestemt seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (På 16.2.2023 den 17.26):

Brystkirurgi og vurderer M. Haga, Bugge eller Thomas på Cosmo.

Erfaring? 

Jeg ble operert av Thomas Berg på Cosmo. Fornøyd med hele prosessen og forståelse for uforutsette ting da prosessen min ble veldig lang grunnet nettopp dette fra første konsultasjon til endelig operasjon. Jeg har skrevet litt om det tidligere, men jevnt over var det ålraight, profesjonelt, hyggelig og imøtekommende. Gode forklaringer og god tolmodighet på spørsmål og min usikkerhet.  Ble møtt med vennlighet og forståelse. Etterpå er det jo sykepleiere som følger en opp under og etter oppvåkning, disse er også vennlige, imøtekommende og forståelsesfulle. Tror det går an å finne link til alle kommentarene mine på profilen siden jeg har åpen profil. Lykke til videre med avgjørelse og operasjon dersom det blir 🌺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken ubesluttsom skrev (På 1.3.2023 den 12.45):

Hei. Har lest opp og ned i tråden her over år, og har endelig bestemt meg og fått dato for operasjon. Skal opereres av dr. Isern i Trondheim - noen som har erfaringer med henne? Ønsker meg små og naturlige pupper, som nå er helt tømt etter å ha ammet 2 barn. Så usikker på størrelsen og redd for at de skal bli for store. Er også veldig aktiv og har tenkt på dette i 15 år fordi jeg er så engstelig for at implantater skal ødelegge muligheten for å trene som før. Har vært så utrolig ambivalent men nå kjennes det så godt å endelig ha bestemt seg! 

Har ikke erfaring med henne selv, men har sett andre har skrevet at hun er veldig kompetent.

Ellers er vi i ganske lik situasjon - jeg skal opereres senere i år, og har satt dato etter å ha fundert på det i mange år. Har alltid vært relativt flat, men nå er de er fullstendig tomme etter å ha ammet tre barn. Jeg gleder meg til å få noe litt større, men er mer bekymret for å få for store enn for små, og ønsker et veldig naturlig resultat. 

Jeg er også veldig aktiv, og har vært bekymret for at dette skal hemme meg i treningen. Jeg synes ikke det er så mange som skriver om erfaringene med trening etter operasjon her på forumet, og det har bekymret meg litt, men kirurgen som skal operere meg betrygget meg til en viss grad under konsultasjonen. Han sa at det ikke skulle føre til noe nevneverdig funksjonstap, og at han hadde operert en som hadde konkurrert i VM i benkpress - jeg er ikke helt der, kan du si 😅 Hadde bare vært kjipt om jeg f.eks plutselig ikke kunne ta pullups / chins lengre; jeg liker å føle meg sterk og frisk :)

Hvilken størrelse har du landet på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har enda et spørsmål. Nå er det snart to uker siden operasjonen, og begynner å kjennes veldig greit. Men nå som hevelsen har gått ned, burde jeg stramme støtte-BHen ett hakk inn? Eller beholde den på hakket som kirurgen satte den på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, KimmieA said:

Hei! Har enda et spørsmål. Nå er det snart to uker siden operasjonen, og begynner å kjennes veldig greit. Men nå som hevelsen har gått ned, burde jeg stramme støtte-BHen ett hakk inn? Eller beholde den på hakket som kirurgen satte den på? 

Tror jeg gjorde det, men du kan sikkert kjenne på det selv. Føler du at du trenger mer støtte hadde jeg tatt den inn et hakk. Føler du at det blir ubehagelig å ta den inn, hadde jeg beholdt den slik den er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

miore skrev (På 6.3.2023 den 8.52):

Har ikke erfaring med henne selv, men har sett andre har skrevet at hun er veldig kompetent.

Ellers er vi i ganske lik situasjon - jeg skal opereres senere i år, og har satt dato etter å ha fundert på det i mange år. Har alltid vært relativt flat, men nå er de er fullstendig tomme etter å ha ammet tre barn. Jeg gleder meg til å få noe litt større, men er mer bekymret for å få for store enn for små, og ønsker et veldig naturlig resultat. 

Jeg er også veldig aktiv, og har vært bekymret for at dette skal hemme meg i treningen. Jeg synes ikke det er så mange som skriver om erfaringene med trening etter operasjon her på forumet, og det har bekymret meg litt, men kirurgen som skal operere meg betrygget meg til en viss grad under konsultasjonen. Han sa at det ikke skulle føre til noe nevneverdig funksjonstap, og at han hadde operert en som hadde konkurrert i VM i benkpress - jeg er ikke helt der, kan du si 😅 Hadde bare vært kjipt om jeg f.eks plutselig ikke kunne ta pullups / chins lengre; jeg liker å føle meg sterk og frisk :)

Så godt å høre at noen er i samme situasjon. Jeg har lest alt jeg har kommet over, og har hatt 2 konsultasjoner med kirurgen for å forsikre meg om riktig størrelse og at jeg kan trene som før. Jeg er også bekymret for å få for store, jeg bil helst ha de så små som mulig samtidig som de fyller ut. Et naturlig resultat er drømmen. Jeg håper å få rundt 250g, må ha det under muskelen fordi det er så lite fra før. Har du bestemt deg for størrelsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken ubesluttsom skrev (På 8.3.2023 den 19.26):

Så godt å høre at noen er i samme situasjon. Jeg har lest alt jeg har kommet over, og har hatt 2 konsultasjoner med kirurgen for å forsikre meg om riktig størrelse og at jeg kan trene som før. Jeg er også bekymret for å få for store, jeg bil helst ha de så små som mulig samtidig som de fyller ut. Et naturlig resultat er drømmen. Jeg håper å få rundt 250g, må ha det under muskelen fordi det er så lite fra før. Har du bestemt deg for størrelsen? 

Det høres ut som om vi har endt opp med å velge ganske likt! Jeg skal ha 245 cc, under muskel her også - av samme grunn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miore skrev (På 9.3.2023 den 21.43):

Det høres ut som om vi har endt opp med å velge ganske likt! Jeg skal ha 245 cc, under muskel her også - av samme grunn 😅

Herlig. Når skal du opereres? Og har du fått beskjed om at du kan trene som før når alt er grodd? Jeg driver med crossfit og kirurgen mente jeg kunne ta pullups osv, men at jeg måtte ta det helt i ro de første månedene. Det er helt ok så lenge funksjonen blir som før og at jeg ikke får noen begrensninger pga implantatene. Har vært så mye frem og tilbake, syns det er ganske skremmende. Likevel er det vel kun stort sett de som opplever komplikasjoner som skriver på nett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonym433
miore skrev (På 6.3.2023 den 8.52):

Hei, angående trening. Hvorvidt du kan fortsette å bruke brystmuskelen til pushups og lignende, beror på om implantatet plasseres foran eller bak muskel. Plassering bak innebærer at muskelen skjæres over og den vil i liten grad kunne brukes etter dette. Hvis den gror, vil den bli liggende og presse implantatet og det kan gi store smerter. 

Da jeg opererte første gang, sa kirurgen at de hadde lagt inn silikon på håndballdamer og at det gikk sååå fint!!! Da jeg senere kom tilbake og lurte på om jeg noengang ville kunne trene ordentlig igjen - ref håndballdamene - sa kirurgen at han skulle jo ønske det, men det beste var om jeg lot være.
Trening - spesielt overkropp - kan gi hard kapsel, noe som er den vanligste komplikasjonen v brystforstørrelser. Det er lite farlig ( kan i sjeldne tilfeller gi en lymfekreft som heter BIA-ALCL) men veldig plagsomt, smertefullt og kan også deformere brystet.

Dette forteller de deg ikke. Gjør masse research, du er på egenhånd her. Offentlig helsevesen kvier seg også for å hjelpe kvinner som blir syke av silikon. «Du har jo valgt der selv»…. Osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym433 skrev (2 timer siden):

Hei, angående trening. Hvorvidt du kan fortsette å bruke brystmuskelen til pushups og lignende, beror på om implantatet plasseres foran eller bak muskel. Plassering bak innebærer at muskelen skjæres over og den vil i liten grad kunne brukes etter dette. Hvis den gror, vil den bli liggende og presse implantatet og det kan gi store smerter. 

Da jeg opererte første gang, sa kirurgen at de hadde lagt inn silikon på håndballdamer og at det gikk sååå fint!!! Da jeg senere kom tilbake og lurte på om jeg noengang ville kunne trene ordentlig igjen - ref håndballdamene - sa kirurgen at han skulle jo ønske det, men det beste var om jeg lot være.
Trening - spesielt overkropp - kan gi hard kapsel, noe som er den vanligste komplikasjonen v brystforstørrelser. Det er lite farlig ( kan i sjeldne tilfeller gi en lymfekreft som heter BIA-ALCL) men veldig plagsomt, smertefullt og kan også deformere brystet.

Dette forteller de deg ikke. Gjør masse research, du er på egenhånd her. Offentlig helsevesen kvier seg også for å hjelpe kvinner som blir syke av silikon. «Du har jo valgt der selv»…. Osv

Så du har erfart at trening med silikon bak muskel ikke går smertefritt, slik kirurgene sier? Måtte du ta de ut? Jeg har for lite vev til å ha de foran, og hil ikke se ut som jeg har to ballonger i front.. Som fort blir resultatet om jeg velger å la de være foran muskel 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym433
Frøken ubesluttsom skrev (11 minutter siden):

Så du har erfart at trening med silikon bak muskel ikke går smertefritt, slik kirurgene sier? Måtte du ta de ut? Jeg har for lite vev til å ha de foran, og hil ikke se ut som jeg har to ballonger i front.. Som fort blir resultatet om jeg velger å la de være foran muskel 

Hei jeg har forsøkt litt ulike strategier fordi jeg ønsket å beholde dem. Jeg har blant annet byttet implantat to ganger. Det har ikke hjulpet. Det var derfor kirurgens anbefaling - til slutt - å ta de ut. Nå har jeg nettopp gjort det.

Hvis jeg hadde visst det jeg vet nå, hadde jeg aldri lagt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym433 skrev (På 12.3.2023 den 13.01):

Hei jeg har forsøkt litt ulike strategier fordi jeg ønsket å beholde dem. Jeg har blant annet byttet implantat to ganger. Det har ikke hjulpet. Det var derfor kirurgens anbefaling - til slutt - å ta de ut. Nå har jeg nettopp gjort det.

Hvis jeg hadde visst det jeg vet nå, hadde jeg aldri lagt inn.

Huff så kjedelig. Det er så mange som deler ulike erfaringer rundt det med trening. Noen kan trene som før og ta pullups og alle øvelser, mens andre får det som deg dessverre. Det er jo en stor risiko å ta om man lever en aktiv livsstil. Så kjipt at de ikke informerte deg godt nok gang nummer 2, måtte du betale for alt av egen lomme? Og fikk du komplikasjoner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...