Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...


CeeCee

Anbefalte innlegg

Pernille1986 skrev (På 7.1.2023 den 12.10):

Da er det 4 dager siden jeg ble operert, og jeg kjenner jeg rett og slett er veldig lei meg. Har fått lagt inn 300cc motiva høy profil. Sa til kirurgen på operasjonsdagen at jeg helte mot 275, men ba han velge det som så best ut, og han endte altså opp på 300. 
Jeg er skikkelig redd puppene er alt for store, og jeg freaker ut over de to harde, vonde klumpene jeg har på brystet. Sluttet med smertestillende på dag 2, men synes det fortsatt er fryktelig ubehagelig, og de er veldig vonde å komme borti. Savner min gamle, friske kropp som kunne kaste ungene mine i været, og jeg begynner nå å frykte at jeg har gjort en stor tabbe. Hvor «vanlig» er det å kjenne på denne følelsen av å angre seg? 

Jeg hadde operasjon 21.11. Motiva under muskel. Friket totalt ut første uka-14 dagene. Stilte spm. til meg selv og mannen min konstant. Om det ble rett, rett størrelse, for mye, om han taklet alle oppgavene (han har fibro og svak me og måtte jo naturlig nok gjøre det meste hjemme) om de ble for høye osv. Jeg vekslet mellom å være rolig fra jeg våknet og til ca 45 min etter for da å bli urolig nesten hele dagen med rolige perioder innimella første 14 dagene. Om man er vandt med to tomme bryster vil det være vanlig, men ja det kan være vanskelig. 

Mine barn er straks 5 og 10 år og jeg sa bare til minste at jeg ikke fikk lov å løfte han, mens eldste fikk vite hva og hvorfor. 

Jeg glemte meg etter fire dager og begynte å ta ut av oppvaskmaskina. Det var sjølsagt dumt da det ble vondt, men jeg var heldig og det gikk bra. Jeg fikk beskjed om at man kan begynne med vanlig husarbeid (støvsuge, vaske) etter ca 4-5 uker alt etter hvor fort man leges og etter maks 5-6 mnd. vil man kunne fungere som før operasjonen. Mine har så smått begynt å bli normale nå, men det er likevel mye å venne seg til når jeg kun har hatt bryster mot slutten av de to graviditetene og første 3 månedene etter. Eneste tipset jeg kan gi som hjalp meg var å se for seg at de blir alt for store og en del større enn de reelt kommer til å bli, det hjelper når resultatene begynner å skimtes for da er det ikke så "ille" som man trodde 😅🌺

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym433 skrev (På 5.1.2023 den 12.07):

Er det Moen som har erfaring med dr. Thomas Berg på Cosmo Clinic?

Jeg var hos han, men det gjaldt brystforstørrelse. Dialogen var god, anbefalingene forsiktige, men myndige på den måten at det ikke blir påtrengende, men man forstår at han er profesjonell angående vurderinger og har man problemer med at man fort blir utilpass er ikke det like ille, han er tillitsvekkende på en profesjonell måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuka skrev (59 minutter siden):

Jeg var hos han, men det gjaldt brystforstørrelse. Dialogen var god, anbefalingene forsiktige, men myndige på den måten at det ikke blir påtrengende, men man forstår at han er profesjonell angående vurderinger og har man problemer med at man fort blir utilpass er ikke det like ille, han er tillitsvekkende på en profesjonell måte.

Opererte han deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuka skrev (På 9.1.2023 den 21.22):

Jeg hadde operasjon 21.11. Motiva under muskel. Friket totalt ut første uka-14 dagene. Stilte spm. til meg selv og mannen min konstant. Om det ble rett, rett størrelse, for mye, om han taklet alle oppgavene (han har fibro og svak me og måtte jo naturlig nok gjøre det meste hjemme) om de ble for høye osv. Jeg vekslet mellom å være rolig fra jeg våknet og til ca 45 min etter for da å bli urolig nesten hele dagen med rolige perioder innimella første 14 dagene. Om man er vandt med to tomme bryster vil det være vanlig, men ja det kan være vanskelig. 

Mine barn er straks 5 og 10 år og jeg sa bare til minste at jeg ikke fikk lov å løfte han, mens eldste fikk vite hva og hvorfor. 

Jeg glemte meg etter fire dager og begynte å ta ut av oppvaskmaskina. Det var sjølsagt dumt da det ble vondt, men jeg var heldig og det gikk bra. Jeg fikk beskjed om at man kan begynne med vanlig husarbeid (støvsuge, vaske) etter ca 4-5 uker alt etter hvor fort man leges og etter maks 5-6 mnd. vil man kunne fungere som før operasjonen. Mine har så smått begynt å bli normale nå, men det er likevel mye å venne seg til når jeg kun har hatt bryster mot slutten av de to graviditetene og første 3 månedene etter. Eneste tipset jeg kan gi som hjalp meg var å se for seg at de blir alt for store og en del større enn de reelt kommer til å bli, det hjelper når resultatene begynner å skimtes for da er det ikke så "ille" som man trodde 😅🌺

 

Tusen takk for at du deler din erfaring - hjelper på å høre at jeg ikke er den eneste som har slitt med litt vanskelige følelser rett etter operasjon!😅
Jeg synes også det er fryktelig vanskelig å overlate alt av «hus og hjem» til samboer.. jeg klør i fingrene etter å gjøre ditt og gjøre datt. Har siden dag 3 bidratt litt med å plukke opp leker fra gulvet, helt basic matlaging og rydding (type rydde av lette ting fra bordet osv), forsiktig legge klær inn i vaskemaskinen osv.. har følt at det ikke har vært en belastning på brystene og jeg har vært nøye med å holde hendene tett inntil kroppen når jeg har gjort disse tingene, men har likevel skjønt at jeg bør satse på enda mer ro den første tiden ifølge sykepleieren jeg snakket med på kontroll i dag. Hun sa for øvrig heldigvis at sårene så kjempefine ut og at puppene allerede så veldig bra ut (de skulle bare få droppe og fluffe litt mer).. det hjalp litt på psyken, så får prøve å trøste meg med det når tvilen stormer som verst!

Er det forresten noen som opplevde følelsen av at huden på nedre halvdel av puppene føltes både nummen og øm/vond på en og samme tid etter operasjonen?  Veldig rar og ekkel følelse som er litt vanskelig å beskrive, men har man hatt det kjenner man forhåpentligvis igjen beskrivelsen. Gikk det i tilfelle over, og hvor lang tid tok det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym433 skrev (På 9.1.2023 den 22.25):

Opererte han deg?

Ja, samme på konsultasjon og operasjon. Det er stort sett det ettersom jeg forsto med mindre man bytter klinikk e.l :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille1986 skrev (13 timer siden):

Tusen takk for at du deler din erfaring - hjelper på å høre at jeg ikke er den eneste som har slitt med litt vanskelige følelser rett etter operasjon!😅
Jeg synes også det er fryktelig vanskelig å overlate alt av «hus og hjem» til samboer.. jeg klør i fingrene etter å gjøre ditt og gjøre datt. Har siden dag 3 bidratt litt med å plukke opp leker fra gulvet, helt basic matlaging og rydding (type rydde av lette ting fra bordet osv), forsiktig legge klær inn i vaskemaskinen osv.. har følt at det ikke har vært en belastning på brystene og jeg har vært nøye med å holde hendene tett inntil kroppen når jeg har gjort disse tingene, men har likevel skjønt at jeg bør satse på enda mer ro den første tiden ifølge sykepleieren jeg snakket med på kontroll i dag. Hun sa for øvrig heldigvis at sårene så kjempefine ut og at puppene allerede så veldig bra ut (de skulle bare få droppe og fluffe litt mer).. det hjalp litt på psyken, så får prøve å trøste meg med det når tvilen stormer som verst!

Er det forresten noen som opplevde følelsen av at huden på nedre halvdel av puppene føltes både nummen og øm/vond på en og samme tid etter operasjonen?  Veldig rar og ekkel følelse som er litt vanskelig å beskrive, men har man hatt det kjenner man forhåpentligvis igjen beskrivelsen. Gikk det i tilfelle over, og hvor lang tid tok det? 

Hei, ja huden på nedsiden kan ofte miste følelse ettersom nerver blir kuttet. Følelsen kommer ikke nødvendigvis tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nuka skrev (40 minutter siden):

Ja, samme på konsultasjon og operasjon. Det er stort sett det ettersom jeg forsto med mindre man bytter klinikk e.l :)

 

Ja - jeg lurte vel egentlig på om du hadde vært på konsultasjon flere steder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venize skrev (På 3.1.2023 den 18.58):

Ja, det er godt mulig.

Det er jo greit å spørre om du trenger brystløft? Store proteser vil jo mulig etterlate seg heng?

Og hvor mye eget brystvev de tror du har?

En annen ting du kan gjøre er å fylle på med eget fett dersom du har noe til overs? Vet ikke om du har vurdert det, men mange gjør jo det når de fjerne Men dette er jo dersom man har noe ekstra å ta av ☺️

Er dine bryst nå som de var før silikon eller har du merket noen forandring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille1986 skrev (På 7.1.2023 den 12.10):

Da er det 4 dager siden jeg ble operert, og jeg kjenner jeg rett og slett er veldig lei meg. Har fått lagt inn 300cc motiva høy profil. Sa til kirurgen på operasjonsdagen at jeg helte mot 275, men ba han velge det som så best ut, og han endte altså opp på 300. 
Jeg er skikkelig redd puppene er alt for store, og jeg freaker ut over de to harde, vonde klumpene jeg har på brystet. Sluttet med smertestillende på dag 2, men synes det fortsatt er fryktelig ubehagelig, og de er veldig vonde å komme borti. Savner min gamle, friske kropp som kunne kaste ungene mine i været, og jeg begynner nå å frykte at jeg har gjort en stor tabbe. Hvor «vanlig» er det å kjenne på denne følelsen av å angre seg? 

Hei, det er altfor tidlig å bedømme hvordan resultatet vil bli. Prøv å ikke tenke så mye på det. Etter 2-3 måneder vil det bli mer som det skal være men først etter et år er de helt «ferdige». Hvis du er opptatt av å unngå heng, vil jeg anbefale deg å bruke bh så mye som mulig. Mange tror at silikonpupper holder seg oppe av seg selv men det gjør de jo ikke, det er din kropp som skal gjøre, og den trenger litt hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattblomst skrev (På 27.11.2022 den 19.32):

I går var jeg på konsultasjon hos Marius Barstad, fornebuklinikken. Jeg er helt flatbrystet, og har visst tilstanden tuberøse bryst. Han anbefalte 260 g dråpeformede proteser under muskel, og sa at han også måtte ta fett fra et annet sted på kroppen (nedre mage eller øvre indre lår) for å fylle ut slik at protesekanten ikke synes. Er det noen andre som har gjort noe lignende? Og er 260 g lite, når man har ingenting fra før? Redd jeg ikke skal bli fornøyd med resultatet. 

Hei, om du skal legge over muskel og er slank, bør du nok ikke ha mer. Jeg har 300 og jeg skulle gjerne hatt mindre. Veldig bra å legge over muskel, da unngår du masse problemer som følge av at den blir skåret over og tøyd ut etc Så jeg synes det høres ut som en god plan!

Når det er sagt, så vil jeg aldri råde noen til å legge inn silikon. Det er sååå mye som kan gå galt, du må være innstilt på korrigeringer for alle mulige komplikasjoner og om du skulle være så heldig at absolutt alt går bra, må du uansett skifte ut protesene hvert 10. år. Det er mange kostnader og sykedager som ligger foran deg! Til slutt må du også ta ut protesene, det koster også masse og da er ikke brystene bare små men også kanskje slappe - om du ikke har vært veldig flink m bh.

Foreslår at du snakker med Barstad om å bare legge inn litt fett? Det vil ikke gi samme resultat men du får litt mer da 🍒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

113 skrev (På 7.11.2022 den 16.45):

Ja jeg prøvde å ringe i dag men var selvfølgelig akkurat for sent. Tipper det bare er at den ikke har festet seg enda men det gjorde jo den høyre for over en uke siden... Aner ikke, men ubehagelig er det i alle fall. 

Hvordan går det med deg nå? Gikk det greit å begynne å jobbe igjen? Jeg har jobbet noen dager på den andre jobben jeg har og det har gått veldig greit 😅 Kjenner jo at jg fortsatt er svekket i muskulaturen så er spent på å begynne i den canlige jobben min med mye løfting

Hvis du ikke har såkalte teksturerte proteser, så fester de seg ikke. Om du kjenner at protesen beveger seg rundt, er lommen muligens for stor. Jeg ville brukt bh 24/7 en stund for å se om det kunne hjelpe. Hvis ikke må du nok enten leve med det eller ta en ny operasjon der lommen blitt sydd litt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne_med 3 barn skrev (På 24.5.2022 den 20.42):

Aner ikke🙈 Den gangen det var vanlige med ru implantater, var det en sammenheng med økt forekomst av brystkreft (tror jeg), i hvert fall svulster. Mens med glatte er risikoen ikke større. 

Når protesene ligger over muskel, blir jo ditt eget brystvev «skviset» mellom protese og muskel/ribben og da vanskeligere å se. Antar det blir verre jo større de er. Ellers er det jo mange andre fordeler med å ha over muskel så det må jo gjøres en samlet vurdering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krøllesara skrev (På 8.4.2022 den 11.31):

Er på dag 3 etter operasjon i dag. Smertene har vært veldig overkommelige, men har begynt å få det jeg synes kjennes ut som nervesmerter (sviende/brennende) i området rundt det ene operasjonssåret. Temmelig vondt, men har skjønt utifra det som er skrevet tidligere i tråden her, at det ikke er uvanlig... Har dessuten løftet på kompresjonsbh'en og brystene er IKKE for små for meg foreløpig, til tross for at innleggene var små😄.  Har ikke blitt ringt opp av klinikken etter operasjonen (ble heller ikke ringt opp på forhånd), men synes det er litt rart🤔. Vet jeg kan ringe dem om det er noe, men hadde vært litt betryggende om de ringte meg... Noen som har blitt operert på Fornebuklinikken? Hvordan er dere blitt fulgt opp? 

Jeg har vært operert der tre ganger. Man må stort sett ta kontakt selv om det er noe man lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bolla* skrev (På 17.2.2022 den 18.01):

Hei damer, lenge siden sist! 

Nå har det gått vel over 1 år siden jeg la inn 295 cc på Aleris Colosseum, og jeg er forsåvidt ganske fornøyd med strl. 

Men jeg har merket i det siste at det venstre brystet er mye mykere, og sikkert sånn det skal være når det er grodd, enn det høyre er. Det høyre er mer fast, og man kjenner på en måte at det beveger seg mer inni brystet enn det andre gjør, om dere skjønner hva jeg mener? 😅 
Begynner å bli litt bekymret for at det kan være kapsel? 😟 

Noen som kanskje har vært borti det samme? 
Tenker selvfølgelig å ringe klinikken også, men tenkte å høre om noen her har samme erfaring..

Jeg har hatt hard kapsel Baker grad 3….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her inne som har fått utført brystforstørring kun med eget fett og har noen erfaringer å dele? Jeg heller i den retningen, da jeg tror jeg har for lite brystvev til implantat over muskel, men er veldig lite positiv til å kutte i brystmuskelen for å legge under muskel. Jeg er imidlertid rimelig slank, så jeg er spent på om det i det hele tatt er mulig for meg. Hvordan er rekonvalesensen sammenliknet med "vanlig" brystforstørring? Er det puppene eller stedet der man høster fett det tar lengst tid å lege? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det kan gjøre noen skade å gå med push-up BH med spiler før det har gått 6 mnd? Jeg skal være med på et event 14 uker etter operasjon der det pga kjolen jeg skal bruke hadde vært finest med en push-up bh jeg har, med spiler. Jeg vet at man i utgangspunktet ikke skal bruke hverken push-up eller spiler før det har gått 6 mnd, men tror dere det kan ha noe å si å bare bruke det en dag? Det blir i så tilfelle helt fra tidlig på morgenen til langt på kveld, så det vil bli en del timer sammenhengende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Anonym433 skrev (På 12.1.2023 den 10.04):

Når protesene ligger over muskel, blir jo ditt eget brystvev «skviset» mellom protese og muskel/ribben og da vanskeligere å se. Antar det blir verre jo større de er. Ellers er det jo mange andre fordeler med å ha over muskel så det må jo gjøres en samlet vurdering.

Hvorfor mange fordeler med å ha over muskel? Trodde det var mindre komplikasjoner ved å ha under 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken ubesluttsom skrev (3 timer siden):

Hvorfor mange fordeler med å ha over muskel? Trodde det var mindre komplikasjoner ved å ha under 

Det sies at det er mindre risiko for hard kapsel under. Men da må jo legen skjære over brystmuskelen og denne blir sterkt hemmet. Ved små proteser tror det det er absolutt best over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

jeg skal ta brystløft med utskifting av litt større proteser (runde) 13 februar, noen her som har erfaring med klinikkarendal? Med kirurg Erik berg? Noen som har operert hos han her ? 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

netpuppy skrev (På 14.1.2023 den 14.34):

Er det noen som vet om det kan gjøre noen skade å gå med push-up BH med spiler før det har gått 6 mnd? Jeg skal være med på et event 14 uker etter operasjon der det pga kjolen jeg skal bruke hadde vært finest med en push-up bh jeg har, med spiler. Jeg vet at man i utgangspunktet ikke skal bruke hverken push-up eller spiler før det har gått 6 mnd, men tror dere det kan ha noe å si å bare bruke det en dag? Det blir i så tilfelle helt fra tidlig på morgenen til langt på kveld, så det vil bli en del timer sammenhengende. 

Anbefaler deg heller å gjøre om en du har eller kjøpe en fin som kan gi samme effekt uten vattering eller plukk ut vatteringen og spilene og legg inn en mye mindre slik at du får beskyttelse for nippelen. Jeg gjorde dette i jula og ble overrasket. Vet ikke hvor strenge retningslinjene er her så lenge brystene ikke er bare, men jeg kan legge inn bilde for å vise om du ønsker? Det anbefales ikke push-up eller spiler av en grunn, spilene gjør vondt og kan skade grunnet formendring da det fortsatt er mye som skjer inne i brystene etter så kort tid (jeg prøvde før jeg dro ut spilene i tilfelle den ikke passet lenger og det var vondt 😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...