Gå til innhold

CeeCee's hemmelige verden...

CeeCee

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, KristinaKK skrev:

@RainyB det ble 300, kirurgen så han hadde prøvd mindre men at det ikke ble like bra. Foreløpig ser det bare ut sån to spisse greier, Hehe ikke særlig pent:)

Følte meg helt fin etter narkosen. Våknet rask, lå og slumret en stund og dro hjem. 

Smertene kom ganske raskt rett etter jeg kom hjem. Det kommer fra brystmuskelen- kjennes ut som jeg er støl bare 100 ganger værre. Men det er helt overkommelig så lenge jeg bare sitter helt stille i sengen med en TV serie:) har oxynorm som jeg kan ta hvis det blir virkelig ille, det føles betryggende :) 

Gratulerer så mye med overstått operasjon! Så bra, blir spennende å høre hvordan de utvikler seg etterhvert. Håper jeg også får noen oxynorm, men hører at man blir så sykt forstoppet av de:fnise: Ja må skrive meg en liste med tv-serier! Gleder meg litt til å bare ta det helt med ro en ukes tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 timer siden, Superblomst skrev:

Tenkte du kanskje hadde spesifikke søkeord eller en link, så jeg slapp å lete igjennom flere videoer av brystforstørrelser.  SÅ interessert er jeg ikke altså :laugh:

Har plutselig begynt å reagere på micropore. Ikke hele området som blir tapet, men områdene lengst borte fra arret har blitt røde og stikker litt ut. Ikke noe dramatisk, men løp ut og kjøpte meg silikontape for sikkerhets skyld. Nedtur å gå fra hudfarget tape til lyseblå kjempesynlig, men men!

Du ser jo hvordan de klemmer inn protesen på alle videoene da 🙃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, KristinaKK skrev:

@RainyB det ble 300, kirurgen så han hadde prøvd mindre men at det ikke ble like bra. Foreløpig ser det bare ut sån to spisse greier, Hehe ikke særlig pent:)

Følte meg helt fin etter narkosen. Våknet rask, lå og slumret en stund og dro hjem. 

Smertene kom ganske raskt rett etter jeg kom hjem. Det kommer fra brystmuskelen- kjennes ut som jeg er støl bare 100 ganger værre. Men det er helt overkommelig så lenge jeg bare sitter helt stille i sengen med en TV serie:) har oxynorm som jeg kan ta hvis det blir virkelig ille, det føles betryggende :) 

Gratulerer så mye :-) Gleder meg til å høre hvordan det går de neste dagene! God bedring <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, Jaktenka said:

Du ser jo hvordan de klemmer inn protesen på alle videoene da 🙃

Er jo tydelig i tråden (og ellers på nettet) at metoden vi snakker om ikke brukes på alle ;)

Metoden som mest sannsynlig er brukt på Tamarai, som gir de små arrene, heter "keller funnel metoden". Fint å vite for dere som ikke har hatt konsultasjon og operasjon enda, så vet dere  hva man kan spørre etter :) ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har googlet den keller fuller- metoden i ettertid av nysgjerrighet siden Fornebu har den som eget punkt under brystkirurgi. Den er dyrere, så jeg har ikke den metoden. Jeg har heller ikke bedt om noen spesifikk metode så vet ikke hvorfor det er så stor forskjell på arrstørrelsen.. var aldri nevnt noe om arr hos kirurgen på konsultasjon. Angrer litt på at jeg ikke spurte hvilken metode de bruker. Hadde vært interessant :) Jeg gjetter at grunnen til at jeg hat fått så korte arr er at jeg har små implantater + ergonomix (disse tillater mindre arr, det har jeg lest på motiva sin side). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det bare 6 dager igjen til det er min tur! Tiden går jo så fort :-) Har klart flere deilige koseantrekk og pyjamaser til tiden etter, og også bøker og magasiner! Så jeg er klar for å ta det svært rolig. Men det jeg ikke har klart er hva jeg skal gå med til klinikken. Er det innafor med jeans og en løs genser? Frister svært lite å gå med joggebukse til klinikken, selv om det er lettere å ta på seg igjen. Noen erfaringer eller tips til antrekk på operasjonsdagen? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Julie Sophie skrev:

Nå er det bare 6 dager igjen til det er min tur! Tiden går jo så fort :-) Har klart flere deilige koseantrekk og pyjamaser til tiden etter, og også bøker og magasiner! Så jeg er klar for å ta det svært rolig. Men det jeg ikke har klart er hva jeg skal gå med til klinikken. Er det innafor med jeans og en løs genser? Frister svært lite å gå med joggebukse til klinikken, selv om det er lettere å ta på seg igjen. Noen erfaringer eller tips til antrekk på operasjonsdagen? :-)

Hadde gått for en bukse som er lett å få av seg. Jeg gikk iallefall ikke til å bruke jeans på noen dager pga at jeg ikke fikk til å lukke/åpne knappen 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Julie Sophie det går fint med meg :)

tror nok du må ta på deg yoga/velour eller joggebukser altså, samt genser med zip. Jeg holder smertene under kontroll, men det er kun fordi jeg har oxycontin tabletter, samt at jeg kan ta en oxynorm tablett hvis det ikke skulle holde. Når jeg har tablettene i kroppen er er det kun "vanlig vondt" - presser og verker, men med en gang virkestoffet går ut dunker det og muskelene begynner å prøve å stramme seg. Våknet idag uten noe smertestillende og og trodde jeg skulle besvime, kaldsvettet og var dødskvalm. Men jeg har jo fått smertestillende av en grunn, så da tar jeg de og har det ganske greit :) 

Har ikke fått åpnet og sett på noenting. Skal dusje søndag morgen/mandag- så får se da. Har også et brystbind jeg skal ha på til jeg dusjer, så ser ikke så mye enda. Kjennes veldig harde og litt spisse ut ...

Endret av KristinaKK
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@RainyB Jeg kjøpe sånn Duphalac mikstur på apoteket idag som skal hjelpe, klinikken sa det var greit å bruke det. Helt oppblåst i magen nå, men ikke vondt, så hvis jeg fortsetter på den miksturen tror jeg det stabiliserer seg :)

De smertestillende må jeg ha uansett hehe ... 

300 cc virker forresten ikke for stort ut, sel om det er ganske vanskelig å se resultatet nå :)

Endret av KristinaKK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, KristinaKK skrev:

@RainyB Jeg kjøpe sånn Duphalac mikstur på apoteket idag som skal hjelpe, klinikken sa det var greit å bruke det. Helt oppblåst i magen nå, men ikke vondt, så hvis jeg fortsetter på den miksturen tror jeg det stabiliserer seg :)

De smertestillende må jeg ha uansett hehe ... 

300 cc virker forresten ikke for stort ut, sel om det er ganske vanskelig å se resultatet nå :)

Så bra, takk for tips! Tror jeg skal kjøpe inn en sånn mikstur på forhånd for å være på den sikre siden! Hvor mange oxynorm fikk du? :-) Ja hører de ofte blir veldig spisse, tror ikke jeg egentlig kommer til å tørre å se på puppene første uken! De forandrer seg jo masse fra uke til uke i starten, så blir spennende å se hvordan de ender opp etter noen mnd :-) 23 dager igjen for meg nå!:nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg fikk 8 stk :) Begynner å gå stadig bedre nå, selv om jeg fortsatt sitter stiv som en pinne i sofaen. 

spennende, ikke lenge til :):)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, KristinaKK skrev:

@Julie Sophie det går fint med meg :)

tror nok du må ta på deg yoga/velour eller joggebukser altså, samt genser med zip. Jeg holder smertene under kontroll, men det er kun fordi jeg har oxycontin tabletter, samt at jeg kan ta en oxynorm tablett hvis det ikke skulle holde. Når jeg har tablettene i kroppen er er det kun "vanlig vondt" - presser og verker, men med en gang virkestoffet går ut dunker det og muskelene begynner å prøve å stramme seg. Våknet idag uten noe smertestillende og og trodde jeg skulle besvime, kaldsvettet og var dødskvalm. Men jeg har jo fått smertestillende av en grunn, så da tar jeg de og har det ganske greit :) 

Har ikke fått åpnet og sett på noenting. Skal dusje søndag morgen/mandag- så får se da. Har også et brystbind jeg skal ha på til jeg dusjer, så ser ikke så mye enda. Kjennes veldig harde og litt spisse ut ...

Får vel bare innse at det må bli joggebukse på meg... Men eier ikke en genser med zip, så må nok kjøpe dette i forkant :fnise: 

Godt å høre at du holder smertene under kontroll. Man tar jo smertestillende for en grunn :) Oxycontin, er det noe man får på klinikken? Jeg har i hvert fall ikke fått resept på dette, sånn at jeg kan hente det ut i forkant. 

Håper du føler deg bedre og bedre for hver dag som går, også er jeg spent på dine vegne angående hvordan det ser ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liten (eller lang 😊) update fra meg igjen

- 16 dager siden op, under muskel. Jeg har overhodet ikke vondt og er fullt tilbake i hverdagen med jobb (hadde 10 dager fri) uten problemer, men kjenner fortsatt at det stikker/klør litt i arrene til tider, og puppene er sensitive og numme på en gang. Brystvortene er hypersensitive på all berøring og til og med bhen. Au!

- jeg kan løfte dagligdagse ting uten ubehag, men med en gang jeg må bruke armene på avstand fra kroppen er det ubehagelig dersom det jeg skal løfte/ skyve/ presse er litt tungt. Blir fort sliten i armene. Vanskelig å beskrive følelsen, men man «skvetter» på en måte når man går for langt. Hadde aldri klart å trene for å si det sånn. 

- fortsatt stiv når jeg våkner om morgenen, men det går over ganske fort. Må fortsatt sove på rygg, ubehagelig å sove på siden. Det går ikke..  håper dette gir seg snart da jeg begynner å få vondt i korsryggen. Har sovet med pute under knærne siste nettene og det har hjulpet. 

- arrene klør og stikker

- puppene har blitt mykere, men de er fortsatt «stuck» og beveger seg ingenting ved bevegelse og jeg kan ikke presse de sammen.

- den ene har droppet nedover og fått et mer naturlig utseende allerede, men den høyre (som jeg hadde mest ubehag fra begynnelsen av) sitter fortsatt høyt og er rundere i formen, og fortsatt større enn den andre (lyser nyoperert). 

- Energinivået er tilbake til normalen 

- jeg kan ha overarmen ganske høyt, men ikke over hodet. Det «stopper opp» på en måte. Likevel problemfritt å vaske håret, ta på genser.. kan ha på de klærne jeg vil. I begynnelsen sleit jeg med kåpe for eks, men det er problemfritt nå. Men var for eks ubehagelig å lukke bagasjeluka på bilen. 

- merker forbedring for hver dag som går og gleder meg til å pælme støttebh om to uker!! 

- har brukt silikontape den første uka etter skift, men tenker at jeg varierer litt mellom det og Papirtypene med tanke på pris.

- har fått et nytt strekkmerke midt på den ene puppen (har strekkmerker fra før til tross for at jeg nesten var flat så får tydeligvis fort merker) og kjenner fortsatt at huden er stram når jeg for eks nyser. Men det er ikke så ekkelt som det var i begynnelsen. Merker at jeg har lutet i ryggen for å unngå presset men prøver å passe på å rette meg opp selv om det strekker huden litt mer. 

- varierer mellom å tenke «de er store!» «de er perfekte!» «de er kanskje litt små?» ;) helt normalt tror jeg.. vanskelig å forholde seg til str. Jeg var ute etter et veldig naturlig resultat på en atletisk kropp og ingen som ikke vet som har spurt :) 

god bedring til dere som ligger og er nyoperert og lykke til dere som skal i ilden. Jeg angrer fortsatt ikke et sekund på avkjørselen jeg tok. P

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Julie Sophie skrev:

Får vel bare innse at det må bli joggebukse på meg... Men eier ikke en genser med zip, så må nok kjøpe dette i forkant :fnise: 

Godt å høre at du holder smertene under kontroll. Man tar jo smertestillende for en grunn :) Oxycontin, er det noe man får på klinikken? Jeg har i hvert fall ikke fått resept på dette, sånn at jeg kan hente det ut i forkant. 

Håper du føler deg bedre og bedre for hver dag som går, også er jeg spent på dine vegne angående hvordan det ser ut :) 

oxycontin er sterke langtidsvirkende smertestillende, brukte de kun det første 1,5 døgnet.Fikk de på klinikken. Er ikke sikkert du trenger det for å ta over muskel :) 

Nå begynner jeg å bli lei haha. Gleder meg sånn til det blir bedre. Nå klarer jeg å reise meg opp selv og bevege meg litt mer, men fortsatt veldig øm og hoven sprengende følelse konstant. Blir spesielt vondt om natten og sover veldig dårlig- slitsomt ! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Tamarari

Så bra at du fungerer som normalt igjen! Nyttig med slike oppdateringer fra dere som har allerede operert, så kan man forberede seg litt ekstra (selv om vi reagerer forskjellig). Gleder meg virkelig til det er min tur nå. Jeg er også veldig spent på hvilken størrelse jeg ender opp med. Kommer nok til å variere mellom å føle at de enten er store eller små, som du selv sier :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, KristinaKK skrev:

oxycontin er sterke langtidsvirkende smertestillende, brukte de kun det første 1,5 døgnet.Fikk de på klinikken. Er ikke sikkert du trenger det for å ta over muskel :) 

Nå begynner jeg å bli lei haha. Gleder meg sånn til det blir bedre. Nå klarer jeg å reise meg opp selv og bevege meg litt mer, men fortsatt veldig øm og hoven sprengende følelse konstant. Blir spesielt vondt om natten og sover veldig dårlig- slitsomt ! 

Aha, forstår. Da kan det nok være at jeg ikke får dem :)

Satser på at du blir bedre veldig snart. Kjenner jeg gruer meg til å måtte sove på ryggen, og er takknemlig hver eneste natt for at jeg frem mot operasjonen kan sove på siden og magen :fnise: 

Ha en fin søndag videre, gleder meg til å høre hvordan du har det de neste dagene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teipet med silikonteip fra Micropore for første gang i dag.. den satt da så onnmari dårlig 🤔 Tidligere brukt kirurgisk teip fra Micropore som satt mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte det samme, Jaktenka. Fikk liksom luftbobler under tapen også, så ble veldig skeptisk. Men den har vært sittende en uke på meg likevel uten å falle av eller bli ordentlig løs- bare litt løs i kantene. Og tålt dusjing fint. Bytta i dag, og jeg kjente heldigvis at den satt hardt over arrene da jeg tok de av. Leste på en helseside om arr i dag siden jeg plutselig fikk vondt i arret på høyre side, og igjen sto det at det beste for arr er silikon. Men jeg kommer til å bruke noe papirtape også. Hvert fall når jeg skal være mer i garderober og sånt i sammenheng med trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet silikonteip en god stund for å være sikker på at jeg ikke reagerer på det! Og det sitter faktisk veldig bra, men det føles som det sitter veldig løst 🙈 Samtidig er det noe av det beste man kan bruke over arr, så jeg kommer til å bruke dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...