Gå til innhold

Hva er du villig til å gå til krig for?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Frihet. Hvis Putin kommer så er jeg villig til å ofre mitt liv for å stoppe han!

Anonymkode: a0a69...f37

Oh dear...:daane:

Anonymkode: 0a8da...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På Saturday, November 25, 2017 den 10.49, AnonymBruker skrev:

Han har invadert flere land, han har bombet i flere land. Det er ikke paranoia, det er velbegrunnet bekymring.

Anonymkode: a0a69...f37

 Jeg går ut ifra at du er temmelig "paranoid" ovenfor amerikanere også da? :nisse:

Anonymkode: 9cdb6...7a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 Jeg går ut ifra at du er temmelig "paranoid" ovenfor amerikanere også da? :nisse:

Anonymkode: 9cdb6...7a0

Men vet du ikke at når USA\Vesten invaderer\bomber andre land så er det jo noe helt annet. 

USA\Vesten slipper snille bomber mens Russland slipper onde bomber. 

Anonymkode: 26b97...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke for meg at jeg kunne risikert livet mitt for noe bortsett med 2 unntak, kunne ofret livet mitt om det var for å redde bestevenninnen eller bebbien hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frihet!

 

Enten den trues av utenlandske styrker eller norske politikere og offentlig ansatte må trusler mot vår frihet bekjempes med alle midler, med eller uten vold!

Anonymkode: 71a29...a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 25.11.2017 at 11:29 AM, Isambard said:

Tynne prinsipper? Les en historiebok. 

Noen må stå imot tyranner, ellers ville hele verden vært som Nord-Korea, Nazi-tyskland eller verre.

Det er lenge siden vi hadde en verdenskrig sist, og jeg er stygt redd for at en ny er på trappene.

Jeg er villig til å gi mitt liv for norsk suverenitet over norske områder. Det jævlige er at det nok blir nødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, T-Rex skrev:

Det er lenge siden vi hadde en verdenskrig sist, og jeg er stygt redd for at en ny er på trappene.

Jeg er villig til å gi mitt liv for norsk suverenitet over norske områder. Det jævlige er at det nok blir nødvendig.

Jeg er enig med deg, men litt nysgjerrig på hva du ser på som sannsynlig start på verdenkrig.

Jeg vet Kina har truet med å støtte NK hvis USA angriper først. Det kunne blitt skikkelig stygt.

Jeg tror Putin er for smart til å virkelig rote seg inn i en storkrig. Han sier jo som sant er at Nato har 10x større ressurser, og at det er absurd å behandle Russland som en trussel mot Nato. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Isambard said:

Jeg er enig med deg, men litt nysgjerrig på hva du ser på som sannsynlig start på verdenkrig.

Jeg vet Kina har truet med å støtte NK hvis USA angriper først. Det kunne blitt skikkelig stygt.

Jeg tror Putin er for smart til å virkelig rote seg inn i en storkrig. Han sier jo som sant er at Nato har 10x større ressurser, og at det er absurd å behandle Russland som en trussel mot Nato. 

Det er et antall muligheter. Jeg forholder meg til det som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt morsomt men i beste fall anekdotisk å stille et slikt spørsmål her inne, på kvinneguiden. Ingen kvinner er villige til, hverken å gå i krigen-eller å dø for, en sak de brenner for/et land å redde. Det er forbeholdt menn. Før og nå. Og det forventes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Gorgonzola skrev:

Selvsagt morsomt men i beste fall anekdotisk å stille et slikt spørsmål her inne, på kvinneguiden. Ingen kvinner er villige til, hverken å gå i krigen-eller å dø for, en sak de brenner for/et land å redde. Det er forbeholdt menn. Før og nå. Og det forventes. 

Oh my! Feiret 15-årsdag enda? :fnise: Det var en voldsom innsikt i kvinner! Klart vi kan både kjempe og dø for noe vi mener er verdt det! Barna våre og deres fremtid, for eksempel 

Anonymkode: 30d47...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Gorgonzola said:

Selvsagt morsomt men i beste fall anekdotisk å stille et slikt spørsmål her inne, på kvinneguiden. Ingen kvinner er villige til, hverken å gå i krigen-eller å dø for, en sak de brenner for/et land å redde. Det er forbeholdt menn. Før og nå. Og det forventes. 

Og du kan ta deg faen på at de ville droppet typen på flekken dersom han ikke stilte seg foran henne når kuleregnet startet.

Dersom det blir krig så blir jeg ikke forbauset om at de som hyler høyest om krigsrett mot mannlige desertører er feministene.

Anonymkode: 2e3df...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oh my! Feiret 15-årsdag enda? :fnise: Det var en voldsom innsikt i kvinner! Klart vi kan både kjempe og dø for noe vi mener er verdt det! Barna våre og deres fremtid, for eksempel 

Anonymkode: 30d47...105

Kjøper den, der har du nok rett. Morsinnstinktet og alt det der. 

Noe annet dere frivillig ofrer dere for, Konge og fedreland (beklager den patriarkalske betegnelsen)? Frihet? Land og ressurser?

Nei, tenkte meg det :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel «bevist» i erfaringene fra 2. Verdenskrig at kvinner deltok i motstandsbevegelsen. 

Det var nylig en artikkel om en dame som ytte stor innsats i å frakte jøder til Shetland. Hun kunne kanskje ikke slåss mot de tyske soldater med gevær med bajonett, men hadde stor innsats, fysisk og psykisk for det hun trodde på, det hadde hun. Hun var ikke alene. 

England brukte kvinnelige piloter i sine Spifires. En kan ikke påstå at kvinner ikke er villig til å gå i kamp. Jeg kjenner en kvinne som med FN har vært stasjonert i Bosnia, i Kabul og i Libanon, 

Det er tull at kvinner ikke er villig til å kjempe. Det finnes også kvinner dom kjemper for ISIL. De kjemper ikke nødvendigvis for en god sak, men de kjemper for det de tror på. 

I Viet Cong var kvinner sentral. 

 

Det er ikke et spørsmål om en er mann eller kvinne som avgjør om en er villig til å kjempe for det en tror på. 

Jeg er av den oppfatning at det er naturlig for mennesket, uavhengig av kjønn å slåss for det en tror på, også i krig. Tenker det er mer naturlig å delta i kampen, enn å rømme. At de fleste er villig til å slåss for et bedre liv for seg selv og sine barn. 

Anonymkode: 8e743...e24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.11.2017 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Frihet. Hvis Putin kommer så er jeg villig til å ofre mitt liv for å stoppe han!

Anonymkode: a0a69...f37

du hadde nok bare blitt en byrde i frontlinjen sammen med andre kvinner. vi hadde uansett tapt krigen på noen dager

Anonymkode: 83f03...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.11.2017 den 11.14, AnonymBruker skrev:

Hva er du villig til å gå til krig for?

Hvis en krig fører til at millioner av dine landsmenn blir flyktninger. Tusenvis, kanskje hundretusenvis, av soldater dør i kamp. Og landet ditt blir bombet sønder og sammen med utallige sivile ofre?

Ja hvilken sak eller prinsipper er verdt dette ofre

Ville du ofret det nevnte for å forsvare Norges territorielle integritet? Ja, for eksempel hvis Russland var i ferd med å ta deler av Finnmark fordi de mente at de historisk sett hadde rett på området.  Er det verdt prisen for å forsvare Norges territorielle integritet?

 

Jeg for min del ville ikke ofret noe av det nevnte for å forsvare en stat, uansett stat. Kanskje ikke engang egen frihet eller "way of life" ville være verdt prisen. Men jeg er nok i mindretall her. De fleste mennekser er villig til å ofre enormt mye for ganske tynne prinsipper.

 

Anonymkode: df09b...392

Jeg går ikke i noen krig, samme va. 

Anonymkode: 6f638...305

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Polybios
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel «bevist» i erfaringene fra 2. Verdenskrig at kvinner deltok i motstandsbevegelsen. 

Det var nylig en artikkel om en dame som ytte stor innsats i å frakte jøder til Shetland. Hun kunne kanskje ikke slåss mot de tyske soldater med gevær med bajonett, men hadde stor innsats, fysisk og psykisk for det hun trodde på, det hadde hun. Hun var ikke alene. 

England brukte kvinnelige piloter i sine Spifires. En kan ikke påstå at kvinner ikke er villig til å gå i kamp. Jeg kjenner en kvinne som med FN har vært stasjonert i Bosnia, i Kabul og i Libanon, 

Det er tull at kvinner ikke er villig til å kjempe. Det finnes også kvinner dom kjemper for ISIL. De kjemper ikke nødvendigvis for en god sak, men de kjemper for det de tror på. 

I Viet Cong var kvinner sentral. 

 

Det er ikke et spørsmål om en er mann eller kvinne som avgjør om en er villig til å kjempe for det en tror på. 

Jeg er av den oppfatning at det er naturlig for mennesket, uavhengig av kjønn å slåss for det en tror på, også i krig. Tenker det er mer naturlig å delta i kampen, enn å rømme. At de fleste er villig til å slåss for et bedre liv for seg selv og sine barn. 

Anonymkode: 8e743...e24

Ja det finnes kvinnelige soldater og kvinner som var med i motstandsbevegelsen over helle Europa som i Norge. Og ja det har vært kvinnelige soldater som har vært med i krig siden den første registeret krigen for godt over 2000 år siden. Men om du alvorlig talt innbiller deg at antallet kvinner som har kjempet i krig i det helle tatt er i nærheten av antall menn som har kjempet i krig. Så lider du av en alvorlig form for vrangforestillinger. 

 

1 time siden, rubic90 skrev:

under 1 prosent av alle som var i krig i både første og 2 verdenskrig var kvinner. kvinner har bidratt såpass lite at det ikke er vitsen i å nevne dem. er menn som var heltene i 1 og 2 verdenskrig. kvinner hjalp derimot til hjemme i fabbriker og lagde bomber. ser ikke helt vitsen med at du skal poengtere med at 1 eller 2 kvinner hjalp der og der. kvinner gjordet minimalt i begge verdenskrigene. det er IKKE kvinner som er i frontlinjen og ofrer livet

 

 

Jeg synes ikke du skal omtale det kvinnene gjorde på hjemmebane og på feltsykehusene under 1 og 2 verdenskrig som minimalt. Det de gjorde var også viktig arbeid. Det som selvsagt er sant er at selv om det var et få tall kvinner som kjempet ved fronten de fleste av dem under 1 verdenskrig var på Balkan i 2 verdenskrig var de vel på Øst fronten. Så blir det helt feil og framstille det som at kvinner var på lik linje med menn når det kom til utføringen av krigshandlinger. Det var menn som stod for selve kamphandlingene og led under de lidelser soldater kommer under i krig. Men det kvinnene gjorde på hjemmebane og det at de tok seg av de soldater som var skadet var også ekstremt viktig og burde ikke undervurderes. Sant kvinner gjorde minimalt når det kom til kamphandlinger. Krig er faktisk mer en bare det som skjer på frontlinjen.  

Og ja jeg vet at også bak frontlinjen var det flest menn som drev på. Men det forandrer ikke poenget mitt.

 

Nå kan du fortelle meg på hvor jordet jeg er i det jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, rubic90 said:

under 1 prosent av alle som var i krig i både første og 2 verdenskrig var kvinner. kvinner har bidratt såpass lite at det ikke er vitsen i å nevne dem. er menn som var heltene i 1 og 2 verdenskrig. kvinner hjalp derimot til hjemme i fabbriker og lagde bomber. ser ikke helt vitsen med at du skal poengtere med at 1 eller 2 kvinner hjalp der og der. kvinner gjordet minimalt i begge verdenskrigene. det er IKKE kvinner som er i frontlinjen og ofrer live

 

"I Sovjetunionen deltok over 1 millioner kvinner ved fronten."

https://www.aftenposten.no/norge/i/njon/Kvinnenes-krig-var-annerledes

Anonymkode: d6b60...1b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...