Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Blomst37 skrev:

Nei å nei!🥺❤️ Dette var trist å lese😞. Selv om jeg skjønner godt at du har lite troa men ikke mist håpet helt ennå🤞🏻 Det er fullt mulig at dette kommer til å gå bra likevel🙏🏻🤞🏻. Håper veldig og krysser fortsatt alt jeg kan❤️ Har du «brukt opp» alle 3 forsøk nå?

Det går fint med meg, men har fortsatt litt opp og ned dager. Begynte å jobbe litt igjen, men kjenner det er ikke lett å være på jobb😞 Jeg jobber med barn og tårer vil bare sprute hver gang jeg ser små barn 🥺😞😢 Har bare lyst til å klemme de og gråte😳  Æsj.. det kommer til å ta tid å «glemme» alt vi har vært gjennom i år. Og vi som har vært gjennom 4 forsøk siden januar😧 Det er jo en maraton.. Er helt ferdig både psykisk og fysisk. Men godt det er jul snart, så har noe annet å tenke på nå😊

Forstår veldig godt alle dere som prøver å få søsken. 💗 Det må være tøft å høre spm om du også har en baby i magen😞 😭Men Gud, samtidig er dere super heldige som allerede har et barn. Jeg er livredd bare av tanken hvordan vi skal klare å leve livet uten barn🥺 Uff dette er ikke lett.. Men vi har ett forsøk igjen pluss 2 egg på frys. Så kanskje 2019 blir et bedre år 🙏🏻🤞🏻😊

Men nå jenter, dere som er gravide og ikke, må vi bare prøve å koble litt av og prøve å nyte førjulstid ☺️💗🎄Sender en god førjulsklem❤️🎅🏻

Kjære snille du💗, tusen takk for hyggelige ord! Vi har brukt opp alle tre forsøkene ja, men har to på frys hos Hausken og er dessuten innvilget ett søskenforsøk på Riksen. Så det er ikke slutt helt ennå for oss heller. Samtidig kjenner vi på samme maraton-følelsen som du, siden mai 2017 har vi vært gjennom 4 fersk og 2 frys, så det begynner jo å bli mye både fysisk og mentalt. Og siden vi er superheldige og har ett barn💙, tenker vi å sette strek før kroppen blir helt utslitt.

Skjønner det er tøft å ha en slik jobb, og det er selvsagt ikke mulig å sammenligne situasjonen med ett barn og ingen barn - vet vi er veldig heldige. Jeg håper så inderlig at dere også vil komme dit at dere får ønskebarnet deres 💗 Heldigvis er det fortsatt mye håp med 2 på frys og ett fersk igjen. De er så flinke på Riksen. Og så tenker jeg at siden du har blitt gravid så mange ganger, så må det vel ha gode sjanser for å gå bra bare de kan gjøre noe som får embryo til å bli sittende🤞

Nå får vi prøve å kose oss med adventstid og jul, det er en veldig koselig tid da. Jeg sender deg en kjempestor klem tilbake 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Waldfee skrev:

Kjære snille du💗, tusen takk for hyggelige ord! Vi har brukt opp alle tre forsøkene ja, men har to på frys hos Hausken og er dessuten innvilget ett søskenforsøk på Riksen. Så det er ikke slutt helt ennå for oss heller. Samtidig kjenner vi på samme maraton-følelsen som du, siden mai 2017 har vi vært gjennom 4 fersk og 2 frys, så det begynner jo å bli mye både fysisk og mentalt. Og siden vi er superheldige og har ett barn💙, tenker vi å sette strek før kroppen blir helt utslitt.

Skjønner det er tøft å ha en slik jobb, og det er selvsagt ikke mulig å sammenligne situasjonen med ett barn og ingen barn - vet vi er veldig heldige. Jeg håper så inderlig at dere også vil komme dit at dere får ønskebarnet deres 💗 Heldigvis er det fortsatt mye håp med 2 på frys og ett fersk igjen. De er så flinke på Riksen. Og så tenker jeg at siden du har blitt gravid så mange ganger, så må det vel ha gode sjanser for å gå bra bare de kan gjøre noe som får embryo til å bli sittende🤞

Nå får vi prøve å kose oss med adventstid og jul, det er en veldig koselig tid da. Jeg sender deg en kjempestor klem tilbake 💗

Tusen takk for en hyggelig melding😍. Blir så glad innimeg ☺️💗

Når skal du teste?🤞🏻

God klem til deg❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Blomst37 skrev:

Forstår veldig godt alle dere som prøver å få søsken. 💗 Det må være tøft å høre spm om du også har en baby i magen😞 😭Men Gud, samtidig er dere super heldige som allerede har et barn. Jeg er livredd bare av tanken hvordan vi skal klare å leve livet uten barn🥺 Uff dette er ikke lett.. Men vi har ett forsøk igjen pluss 2 egg på frys. Så kanskje 2019 blir et bedre år 🙏🏻🤞🏻😊

Men nå jenter, dere som er gravide og ikke, må vi bare prøve å koble litt av og prøve å nyte førjulstid ☺️💗🎄Sender en god førjulsklem❤️🎅🏻

Håper virkelig at babyønsket går i oppfyllelse, ønsker deg alt hell og lykke! ❤🤞 Vet jeg er utrolig heldig som har et barn, er takknemlig for det hver eneste dag ☺ Håper virkelig at du kan få oppleve det samme.

Og en fin påminning om å koble av litt i tiden vi går inn i nå, det er nok sunt å tenke på andre ting og 🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Waldfee skrev:

Ja, det er jo tøft, selv om man også gleder seg til å bli tante selvsagt💗. Så er det sårt at man blir minnet på sin egen situasjon hele tiden. Jeg tenker også at det er viktig å ha prøvd. Vet om noen som fikk en etter mye slit med IVF, og som ikke orket prøve på søskenforsøk, også pga alder. Vet at de tenker på det og at det stikker litt hver gang andre får søsken til sine. Så det er godt å prøve, da kan man slå seg til ro lettere senere, kanskje, men man må samtidig sette strek et sted før det går utover tiden med den skatten man har💙. Vi håper litt til og har veldig god plass i hjertet til en til, vi også.

Satser på at du lykkes på dette forsøket! 🤞Naturlig syklus er jo også skånsomt og fint for kroppen, og egget er vel bra siden det ble fryst ned 👍

Ja, lettere å slå seg til ro med hvordan ting er når man vet man har prøvd 🙂

Ja de sa at egget så bra ut, men det har de sagt hver gang og likevel ingen hell. Det første egget som ble tint denne gangen overlevde ikke. Så vanskelig å være optimistisk, men jeg prøver.

Heia oss, og heia alle fine damer her inne!! 😊

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har gjennomgått IVF som har slitt med angst/panikkangst før IVF og som eventuelt har gått på medisiner under forsøkene? Er så redd for å bli avvist pga angsten min... 

Anonymkode: bcd96...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleden varte ikke lenge. Tror jeg driver å mister, kom brun utflod i dag og nå var det bitte litt mer rent blod i lutinusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, malla1992 skrev:

Gleden varte ikke lenge. Tror jeg driver å mister, kom brun utflod i dag og nå var det bitte litt mer rent blod i lutinusen

Jeg har hatt brunt utflod fra uke 6 og har holdt på til uke 8. Det er helt normalt sa legen, så ikke bli bekymret over det og helst ikke les så mye om det. Det er så mange som har så mange erfaring rundt det og man blir bare mer bekymret. Har du tatt blodprøve? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hollymolly skrev:

Jeg har hatt brunt utflod fra uke 6 og har holdt på til uke 8. Det er helt normalt sa legen, så ikke bli bekymret over det og helst ikke les så mye om det. Det er så mange som har så mange erfaring rundt det og man blir bare mer bekymret. Har du tatt blodprøve? 

Har ikke tatt prøve nei, tenkte å ta på mandag. Er 5 uker på søndag. Det er litt mer rosa nå. Er så lei meg, har sitti i morgenkåpa i hele dag å grini. Sikker på at det går galt selv om jeg ikke har noe vondt.

Endret av malla1992
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, malla1992 skrev:

Har ikke tatt prøve nei, tenkte å ta på mandag. Er 5 uker på søndag. Det er litt mer rosa nå. Er så lei meg, har sitti i morgenkåpa i hele dag å grini. Sikker på at det går galt selv om jeg ikke har noe vondt.

Ikke ta sørgende på forskudd, uansett at det er lett for meg å si.. så lenge du ikke har vondt og blør masse så er det håp❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hollymolly skrev:

Ikke ta sørgende på forskudd, uansett at det er lett for meg å si.. så lenge du ikke har vondt og blør masse så er det håp❤️

Er liksom litt umulig 😢 Det er rosa vann, så er ikke rent blod eller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, malla1992 skrev:

Uff, så leit, skjønner deg veldig godt men som @Hollymolly sier kan dette være helt ufarlig. Krysser alt jeg har for at dette går bra💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har gjennomgått IVF som har slitt med angst/panikkangst før IVF og som eventuelt har gått på medisiner under forsøkene? Er så redd for å bli avvist pga angsten min... 

Mener du angstdempende medikamenter?

Om du sliter moderat eller mer med angst og panikkanfall så er ikke tiden inne for å få barn - du må rett og slett i behandling først.

Du bør mestre hverdagen OK og kunne være i normalt arbeid før du vurderer barn uavhengig av prøverør.

Når det gjelder IVF så bør du generelt kunne takle langvarig stress, kroppslige påkjenninger, og alt som har med det medisinske å gjøre. Type sprøyter, bivirkninger.

Enkelte medikamenter (eks Suprecur) kan forverre psykiske lidelser, og i noen tilfeller veldig sterkt. Man må derfor oppgi dette til lege, slik at man kan slutte straks pga fare for dyp depresjon om det inntreffer. 

Prøv å bruke ønske om barn og IVF som sterk pådriver for å gjennomføre eksponeringsterapi/intensivt behandlingsopplegg og masse jobbing med angsten.

Dette er viktig for deg, og spesielt et fremtidig barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok ikke angstdempende medisiner er forenelig med ivf da disse potensielt kan være skadelig for fosteret, men det er opp til lege å vurdere om dere er skikket for det. Selv har jeg fått angstdempende under innsett da dette er utrolig smertefullt for meg. Men selv den bittelille pillen for en gang har legene vært restriktive med å ville gi meg. 

Husk at det finnes god ikke-medikamentell behandling for angst ❤️

Anonymkode: 2170a...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Blomst37 skrev:

Tusen takk for en hyggelig melding😍. Blir så glad innimeg ☺️💗

Når skal du teste?🤞🏻

God klem til deg❤️

Jeg kommer til å heie på deg hele veien 💗! Det skal bare gå til slutt, unner deg det så veldig mye. 

Testdag er 5/12, jeg har ikke tenkt å teste før. Har ikke troen, og blir så lei meg av negative tester så sparer det til en stykk!

Men nå er det helg og litt førjulsforberedelser som gjelder for meg også☺️. Adventstiden er veldig fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg kommer til å heie på deg hele veien 💗! Det skal bare gå til slutt, unner deg det så veldig mye. 

Testdag er 5/12, jeg har ikke tenkt å teste før. Har ikke troen, og blir så lei meg av negative tester så sparer det til en stykk!

Men nå er det helg og litt førjulsforberedelser som gjelder for meg også☺️. Adventstiden er veldig fin!

Har skjønt at det ikke har gått helt etter planen og sender deg en stor klem. Jeg skjønner at du er litt motløs, men ikke mist håpet  helt. Det er så mye de ikke kan se så tidlig, så embryo som kun ser OK ut kan være supre om omvendt. Etter den lange høsten du har vært igjennom, der du i tillegg har vært en heiagjeng for oss andre, ønsker jeg deg alt godt og masse lykke til ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med ivf er det mye flaks, og uflaks. Supre egg fester seg ikke (eller ender opp som 5 kjemiske slik som hos meg). Så ok egg kan fint bli babyer :)

Men ivf er utrolig tøft. Jeg husker omtrent ingenting fra siste forsøk på det som ble storebror. Jeg var overbevist om at det mislyktes. 

Hadde jeg da visst at det var meningen at vi skulle få vår storebror, så hadde jeg taklet det mislykkede forsøket og de mange kjemiske som fulgte.

Lykke til damer, ivf er helvete og himmel samtidig 

Anonymkode: d21b5...7d2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Waldfee skrev:

Tuuuuusen takk fine deg🥰 helt utrolig og jeg er så heldig at jeg har så mange herlige mennesker rundt meg😍🙏🏻 Skal tenke på deg jeg og heier fortsatt❤️ 

Imorgen får jeg min mamma på besøk som bor tusen km unna. Det blir såååå deilig med litt familiekos og førjulsstemning☺️🎄.  Har ikke sett henne siden juli. 

Stor bamseklem til deg og alle andre her❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mamma til én skrev:

Håper virkelig at babyønsket går i oppfyllelse, ønsker deg alt hell og lykke! ❤🤞 Vet jeg er utrolig heldig som har et barn, er takknemlig for det hver eneste dag ☺ Håper virkelig at du kan få oppleve det samme.

Og en fin påminning om å koble av litt i tiden vi går inn i nå, det er nok sunt å tenke på andre ting og 🎄

Tusen tusen takk for en hyggelig melding 🥰🙏🏻 Er veldig glad for at jeg har meldt meg på her inne. Veldig godt med all støtte vi gir hverandre ❤️ 

God klem til deg💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...