Maldo Skrevet 22. november 2018 #4961 Del Skrevet 22. november 2018 Så koselig å se at mange her inne omsider har klart å blitt gravide ❤️ Snart er der forhåpentligvis vår tur 🙏 begynner med 1 forsøk på riksen, med sprøyter på lørdag- kort protokoll. greia er at vi egentlig skal til svigermoren min i helgen med masse planer å middagsgjester osv. jeg er livredd for å bli krakilsk av disse hormonene, da det ikke gikk så bra når jeg gikk på pergotime. Kommer humørsvingninger fort etter oppstart av sprøyter, og blir man uvell? Ville dere annbefalt å være i rolige omgivelser uten for mye planer under kuren ? 😍🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maldo Skrevet 22. november 2018 #4962 Del Skrevet 22. november 2018 Har lest om så mange som har fått satt inn ett ok embryo, hvor der har blitt baby ❤️ Krysser fingere for at dette er gullegget🙏 Leste en fin historie i går om ett parr som hadde 4 mislykkede forsøk, uten barn fra før. Plutselig satt spira når de hadde gitt opp, 3 mnd etter siste forsøk. Hun hadde vært masse på fylla og spist veldig dårlig mat, mens hun under alle forsøkene var alkoholfri og supersunn i kosten. Det var så godt å lese for det bekrefter at det er fullt mulig selv etter mange forsøk. Skal selv begynne med første forsøk med sprøyter nå på lørdag å er superspent. Hvordan blei du av hormonene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 22. november 2018 #4963 Del Skrevet 22. november 2018 46 minutter siden, Waldfee skrev: Hei jenter, 💗det gikk dessverre ikke så bra som vi hadde håpet. Lurer på om jeg rett og slett har for dårlige egg nå. Måtte sette inn i dag, av fem befruktede var alle delt seg feil unntatt ett. Det ble satt inn, var Ok kvalitet men ikke toppkvalitet. Kjenner jeg har gått litt i kjelleren nå. Spørs om vi må gi slipp på søskendrømmen. Føles bittert og slitsomt å ha vært gjennom en hel høst med nedregulering for så lite utbytte. Rundt meg har alle med barn på sønnens alder fått nr 2. Men: og det er et STORT men: Vi er uansett utrolig glade og takknemlige for han vi har fått 💙 Når jeg ser hvor vanskelig det er for oss nå, blir det mirakelet han er bare enda større. Uff, så kjedelig! Det kan jo fortsatt gå bra denne gangen da❤️ Jeg testet negativt i dag også. Og ikke så mye symptomer heller, så kjenner at håpet svinner... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fnugg Skrevet 22. november 2018 #4964 Del Skrevet 22. november 2018 58 minutter siden, Waldfee skrev: Hei jenter, 💗det gikk dessverre ikke så bra som vi hadde håpet. Lurer på om jeg rett og slett har for dårlige egg nå. Måtte sette inn i dag, av fem befruktede var alle delt seg feil unntatt ett. Det ble satt inn, var Ok kvalitet men ikke toppkvalitet. Kjenner jeg har gått litt i kjelleren nå. Spørs om vi må gi slipp på søskendrømmen. Føles bittert og slitsomt å ha vært gjennom en hel høst med nedregulering for så lite utbytte. Rundt meg har alle med barn på sønnens alder fått nr 2. Men: og det er et STORT men: Vi er uansett utrolig glade og takknemlige for han vi har fått 💙 Når jeg ser hvor vanskelig det er for oss nå, blir det mirakelet han er bare enda større. Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men om jeg forstår riktig så har du hatt uttak på tirsdag og innsett torsdag? Dette fikk iallefall jeg inntrykk på FK at var nokså standard? Og mulig de «trøstet meg» litt, men jeg hadde og ett brukbart egg til innsett mens resten (6) falt fra, det sa de også at var helt normalt/gjennomsnittlig. Dette har jo du mye mer erfaring med, men om ikke sjansen statistisk sett blir vesentlig dårligere - så tenker jeg at det er bra med alt de velger å sette inn (?) ? Her kan det være jeg er overoptimistisk i mangel av kunnskap, altså. Skjønner godt hvordan du føler det forøvrig ❤️ Prøving er så lett når tiden ikke har gått over flere år og man enda er i «førstefødteklubben» i barnehagen. Så plutselig står man der med en av de største på storbarns og ser alle de nystarta på småavdelingene komme høygravide, naboen får plutselig nummer 3 som om intet var skjedd osv. Håper bekymringene dine er grunnløse, og at egget viser seg å være en skikkelig fin julegave 🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladepiken Skrevet 22. november 2018 #4965 Del Skrevet 22. november 2018 @Livi hvor mange dager dpo er du? Kjedelig med negative tester, håper det snur❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 22. november 2018 #4966 Del Skrevet 22. november 2018 3 minutter siden, Sjokoladepiken skrev: @Livi hvor mange dager dpo er du? Kjedelig med negative tester, håper det snur❤️ Jeg er 10 dpo i dag. Så kan være litt tidlig enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 22. november 2018 #4967 Del Skrevet 22. november 2018 1 time siden, Livi skrev: Uff, så kjedelig! Det kan jo fortsatt gå bra denne gangen da❤️ Jeg testet negativt i dag også. Og ikke så mye symptomer heller, så kjenner at håpet svinner... Ja, jeg vet jeg er pessimistisk, men det var jo ikke bra med noe galt med cellekjerner underveis i delingen, og i tillegg at alle de andre delte seg crazy bananas. Har ikke mye håp akkurat. Så leit med negativ test, men tror jeg ville ventet noen dager før jeg hadde testet på nytt, hvis jeg var deg. For så tidlig som du er, kan testen absolutt være feil, og det er så grusomt med de negative testene. Slitsomt å påføre seg det flere ganger, særlig hvis du faktisk ender med positiv til slutt 🤞💗 Håper det og krysser fortsatt for deg! Sender deg en klem☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 22. november 2018 #4968 Del Skrevet 22. november 2018 2 timer siden, Maldo skrev: Så koselig å se at mange her inne omsider har klart å blitt gravide ❤️ Snart er der forhåpentligvis vår tur 🙏 begynner med 1 forsøk på riksen, med sprøyter på lørdag- kort protokoll. greia er at vi egentlig skal til svigermoren min i helgen med masse planer å middagsgjester osv. jeg er livredd for å bli krakilsk av disse hormonene, da det ikke gikk så bra når jeg gikk på pergotime. Kommer humørsvingninger fort etter oppstart av sprøyter, og blir man uvell? Ville dere annbefalt å være i rolige omgivelser uten for mye planer under kuren ? 😍🙏 Masse lykke til! Jeg tviler på du merker så mye helt i starten, altså. Det går nok litt tid før eggstokkene blir større og humøret evt blir påvirket. Lykke til🤞💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 22. november 2018 #4969 Del Skrevet 22. november 2018 1 time siden, Fnugg skrev: Nå spør jeg sikkert veldig dumt, men om jeg forstår riktig så har du hatt uttak på tirsdag og innsett torsdag? Dette fikk iallefall jeg inntrykk på FK at var nokså standard? Og mulig de «trøstet meg» litt, men jeg hadde og ett brukbart egg til innsett mens resten (6) falt fra, det sa de også at var helt normalt/gjennomsnittlig. Dette har jo du mye mer erfaring med, men om ikke sjansen statistisk sett blir vesentlig dårligere - så tenker jeg at det er bra med alt de velger å sette inn (?) ? Her kan det være jeg er overoptimistisk i mangel av kunnskap, altså. Skjønner godt hvordan du føler det forøvrig ❤️ Prøving er så lett når tiden ikke har gått over flere år og man enda er i «førstefødteklubben» i barnehagen. Så plutselig står man der med en av de største på storbarns og ser alle de nystarta på småavdelingene komme høygravide, naboen får plutselig nummer 3 som om intet var skjedd osv. Håper bekymringene dine er grunnløse, og at egget viser seg å være en skikkelig fin julegave 🙏 Ja, du har veldig rett altså - innsett dag 2 er vanlig, og jeg vet det er heldig å få noe til innsett som er av brukbar kvalitet, særlig «i min alder». Samtidig sammenligner jeg veldig med «gullstandarden» fra da sønnen ble laget, med en toppkvalitet og fire flotte til i fryseren. Men det er flaks langt over snittet, jeg vet jo det, og mye yngre var jeg også. Og ja, kjenner meg utrolig godt igjen i det med førstefødtegruppa, alle på barselgruppa har fått nr 2 og lurer fælt på hvordan det går med våre søskenplaner. Tungt, men vi har jo hver vår fantastiske skatt 💗 Er endel fordeler med enebarn også, vi får tenke litt på det. Og jammen var det mye verre før sønnen kom, og alle venninnene på venninnekvelder satt og viste hverandre bilder av barna sine. Da følte jeg meg utenfor på en måte jeg aldri gjør nå. Ønsker deg også masse, masse lykke til og gode tanker. For min del vet jeg bare at det er grenser for hvor mye lenger jeg orker å stå i dette. 💗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 22. november 2018 #4970 Del Skrevet 22. november 2018 Så kjipt Waldfee! Håper egget kommer seg Har dere vurdert eggdonasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til én Skrevet 22. november 2018 #4971 Del Skrevet 22. november 2018 6 timer siden, Waldfee skrev: Hei jenter, 💗det gikk dessverre ikke så bra som vi hadde håpet. Lurer på om jeg rett og slett har for dårlige egg nå. Måtte sette inn i dag, av fem befruktede var alle delt seg feil unntatt ett. Det ble satt inn, var Ok kvalitet men ikke toppkvalitet. Kjenner jeg har gått litt i kjelleren nå. Spørs om vi må gi slipp på søskendrømmen. Føles bittert og slitsomt å ha vært gjennom en hel høst med nedregulering for så lite utbytte. Rundt meg har alle med barn på sønnens alder fått nr 2. Men: og det er et STORT men: Vi er uansett utrolig glade og takknemlige for han vi har fått 💙 Når jeg ser hvor vanskelig det er for oss nå, blir det mirakelet han er bare enda større. Så synd at ting ikke gikk helt optimalt. Det er tungt når det ikke går som man håper på, og spesielt etter den lange nedreguleringen du har hatt. Krysser alt jeg kan for at det går bra med egget som er satt inn, og at det utvikler seg fint. Alle rundt meg og har fått 2. barnet, og gutten min har spurt flere ganger om jeg og har baby i magen 😥 Føler meg litt alene i denne tunge prosessen, selv om jeg har mannen og noen venninner jeg kan snakke med. Men som du sier, så er det et stort mirakel å ha fått ett barn ❤ Evig takknemlig for det. Heier i hvertfall masse på deg, håper er ikke ute! ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 22. november 2018 #4972 Del Skrevet 22. november 2018 1 time siden, Ginny skrev: Så kjipt Waldfee! Håper egget kommer seg Har dere vurdert eggdonasjon? Takk 💗 Har ikke troa, gitt. Og nei, tror ikke det blir eggdonasjon på oss, vi vil nok heller vurdere fosterforeldre hvis det skulle ende med «bare» ett biologisk barn 💙 på oss. Og så har jeg veldig lyst på å få en katt eller hund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 22. november 2018 #4973 Del Skrevet 22. november 2018 53 minutter siden, Mamma til én skrev: Så synd at ting ikke gikk helt optimalt. Det er tungt når det ikke går som man håper på, og spesielt etter den lange nedreguleringen du har hatt. Krysser alt jeg kan for at det går bra med egget som er satt inn, og at det utvikler seg fint. Alle rundt meg og har fått 2. barnet, og gutten min har spurt flere ganger om jeg og har baby i magen 😥 Føler meg litt alene i denne tunge prosessen, selv om jeg har mannen og noen venninner jeg kan snakke med. Men som du sier, så er det et stort mirakel å ha fått ett barn ❤ Evig takknemlig for det. Heier i hvertfall masse på deg, håper er ikke ute! ☺ Tusen takk 💗, og jeg føler likt som deg med tanke på søskenønsket. Det er tøft når alle andre får nr 2, spesielt tøft for meg (selv om også hyggelig!) er at søsteren, som fikk nr 1 etter oss, venter nr 2 i januar, blir kjempelett gravid. Jeg er selvsagt glad på hennes vegne, men når sønnen min spør hvorfor bare fetteren skal bli storebror.... da knyter det seg i magen 😢. Men, hadde jeg levd 40 år tidligere hadde jeg ikke fått noen barn. Og er mange her som ikke har noen. Så jeg ER veldig takknemlig, det blir et savn, men likevel har vi en stor glede💗. Klem til deg og heier tilbake! Godt å snakke med noen som forstår hvordan man har det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prøverpåny Skrevet 22. november 2018 #4974 Del Skrevet 22. november 2018 6 minutter siden, Waldfee skrev: Tusen takk 💗, og jeg føler likt som deg med tanke på søskenønsket. Det er tøft når alle andre får nr 2, spesielt tøft for meg (selv om også hyggelig!) er at søsteren, som fikk nr 1 etter oss, venter nr 2 i januar, blir kjempelett gravid. Jeg er selvsagt glad på hennes vegne, men når sønnen min spør hvorfor bare fetteren skal bli storebror.... da knyter det seg i magen 😢. Men, hadde jeg levd 40 år tidligere hadde jeg ikke fått noen barn. Og er mange her som ikke har noen. Så jeg ER veldig takknemlig, det blir et savn, men likevel har vi en stor glede💗. Klem til deg og heier tilbake! Godt å snakke med noen som forstår hvordan man har det. Føler meg så veldig igjen i det som skrives om søskenforsøk og sårheten der. Siden men har en unge, tenker alle rundt en automatisk at det kommer flere.. Nå har de fleste som ikke vet at vi holder på med prøverør sluttet å spørre siden det har gått noen år, noen har fått seg en særs krass tilbakemelding på spm om søsken midt i lunsjen på jobb f.eks, og noen som vet hva vi holder på med tror det bare er å gå på ivf-klinikk å bli gravid.. Heldigvis er det også noen som vet og forstår. ❤️ Håper virkelig at det ikke optimale egget ditt blir noe av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betta123 Skrevet 22. november 2018 #4975 Del Skrevet 22. november 2018 Ikke ta sorgene helt på forskudd @Waldfee ❤️ Du har jo fått satt et egg inn, har troa jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til én Skrevet 22. november 2018 #4976 Del Skrevet 22. november 2018 7 minutter siden, Waldfee skrev: Tusen takk 💗, og jeg føler likt som deg med tanke på søskenønsket. Det er tøft når alle andre får nr 2, spesielt tøft for meg (selv om også hyggelig!) er at søsteren, som fikk nr 1 etter oss, venter nr 2 i januar, blir kjempelett gravid. Jeg er selvsagt glad på hennes vegne, men når sønnen min spør hvorfor bare fetteren skal bli storebror.... da knyter det seg i magen 😢. Men, hadde jeg levd 40 år tidligere hadde jeg ikke fått noen barn. Og er mange her som ikke har noen. Så jeg ER veldig takknemlig, det blir et savn, men likevel har vi en stor glede💗. Klem til deg og heier tilbake! Godt å snakke med noen som forstår hvordan man har det. Åh, kjente jeg fikk skikkelig klump i magen nå, kan bare tenke meg hvordan det føles. Så klart veldig hyggelig for de, men du kjenner det nok godt når noen så nære venter sitt andre barn. Synes og det er godt å snakke med noen som forstår, spesielt de som også prøver på søsken. Denne prosessen er så krevende og altoppslukende. Dersom jeg ikke får flere barn ser jeg for meg at det kommer det til å føles litt bittert å ha brukt så mye tid og energi på prosessen, tid og oppmerksomhet jeg kunne ha gitt til gutten min i stedet. Men jeg kunne nok aldri ha slått meg til ro med tingenes tilstand uten virkelig å ha prøvd heller. Takk for det ❤ Har fortsatt et håp (og enormt ønske) om å få et søsken til gutten min, og enda er barn å bli glad i ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 22. november 2018 #4977 Del Skrevet 22. november 2018 20 minutter siden, prøverpåny skrev: Føler meg så veldig igjen i det som skrives om søskenforsøk og sårheten der. Siden men har en unge, tenker alle rundt en automatisk at det kommer flere.. Nå har de fleste som ikke vet at vi holder på med prøverør sluttet å spørre siden det har gått noen år, noen har fått seg en særs krass tilbakemelding på spm om søsken midt i lunsjen på jobb f.eks, og noen som vet hva vi holder på med tror det bare er å gå på ivf-klinikk å bli gravid.. Heldigvis er det også noen som vet og forstår. ❤️ Håper virkelig at det ikke optimale egget ditt blir noe av! Tusen takk, jeg blir helt rørt av hvor fine dere her inne er, altså 💗. Virkelig gode folk! Jeg har samme erfaring ... sender deg en klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 22. november 2018 #4978 Del Skrevet 22. november 2018 6 minutter siden, Mamma til én skrev: Åh, kjente jeg fikk skikkelig klump i magen nå, kan bare tenke meg hvordan det føles. Så klart veldig hyggelig for de, men du kjenner det nok godt når noen så nære venter sitt andre barn. Synes og det er godt å snakke med noen som forstår, spesielt de som også prøver på søsken. Denne prosessen er så krevende og altoppslukende. Dersom jeg ikke får flere barn ser jeg for meg at det kommer det til å føles litt bittert å ha brukt så mye tid og energi på prosessen, tid og oppmerksomhet jeg kunne ha gitt til gutten min i stedet. Men jeg kunne nok aldri ha slått meg til ro med tingenes tilstand uten virkelig å ha prøvd heller. Takk for det ❤ Har fortsatt et håp (og enormt ønske) om å få et søsken til gutten min, og enda er barn å bli glad i ☺ Ja, det er jo tøft, selv om man også gleder seg til å bli tante selvsagt💗. Så er det sårt at man blir minnet på sin egen situasjon hele tiden. Jeg tenker også at det er viktig å ha prøvd. Vet om noen som fikk en etter mye slit med IVF, og som ikke orket prøve på søskenforsøk, også pga alder. Vet at de tenker på det og at det stikker litt hver gang andre får søsken til sine. Så det er godt å prøve, da kan man slå seg til ro lettere senere, kanskje, men man må samtidig sette strek et sted før det går utover tiden med den skatten man har💙. Vi håper litt til og har veldig god plass i hjertet til en til, vi også. Satser på at du lykkes på dette forsøket! 🤞Naturlig syklus er jo også skånsomt og fint for kroppen, og egget er vel bra siden det ble fryst ned 👍 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 22. november 2018 #4979 Del Skrevet 22. november 2018 43 minutter siden, Waldfee skrev: Takk 💗 Har ikke troa, gitt. Og nei, tror ikke det blir eggdonasjon på oss, vi vil nok heller vurdere fosterforeldre hvis det skulle ende med «bare» ett biologisk barn 💙 på oss. Og så har jeg veldig lyst på å få en katt eller hund. Det har blitt barn av "Ok" egg før, det har vi sett mange eksempler på Og det trengs stadig nye fosterforeldre, det er et fint valg ❤️ Og både katt og hund er trivelige familiemedlemmer 😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomst37 Skrevet 22. november 2018 #4980 Del Skrevet 22. november 2018 8 timer siden, Waldfee skrev: Hei jenter, 💗det gikk dessverre ikke så bra som vi hadde håpet. Lurer på om jeg rett og slett har for dårlige egg nå. Måtte sette inn i dag, av fem befruktede var alle delt seg feil unntatt ett. Det ble satt inn, var Ok kvalitet men ikke toppkvalitet. Kjenner jeg har gått litt i kjelleren nå. Spørs om vi må gi slipp på søskendrømmen. Føles bittert og slitsomt å ha vært gjennom en hel høst med nedregulering for så lite utbytte. Rundt meg har alle med barn på sønnens alder fått nr 2. Men: og det er et STORT men: Vi er uansett utrolig glade og takknemlige for han vi har fått 💙 Når jeg ser hvor vanskelig det er for oss nå, blir det mirakelet han er bare enda større. Nei å nei!🥺❤️ Dette var trist å lese😞. Selv om jeg skjønner godt at du har lite troa men ikke mist håpet helt ennå🤞🏻 Det er fullt mulig at dette kommer til å gå bra likevel🙏🏻🤞🏻. Håper veldig og krysser fortsatt alt jeg kan❤️ Har du «brukt opp» alle 3 forsøk nå? Det går fint med meg, men har fortsatt litt opp og ned dager. Begynte å jobbe litt igjen, men kjenner det er ikke lett å være på jobb😞 Jeg jobber med barn og tårer vil bare sprute hver gang jeg ser små barn 🥺😞😢 Har bare lyst til å klemme de og gråte😳 Æsj.. det kommer til å ta tid å «glemme» alt vi har vært gjennom i år. Og vi som har vært gjennom 4 forsøk siden januar😧 Det er jo en maraton.. Er helt ferdig både psykisk og fysisk. Men godt det er jul snart, så har noe annet å tenke på nå😊 Forstår veldig godt alle dere som prøver å få søsken. 💗 Det må være tøft å høre spm om du også har en baby i magen😞 😭Men Gud, samtidig er dere super heldige som allerede har et barn. Jeg er livredd bare av tanken hvordan vi skal klare å leve livet uten barn🥺 Uff dette er ikke lett.. Men vi har ett forsøk igjen pluss 2 egg på frys. Så kanskje 2019 blir et bedre år 🙏🏻🤞🏻😊 Men nå jenter, dere som er gravide og ikke, må vi bare prøve å koble litt av og prøve å nyte førjulstid ☺️💗🎄Sender en god førjulsklem❤️🎅🏻 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå