Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Blomst37 skrev:

Uff sender gode tanker til deg og håper virkelig at det blir mange fine egg i morgen🙏🏻🤞🏻❤️. Skjønner frustrasjonen din godt. Men som du sier de er leger og får håpe at gjør forsvarlig vurdering. Masse lykke til i morgen! Skal tenke på deg❤️

Tusen takk for støtten 💗💗 Vi får håpe det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Waldfee skrev:

takk snille du!! 💗 Jeg er så irritert over dette, var helt i kjelleren i hele går men har nå resignert litt og tenker jaja, det går som det går og blir sikkert grusomt vondt pga eggene sitter fast. Gjennom det må jeg jo. Men hadde jeg hatt mulighet til å reise til danmark på kort varsel, der de gjør uttak lørdager, hadde jeg gjort det. For de vil jo ikke ha lørdagsuttak her, men har de kort protokoll må de egentlig det når det er best for pasienten. Så sier de at fredag da ikke gjør noen «signifikant forskjell», så de gjør bare lørdag hvis absolutt nødvendig. Men hva betyr det? Fredag kan være tre færre egg og hele forskjellen for meg 😢😢 Når man gjør så mye, med medisiner, vitaminer, sukkerfri diett og tjohei så blir det mye av livet som går til dette. Da synes jeg man bør få optimal behandling som man jo betaler dyrt for... Men: Nå får vi først se hvordan det går da, før jeg hisser meg opp mer. De er jo legene, og bør ha rett og gjøre forsvarlig vurdering. Så jeg håper det, og at jeg tar feil. Tusen takk for støtte, uansett 💗 Det varmer 👍😊 klem

Det er vanskelig å forstå seg på de legene, det er helt klart! Lykke til med uttaket i dag, i hvert fall 💕 Håper du få ut gullegget denne gangen 🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
11 hours ago, Waldfee said:

Nei, det er derfor jeg skrev «jeg personlig». Jeg føler liksom for å trekke klærne mest mulig nedover og dekke meg. Men det er jo bare meg ☺️ Hver får ta det man føler seg mest vel med, så går det bra 😊👍

Ja men hvis man har på bukse har man jo ingenting å trekke ned, fordi buksa må av. Derfor foretrekker jeg kjole, for den trenger jeg ikke trekke opp før jeg ligger på benken. 

Men selvfølgelig, alle har ulike ting de foretrekker. :)Det er også ulike rutiner på klinikkene. På Hausken fikk jeg morgenkåpe under uttak, så under uttak var ikke kjole nødvendig. Men på alle andre undersøkelser har jeg foretrukket det. Jeg hater å bare stå i genser og få et bittelite håndkle å dekke meg til med. 🙈

Og lykke, lykke til med uttak i dag! :)

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2018 den 20.02, msh35 skrev:

Hei! Jeg trenger noen råd ang. mine siste ivf-forsøk. 

I mars/april hadde jeg forsøk nr. 2 ved privatklinikk. Det endte positivt men mista desverre i uke 7, som var i midten av april. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne starte på neste forsøk allerede ved neste menstruasjon (altså ikke blødningen etter sa). Så da startet jeg på nytt med sprøyter i mai, og hadde uttak 22. Mai med innsett av embryo. Desverre fikk jeg blødninger og testet negativt i helga. Jeg var helt sikker på at dette var nok et negativt forsøk, men så hadde jeg en fæl opplevelse i formiddag som jeg ikke helt forstår. Jeg fikk kraftige blødninger i morrest og ved lunsjtider i dag falt det altså ut en diger klump på størrelse med handflaten min, og kraftige mage- og korsryggsmerter. Klumpen så virkelig ikke ut som bare koagulert blod, mer som en liten fostersekk eller noe slikt, med noe hinne og årer. Jeg kan da ikke tro at dette er et resultat av dette forsøket? Det kan da ikke ha kommet så langt på bare 2 uker? Kan det være fra forrige forsøk? Og er det i så fall ikke helt utrolig at det ikke har blitt oppdaget før de satte inn nytt embryo?

Håper det er noen erfarne der ute som kan gi meg noen råd. Jeg har telefonmøte med legen på fredag.

Hei, fikk du snakket med legen? Håper det går bra med deg 🌸

Anonymkode: 6734b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte på med kjole i dag & det fungerte fint😊Fikk også et laken rundt meg😊 

Egguttaket gikk greit, ikke så veldig smertefullt men fikk kun ut 2 egg.. ikke nok med det så var jeg overstimulert & hadde væske i livmora (?) så får ikke satt inn noe denne syklusen. Uansett syns jeg 2 egg er lite & kjenner at det skal mye til for at de er perfekte, blir befrukta, fryses & tines opp igjen. Nå er jeg bare lei😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var så klar for å begynne på sprøyter i dag, men så fikk jeg plutselig menssmerter og blødninger, så det jeg trodde var mensen sist, var nok bare blødninger fra operasjonen. Da jeg ringte riksen, sa sykepleier at hun ville at jeg skulle gå på nesespray i noen dager til og inn på kontroll på tirsdag for å sjekke om jeg er klar for å begynne med sprøyter da. Litt kjedelig å bli forsinka, men det er jo kjedelig å begynne på sprøyter hvis jeg ikke er klar også🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mynta skrev:

Kjørte på med kjole i dag & det fungerte fint😊Fikk også et laken rundt meg😊 

Egguttaket gikk greit, ikke så veldig smertefullt men fikk kun ut 2 egg.. ikke nok med det så var jeg overstimulert & hadde væske i livmora (?) så får ikke satt inn noe denne syklusen. Uansett syns jeg 2 egg er lite & kjenner at det skal mye til for at de er perfekte, blir befrukta, fryses & tines opp igjen. Nå er jeg bare lei😭

Uff det var leit å høre😔 Når man går gjennom uttak, så vil man lykkes med resten av prosessen også😔. Sender deg stor klem❤️ Håper du finner nye krefter til å prøve igjen. Hva sier legen? Når kan du prøve igjen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mynta skrev:

Kjørte på med kjole i dag & det fungerte fint😊Fikk også et laken rundt meg😊 

Egguttaket gikk greit, ikke så veldig smertefullt men fikk kun ut 2 egg.. ikke nok med det så var jeg overstimulert & hadde væske i livmora (?) så får ikke satt inn noe denne syklusen. Uansett syns jeg 2 egg er lite & kjenner at det skal mye til for at de er perfekte, blir befrukta, fryses & tines opp igjen. Nå er jeg bare lei😭

Å nei! 😢😢 Så utrolig kjedelig. Sender deg en stor klem💗 tenkte på deg i dag.Bra kjole funket fint, da 👍 Vet de noe om hvorfor det er vanskelig å stimulere frem nok egg, siden du ble overstimulert med 2? Og ikke gi opp, det kan jo være et gullegg blant de to, kanskje begge også. Er ikke nødvendigvis bra å få mange egg, heller, da kan kvaliteten være dårligere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Livi skrev:

Jeg var så klar for å begynne på sprøyter i dag, men så fikk jeg plutselig menssmerter og blødninger, så det jeg trodde var mensen sist, var nok bare blødninger fra operasjonen. Da jeg ringte riksen, sa sykepleier at hun ville at jeg skulle gå på nesespray i noen dager til og inn på kontroll på tirsdag for å sjekke om jeg er klar for å begynne med sprøyter da. Litt kjedelig å bli forsinka, men det er jo kjedelig å begynne på sprøyter hvis jeg ikke er klar også🤔

Æsj, alltid kjedelig med uventede hendelser og forsinkelser. Men man får vel normalt en blødning når man går på sprayen? Håper dette er helt greit og at det går fint å starte til uka🤞☀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg vil takke så mye for koselige kommentarer og oppmuntring i forbindelse med uttaket mitt i dag💗 👍 Det er så utrolig hyggelig! Foreløpig ser det ut til at jeg kan ha plaget dere unødvendig med min klaging over legenes beslutninger - uttaket gikk veldig greit, eggene løsnet fint og lite vondt, og jeg fikk ut 13 egg! Men så får vi se i morgen om jeg har litt rett allikevel, de antok nemlig at en del av dem ville være for små til å bli noe bra. Så kan fortsatt ende opp med veldig få befruktet/bra. Det blir nervepirrende å vente på den telefonen 🤞

@Blomst37, er det tirsdag som er testdag? Nå nærmer det seg jammen!! Masse masse gode tanker til deg 💗

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Waldfee skrev:

Hei jenter, jeg vil takke så mye for koselige kommentarer og oppmuntring i forbindelse med uttaket mitt i dag💗 👍 Det er så utrolig hyggelig! Foreløpig ser det ut til at jeg kan ha plaget dere unødvendig med min klaging over legenes beslutninger - uttaket gikk veldig greit, eggene løsnet fint og lite vondt, og jeg fikk ut 13 egg! Men så får vi se i morgen om jeg har litt rett allikevel, de antok nemlig at en del av dem ville være for små til å bli noe bra. Så kan fortsatt ende opp med veldig få befruktet/bra. Det blir nervepirrende å vente på den telefonen 🤞

@Blomst37, er det tirsdag som er testdag? Nå nærmer det seg jammen!! Masse masse gode tanker til deg 💗

Så bra 👏🏻 Krysser fingrene for at flest mulig blir befruktet og ikke minst fortsetter å utvikle seg🙏🏻 Skal de dyrkes til blasto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Waldfee skrev:

Hei jenter, jeg vil takke så mye for koselige kommentarer og oppmuntring i forbindelse med uttaket mitt i dag💗 👍 Det er så utrolig hyggelig! Foreløpig ser det ut til at jeg kan ha plaget dere unødvendig med min klaging over legenes beslutninger - uttaket gikk veldig greit, eggene løsnet fint og lite vondt, og jeg fikk ut 13 egg! Men så får vi se i morgen om jeg har litt rett allikevel, de antok nemlig at en del av dem ville være for små til å bli noe bra. Så kan fortsatt ende opp med veldig få befruktet/bra. Det blir nervepirrende å vente på den telefonen 🤞

@Blomst37, er det tirsdag som er testdag? Nå nærmer det seg jammen!! Masse masse gode tanker til deg 💗

Så godt å høre at det ble så mange egg!😃👏🏻 Jeg fikk også ut 13. Men får håpe at du får flere befruktet🤞🏻. Hvor lenge skal de dyrke? Sa de noe? Hvem lege hadde du hvis jeg kan spørre☺️. Uff den ventingen er grusom😫. Og det er ingenting å si unnskyld for kjære deg❤️ Derfor er vi alle her😍 Det er oss som forstår hverandre best. Masse masse lykke til! Og får håpe du får en hyggelig tlf i morgen🙏🏻❤️

Uff nå skal jeg sutre litt... Ja testdagen nærmer seg🙏🏻 (tirsdag). Men er så livredd, bare gryner i dag. Det kom lysbrune rester sammen med lutinus i dag😫😬 Er så redd at løpet er kjørt og mensen er på vei..😥 Har så lyst til å ta test i morgen.. men redd at det blir det samme som sist😳

Endret av Blomst37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, tuppelene skrev:

Så bra 👏🏻 Krysser fingrene for at flest mulig blir befruktet og ikke minst fortsetter å utvikle seg🙏🏻 Skal de dyrkes til blasto?

Tusen takk, snille du💗 Planen er blasto, ja, det sa de i dag. Men kommer an på hvordan det går med befruktning og utvikling. Sist fikk jeg ingen bra nok av 13 til å fryses på dag 4, og det innsatte embryoet fra dag 2 ble MA. Så jeg er veldig usikker på hvordan det vil gå, eggkvaliteten er nok så som så og det er nok endel for små. Tidligst mulige innsett dag 3 uansett, siden søndag er stengt. Huff huff! Men prøver å holde motet oppe og tenke på deg, Fortunatus, juni15 og andre som har lykkes, det er så bra 💗👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomst37 skrev:

Så godt å høre at det ble så mange egg!😃👏🏻 Jeg fikk også ut 13. Men får håpe at du får flere befruktet🤞🏻. Hvor lenge skal de dyrke? Sa de noe? Hvem lege hadde du hvis jeg kan spørre☺️. Uff den ventingen er grusom😫. Og det er ingenting å si unnskyld for kjære deg❤️ Derfor er vi alle her😍 Det er oss som forstår hverandre best. Masse masse lykke til! Og får håpe du får en hyggelig tlf i morgen🙏🏻❤️

Uff nå skal jeg sutre litt... Ja testdagen nærmer seg🙏🏻 (tirsdag). Men er så livredd, bare gryner i dag. Det kom lysbrune rester sammen med lutinus i dag😫😬 Er så redd at løpet er kjørt og mensen er på vei..😥 Har så lyst til å ta test i morgen.. men redd at det blir det samme som sist😳

Tusen takk, snille du 💗😊 Planen er blasto, men kommer jo an på hvordan det går videre nå med eggkvaliteten - sist var det ingen bra igjen dag 4, så jeg er ikke akkurat superoptimist. Vi får se! Legen som gjorde uttaket var Caroline, hun var veldig flink og det gikk så greit 👍😊 

Men nei nei, jeg vil ikke høre om noen lysebrune rester! Får håpe det ikke er mensen på vei. Det er jo så irriterende, blødninger/utflod kan være både ille og ikke ille. Trenger ikke være det, men selvsagt blir man bekymret. Og jeg har jo vært så veldig optimist for ditt forsøk nå. Tror fortsatt på at det går bra. 11-12 dpo bør du vel kunne få utslag på en test, men skjønner at du tenker på forrige gang. Vet ikke om jeg hadde klart å vente. Sender deg uansett en stoooor klem 😍

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, snille du💗 Planen er blasto, ja, det sa de i dag. Men kommer an på hvordan det går med befruktning og utvikling. Sist fikk jeg ingen bra nok av 13 til å fryses på dag 4, og det innsatte embryoet fra dag 2 ble MA. Så jeg er veldig usikker på hvordan det vil gå, eggkvaliteten er nok så som så og det er nok endel for små. Tidligst mulige innsett dag 3 uansett, siden søndag er stengt. Huff huff! Men prøver å holde motet oppe og tenke på deg, Fortunatus, juni15 og andre som har lykkes, det er så bra 💗👍

Skjønner du er nervøs, og dyrke til blasto føles ut som en evighet. Jeg var kjempe glad de ville prøve det på meg ved andre forsøk. Samtidig var jeg livredd for å miste alle. Første forsøk satte de jo inn to dager etter uttak, av 13 egg ut var det kun to igjen to dager etter, det ene egget festet seg ikke mens det fryste ikke tålte opptining. Kunne ikke se for meg hvordan eggene plutselig skulle klare seg til dag 5, virket jo som de var av veldig dårlig kvalitet. Ved andre forsøk (som ble 6 mnd etter) kjørte de på med samme doser på alt, kun 5 dager mindre med nedregulering. Det vi selv gjorde anderledes var noen ekstra vitaminer og jeg prøvde akupunktur. Vi fikk ut flere egg, men bare en mer enn første gang ble befruktet. Så jeg ble nesten overrasket over at det var hele fem embryo som var med helt til dag 5. Jeg er så glad for at de satt inn de to beste og ikke fryste ned det ene. De resterende tre ble ikke fryst siden de ikke utviklet seg til blasto. Man trenger virkelig bare ett gull egg, og av 19 egg fikk vi et gull egg💛 Det sies også at i lysere måneder er det lettere å bli gravid, så jeg håper lyset og at det er gått litt tid siden sist fungerer for deg denne gangen🙏🏻 💛 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

24 minutter siden, Waldfee skrev:

Tusen takk, snille du 💗😊 Planen er blasto, men kommer jo an på hvordan det går videre nå med eggkvaliteten - sist var det ingen bra igjen dag 4, så jeg er ikke akkurat superoptimist. Vi får se! Legen som gjorde uttaket var Caroline, hun var veldig flink og det gikk så greit 👍😊 

Men nei nei, jeg vil ikke høre om noen lysebrune rester! Får håpe det ikke er mensen på vei. Det er jo så irriterende, blødninger/utflod kan være både ille og ikke ille. Trenger ikke være det, men selvsagt blir man bekymret. Og jeg har jo vært så veldig optimist for ditt forsøk nå. Tror fortsatt på at det går bra. 11-12 dpo bør du vel kunne få utslag på en test, men skjønner at du tenker på forrige gang. Vet ikke om jeg hadde klart å vente. Sender deg uansett en stoooor klem 😍

 

Tusen takk😍🙏🏻 Det varmer hjertet med sånne hyggelige meldinger☺️❤️. Ja jeg har også vært mer optimistisk denne gangen. Det gikk jo så mye bedre denne gangen enn de to andre. Og det at ingenting er galt med oss begge, gjør situasjon enda mer frustrerende 😫 hvorfor blir jeg ikke gravid da?! Åh men får se imorgen. Får håpe at jeg IKKE ser noe blod spor😬

Samboeren min vil at jeg venter ihvertfall til mandag med å ta test. Han er livredd at vi blir så skuffet igjen..😑😔

Jeg hadde også Caroline begge gangene. Hun er veldig flink ja. Vært veldig fornøyd med henne vi også👍🏻.

Du får oppdatere oss i morgen!❤️🤞🏻 sender en stor klem til deg jeg også🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp!

Håper noen her inne kan svare meg.

Ting går supert og etter planen. Har vært superflink og tatt Synarela nesespray og Gonal-F til riktig tid hver eneste dag (har gått på sistnevnte i ca 1 uke).

Uansett, i stresset etter jobb i dag glemte jeg helt å ta både Gonal-F og Synarela nesespray. Jeg tar disse klokken 21:00. Jeg kom på dette klokka 02:00 om natta, det vil si utenfor slingringsmonnet på 2 timer. Helvete! Og jeg som skal ta eggløsningssprøyte på søndag.

Har jeg ødelagt alt nå? Jeg tok selvfølgelig medisinene så raskt jeg oppdaget det. At det er mulig. Jeg har vært SÅ nøye hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tuppelene skrev:

Skjønner du er nervøs, og dyrke til blasto føles ut som en evighet. Jeg var kjempe glad de ville prøve det på meg ved andre forsøk. Samtidig var jeg livredd for å miste alle. Første forsøk satte de jo inn to dager etter uttak, av 13 egg ut var det kun to igjen to dager etter, det ene egget festet seg ikke mens det fryste ikke tålte opptining. Kunne ikke se for meg hvordan eggene plutselig skulle klare seg til dag 5, virket jo som de var av veldig dårlig kvalitet. Ved andre forsøk (som ble 6 mnd etter) kjørte de på med samme doser på alt, kun 5 dager mindre med nedregulering. Det vi selv gjorde anderledes var noen ekstra vitaminer og jeg prøvde akupunktur. Vi fikk ut flere egg, men bare en mer enn første gang ble befruktet. Så jeg ble nesten overrasket over at det var hele fem embryo som var med helt til dag 5. Jeg er så glad for at de satt inn de to beste og ikke fryste ned det ene. De resterende tre ble ikke fryst siden de ikke utviklet seg til blasto. Man trenger virkelig bare ett gull egg, og av 19 egg fikk vi et gull egg💛 Det sies også at i lysere måneder er det lettere å bli gravid, så jeg håper lyset og at det er gått litt tid siden sist fungerer for deg denne gangen🙏🏻 💛 

Ååå dette var såå fint å høre💗 Tusen tusen takk for at du delte dette. Det er jo akkurat sånt man trenger å høre. Får bare krysse fingre og håpe, og er så glad for at det gikk bra med blasto for deg 👍☀️💗 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Blomst37 skrev:

Tusen takk😍🙏🏻 Det varmer hjertet med sånne hyggelige meldinger☺️❤️. Ja jeg har også vært mer optimistisk denne gangen. Det gikk jo så mye bedre denne gangen enn de to andre. Og det at ingenting er galt med oss begge, gjør situasjon enda mer frustrerende 😫 hvorfor blir jeg ikke gravid da?! Åh men får se imorgen. Får håpe at jeg IKKE ser noe blod spor😬

Samboeren min vil at jeg venter ihvertfall til mandag med å ta test. Han er livredd at vi blir så skuffet igjen..😑😔

Jeg hadde også Caroline begge gangene. Hun er veldig flink ja. Vært veldig fornøyd med henne vi også👍🏻.

Du får oppdatere oss i morgen!❤️🤞🏻 sender en stor klem til deg jeg også🌹

Jeg håper håper at det ikke blir blod i helga, og positivt test mandag 🤞🤞🤞🤞💗 Sender enda en klem

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...