Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Waldfee skrev:

@Blomst37 eller noen andre, jeg skal sette orgalutran for første gang i kveld, og nå ble jeg litt stressa - skal den i magen (det logiske) eller låret( slik pakningsvedlegget sier)??? Klinikken sa ikke noe om det... Håper noen kan svare!! Takk!

I magen 👌🏽

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Waldfee skrev:

@Blomst37 eller noen andre, jeg skal sette orgalutran for første gang i kveld, og nå ble jeg litt stressa - skal den i magen (det logiske) eller låret( slik pakningsvedlegget sier)??? Klinikken sa ikke noe om det... Håper noen kan svare!! Takk!

Magen fikk jeg beskjed om. 

Jeg ble også stresset da jeg leste pakningsvedlegget første gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Alvildeivf skrev:

I magen 👌🏽

Tuuuusen takk!! Ser ved litt googling at flere gjør det. Det virker litt mer skummelt å sette i låret, ukjent farvann liksom ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Waldfee skrev:

@Blomst37 eller noen andre, jeg skal sette orgalutran for første gang i kveld, og nå ble jeg litt stressa - skal den i magen (det logiske) eller låret( slik pakningsvedlegget sier)??? Klinikken sa ikke noe om det... Håper noen kan svare!! Takk!

Magen👍 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Semydfe skrev:

Magen fikk jeg beskjed om. 

Jeg ble også stresset da jeg leste pakningsvedlegget første gang.

Tusen takk! Herlig med raske svar! Satser på magen, da 👍😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Sisssi skrev:

Da testet jeg positivt i dag😊 cb sier gravid 2-3 uker og det tar eg som et godt tegn 😉 klarer ikke helt å slappe av før tul om noen uker,  men foreløpig er jeg gravid 😁 

Gratulerer så mye, og velkommen i klubben 👏🏻😍 teller ned til TUL selv, som er om 12 dager!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Juni15 said:

Gratulerer så mye, og velkommen i klubben 👏🏻😍 teller ned til TUL selv, som er om 12 dager!

Å så spennende 😊 krysser fingrene for at alt går bra de neste 9 mnd 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sisti skrev:

Uff, det må være så frustrerende! Det er det verste med denne prosessen synes jeg, all ventingen og hvis-ene. Kjedelig at du ikke kan få innsett i naturlig syklus nå da. Det er den store ulempen i det offentlige, de kan ikke bare hive seg rundt og ta spontane avgjørelser. Føler med deg! 

Ja, er så lei av alle endringer i planene. Har lært meg til at «tror det ikke før jeg før se det» er en nødvendig innstilling. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Butter skrev:

Ja, er så lei av alle endringer i planene. Har lært meg til at «tror det ikke før jeg før se det» er en nødvendig innstilling. 

Ja, hater det med å ikke vite i denne prosessen, og det er jo alt jeg gjør. Ikke vite 😂 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Waldfee skrev:

@Blomst37 eller noen andre, jeg skal sette orgalutran for første gang i kveld, og nå ble jeg litt stressa - skal den i magen (det logiske) eller låret( slik pakningsvedlegget sier)??? Klinikken sa ikke noe om det... Håper noen kan svare!! Takk!

Den satt jeg i magen ja!!❤️🙏🏻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om denne meldingen på hvorfor jeg mistet? 

Å miste i uke 8 tyder på at hun har for lite progesteron, når man mister mellom uke 4-6 er det som regel noe galt med fosteret, men uke 8 har kroppen ett naturlig progesteron fall og har man lite da, så klarer ikke det gule legemet å produsere nok til å gi fosteret næring til utvikling. 

Hun MÅ ha progesteron tilskudd fra den dagen hun blir gravid, og blodfortynnendeere
Hun burde kjøpe DHEA krem. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Hollymolly skrev:

Hva tenker dere om denne meldingen på hvorfor jeg mistet? 

Å miste i uke 8 tyder på at hun har for lite progesteron, når man mister mellom uke 4-6 er det som regel noe galt med fosteret, men uke 8 har kroppen ett naturlig progesteron fall og har man lite da, så klarer ikke det gule legemet å produsere nok til å gi fosteret næring til utvikling. 

Hun MÅ ha progesteron tilskudd fra den dagen hun blir gravid, og blodfortynnendeere
Hun burde kjøpe DHEA krem. 
 

Tenker at det absolutt er verdt å prøve, har også lest at nivåene ofte stuper i uke 8-9. I det private brukes ofte progesteron støtte til uke 10-12. Det samme gjøres jo ved fryseforsøk. Jeg hadde igjen litt etter tidligere forsøk og spurte riksen om jeg kunne få bruke det opp. Fikk til svar at det ikke var behov for det, men det gikk også helt fint om jeg fortsatte. Så da fortsatte jeg og hentet ut en pakke til slik at jeg har til uke 10. Hos meg stoppet også embryo å utvikle seg i løpet av uke 8.. Vet jo ikke om det var mangel på progesteron som var grunnen den gangen (3år siden), men da skal det i hvert fall ikke være grunnen denne gangen. TUL 8+0 viste et fint embryo, så nå må det bare fortsette slik. Tenker å ta en ny UL i uke 10, bare for å være på den sikre siden.. Kjempe skummelt å være gravid igjen når en har mistet en gang tidligere. Krysser fingrene for at blodfortynnende og progesteron hjelper på neste gang 😊🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ul i dag. 

De var ikke helt fornøyd med str på egga så skal gå enda noen dager med medisin, ul på onsdag igjen & forespeilet uttak på fredag. 

Kjenner jeg ikke har noen forventninger til det her.. sist gang ble det avbrutt pga små egg & er livredd det skal skje denne gangen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mynta skrev:

Ul i dag. 

De var ikke helt fornøyd med str på egga så skal gå enda noen dager med medisin, ul på onsdag igjen & forespeilet uttak på fredag. 

Kjenner jeg ikke har noen forventninger til det her.. sist gang ble det avbrutt pga små egg & er livredd det skal skje denne gangen også. 

Æsj, kjedelig med egg som vokser sakte. Men det ordner seg nok, satser på de har vokst til onsdag 🤞 Jeg har også UL onsdag, vet ikke noe om uttak enda men er ganske likt med deg i løypa. Vi får krysse for at eggene vokser bra de neste dagene 💗👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.6.2018 den 19.45, Waldfee skrev:

Ja, jeg er enig med deg og legen i at du har da fått altfor mye kluss. Veldig frustrerende når ting ikke går etter planen og det skjer flere ganger! Satser på at eggløsningen nå kan funke eller at det ihvertfall ordner seg med neste styrte syklus - nå MÅ de jo snart vite hvordan de skal få til styringen av syklus for deg 🤞

jeg holder på med nytt forsøk, kort protokoll første gang så har litt begrenset tro på det kjenner jeg - men det var det jeg rakk før ferien. Er litt redd for å gå helt i kjelleren om det blir negativt, men synes det hjelper litt på med sol og snart sommerferie ☀️ Vi må bare prøve å holde motet oppe, alle sammen 💗 Er jo mange som har vært gjennom en del som lykkes etter litt tid 🤞

Så spennende da, selvom du ikke har helt troa. Det er jo lov å håpe uansett. Merker også det at sol og sommer hjelper, får noe annet å glede meg over liksom, selvom det ikke er helt det samme. 

Kjenner også på at den ferien er litt «dum» for hadde det ikke vært for ferien kunne jeg startet på progynova når jeg får mens nå, hvis jeg da mot formodning ikke er gravid. Nå tenker jeg på ferien til sykehuset som dum altså, ikke vår. 

Ja, du har rett i det at det er mange som lykkes etter mye motgang. Skulle bare ønske jeg visste AT det ville skje, det ville vært lettere å forholde seg til. 

Men er uttak og innsett like rundt hjørnet for deg da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Butter skrev:

Så spennende da, selvom du ikke har helt troa. Det er jo lov å håpe uansett. Merker også det at sol og sommer hjelper, får noe annet å glede meg over liksom, selvom det ikke er helt det samme. 

Kjenner også på at den ferien er litt «dum» for hadde det ikke vært for ferien kunne jeg startet på progynova når jeg får mens nå, hvis jeg da mot formodning ikke er gravid. Nå tenker jeg på ferien til sykehuset som dum altså, ikke vår. 

Ja, du har rett i det at det er mange som lykkes etter mye motgang. Skulle bare ønske jeg visste AT det ville skje, det ville vært lettere å forholde seg til. 

Men er uttak og innsett like rundt hjørnet for deg da?

Det hadde vært greit å vite, ja! Men: Vi får håpe og kose oss så godt vi kan med ferie og sommer ☀️ Jeg har UL onsdag, så jeg får se hva status er da 🤞 Håper du får starte rett over sommeren, om naturen ikke har ordnet dette selv ☺️ Det må bare gå til slutt! Klem til deg 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mynta skrev:

Ul i dag. 

De var ikke helt fornøyd med str på egga så skal gå enda noen dager med medisin, ul på onsdag igjen & forespeilet uttak på fredag. 

Kjenner jeg ikke har noen forventninger til det her.. sist gang ble det avbrutt pga små egg & er livredd det skal skje denne gangen også. 

Skjønner godt at du ikke har noen forventninger. Sånn var jeg nå også. 2 forsøk ble avbrudd hos meg og (egg stoppet å utvikle seg, hadde ingenting å sette inn). Nå er jeg på rugedag 3. Er livredd at det går kanskje galt denne gangen også😐. Hatt skikkelig mensesmerter i dag😑. Denne uka blir lang kjenner jeg. Testdag tirsdag om en uke.

Får håpe at du får gode nyheter på onsdag og det blir uttak!🙏🏻🤞🏻💗 Masse lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Blomst37 skrev:

Skjønner godt at du ikke har noen forventninger. Sånn var jeg nå også. 2 forsøk ble avbrudd hos meg og (egg stoppet å utvikle seg, hadde ingenting å sette inn). Nå er jeg på rugedag 3. Er livredd at det går kanskje galt denne gangen også😐. Hatt skikkelig mensesmerter i dag😑. Denne uka blir lang kjenner jeg. Testdag tirsdag om en uke.

Får håpe at du får gode nyheter på onsdag og det blir uttak!🙏🏻🤞🏻💗 Masse lykke til!

Menssmerter så tidlig tar jeg som godt tegn da 🤞 Hadde det da jeg ble gravid med sønnen 👍😊 Heier på deg 💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Waldfee skrev:

Menssmerter så tidlig tar jeg som godt tegn da 🤞 Hadde det da jeg ble gravid med sønnen 👍😊 Heier på deg 💗

Åh takk!❤️ Har de i dag også. Det føles som mensen kommer hvert øyeblikk.. men får virkelig håpe på at det er et godt tegn😳. Husker første gangen hadde jeg sykt ømme pupper også. Kunne nesten ikke ta på de. Men ikke denne gangen🙉. Er så livredd, kjenner leter bare etter tegn 😐☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...