Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal begynne spray på mandag men fortsatt ikke noe brev eller noen resept, og minjournal er fortsatt nede. Litt små stresset kjenner jeg. Noen andre som opplevde at brevet aldri kom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Livi skrev:

Hvordan er det forresten på innsett? Får man noe smertestillende eller bedøvelse da?

Normalt sett er innsett helt smertefritt😊 Ingen behov for smertestillende!

Anonymkode: 65aa6...9e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Ginny said:

Det er så trist at det ble sånn @Hollymolly, når man har kommet så langt og så bare blir det ingenting 😔 Hadde dere ICSI eller vanlig IVF?  Deler denne frykten @Lillemy886, er dårlig sædkvalitet her og.. Men man må jo bare håpe.. Kan fly ødelegge noe BTW? Vurderer fly en uke etter eventuelt innsett, men kanskje jeg skal satse på tog heller?

sprøytefri dag i dag for min del, uttak i morgen. Er fremdeles trøtt og kald, og puppene kjennes ut som om de har vokst et par størrelser. I tillegg står magen rett ut, ser ut som om jeg er fem måneder på vei 😳 

Hei. Kjæresten synes jeg var helt på tryne som tvang han med på fertilitetstest etter 5 mnder som prøver , men når de ikke fant sperm hos han var det utrolig godt vi ikke fortsatte å prøve. transportproblemer- Heldigvis fant de med Pese/tesa i tekstiler! Jeg snakket med legen i dag og han sa at fly ikke har noe å si :) Lev som normalt- minus tobakk , for mye kaffe og alkohol! Men lurer på en ting, jeg og min kjære skal på sushidate på Torsdag. kan man ta et glass vin når man tar hormonsprøyte? Eller ødelegger det virkestoffer? noen som vet ? uttak om en uke.  Tenker selvfølgelig ikke på mye alkohol..bare et glass til god mat :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemy886 skrev:

Hei. Kjæresten synes jeg var helt på tryne som tvang han med på fertilitetstest etter 5 mnder som prøver , men når de ikke fant sperm hos han var det utrolig godt vi ikke fortsatte å prøve. transportproblemer- Heldigvis fant de med Pese/tesa i tekstiler! Jeg snakket med legen i dag og han sa at fly ikke har noe å si :) Lev som normalt- minus tobakk , for mye kaffe og alkohol! Men lurer på en ting, jeg og min kjære skal på sushidate på Torsdag. kan man ta et glass vin når man tar hormonsprøyte? Eller ødelegger det virkestoffer? noen som vet ? uttak om en uke.  Tenker selvfølgelig ikke på mye alkohol..bare et glass til god mat :)

Jeg fikk beskjed om å ikke drikke alkohol på hormonsprøyter. 

Anonymkode: 2170a...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk beskjed om å ikke drikke alkohol på hormonsprøyter. 

Anonymkode: 2170a...c47

Da er det nok best å holde seg unna det :) Vil ikke ta noen sjanser! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har man tatt blodprøve. Så da får må  bare finne noe og slå i hjel tiden på føre man skal til ul seinere :-) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedtur på meg. Ikke vokst noe i eggstokker :-( så her må dosen økes. Ville ikke øke for mye så økte fra 150-250. Håper og tror at det vokser frem til fredag :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det flyttet inn et lite embryo i magen min😊 så får vi bare håpe at det ikke blir en snarvisitt, men at det har tenkt å bli der en stund (ca 9 måneder😉) og vi fikk to søsken på frys😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Livi skrev:

Nå har det flyttet inn et lite embryo i magen min😊 så får vi bare håpe at det ikke blir en snarvisitt, men at det har tenkt å bli der en stund (ca 9 måneder😉) og vi fikk to søsken på frys😊

Så masse lykke til 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Lillemy886 skrev:

Det siste lurer jeg egentlig også på. Er ikke noe «must», men oppi denne stressende perioden hadde det vært godt å ta seg et par glass for kos og avslapning den siste helgen på (forhåpentligvis) ni måneder. Til meg sa de ingenting om å avstå under hormonsprøyter, men leste på hjemmesiden til menopur at de anbefalte måtehold. Har uansett ikke tenkt å gå på flatfylla altså. Mulig det vurderes ulikt fra person til person samt legemiddel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Butter skrev:

Det siste lurer jeg egentlig også på. Er ikke noe «must», men oppi denne stressende perioden hadde det vært godt å ta seg et par glass for kos og avslapning den siste helgen på (forhåpentligvis) ni måneder. Til meg sa de ingenting om å avstå under hormonsprøyter, men leste på hjemmesiden til menopur at de anbefalte måtehold. Har uansett ikke tenkt å gå på flatfylla altså. Mulig det vurderes ulikt fra person til person samt legemiddel? 

Dette finner jeg på nettsiden for spm om VIF :

«KAN JEG DRIKKE ALKOHOL UNDER BEHANDLINGEN?

Alkohol i moderate mengder, spiller ingen rolle for utfallet.»

på en annen side (hjemmesiden til spiren)står det at de anbefaler avhold etter innsett (selvfølgelig), men står ingenting om det under hormonbehandling. Skulle derfor tro det er OK i moderate mengder før innsett om man ikke har fått anbefalt annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting🤔 når er det man kan ta graviditetstest? Jeg spurte på sykehuset, og de visste ikke. De sa bare at jeg skulle ta blodprøve etter tolv dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Livi skrev:

Jeg lurer på en ting🤔 når er det man kan ta graviditetstest? Jeg spurte på sykehuset, og de visste ikke. De sa bare at jeg skulle ta blodprøve etter tolv dager.

Jeg testet svakt positivt etter 10 dager og helt positivt etter 12 dager med mini.Det var med fryst og ingen otrivelle som kunne lure en graviditetstest med positivt svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Tingelling skrev:

Jeg testet svakt positivt etter 10 dager og helt positivt etter 12 dager med mini.Det var med fryst og ingen otrivelle som kunne lure en graviditetstest med positivt svar.

Var det 10 dager etter innsett elle uttak? Vet du forresten hvor lenge otrivelle sitter i kroppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Aaa08 skrev:

Gratulerer @Livi. Fikk ingen beskjed jeg heller. 

Takk😊 har du fått satt inn du også, eller måtte du vente??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 egg ut på meg i går, og mannens prøve var 4 ganger bedre enn første gang! Krysser alt jeg har for at ingen ringer, og at det blir innsett i morgen 🤞Så dyrker de visstnok resten til dag 5, hvor eventuelle overlevende fryses ned. De kunne vel ha frosset ned noen på veien, det hadde føltes mye tryggere 😛

Selve uttaket gikk mye bedre enn forventet, det var ikke på langt nær så vondt som jeg hadde trodd, og ikke fikk jeg intravenøst heller... men det var ganske vondt resten av dagen i går da. Heldigvis bedre i dag 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2018 den 14.03, Ginny skrev:

Det er så trist at det ble sånn @Hollymolly, når man har kommet så langt og så bare blir det ingenting 😔 Hadde dere ICSI eller vanlig IVF?  Deler denne frykten @Lillemy886, er dårlig sædkvalitet her og.. Men man må jo bare håpe.. Kan fly ødelegge noe BTW? Vurderer fly en uke etter eventuelt innsett, men kanskje jeg skal satse på tog heller?

sprøytefri dag i dag for min del, uttak i morgen. Er fremdeles trøtt og kald, og puppene kjennes ut som om de har vokst et par størrelser. I tillegg står magen rett ut, ser ut som om jeg er fem måneder på vei 😳 

Vi hadde IVF, fikk vite i går på ultralyd at det var 6 folliker. Og at det blir uttak av egg på mandag. Bare noen dager til med sprøyter. 

Fikk også vite at sist hadde jeg fine eggposer med eggene var dessverre ikke modne og derfor ble de ikke befruktet. Denne gangen har jeg fått større doser og har også en annen sprøyte i tillegg til det jeg fikk sist for å få forhåpentligvis modne egg. Dette blir sjukt spennende og veldig veldig nervepirrende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2018 den 0.14, Lillemy886 skrev:

Hei. Kjæresten synes jeg var helt på tryne som tvang han med på fertilitetstest etter 5 mnder som prøver , men når de ikke fant sperm hos han var det utrolig godt vi ikke fortsatte å prøve. transportproblemer- Heldigvis fant de med Pese/tesa i tekstiler! 

This! Jeg brukte sykt lang tid på å overtale mannen til å ta en test! 😡 Han var så sikker på at eventuelle problemer lå hos meg, så jeg kunne teste meg selv alt jeg ville, men han var helt i orden og det skulle ingen si noe på 🙄 Var først etter at mine prøver kom tilbake normale at han gikk med på å teste seg, og da hadde vi holdt på i 16 måneder. Etter det brukte han en del tid på å insistere på at det kom til å gå av seg selv uansett, selv om han hadde bare 1/8 av normalt antall, og av dem var det få som svømte optimalt.. Nå har jo resultatene hans blitt veldig mye bedre, men det er fremdeles så dårlig at sannsynligheten for at v8 klarer det selv er særdeles liten. De skulle ikke prøve med IVF engang, men bare ICSI, fordi det var for dårlig. Han har stolthet hvertfall, den mannen min 😛

21 minutter siden, Hollymolly skrev:

Vi hadde IVF, fikk vite i går på ultralyd at det var 6 folliker. Og at det blir uttak av egg på mandag. Bare noen dager til med sprøyter. 

Fikk også vite at sist hadde jeg fine eggposer med eggene var dessverre ikke modne og derfor ble de ikke befruktet. Denne gangen har jeg fått større doser og har også en annen sprøyte i tillegg til det jeg fikk sist for å få forhåpentligvis modne egg. Dette blir sjukt spennende og veldig veldig nervepirrende. 

Åh, det er jeg og veldig redd for, at de ikke skal være modne til tross for fin størrelse. Jeg hadde noen fine poser ved uttak som rett og slett var tomme, i tillegg til noen poser som var for små til at de brydde seg om dem.. Men spennende med ny og annen medisin, håper eggene fungerer denne gangen! Det er så mye usikkerhet og venting i disse forsøkene, det er mye tyngre psykisk enn jeg hadde trodd..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...