Gå til innhold

Prøverør 2018


FlyBabe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

10 minutter siden, Aaa08 skrev:

Egguttak i morgen! Gruer meg veldig! Mulig alt må på frys, så ingen innsetting da... 

Så spennende!

Kan jeg spørre hvorfor alt går på frys? 

Lykke til :D

Anonymkode: 02330...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått brev i posten i dag, mannen må ta ny kromosomblodprøve. Kan dette utsette forsøket?! Sto ingenting om dette i brevet, men sto noe om det når jeg googla rundt 😳 Forstod det sånn at prøven hans ikke var blitt analysert, derfor måtte de ha ny.. 

Anonymkode: 8278b...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Aaa08 skrev:

Egguttak i morgen! Gruer meg veldig! Mulig alt må på frys, så ingen innsetting da... 

Masse lykke til🙏 Kjedelig om det ikke blir innsett, men heldigvis ikke mye kø for fryseforsøk. Men ventetid er ventetid, virker alltid som en evighet uansett hvor mange dager/måneder det er! Håper du får mange gullegg på frys🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Pga nedetid på minjoural, får jeg ikke spurt der, så da spør jeg dere ;-) Hvilket klokkeslett har dere hatt time på tinførsøk på Rikshospitalet? Fikk beskjed om å ringe 11.15, men ikke når jeg må være på sykehuset. Kan jeg vente med å dra til etter jeg har pratet med dem? Jeg har litt under 2 timer reisevei, så hadde vært greit å vite så det ikke blir bomtur.. 

Anonymkode: 70960...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på kontroll og har fått beskjed om at det er egguthenting på mandag og innsett på onsdag🙈😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Pga nedetid på minjoural, får jeg ikke spurt der, så da spør jeg dere ;-) Hvilket klokkeslett har dere hatt time på tinførsøk på Rikshospitalet? Fikk beskjed om å ringe 11.15, men ikke når jeg må være på sykehuset. Kan jeg vente med å dra til etter jeg har pratet med dem? Jeg har litt under 2 timer reisevei, så hadde vært greit å vite så det ikke blir bomtur.. 

Anonymkode: 70960...d37

Jeg har ikke hatt fryseforsøk enda, men skal i februar. Har fått høre at tid for innsett får du når du ringer inn, og det er på ettermiddagen. Jeg bor bare en time unna, men kjenner på frykten å ikke rekke frem i tide. Må huske å forhøre meg med sykepleier når jeg ringer inn mens om når evnt første time er. Må forberede hodet litt 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Livi skrev:

Da har jeg vært på kontroll og har fått beskjed om at det er egguthenting på mandag og innsett på onsdag🙈😊

Får du vite dato for innsett allerede før uttak?prøver de ikke å dyrke til blasocyster?hvor jeg tilhører dyrket til alle mine til blasocyster,og fikk ikke vite dato for innsett før de hadde sett hvordan disse utviklet seg. Vet ikke hva de gjør denne gang,men legen nevnte ingen dato for innsett,kun uttak tirsdag eller onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, tuppelene skrev:

Jeg har ikke hatt fryseforsøk enda, men skal i februar. Har fått høre at tid for innsett får du når du ringer inn, og det er på ettermiddagen. Jeg bor bare en time unna, men kjenner på frykten å ikke rekke frem i tide. Må huske å forhøre meg med sykepleier når jeg ringer inn mens om når evnt første time er. Må forberede hodet litt 😉

Ja, det er lurt å spørre om. Jeg kom gjennom på telefon nå. Svaret var at jeg kunne vente med å dra til jeg hadde ringt og hørt om embryoene har overlevd. Men dette varierer sikkert fra dag til dag, dette funket visst fordi det var mange tinførsøk på fredag. 

Anonymkode: 70960...d37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tingelling skrev:

Får du vite dato for innsett allerede før uttak?prøver de ikke å dyrke til blasocyster?hvor jeg tilhører dyrket til alle mine til blasocyster,og fikk ikke vite dato for innsett før de hadde sett hvordan disse utviklet seg. Vet ikke hva de gjør denne gang,men legen nevnte ingen dato for innsett,kun uttak tirsdag eller onsdag.

Dette er første gang for meg, så jeg er ikke så erfaren, men etter hva jeg har lest meg til, så tror jeg ikke de dyrker fram til blasocystet på riksen. Men jeg er ikke sikker🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Livi skrev:

Dette er første gang for meg, så jeg er ikke så erfaren, men etter hva jeg har lest meg til, så tror jeg ikke de dyrker fram til blasocystet på riksen. Men jeg er ikke sikker🤔

Det gjør de :)

Jeg har mange blastocyst i fryseren der i hvertfall, fikk det i november.

Men jeg tror på ferskforsøk så setter inn etter to dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så spennende!

Kan jeg spørre hvorfor alt går på frys? 

Lykke til :D

Anonymkode: 02330...808

Pga fare for overstimulering... Verdiene i blodprøven er for høye 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Fortunatus skrev:

Det gjør de :)

Jeg har mange blastocyst i fryseren der i hvertfall, fikk det i november.

Men jeg tror på ferskforsøk så setter inn etter to dager. 

Aha! Spennende blir det i alle fall. Heldigvis har jeg det veldig travelt for tiden, så jeg rekker ikke å grue meg til uttaket😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Fortunatus skrev:

Det gjør de :)

Jeg har mange blastocyst i fryseren der i hvertfall, fikk det i november.

Men jeg tror på ferskforsøk så setter inn etter to dager. 

Har du sett noen statistikk på hva som overlever av innsett med de forskjellige dagene de dyrkes? Jeg har en venninne som fikk en gutt med innsett etter 2-3 dager.Jeg selv fikk 5 blasocyster i 2014,og fikk en jente på fryst forsøk,de øvrige var negativ test og en overlevde ikke tiningen.Så det er jo ikke gitt at det er så mye større sjanse for at det går bra med blasocyster heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2018 den 22.03, Håper mamma i 2018 skrev:

Driver bare med spary enda jeg da. Gruer meg noe jævelig til de sprøytene. Håper jeg får mensen i helgen. Og så skal jeg på sykehuset 17.1. Så får vi vente og se om det blir noe sprøyte start på meg :-) men hva var grunnen til at di ikke skulle begynne enda ? :-) 

Skulle som nevnt begynt med sprøytene 10.01og hadde UL time 17.01.Fikk mens to dager etter jeg skulle startet på sprøyter, men fikk likevel ikke lov til å begynne. Jeg beholdt UL timen for å sjekke om jeg kunne starte på sprøyter. Der fant de en liten cyste som kanskje produserer hormoner som gjør at jeg ikke kan begynne på sprøytene. Var derfor og tok blodprøver i dag. Venter spent på resultatet. Om alt er bra kan jeg forhåpentligvis begynne til søndag eller mandag, in Worst case må forsøket avbrytes. Ja, gruer meg og sykt til spørytene, men jeg må jo uansett og kjenner nå at jeg blir utålmodig av utsettelser og å ikke vite.

 

hvordan gikk det på timen din i går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.1.2018 den 13.11, Januarjenta skrev:

Jeg er på sprøytedag 8 idag, ul på fredag, og forhåpentligvis uttak på mandag eller tirsdag. Gleder meg til alt som skjer, for å kun få et nytt håp igjen snart. 3 søskenforsøket privat, veien etter der er usikker😵

Lykke til 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Butter skrev:

Skulle som nevnt begynt med sprøytene 10.01og hadde UL time 17.01.Fikk mens to dager etter jeg skulle startet på sprøyter, men fikk likevel ikke lov til å begynne. Jeg beholdt UL timen for å sjekke om jeg kunne starte på sprøyter. Der fant de en liten cyste som kanskje produserer hormoner som gjør at jeg ikke kan begynne på sprøytene. Var derfor og tok blodprøver i dag. Venter spent på resultatet. Om alt er bra kan jeg forhåpentligvis begynne til søndag eller mandag, in Worst case må forsøket avbrytes. Ja, gruer meg og sykt til spørytene, men jeg må jo uansett og kjenner nå at jeg blir utålmodig av utsettelser og å ikke vite.

 

hvordan gikk det på timen din i går?

Timen min i går gikk veldig fint. Alt var som det skulle Så, sprøyte start i morgen. Også skal vi tilbake på kontroll den 24. ;-) så spennende fremover nå :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ul idag,den største posen var på 13 mm.Ny kontroll på tirsdag og mulig uttak på torsdag neste uke.Har mange follikler,men de er for små enda.Lukter mulig overstimulering som sist,og får nok beskjed om å bynne på blodfortynnende sprøyter som jeg måtte sist uttak.er så stinn i magen og klarer nesten ikke gå før jeg får vondt,så var en nedtur at det går enda noen dager før uttak 😩 men men,legen vet vel hva de gjør selv om jeg er utålmodig😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...