Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Dag nr to med sprøyte og magen min er sånn stinn og føler meg oppblåst. Hatt smerter som ligner på mens smerter. Noen andre som har opplevd dette ? :)

Jeg hadde akkurat det samme😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Livi skrev:

Jeg hadde akkurat det samme😊 

Misforstå meg rett. 😀👍🏼 men bra da er det ikke noe farlig 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et spørsmål til jeg, når sluttet dere og ha samleie i forbindelse med ivf? 

Altså når du begynte eller når du begynte med sprøyter eller ventet dere til eggløsningssprøyte 😀

Håper noen vill svare på det 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Misforstå meg rett. 😀👍🏼 men bra da er det ikke noe farlig 😀😀

Jepp, ikke farlig. Alt har gått bra med meg så langt😊

5 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Har et spørsmål til jeg, når sluttet dere og ha samleie i forbindelse med ivf? 

Altså når du begynte eller når du begynte med sprøyter eller ventet dere til eggløsningssprøyte 😀

Håper noen vill svare på det 😀

Vi fikk beskjed av sykepleier at vi ikke kunne ha ubeskyttet sex etter at jeg begynte på hormonsprøyter, men at man kan ha beskyttet sex fram til to dager før egguttak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Håper mamma i 2018 skrev:

Åguri🙈 hva gjør jeg på jobben da buksen er allerde litt stram 😂😂😂😂 noen som har merket disse medisinene på puppene også 🙊😁🙈? 

Etter noen dager med sprøyter fikk jeg skikkelig vondt i brystvortene! Har vondt fortsatt, skal til egginsetnig i morgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Livi skrev:

Har dere kjøpt inn graviditetstester? Har dere noe tips på merke og evt hvor det er lurt å kjøpe det?

På nettet. Billigetester.no eller noe sånt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Livi skrev:

Har dere kjøpt inn graviditetstester? Har dere noe tips på merke og evt hvor det er lurt å kjøpe det?

Jeg kjøper på apoteket den pakken men 8 stiks i :-) koster vel 230 eller noe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor raskt når man egenandelen på medisinene? Skjønner at det kan variere avhengig av hvilke medisiner man får, men har dere nådd den på første, andre eller tredje forsøk? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Juni15 skrev:

Hvor raskt når man egenandelen på medisinene? Skjønner at det kan variere avhengig av hvilke medisiner man får, men har dere nådd den på første, andre eller tredje forsøk? :)

Vårt første forsøk kostet 14.800kr i medisiner. Lang protokoll med spray og gonal-f 300 i 11 dager. Så vi når grensen ved et evnt andre forsøk, som vi selvfølgelig ikke trenger, da planen er å bli gravid med embryo vi har på frys🙏 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juni15 skrev:

Første gang når vi fikk mini hadde vi ett uttak og et fryst innsett,dette kostet 12000 mener jeg å huske i medisin.pluss de 1500kr og ul kontrollene.

På søskenforsøk begynner egenandelene å rulle på nytt.Denne gang har vi brukt 17000 i medisin på 2 innsett av fryst og nå ett egguttak.Ene gangen måtte jeg gå på dobbel dose med lutinus som er veldig dyrt.Er enda ikke ferdig med dette forsøket,men alt framover får jeg dekt. Fikk frikort i høst på ul kontrollene når det kom over 2000kr,og egguttaket på 1500kr må jeg dekke selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er ny her, men synes det var veldig fint å finne en gruppe hvor vi er i samme situasjon.

Jeg og kjæresten har prøvd en stund på egenhånd før vi oppsøkte klinikk Hausken. Fikk beskjed om at han ikke har sæd, så måtte inn for å finne. Heldigvis fant de nok, og nå har jeg tatt min første sprøyte. Det blir spennende å følge med på deres reise. Er det andre som akkurat har startet med hormonsprøyter? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Livi skrev:

8 egg ut på meg😊

Så bra, blir spennende å høre hvor mange som blir befruktet:) 

Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Tingelling skrev:

Første gang når vi fikk mini hadde vi ett uttak og et fryst innsett,dette kostet 12000 mener jeg å huske i medisin.pluss de 1500kr og ul kontrollene.

På søskenforsøk begynner egenandelene å rulle på nytt.Denne gang har vi brukt 17000 i medisin på 2 innsett av fryst og nå ett egguttak.Ene gangen måtte jeg gå på dobbel dose med lutinus som er veldig dyrt.Er enda ikke ferdig med dette forsøket,men alt framover får jeg dekt. Fikk frikort i høst på ul kontrollene når det kom over 2000kr,og egguttaket på 1500kr må jeg dekke selv.

Hei. Hvor søkte du om egenandel? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.1.2018 den 15.46, Ginny skrev:

Aha, bare jeg som har vært heldig da og fått sprøyter som inneholder hele dosen jeg skal ha.. Men det kommer til å gå bra, jeg har trua :D 

Takk, håper det ordner seg for oss alle :) 

8 dagen på sprøyter og skal holde på noen dage til, så blir det ultralyd. Hormonene denne gangen har vært så ille. Føler jeg er sint på alle til og med på en stein :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Lillemy886 skrev:

Hei :)

Jeg er ny her, men synes det var veldig fint å finne en gruppe hvor vi er i samme situasjon.

Jeg og kjæresten har prøvd en stund på egenhånd før vi oppsøkte klinikk Hausken. Fikk beskjed om at han ikke har sæd, så måtte inn for å finne. Heldigvis fant de nok, og nå har jeg tatt min første sprøyte. Det blir spennende å følge med på deres reise. Er det andre som akkurat har startet med hormonsprøyter? :)

Startet for 8 dager siden, skal holde på til onsdag, så er det ultralyd. Bare spør hvis det er noe du lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hollymolly skrev:

Hei. Hvor søkte du om egenandel? 

Når du er ferdig med hvert forsøk enten som uttak eller fryst,får jeg skjema hos legen hvor hun signerer med hva som er gjort.Vi signerer også dette og legger ved kvitteringene,og sender til adressen som er oppgitt i HELFO skjemaet. Så får jeg et brev med hva som er godkjent og mye jeg har igjen før egenandelen er oppnådd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger likt som en del andre her, første ferskforsøk ble mislykket en stund før jul. Fikk vite at blodprøven var negativ på 30-årsdagen min 😫 har nå begynt på progynova, har 2 egg på frys. Noen som vet om de tiner ett eller begge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...