Waldfee Skrevet 12. januar 2018 #181 Del Skrevet 12. januar 2018 Negativ test nå vil jo også vise at dette har gått «greit». 😊 10 timer siden, listefyll skrev: Da slapp jeg visst ikke unna 2018-tråden. Fikk positiv blodprøve 27. desember på tin forsøk, men tom livmor hos spesialist i går, og blødning i dag. Skikkelig kjipt, men nå vet jeg at jeg kan bli gravid, så det er en slags trøst. Kjenner imidlertid jeg er utrolig ambivalent til å starte ny ivf runde på riksen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2018 #182 Del Skrevet 12. januar 2018 1 time siden, Waldfee skrev: Så leit! Jeg opplevde noe lignende rett før jul, ble gravid med tin-forsøk men utenfor livmoren. Regner med at de følger opp hos deg med blodprøver at HCG går ned/er ute av kroppen? Jeg fikk blødning, men var likevel gravid utenfor livmor. Sier ikke dette for å skremme deg, for meg gikk det helt «greit» og kroppen ordnet det selv. Men hvis man får sterke smerter skal man være litt obs. Dette vet du sikkert allerede, men sier det for sikkerhets skyld 😊 Håper det går bedre med deg neste runde. Vet hvor kjipt det føles! Ja, både gynekologen min og jeg er obs på dette. Jeg har allerede tatt første blodprøve og gynekologen min undersøkte veldig grundig med ultralyd når han ikke fant noe i livmoren. Skal ta blodprøve to på mandag, og fått beskjed om å oppsøke sykehus direkte hvis jeg får veldig vondt i helgen. Skikkelig nedtur dette, men jeg har i hvert fall funnet ut at jeg kan bli gravid, og det er en liten glede. Anonymkode: 2170a...c47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Waldfee Skrevet 13. januar 2018 #183 Del Skrevet 13. januar 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, både gynekologen min og jeg er obs på dette. Jeg har allerede tatt første blodprøve og gynekologen min undersøkte veldig grundig med ultralyd når han ikke fant noe i livmoren. Skal ta blodprøve to på mandag, og fått beskjed om å oppsøke sykehus direkte hvis jeg får veldig vondt i helgen. Skikkelig nedtur dette, men jeg har i hvert fall funnet ut at jeg kan bli gravid, og det er en liten glede. Anonymkode: 2170a...c47 Bra! Da får du god oppfølging. Ja, jeg syntes også det var skikkelig tungt, jeg fikk først negativ blodprøve og så hadde jeg blødninger lenge og tok etterhvert en test, som var positiv. Trodde aldri jeg skulle tenke «nei» av en positiv test, men skjønte at noe måtte være feil. Alt gikk greit heldigvis. Er nå klar for nytt forsøk i Jan/feb. Vi får ta det positive med oss - kan bli gravid 👍 - og håpe det går bedre neste runde 😊. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2018 #184 Del Skrevet 13. januar 2018 Jeg er klar for forsøk nummer to denne uka Hva tenker dere om at jeg skal ta to × 10 mg kvalmestilllense tabletter (afipran) før uttak når jeg veier 54 kg? Står at den ikke er anbefalt de under 61 kg på felleskatalogen. Svært vanlig bivirkning er sykelig søvnighet! Anonymkode: a6929...082 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 13. januar 2018 #185 Del Skrevet 13. januar 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar for forsøk nummer to denne uka Hva tenker dere om at jeg skal ta to × 10 mg kvalmestilllense tabletter (afipran) før uttak når jeg veier 54 kg? Står at den ikke er anbefalt de under 61 kg på felleskatalogen. Svært vanlig bivirkning er sykelig søvnighet! Anonymkode: a6929...082 Verken jeg eller mest sannsynligvis noen andre her er lege eller kjenner din historikk,så vanskelig spørsmål.Anbefaler heller å snakke med din behandlende lege om de mener det er riktig medisinering. jeg velger å stole på helsepersonellet som jobber med dette til daglige siden jeg ikke har kompetanse på ivf annet enn egne erfaringer oppgjennom årene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miore Skrevet 13. januar 2018 #186 Del Skrevet 13. januar 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar for forsøk nummer to denne uka Hva tenker dere om at jeg skal ta to × 10 mg kvalmestilllense tabletter (afipran) før uttak når jeg veier 54 kg? Står at den ikke er anbefalt de under 61 kg på felleskatalogen. Svært vanlig bivirkning er sykelig søvnighet! Anonymkode: a6929...082 Enig med @Tingelling, ta dette med lege eller sykepleier. Hvis det er noe trøst blir jeg ikke noe særlig trøtt av afipran, jeg blir mye mer trøtt av kvalmestillende basert på antihistaminer, som f.eks phenergan. Hvis du leser pasientutgaven av pakningsvedlegget istedenfor den for medisinsk personell, ser du at bivirkningen står beskrevet som "døsighet" istedenfor somnolens - da høres det kanskje ikke like skummelt ut lengre? Du blir uansett proppet rimelig full av morfinliknende preparater under uttaket, og man blir døsig av dem også. På mange klinikker får man også beroligende. Det er ikke en ulempe å være litt døsig i den situasjonen, for å si det sånn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Livi Skrevet 15. januar 2018 #187 Del Skrevet 15. januar 2018 På 10.1.2018 den 16.26, Aaa08 skrev: Uff.. Var på kontroll i dag. 7 fmdag med gonal f 150, men posene har ikke vokst nok... Skal opp til 225 i 3 dager til, så ny ultralyd.... Hvordan går det med deg? Har du vært til ny kontroll? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 15. januar 2018 #188 Del Skrevet 15. januar 2018 Hvordan går det med dere jenter som startet med egguttak? Jeg går enda på 125 og hadde første sprøyte med orgalutran idag.Skal på ul i morgen for æ sjekke status.mest sannsynlig uttak neste onsdag tipper jeg.Så igår at jeg hadde bare kjøpt ei sprøyte med orgalutran,så måtte en unødvendig ekstra tur på sykehuset å kjøpe en til sprøyte.gidder ikke kjøpe mer enn jeg må,tilfelle jeg skal over på noe annet i morgen.Medisin koster jo en formue!😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 15. januar 2018 #189 Del Skrevet 15. januar 2018 1 time siden, Tingelling skrev: Hvordan går det med dere jenter som startet med egguttak? Jeg går enda på 125 og hadde første sprøyte med orgalutran idag.Skal på ul i morgen for æ sjekke status.mest sannsynlig uttak neste onsdag tipper jeg.Så igår at jeg hadde bare kjøpt ei sprøyte med orgalutran,så måtte en unødvendig ekstra tur på sykehuset å kjøpe en til sprøyte.gidder ikke kjøpe mer enn jeg må,tilfelle jeg skal over på noe annet i morgen.Medisin koster jo en formue!😩 Bemfola dag fire her, starter med cetrotide i morgen. Ultralyd på fredag 😊 Jeg kjøpte og bare det jeg trenger fram til ultralyden, så tar jeg det derifra. Første uka kosta 5000 liksom 😛 Så spennende at du skal på ultralyd i morgen alt, hvilket sykehus eller klinikk hører du til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 15. januar 2018 #190 Del Skrevet 15. januar 2018 Begynner med sprøyter i morgen. En ganske stor dose på 450 til samme de første 4 dagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håper mamma i 2018 Skrevet 15. januar 2018 #191 Del Skrevet 15. januar 2018 Håper og begynne på sprøyte på onsdag 😀👍🏼 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 15. januar 2018 #192 Del Skrevet 15. januar 2018 8 minutter siden, Ginny skrev: Bemfola dag fire her, starter med cetrotide i morgen. Ultralyd på fredag 😊 Jeg kjøpte og bare det jeg trenger fram til ultralyden, så tar jeg det derifra. Første uka kosta 5000 liksom 😛 Så spennende at du skal på ultralyd i morgen alt, hvilket sykehus eller klinikk hører du til? Tilhører UNN.Ja,medisinen er sinnsykt dyrt!sprøyter for to uker er jo på 8000 isj,så jeg sparer det jeg kan.Nå er jeg allerede snart halvveis på egenandelbeløpet,så det går unna 💸 tenker bare på alle de som går privat!huttemegtu🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 15. januar 2018 #193 Del Skrevet 15. januar 2018 22 minutter siden, Hollymolly skrev: Begynner med sprøyter i morgen. En ganske stor dose på 450 til samme de første 4 dagene. 18 minutter siden, Håper mamma i 2018 skrev: Håper og begynne på sprøyte på onsdag 😀👍🏼 Spennende! Da er vi jo mange på nesten samme sted 😀 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 15. januar 2018 #194 Del Skrevet 15. januar 2018 16 minutter siden, Tingelling skrev: Tilhører UNN.Ja,medisinen er sinnsykt dyrt!sprøyter for to uker er jo på 8000 isj,så jeg sparer det jeg kan.Nå er jeg allerede snart halvveis på egenandelbeløpet,så det går unna 💸 tenker bare på alle de som går privat!huttemegtu🙈 Vi vurderte privat, men det var jo helt hinsides alt 😛 Og st Olavs hadde ikke så lang ventetid som vi trodde, så da prøver vi der først hvertfall 😊 Egenandelen er 17 000 vel? Så alt over blir dekket? Håper vi ikke trenger å benytte oss av det 😳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tingelling Skrevet 15. januar 2018 #195 Del Skrevet 15. januar 2018 2 minutter siden, Ginny skrev: Vi vurderte privat, men det var jo helt hinsides alt 😛 Og st Olavs hadde ikke så lang ventetid som vi trodde, så da prøver vi der først hvertfall 😊 Egenandelen er 17 000 vel? Så alt over blir dekket? Håper vi ikke trenger å benytte oss av det 😳 Egenandelen på medisin er på 17000 kr,så kommer 1500 for uttak per forsøk.Også får du frikort når du overstiger 2000kr for de øvrige konsultasjonene,det er jo bare 6 kontroller det skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 15. januar 2018 #196 Del Skrevet 15. januar 2018 19 minutter siden, Ginny skrev: Spennende! Da er vi jo mange på nesten samme sted 😀 Ja, blir veldig spennende. Håper vi kan dele litt tanker her.. jeg er veldig spent på den nye sprøyten. Menopur er den nye. Gonal-f taklet jeg bra. Hva med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 15. januar 2018 #197 Del Skrevet 15. januar 2018 2 timer siden, Tingelling skrev: Egenandelen på medisin er på 17000 kr,så kommer 1500 for uttak per forsøk.Også får du frikort når du overstiger 2000kr for de øvrige konsultasjonene,det er jo bare 6 kontroller det skjer. Sant.. Mye å holde styr på her! Har allerede en liten bunke med papirer og ting i forbindelse med dette, og det ser ut til å bli bare mer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 15. januar 2018 #198 Del Skrevet 15. januar 2018 2 timer siden, Hollymolly skrev: Ja, blir veldig spennende. Håper vi kan dele litt tanker her.. jeg er veldig spent på den nye sprøyten. Menopur er den nye. Gonal-f taklet jeg bra. Hva med deg? Har du dagbok? Det funker og fint for tanker Jeg har gått på bemfola nå i fire dager, og starter med cetrotide i morgen. Litt skeptisk til cetrotide, mannen må visst være hjemme en time etter at jeg har satt den for å passe på meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hollymolly Skrevet 15. januar 2018 #199 Del Skrevet 15. januar 2018 8 minutter siden, Ginny skrev: Har du dagbok? Det funker og fint for tanker Jeg har gått på bemfola nå i fire dager, og starter med cetrotide i morgen. Litt skeptisk til cetrotide, mannen må visst være hjemme en time etter at jeg har satt den for å passe på meg Nei, ingen dagbok! Jobber for meg selv og har veldig mye å gjøre om dagen. Så har ikke tid rett og slett. Men leser det andre skriver og kommenterer litt her og der, funker fint det også😊 Håper du takler cetrotide bra og ikke du får noe allergiske reaksjoner. Lykke til:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 15. januar 2018 #200 Del Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Hollymolly skrev: Nei, ingen dagbok! Jobber for meg selv og har veldig mye å gjøre om dagen. Så har ikke tid rett og slett. Men leser det andre skriver og kommenterer litt her og der, funker fint det også😊 Håper du takler cetrotide bra og ikke du får noe allergiske reaksjoner. Lykke til:) Takk takk Har jo både denne tråden og andres dagbøker, så da får du jo utløp for det som trengs. Merkelig hvor fint det er å snakke med noen i samme situasjon, jeg er litt ensporet for tiden og hverken mannen eller de single vennene har lyst til å diskutere så mye mer med meg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå