Gå til innhold

Prøverør 2018

FlyBabe

Anbefalte innlegg

31 minutter siden, Butter skrev:

Fikk beskjed om å ikke begynne på sprøyer enda 😪(har egentlig skikkelig sprøyteskrekk og virkelig gruet meg, men vil nå bare komme8 gang), så skulle sykepleieren høre med legen, men har ikke hørt noe enda. Hvordan går det med deg?

Driver bare med spary enda jeg da. Gruer meg noe jævelig til de sprøytene. Håper jeg får mensen i helgen. Og så skal jeg på sykehuset 17.1. Så får vi vente og se om det blir noe sprøyte start på meg :-) men hva var grunnen til at di ikke skulle begynne enda ? :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Fortunatus skrev:

Huff, ja, denne prosessen er beintøff!

Her tok mannen alle sprøytene på meg, syns det var greit å gi det ansvaret til ham..

Håper det blir litt lettere for deg etterhvert. 

Jeg må ta selv,for på mandag begynner jeg med den sprøyta for å hindre eggløsning.den må tas mellom 9-11 på formiddagen,og da er jeg på jobb.det gikk bra sist for min del etter dag to,så krysser fingrene,jeg ikke er blitt mer pinglete etter disse årene.😬 hvordan går det meg deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rosmerta skrev:

La oss krysse fingrene for hverandre alle tre! Jeg håper virkelig at 2018 blir året, men hvis det ikke går på første IVF-forsøk, bikker det nok fort 2019 for min del, med ny operasjon for endometriose og ventetiden på MR og operasjon, samt at ting skal gro etterpå kan fort tiden dra ut...

Ja, la oss krysse fingrene alle sammen. Håper du får din 18-baby <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Tingelling skrev:

Jeg må ta selv,for på mandag begynner jeg med den sprøyta for å hindre eggløsning.den må tas mellom 9-11 på formiddagen,og da er jeg på jobb.det gikk bra sist for min del etter dag to,så krysser fingrene,jeg ikke er blitt mer pinglete etter disse årene.😬 hvordan går det meg deg?

Jeg satt inn et fryst embryo på tirsdag..  Så sitter mest og venter og er ganske så spent!!

Testedato er neste fredag :-)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tingelling skrev:

Første dag med sprøyter,og jeg skalv like mye som første gang for 2,5 år siden.Hadde tydeligvis glemt hvor enkelt det var å stikke sprøytene som det ble etterhvert når det skulle stikkes flere gang for dagen.Tårene bare rant og rant,og panikken tok meg.Jeg hater denne prosessen,vil bare bli ferdig med dette!

Uff da! Jeg satte første sprøyte i går. Jeg fikk puregon med 150 dose. Første gang med vi prøver ivf. Jeg har heldigvis ikke sprøyteskrekk, og sykepleieren som forklarte hvordan jeg skulle sette den, var veldig flink. Og så tenkte jeg på alle dem som setter insulinsprøyter hver dag og tenkte «dette går heeeelt fint». Og det gjorde det jo😊 Håper det får bedre med deg i dag😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Tingelling skrev:

Første dag med sprøyter,og jeg skalv like mye som første gang for 2,5 år siden.Hadde tydeligvis glemt hvor enkelt det var å stikke sprøytene som det ble etterhvert når det skulle stikkes flere gang for dagen.Tårene bare rant og rant,og panikken tok meg.Jeg hater denne prosessen,vil bare bli ferdig med dette!

Huffameg, det høres tøft ut! Håper det blir bedre etterhvert ❤️

Alt man skal gjennom når man sliter med å lage barn... Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ringte inn 1. mens dag i går, og møtte en sykepleier i andre enden som fortalte meg at da skulle jeg bare ringe inn neste mens. Forteller henne at jeg fikk beskjed om at vi skulle ha uttak i uke 11 av legen, hvorpå hun sier at nei dere skal ha uttak i uke 16. Ble jo helt paff og lei meg.. har noen andre opplevd slik forvirring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Livi skrev:

Uff da! Jeg satte første sprøyte i går. Jeg fikk puregon med 150 dose. Første gang med vi prøver ivf. Jeg har heldigvis ikke sprøyteskrekk, og sykepleieren som forklarte hvordan jeg skulle sette den, var veldig flink. Og så tenkte jeg på alle dem som setter insulinsprøyter hver dag og tenkte «dette går heeeelt fint». Og det gjorde det jo😊 Håper det får bedre med deg i dag😊

Takk,det gjør det forhåpentligvis også.Gjorde det sist gang,så satser på det nå også.Når man må det for å få resultatet man vil,er det rart hvor tilpasningsdyktig man blir😂🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Lyrica skrev:

Ringte inn 1. mens dag i går, og møtte en sykepleier i andre enden som fortalte meg at da skulle jeg bare ringe inn neste mens. Forteller henne at jeg fikk beskjed om at vi skulle ha uttak i uke 11 av legen, hvorpå hun sier at nei dere skal ha uttak i uke 16. Ble jo helt paff og lei meg.. har noen andre opplevd slik forvirring?

Hm... De må beregne i forhold til menstruasjon... Har du uregelmessig? De sa til meg først at jeg skulle begynne med synarela 23, men senere ble det 19.12

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Aaa08 skrev:

Hm... De må beregne i forhold til menstruasjon... Har du uregelmessig? De sa til meg først at jeg skulle begynne med synarela 23, men senere ble det 19.12

Nei, jeg har veldig stabil syklus. Hun svarte at legene ikke var fullinformert om hvor mange pasienter de til enhver tid hadde og han kunne derfor ikke uttale seg om oppstart. Så egentlig så fikk jeg intrykket av at hun ikke trodde meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slapp jeg visst ikke unna 2018-tråden. Fikk positiv blodprøve 27. desember på tin forsøk, men tom livmor hos spesialist i går, og blødning i dag. Skikkelig kjipt, men nå vet jeg at jeg kan bli gravid, så det er en slags trøst. Kjenner imidlertid jeg er utrolig ambivalent til å starte ny ivf runde på riksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, listefyll skrev:

Da slapp jeg visst ikke unna 2018-tråden. Fikk positiv blodprøve 27. desember på tin forsøk, men tom livmor hos spesialist i går, og blødning i dag. Skikkelig kjipt, men nå vet jeg at jeg kan bli gravid, så det er en slags trøst. Kjenner imidlertid jeg er utrolig ambivalent til å starte ny ivf runde på riksen. 

:( jeg har dessverre (eller heldigvis) ikke opplevd noe lignende, men føler allikevel med deg. Håper du får sette igang så fort som mulig, og at neste spire sitter hele veien ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Lyrica said:

Legen ga oss kun en ca dato når vi var på samtale og sa at sykepleierene ville gi oss mer eksakt dato da det var de som hadde oversikt over avtaler etc, så det stemmer nok. Det er nok et kapasitets problem som gjør at du må vente en syklus til, de har nok full kapasitet. Veldig kjedelig å måtte vente mer en man hadde belaget seg på, ventetiden er kjip, men i det lange løp er jo de ekstra ukene ubetydelige. Hvilket sykehus hører du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Wiley skrev:

Legen ga oss kun en ca dato når vi var på samtale og sa at sykepleierene ville gi oss mer eksakt dato da det var de som hadde oversikt over avtaler etc, så det stemmer nok. Det er nok et kapasitets problem som gjør at du må vente en syklus til, de har nok full kapasitet. Veldig kjedelig å måtte vente mer en man hadde belaget seg på, ventetiden er kjip, men i det lange løp er jo de ekstra ukene ubetydelige. Hvilket sykehus hører du til?

Det er akkurat det jeg tenker også, en måned fra eller til er ikke noe i det lange løp. Men kjente jaggu på all spenningen som ligger i kroppen når det ble forandringer i løpet hodet var innstilt på :) Men de var veldig hyggelige og sa også at vi stod på venteliste til perioden før så om noen av en eller annen grunn detter fra så kan vi jo få en hyggelig overaskelse :) Vi hører til ullevål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Livi skrev:

Jeg har bare satt én sprøyte, men jeg har Moe som ligner menssmerter. Noen som vet om det er normalt?

Helt normalt.Jeg tok første sprøyte i går og er trøtt og «stinn» i magen med luftsmerter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fortunatus skrev:

Jeg satt inn et fryst embryo på tirsdag..  Så sitter mest og venter og er ganske så spent!!

Testedato er neste fredag :-)

Lykke til 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, listefyll skrev:

Så leit! Jeg opplevde noe lignende rett før jul, ble gravid med tin-forsøk men utenfor livmoren. Regner med at de følger opp hos deg med blodprøver at HCG går ned/er ute av kroppen? Jeg fikk blødning, men var likevel gravid utenfor livmor. Sier ikke dette for å skremme deg, for meg gikk det helt «greit» og kroppen ordnet det selv. Men hvis man får sterke smerter skal man være litt obs. Dette vet du sikkert allerede, men sier det for sikkerhets skyld 😊 Håper det går bedre med deg neste runde. Vet hvor kjipt det føles!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom tante rød på besøk :-) noen som vet om man kan ringe inn i morgen står at jeg skal ha mens minimum 3 dager føre jeg skal på sykehust igjen. Men nå blir det jo 5 dager føre så vill få sagt i fra :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...