AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #1 Skrevet 23. november 2017 Foreldrene har nylig kommet fram til en ny samværsavtale med bistand fra familievernkontoret. Far og mor har hele tiden hatt 50/50, så det er kun praktiseringen som er endret. Men: Når barna har hatt bursdag, så har de feiret hos oss. Hvis bursdagen deres har falt på en dag de er hos mor, så har de likevel hatt feiring med venner en annen dag hos oss, da mor ikke har noe til overs for bursdagsfeiringer og ikke har arrangert noe der. I den nye avtalen har mor krevd at hvis vi arrangerer barnebursdag, så skal det ikke forgå hjemme hos oss, men at vi for eksempel leier en barnehage eller lignende. Far har skrevet under på dette, bare for å få en avtale på plass (hvis han ikke gikk med på dette + et par andre hårreisende krav), så ville det ikke bli noen ny avtale i de hele tatt. Så ok - slik blir det. Det jeg tenker nå, er at det ikke blir noen slike feiringer i det hele tatt, og det eneste problemet er hvordan vi skal forklare dette for barna (de fyller 10 og 11 i år). Jeg tenker at de er gamle nok til å få sannheten. At mor har krevd dette, og at vi ikke har råd til å leie det ene eller andre stedet, slik at skal de ha barnebursdag, så må de ta det opp med mor og ha det hos henne. Kan man si det så rett ut, eller hva? Anonymkode: cb2f5...0bb
Gjest Solstråletårer Skrevet 23. november 2017 #2 Skrevet 23. november 2017 Fikk dere forklaring av mor hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #3 Skrevet 23. november 2017 Pleier ikke koste all verden å låne en barnehage, blir kanskje to hundre på dere og 200 på mor. Barnehagen er nøytral grunn, lettere for mor å delta der enn hjemme hos dere Anonymkode: 87e57...f2d 20
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #4 Skrevet 23. november 2017 Solstråletårer: Jeg har selvsagt ikke vært på de møtene, men det far ser er at hun ville ha det utenfor vårt hus, da hun følte det ubehagelig å komme til oss. Anonymkode: cb2f5...0bb
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #5 Skrevet 23. november 2017 dette er ett typisk eksempel på at barn alltid blir de som blir utsatt for mor og fars lille krig. Du kom vel ikke tilfeldigvis inn i bildet før, eller veldig rett etter bruddet mellom mor og far? ha barns beste i tankene og legg alle deres tanker om mor og far til side, det trenger ikke koste noe mer å ha bursdag i en bhg eller ett annet lokalet. tenk på barna ikke dere selv, de er selvsagt ikke store nok til å ta del i denne konflikten, la barn være barn. er det dette minnet du vil at de skal ha fra sin barndom? Anonymkode: 9dd41...f8b 9
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #6 Skrevet 23. november 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Solstråletårer: Jeg har selvsagt ikke vært på de møtene, men det far ser er at hun ville ha det utenfor vårt hus, da hun følte det ubehagelig å komme til oss. Anonymkode: cb2f5...0bb da høres det nå ut som dette er noe dere skal gjøre sammen, og forklaringen er at hun vil leie lokalet sammen med dere. og feire sammen. dette må da gå ann å løse på en ordentlig måte. Anonymkode: 9dd41...f8b 28
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #7 Skrevet 23. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Pleier ikke koste all verden å låne en barnehage, blir kanskje to hundre på dere og 200 på mor. Barnehagen er nøytral grunn, lettere for mor å delta der enn hjemme hos dere Anonymkode: 87e57...f2d Det kommer nok litt an på hvor man bor, hva det koster. I alle tilfeller har ikke mor tenkt at hun skal være med å betale noe som helst, det har hun aldri gjort i forhold til andre kostnader ved bursdagsfeiring. Anonymkode: cb2f5...0bb 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #8 Skrevet 23. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: dette er ett typisk eksempel på at barn alltid blir de som blir utsatt for mor og fars lille krig. Du kom vel ikke tilfeldigvis inn i bildet før, eller veldig rett etter bruddet mellom mor og far? ha barns beste i tankene og legg alle deres tanker om mor og far til side, det trenger ikke koste noe mer å ha bursdag i en bhg eller ett annet lokalet. tenk på barna ikke dere selv, de er selvsagt ikke store nok til å ta del i denne konflikten, la barn være barn. er det dette minnet du vil at de skal ha fra sin barndom? Anonymkode: 9dd41...f8b Jeg kom inn i bildet tre år etterpå. Nå er det vel ikke slik, at barna nødvendigvis blir frarøvet noen bursdagsfeiring. Det er jo bare for mor å arrangere det hos seg selv, hvis hun gidder Anonymkode: cb2f5...0bb 5
Ak90 Skrevet 23. november 2017 #9 Skrevet 23. november 2017 Synes du er vanskelig jeg. Forstår mor godt. 13
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #10 Skrevet 23. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: da høres det nå ut som dette er noe dere skal gjøre sammen, og forklaringen er at hun vil leie lokalet sammen med dere. og feire sammen. dette må da gå ann å løse på en ordentlig måte. Anonymkode: 9dd41...f8b Nei. Hun har hele tiden vært helt klar på at det vi arrangerer, det er det også VI som betaler for. Anonymkode: cb2f5...0bb 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #11 Skrevet 23. november 2017 Herregud, det heter ikke bio-mor med mindre ungen er adoptert bort. Mor eller mamma heter det, alle forstår hva som menes med det. Skal man kanskje også begynne å skrive bio-far? fornuftig å holde bursdagselskapene på en nøytral plass. Ingen føler seg utenfor og en kilde mindre til konflikt mellom bio-mor og bio-far (😉) Anonymkode: 85240...2ae 43
RoH Skrevet 23. november 2017 #12 Skrevet 23. november 2017 Hvordan ble dette ditt problem TS? Det er hans barn, hans eks. Noe av kostnaden ved gjenbruk. 17
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #13 Skrevet 23. november 2017 Akkurat nå, Ak90 skrev: Synes du er vanskelig jeg. Forstår mor godt. På hvilken måte er jeg vanskelig? Mor har ikke bidratt til en eneste barnebursdag, og hun har heller ikke holdt noen selv de årene bursdagene har falt på hennes dager/perioder. Nå vil hun i tillegg til at vi betaler for alt, at vi skal leie et annet lokale - der hun heller ikke skal bidra. Anonymkode: cb2f5...0bb 16
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #14 Skrevet 23. november 2017 Nei, man sier ikke noe slikt rett ut til barna. Man sier det ikke til barna i det hele tatt. Jeg kan forstå at kravet oppleves som urimelig, men jeg har heller ingen problemer med å skjønne at mor finner det ubehagelig å skulle være med å feire hjemme hos dere.. Men kravets rimelighet er per i dag helt uvesentlig. Per i dag er det sånn at far har skrevet under på en avtale der dette kravet inngår. Det vil si at han har sagt seg enig i at dette skal gjøres på den måten. Hvis dere har så dårlig økonomi at dere ikke kan leie et lokale, så skulle far aldri ha skrevet under på avtalen, fordi det da vil gå direkte ut over barna. Sånn som det er nå så må dere (far) sørge for å finne et egnet lokale som dere har råd til å leie, så får dere heller spare i forkant. Anonymkode: 1ee05...c2c 23
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #15 Skrevet 23. november 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg kom inn i bildet tre år etterpå. Nå er det vel ikke slik, at barna nødvendigvis blir frarøvet noen bursdagsfeiring. Det er jo bare for mor å arrangere det hos seg selv, hvis hun gidder Anonymkode: cb2f5...0bb og hvis mor ikke gidder? jeg syns du er ett forferdelig menneske som setter barna opp mot foreldrene sine på denne måten. Far har gått med på en avtale det må far få lov til. Det er hans barn også, med dine holdninger ovenfor barna skjønner jeg godt denne avtalen ble inngått og at mor ikke ønsker feire den der og kanskje ikke føler seg velkommen. slik jeg leser innlegget ditt, og leser svarene dine burde du funnet en mann uten barn. du vet ikke hva mor sliter med, kanskje er hun sliten? kan hun ha for liten plass (dette ville du kanskje vist). kanskje er dette hennes måte å samle mor og far for å skape gode minner. Anonymkode: 9dd41...f8b 11
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #16 Skrevet 23. november 2017 1 minutt siden, RoH skrev: Hvordan ble dette ditt problem TS? Det er hans barn, hans eks. Noe av kostnaden ved gjenbruk. Mitt problem så lenge jeg er med på å betale for deres barn. Anonymkode: cb2f5...0bb 20
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #17 Skrevet 23. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man sier ikke noe slikt rett ut til barna. Man sier det ikke til barna i det hele tatt. Jeg kan forstå at kravet oppleves som urimelig, men jeg har heller ingen problemer med å skjønne at mor finner det ubehagelig å skulle være med å feire hjemme hos dere.. Men kravets rimelighet er per i dag helt uvesentlig. Per i dag er det sånn at far har skrevet under på en avtale der dette kravet inngår. Det vil si at han har sagt seg enig i at dette skal gjøres på den måten. Hvis dere har så dårlig økonomi at dere ikke kan leie et lokale, så skulle far aldri ha skrevet under på avtalen, fordi det da vil gå direkte ut over barna. Sånn som det er nå så må dere (far) sørge for å finne et egnet lokale som dere har råd til å leie, så får dere heller spare i forkant. Anonymkode: 1ee05...c2c Eller: Mor kan stå for barnebursdager, så er hun på nøytralt sted. Anonymkode: cb2f5...0bb 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #18 Skrevet 23. november 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man sier ikke noe slikt rett ut til barna. Man sier det ikke til barna i det hele tatt. Jeg kan forstå at kravet oppleves som urimelig, men jeg har heller ingen problemer med å skjønne at mor finner det ubehagelig å skulle være med å feire hjemme hos dere.. Men kravets rimelighet er per i dag helt uvesentlig. Per i dag er det sånn at far har skrevet under på en avtale der dette kravet inngår. Det vil si at han har sagt seg enig i at dette skal gjøres på den måten. Hvis dere har så dårlig økonomi at dere ikke kan leie et lokale, så skulle far aldri ha skrevet under på avtalen, fordi det da vil gå direkte ut over barna. Sånn som det er nå så må dere (far) sørge for å finne et egnet lokale som dere har råd til å leie, så får dere heller spare i forkant. Anonymkode: 1ee05...c2c så godt å høre noen som har riktige verdier. jeg er så enig med deg. Dette skal på ingen måte gå utover barna. kjenne jeg blir rasende av forslaget. skal barna settes opp mot sin mor? nei TS får ta seg en bolle, hun viste hva hun gikk inn i. Barn tar stor plass. Anonymkode: 9dd41...f8b 13
AnonymBruker Skrevet 23. november 2017 #19 Skrevet 23. november 2017 Bio-mor Anonymkode: 37d9c...99a 11
Ak90 Skrevet 23. november 2017 #20 Skrevet 23. november 2017 Dere deler på utgiftene ved leie. Hun føler seg mer velkommen og det er mye enklere for alle parter! Hadde dette vært en fanesak for barnefar så hadde han ikke signert! Dette er en sak for deg! De pengene overlever dere. Er 2 ganger i året! 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå