Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?


Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg savner en forklaring på hvorfor rosa- og husmorbloggerne må skrive om kosmetiske inngrep (bortsett fra at de blir sponset).

Min teori: Jeg tror det er for å skryte av at de har råd til det, andre grunner kan jeg ikke se, hvis det ikke er for å skryte av sitt dårlige selvbilde, da. 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Personlig syntes det er mye bedre at de som utfører slike behandlinger er ærlige om det.

Endret av Prinsesse788
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Lovelulu said:

Ikke det jeg skrev og mener. Men hvordan du tolker svaret mitt er opp til deg!

Hvordan mener du det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lovelulu said:

Sånn som jeg skrev det.

Og hvordan var det? Siden jeg misforsto så kanskje du kan gjøre det litt tydeligere?

Det er tungt å diskutere med deg når man må dra absolutt hver eneste ting ut av deg som sirup -  med teskje. Så jeg tror jeg legger inn årene. Når jeg tenker meg om så har jeg nok fått svar på det jeg egentlig lurte på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden handler ikke om hvorvidt kosmetiske behandlinger er fint eller ikke, da burde den flyttes til et annet forum enn rampelys...

For å svare på det tråden etter hvert skulle handle om; Det er helt hinsides all fornuft at et skjønnhetsideal skal «kreve» injeksjoner og operasjoner. Jeg håper denne trenden dør helt ut, men enn så lenge hylles mennesker for at de «ser helt smashing ut» når de ikke ligner på seg selv engang, nettopp fordi de gjennom å ukritisk dele alt via en blogg når frem til så alt for mange unge mennesker.

Og forresten; sunn fornuft-plakaten - som i utgangspunktet er en god ting - har dessverre endt opp med å være en slags dårlig spøk i mine øyne, da bloggere som har skrevet under på denne plakaten fortsetter som før, helt uten at det har noe å si på noe vis.

Endret av korallrev
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.11.2017 den 22.54, Tabris skrev:

Og hvordan var det? Siden jeg misforsto så kanskje du kan gjøre det litt tydeligere?

Det er tungt å diskutere med deg når man må dra absolutt hver eneste ting ut av deg som sirup -  med teskje. Så jeg tror jeg legger inn årene. Når jeg tenker meg om så har jeg nok fått svar på det jeg egentlig lurte på.

Det er greit 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som så God morgen Norge i dag? Hun ene programlederen der har hvertfall fylt på lepper og ansikt. Så veldig oppblåst ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Xstrella skrev:

Noen som så God morgen Norge i dag? Hun ene programlederen der har hvertfall fylt på lepper og ansikt. Så veldig oppblåst ut. 

Mange "nye" ansikter i tv2 i det siste. Sjekk ut eli kari gjengedal foreksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, elisaday skrev:

Mange "nye" ansikter i tv2 i det siste. Sjekk ut eli kari gjengedal foreksempel.

Hun har jo kanskje litt botox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
4 timer siden, Xstrella skrev:

Noen som så God morgen Norge i dag? Hun ene programlederen der har hvertfall fylt på lepper og ansikt. Så veldig oppblåst ut. 

Jeg la merke til det og det vistes godt og hun er pen fra før og jeg skjønner ikke hvorfor hun vil ødelegge det flotte utseende sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Kan vi prøve og snu diskusjonen til teamet som jeg endret tråden til Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Hva kan blogg stedene gjøre, hva kan bloggere som er mot kosmetiske behandling gjøre? Det er feil når 12 år gamle jenter sitter og beundrer blogger idolene sine som kjører på med kosmetiske behandlinger og drømmer om og bli som dem og det som Style connection sier er det trist at dem unge jentene i en alder av 12 år begynner og planlegge og spare konf pengene sine for og gjøre som blogger idolene sine. Da jeg var 12 år tenkte jeg ikke i dem banene der. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Carina Maria skrev:

Kan vi prøve og snu diskusjonen til teamet som jeg endret tråden til Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Hva kan blogg stedene gjøre, hva kan bloggere som er mot kosmetiske behandling gjøre? Det er feil når 12 år gamle jenter sitter og beundrer blogger idolene sine som kjører på med kosmetiske behandlinger og drømmer om og bli som dem og det som Style connection sier er det trist at dem unge jentene i en alder av 12 år begynner og planlegge og spare konf pengene sine for og gjøre som blogger idolene sine. Da jeg var 12 år tenkte jeg ikke i dem banene der. 

 

 

Jeg syns det er på tide at bloggplattformene får et ansvar. Kanskje det er på tide at de innfører kontrakter, og at det er tydelige konsekvenser for den som bryter kontrakten. Mange av bloggerne er totalt blottet for forståelse for publikum, hvem publikum er og hvordan det som formidles i bloggene blir lest og forstått. 

PS Endelig har jeg fått bruk for ignorer-knappen. Den passer ypperlig når man lar seg irritere av kverulanter.  Tommel opp!

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, orfeus skrev:

Jeg syns det er på tide at bloggplattformene får et ansvar. Kanskje det er på tide at de innfører kontrakter, og at det er tydelige konsekvenser for den som bryter kontrakten. Mange av bloggerne er totalt blottet for forståelse for publikum, hvem publikum er og hvordan det som formidles i bloggene blir lest og forstått. 

PS Endelig har jeg fått bruk for ignorer-knappen. Den passer ypperlig når man lar seg irritere av kverulanter.  Tommel opp!

Det er først og fremst bloggplattformenes ansvar. For jo flere yngre bloggere de har jo mer tydeligere regler trenger bloggplattformen for hva de godtar og ikke godtar.

Jeg støtter den ideen om at bloggplattformene hadde innført en kontrakt som en sunn fornuft kontrakt som forpliktet ALLE bloggere ikke å blogge om bl.a. kosmetiske beandlinger og plastiske operasjoner. Og hvis bloggere hadde brutt kontrakten hadde det fått konsekvenser i form av utestengelse.

Det er er mange bloggere i alle aldre som tar avstand fra fra kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner. Bloggere som tar avstand fra bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner være tøffe at de sier i på bloggene sine at de ikke støtter denne formen for blogging. De bloggerne som står frem med sine meninger om at de ikke støtter blogging med tema kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner trenger all den støtte de kan få fra andre som ikke støtter det. Deres engasjemnet er viktig. Men de må ikke gi seg.

Jeg blir forskrekket når jeg hører 12 år gamle jenter sitte å prate om at de ønsker å bli som søstrene Kardeshian. For de mener at de ser perfekte ut. Og jeg har hørt noen 12 år gamle jenter sitte og prate sammen hvor de drømmer seg bort til den dagen de blir 18 år slik at de kan få større lepper. Hvor er foreldrene? Det blir feil for meg at 12 åringer skal beundre Kardeshiansøstrene og utseende deres. Vi vet at 12 åringer prøver å løsrive seg fra foreldrene. Og det er en naturlig prosess når de nærmer seg tenåringer. Men det er uhyre viktig at foreldre og andre voksenpersoner viser barna og tenåringene de sunne og gode verdiene i livet inkludert det som handler om kropp og usunt fokud på utseende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Carina Maria skrev:

Kan vi prøve og snu diskusjonen til teamet som jeg endret tråden til Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Hva kan blogg stedene gjøre, hva kan bloggere som er mot kosmetiske behandling gjøre? Det er feil når 12 år gamle jenter sitter og beundrer blogger idolene sine som kjører på med kosmetiske behandlinger og drømmer om og bli som dem og det som Style connection sier er det trist at dem unge jentene i en alder av 12 år begynner og planlegge og spare konf pengene sine for og gjøre som blogger idolene sine. Da jeg var 12 år tenkte jeg ikke i dem banene der. 

 

 

Det blir et samfunnsproblem når unge jenter læres opp via sine forbilder at det er stygt med rynker, at leppene må være fyldige og store eller at nesen må være 100% perfekt. For jo mer den oppvoksende generasjon møter disse holdningene i hverdagen vil de ta med seg dette videre. Og det stoppes en gang for alltid. Hvis ikke kommer den oppvoskende generasjonen til å ha et forvrengt bilde av virkeligheten når det gjelder kropp og utseende.

De blir foret med reklamer fra skjønnhetssalonger over alt. Men i dag er det sosiale medier som er de kanalene som har mest innflytelse og påvirkningskraft på de yngre jentene.

Derfor MÅ de forskjellige bloggstedene begynne å ta fatt i problemet. Og det en gang for alle. De må kreve at bloggerne forplikter deg før de begynner å blogge. Sunn fornuft plakaten hadde vært det beste å innføre for ALLE bloggere. Og den burde ha vært obligatorisk å skrive under på. Vi hadde sluppet alle bloggere som har negativ påvirkningskraft ovenfor de yngre bloggerne. Og vi hadde fått en mer ekte bloggverden.

Det er viktig at alle vi som er mot prøver å få politikerne på banen for at de skal forstå hva slags konsekvenser blogging om kosmetiske behandlinger og plastiske operasjoner kan føre til. For alle vet at det kan føre til stort kroppspress og evnen til ikke å se bra ut. Det blir store ringvirkninger til slutt. Og i verste fall fører det til psykiske lidelser som depresjoner.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Råd fra en dame som har levd en stund: ikke se dere i speilet mer enn nødvendig, slutt å granske dere selv og let etter feil, fokuser på det du liker ved deg selv, si til deg selv: jeg er flink, jeg er pen! Ikke les dameblader, ikke følg med på skjønnhets og slankeblogger. Hvis du vil det, bruk det som inspirasjon til å bli en bedre utgave av deg selv uten kunstig inngrep i kroppen. Greier du ikke det, er du ikke sterk nok til å utsette deg for de bloggerne. 

Fokuser på det som er viktig i livet: gå turer i marka, få frisk luft, ha gode venner som er bra for deg, fokuser på det du vil i livet. Yoga og mindfullness kan gjøre godt. 

Endret av himmeloghav
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, himmeloghav skrev:

Råd fra en dame som har levd en stund: ikke se dere i speilet mer enn nødvendig, slutt å granske dere selv og let etter feil, fokuser på det du liker ved deg selv, si til deg selv: jeg er flink, jeg er pen! Ikke les dameblader, ikke følg med på skjønnhets og slankeblogger. Hvis du vil det, bruk det som inspirasjon til å bli en bedre utgave av deg selv uten kunstig inngrep i kroppen. Greier du ikke det, er du ikke sterk nok til å utsette deg for de bloggerne. 

Fokuser på det som er viktig i livet: gå turer i marka, få frisk luft, ha gode venner som er bra for deg, fokuser på det du vil i livet. Yoga og mindfullness kan gjøre godt. 

Si det til alle elleveåringene som forguder Sofie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...