Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria

Jeg leste blogg innlegget ditt @Lovelulu og leser du og blogg venninden din går hardt ut mot en annen person som dere nevner med bokstav og jeg skjønner så mye at dem barnslige komentarene som dere to skrev på din blogg peker mot den andre bloggeren som jeg ga linken til @orfeus. Var det ikke du som skrøt av at du aksepterte andre sine meninger? På dem komentarene som du og blogg venninden din skriver viser du det motsatte og du kaller noen for et nett troll. 

Jeg veit at dette ikke er noe som har med tråden og gjøre men du postet et innlegg om at du skulle ta kosmetisk behanding og du må tåle at andre bloggere skriver sine meninger på sine blogger. Jeg kan ikke finne et sted hvor den andre bloggern har skrevet ditt navn. Unskyld at jeg sier det men skal du få respekt må du oppføre deg som en voksen blogger. 

Jeg mener det hører til saken for du er en av dem som er opptatt av et falsk utsende siden du sprøyter ditt og datt inn i fjeset ditt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Lovelulu skrev:

Ikke vet jeg, men det var sikkert en grunn til at det ikke var lov da.

Poenget er at det ikke er lov med alkoholreklame og at det var brudd på loven å ha en flaske stående framme. Det skurrer i mine ører med tanke på at det er fritt fram å promovere andre ulovlige greier. Det var bare det.

Det som er viktigere i denne diskusjonen er at voksne bloggere gir blaffen i at de er med på å uskyldiggjøre kosmetiske inngrep og har null samvittighet for at de påvirker andre i negativ retning. Det er helt ufattelig at så mange bloggere har så lite refleksjonsevne. En ting er at de selv har så elendig selvbilde at de må sprøytes og skjæres for å kunne ta selfies, men de kan da vel holde kjeft om alle inngrepene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, orfeus skrev:

Poenget er at det ikke er lov med alkoholreklame og at det var brudd på loven å ha en flaske stående framme. Det skurrer i mine ører med tanke på at det er fritt fram å promovere andre ulovlige greier. Det var bare det.

Det som er viktigere i denne diskusjonen er at voksne bloggere gir blaffen i at de er med på å uskyldiggjøre kosmetiske inngrep og har null samvittighet for at de påvirker andre i negativ retning. Det er helt ufattelig at så mange bloggere har så lite refleksjonsevne. En ting er at de selv har så elendig selvbilde at de må sprøytes og skjæres for å kunne ta selfies, men de kan da vel holde kjeft om alle inngrepene?

Godt poeng @orfeus du har og det gir lissom ingen mening og det er noe feil med hele lov verket at det ikke skal gjelde bloggere som skriver om botox, restilane og juviderm for jeg mener at dem driver markedsføring av produkter når dem blogger om det. 

Det skremmer meg at voksne bloggere ikke har evne og tenke over hvilke konsekvenser det kan ha for jenter som hater kroppen sin og som tror at en botox sprøyte kan gjøre henne lykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, CoMa skrev:

I tilfellet med CBE og champagneflasken var ikke problemet at det var en synlig champagneflaske, men at det var en synlig champagneflaske i et bilde som var reklame for et annet produkt. Det er forbudt å la alkoholholdig drikk inngå i reklame for andre varer og tjenester (i det omtalte tilfellet et innlegg sponset av Gina Tricot). 

Takk for oppklaring! Kontekst er viktig 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 time siden, CoMa skrev:

I tilfellet med CBE og champagneflasken var ikke problemet at det var en synlig champagneflaske, men at det var en synlig champagneflaske i et bilde som var reklame for et annet produkt. Det er forbudt å la alkoholholdig drikk inngå i reklame for andre varer og tjenester (i det omtalte tilfellet et innlegg sponset av Gina Tricot). 

Takk for svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
2 minutter siden, orfeus skrev:

Sahar Tabar, et bevis på at behandlerne burde bli fratatt lisensen. Pasientene klarer ikke selv å se hvor ille det er, enten det gjelder bruk av botox / fillers eller operasjoner.

http://thedailyhaze.com/instagram-sahar-tabar-angelina-jolie/

Herre gud og enda lurer dem som bruker botox, restilan og juviderm for hvorfor mange synes det er stykt når dem har fylt leppene sine eller tatt botox. Jeg blir mer overbevist om det jeg mener om dette. Jeg heier på alle som slakter denne bransjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, orfeus said:

Sahar Tabar, et bevis på at behandlerne burde bli fratatt lisensen. Pasientene klarer ikke selv å se hvor ille det er, enten det gjelder bruk av botox / fillers eller operasjoner.

Jeg vil tro bildene her ser spesielt ille ut pga sminken hun bruker (ala Hallooween-smike), i tillegg til at nesen hennes rett og slett ser photoshoppet ut. På instagramen hennes ligger det et par bilder av henne der hun ser rimelig normal ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Miah skrev:

Jeg vil tro bildene her ser spesielt ille ut pga sminken hun bruker (ala Hallooween-smike), i tillegg til at nesen hennes rett og slett ser photoshoppet ut. På instagramen hennes ligger det et par bilder av henne der hun ser rimelig normal ut. 

Det gjør de, og nesen er manipulert på noen av bildene (for å ligne en Tim Burton-figur). 

Usikker på om denne videoen er gammel, selv om den er lagt ut nylig. Jeg tror hun har fikset litt mer på blant annet nese, hake og kinnben etterpå. At hun har gått kraftig ned i vekt gjør det ikke bedre. https://instagram.com/p/Bb-Sby1lPzZ/

Poenget mitt er at de som blir besatt av kosmetiske justeringer blir helt blinde for hvordan de egentlig ser ut, de ser detaljer, ikke helhet, så ansvaret bør i større grad flyttes over på behandlerne. Gode behandlere sier nei til det ekstreme.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Lovelulu said:

Jeg tenker at voksne folk klarer å tenke selv hva de vil og ikke vil når de blir voksne.

Ja, men det er ikke hva jeg spør om. Jeg spør om påvirkningskraft og normalisering av et skjønnhetsideal som krever/støtter kosmetiske inngrep, og etikken rundt dette.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, orfeus skrev:

Det der er bare en maske som har blitt sminket på henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Det der er bare en maske som har blitt sminket på henne

https://www.pintaram.com/u/tabarsahar Egentlig er hun bare blitt ekstremt tynn og har ødelagt nesen, men jeg syns den første lenken er et fint skremmebilde fordi det er folk som tar det ut i det ekstreme: http://www.dagens.no/utland/wannabe-ken-dukke-har-brukt-tusenvis-av-kroner-pa-ligne-pa-idolet-sitt-na-risikerer-han-miste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, orfeus skrev:

https://www.pintaram.com/u/tabarsahar Egentlig er hun bare blitt ekstremt tynn og har ødelagt nesen, men jeg syns den første lenken er et fint skremmebilde fordi det er folk som tar det ut i det ekstreme: http://www.dagens.no/utland/wannabe-ken-dukke-har-brukt-tusenvis-av-kroner-pa-ligne-pa-idolet-sitt-na-risikerer-han-miste

De bildene av henne ser veldig photoshoppet ut

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

De bildene av henne ser veldig photoshoppet ut

Jeg har sett ham i Botched og han er virkelig helt ekstremt mye fikset på, i tillegg bruker han sminke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tabris skrev:

Ja, men det er ikke hva jeg spør om. Jeg spør om påvirkningskraft og normalisering av et skjønnhetsideal som krever/støtter kosmetiske inngrep, og etikken rundt dette.

Jeg er for kosmetisk behandling, da sier det seg vel selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Lovelulu said:

Jeg er for kosmetisk behandling, da sier det seg vel selv.

Nei, det sier seg ikke selv, det er derfor jeg spør deg. Hva er dine tanker om det etiske omkring påvirkningskraft og normalisering av et skjønnhetsideal som krever/støtter kosmetiske inngrep? Du ser ingen etiske betenkeligheter med det? Med at folk skal vokse opp i et samfunn hvor en normal aldringsprosess anses som feil og hvor det å gjøre kosmetiske inngrep for å passe til dagens skjønnhetsideal er det som må til?  Hvordan vil det føre til folks selvbilde, både barn og unge som vokser opp nå, og de som allerede er voksne?

Ja, voksne tar egne valg. Men våre valg er ikke tatt i vakuum, de er jo påvirket av det samfunnet vi lever av. Og det å både ta, støtte og skrive om kosmetiske inngrep er med på å være en del av den store pakken som påvirker den veien. Det er disse tingene jeg lurer på hvilke tanker du har gjort deg opp om?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

55 minutter siden, Tabris skrev:

Nei, det sier seg ikke selv, det er derfor jeg spør deg. Hva er dine tanker om det etiske omkring påvirkningskraft og normalisering av et skjønnhetsideal som krever/støtter kosmetiske inngrep? Du ser ingen etiske betenkeligheter med det? Med at folk skal vokse opp i et samfunn hvor en normal aldringsprosess anses som feil og hvor det å gjøre kosmetiske inngrep for å passe til dagens skjønnhetsideal er det som må til?  Hvordan vil det føre til folks selvbilde, både barn og unge som vokser opp nå, og de som allerede er voksne?

Ja, voksne tar egne valg. Men våre valg er ikke tatt i vakuum, de er jo påvirket av det samfunnet vi lever av. Og det å både ta, støtte og skrive om kosmetiske inngrep er med på å være en del av den store pakken som påvirker den veien. Det er disse tingene jeg lurer på hvilke tanker du har gjort deg opp om?

Det er så mye som påvirker oss i samfunnet, og det går ikke å skjerme unge mennesker eller voksne for alt uansett. Derfor mener jeg at det er helt greit med utviklingen av kosmetiske behandlinger. Vi bestemmer selv hva vi vil når vi er voksne. Det er greit å ikke benytte seg av kosmetiske behandlinger, og det er greit om fremtidens voksne ønsker å benytte seg av det. Jeg ser ikke verre på en restylane behandling enn å farge håret. Det er min mening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om jeg har forstått deg riktig så koker det ned til: "Siden andre gjør det, så kan jeg også gjøre det"? Det er jo egentlig en vanlig sosiologisk effekt, dette. Jo flere som gjør noe, jo mindre ansvar føler hver enkelt for å være med på det.

Det er jo det som gjør at vi kjøper klær av barnearbeid eller egg fra kylling som har levd under grusomme forhold. Alle andre gjør det, så da kan det ikke være så ille. Og om jeg gjør det eller ikke, så har det ingen effekt i det store hele, så hvorfor ikke bare være med på det?

Det er egentlig veldig skummelt, det har ledet til forferdelige ting opp gjennom historien. Men dessverre også veldig menneskelig. ,

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Tabris skrev:

Så om jeg har forstått deg riktig så koker det ned til: "Siden andre gjør det, så kan jeg også gjøre det"? Det er jo egentlig en vanlig sosiologisk effekt, dette. Jo flere som gjør noe, jo mindre ansvar føler hver enkelt for å være med på det.

Det er jo det som gjør at vi kjøper klær av barnearbeid eller egg fra kylling som har levd under grusomme forhold. Alle andre gjør det, så da kan det ikke være så ille. Og om jeg gjør det eller ikke, så har det ingen effekt i det store hele, så hvorfor ikke bare være med på det?

Det er egentlig veldig skummelt, det har ledet til forferdelige ting opp gjennom historien. Men dessverre også veldig menneskelig. ,

Ikke det jeg skrev og mener. Men hvordan du tolker svaret mitt er opp til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...