Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?


Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Carina Maria skrev:

De er resept belagt lede middel som blir brukt som medisin som det ikke er lov og blogge om. 

Man må ikke ha resept for å ta botox, da bestiller man bare time hos en spesialist og får det sprøyta inn. Eller misforsto jeg deg nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor står det spesifikk at det er ulovlig for en blogger å skrive om botox? Skriver en et innlegg om at en bruker botox mot migrene, så mener dere det er skjult reklame?

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Bottega skrev:

Man må ikke ha resept for å ta botox, da bestiller man bare time hos en spesialist og får det sprøyta inn. Eller misforsto jeg deg nå?

Jeg tror du missforstod meg men jeg mente at botox er et medisinsk preparat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Hvor står det spesifikk at det er ulovlig for en blogger å skrive om botox? Skriver en et innlegg om at en bruker botox mot migrene, så mener dere det er skjult reklame?

Det jeg tror er at det ikke er lov å reklamere for klinikken man har vært hos, men er litt usikker selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Hvor står det spesifikk at det er ulovlig for en blogger å skrive om botox? Skriver en et innlegg om at en bruker botox mot migrene, så mener dere det er skjult reklame?

Les dem linkene som @orfeus har lakt ut tidligere i tråden og du kan ikke ungått og sett dem linkene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bottega skrev:

Man må ikke ha resept for å ta botox, da bestiller man bare time hos en spesialist og får det sprøyta inn. Eller misforsto jeg deg nå?

Ja selvsagt gjør en det, og da er det ikke en reseptbelagt medisin heller. Du trenger ikke til spesialist for å få det gjort. Det gjør også behandlere som setter botox mot rynker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lovelulu skrev:

Jo når en ikke er sponset av noen klinikk, er det det.

Har du lest innlegget om Sophie Elise..

Hun fikk advarsel fordi hun skrev om Botox uten at hun var sponset

Endret av princesse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Ja selvsagt gjør en det, og da er det ikke en reseptbelagt medisin heller. Du trenger ikke til spesialist for å få det gjort. Det gjør også behandlere som setter botox mot rynker.

Jajajajaja behandler, spesialister, sykepleiere, leger. Du skjønte da hva jeg mente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bottega skrev:

Det jeg tror er at det ikke er lov å reklamere for klinikken man har vært hos, men er litt usikker selv

Da blir det jo akkurat det samme som man ikke skriver hvilke klinikker man har vært til når man har tatt botox for rynker å da. Om det er mot rynker eller migrene har ingen betydning. Botox er botox.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Da blir det jo akkurat det samme som man ikke skriver hvilke klinikker man har vært til når man har tatt botox for rynker å da. Botox er botox.

Hæ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bottega skrev:

Hvor?

Jeg la ut en link fra TV 2 om Sophie Elise som fikk advarsel for at hun skrev om Botox.

Men kanskje jeg ikke klarte og få det inn som link. Er dårlig på data

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Les dem linkene som @orfeus har lakt ut tidligere i tråden og du kan ikke ungått og sett dem linkene. 

Der står det ikje spesifikk om bloggere, og Sophie Elise ble sponset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Der står det ikje spesifikk om bloggere, og Sophie Elise ble sponset.

Sponset eller ei, tror ikke det er helt lov å reklamere for sånn uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Ja selvsagt gjør en det, og da er det ikke en reseptbelagt medisin heller. Du trenger ikke til spesialist for å få det gjort. Det gjør også behandlere som setter botox mot rynker.

Sykepleieren som setter sprøytene på deg er «spesialist», altså utdannet sykepleier med ekstra kursing i å sette botox. Botox er reseptbelagt medisin, en nervegift, og må settes av autorisert personell. Det betyr ikke at du som pasient får resept og kjøper medisinen på apoteket, du får den altså direkte av sykepleier, som når du får en antibiotikasprøyte av legen. 

Juvererm, Restylane, o.l., skal også settes av autorisert personell, ettersom de også er reseptbelagt, men du kan ikke få resept av legen og kjøpe en dunk juvederm, det er kun autorisert personell som kan sette sprøyter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Der står det ikje spesifikk om bloggere, og Sophie Elise ble sponset.

Herre gud ass du skriver at du tar botox og da har du ikke lov og skrive om det og loven gjelder for deg også. Har du ikke lest linkene som @orfeus har lakt ut eller bare tenker du på neste mot trekk i svarene dine for å forsvare skitten som restilan, juviderm og botox er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Bottega skrev:

Det jeg tror er at det ikke er lov å reklamere for klinikken man har vært hos, men er litt usikker selv

Jeg mener da er det lov å skrive en har tatt botox for rynker å da, såvel som botox mot migrene, bare en utelater klinikkens navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, orfeus skrev:

Sykepleieren som setter sprøytene på deg er «spesialist», altså utdannet sykepleier med ekstra kursing i å sette botox. Botox er reseptbelagt medisin, en nervegift, og må settes av autorisert personell. Det betyr ikke at du som pasient får resept og kjøper medisinen på apoteket, du får den altså direkte av sykepleier, som når du får en antibiotikasprøyte av legen. 

Juvererm, Restylane, o.l., skal også settes av autorisert personell, ettersom de også er reseptbelagt, men du kan ikke få resept av legen og kjøpe en dunk juvederm, det er kun autorisert personell som kan sette sprøyter. 

 

Jeg er fullt klar over det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carina Maria skrev:

Herre gud ass du skriver at du tar botox og da har du ikke lov og skrive om det og loven gjelder for deg også. Har du ikke lest linkene som @orfeus har lakt ut eller bare tenker du på neste mot trekk i svarene dine for å forsvare skitten som restilan, juviderm og botox er. 

Ikke lett å nå fram med fakta :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Jeg mener da er det lov å skrive en har tatt botox for rynker å da, såvel som botox mot migrene, bare en utelater klinikkens navn.

Du kan sikkert skrive at du har tatt kosmetisk behandling men du kan ikke si at du har tatt botox. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...