Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Tabris skrev:

En ting er hva som er lov, noe annet er de etiske refleksjonene rundt dette. Hva tenker du om det, Lovelulu?

Tror vi kan glemme og få noe fornuftig ut av lovelulu.. Hun bryr seg ikke om det etiske ovenfor yngre jenter,det har hun etter disse sidene bevist.  Her er det nok mest meg,meg og meg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carina Maria
21 minutter siden, orfeus skrev:

Det var ren interesse, ikke for at du må bevise noe som helst. Dersom du mener du har funnet en sikker kilde på at det er ok, så mener du det, men jeg vil også se denne kilden.

Men hvorfor skal man skrive om dette? Bør man ikke ha noen refleksjoner rundt etikken og hvilken påvirkning man har på andre?

Her er bloggen jeg fant det på http://dixierose.blogg.no/1511976136_det_finnes_lover_og_regelverk_nr_det_gjelder__reklamereskrive_om_kosmetiske_behandlinger_og_plastiske_operasjoner_p_b.html

Se på komentar fletet på en av komentarne og innlegget var drit bra skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Lapper skrev:

Disse såkalte sikre kildene hennes er fra to lesere på bloggen

Hvordan vet du hvor jeg har min kilde ifra? Jeg har ikke sagt noe om noen blogg.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Her er bloggen jeg fant det på http://dixierose.blogg.no/1511976136_det_finnes_lover_og_regelverk_nr_det_gjelder__reklamereskrive_om_kosmetiske_behandlinger_og_plastiske_operasjoner_p_b.html

Se på komentar fletet på en av komentarne og innlegget var drit bra skrevet. 

Kjenner igjen litt av teksten der, gitt :) Mye er hentet fra denne tråden.

Men, altså. Her er det noe som skurrer likevel. Det er ikke lov med reklame for alkohol og CBE fikk refs fordi hun hadde en vinflaske (?) stående i bakgrunnen på et bilde i bloggen, det ble ansett som alkoholreklame. Dersom hun viser bilder fra et besøk i en skjønnhetssalong (ikke spons) og forteller at hun har fått utført behandlinger med botox og juvederm, - så er det lovlig?

Hm ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lapper skrev:

Tror vi kan glemme og få noe fornuftig ut av lovelulu.. Hun bryr seg ikke om det etiske ovenfor yngre jenter,det har hun etter disse sidene bevist.  Her er det nok mest meg,meg og meg

Hva jeg mener om dette har jeg vel sagt 1000 ganger snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg er mer interessert i hva Lovelulu har å si om hva Lovelulu tenker og mener.

Les tråden så ser du hva jeg tenker og mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Hva jeg mener om dette har jeg vel sagt 1000 ganger snart.

Jeg kan ikke se at du har sagt noe spesifikt om det etiske vedrørende blogging om kosmetiske inngrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg kan ikke se at du har sagt noe spesifikt om det etiske vedrørende blogging om kosmetiske inngrep.

Jeg ser ikke noe galt i å blogge om kosmetiske behandlinger eller plastik kirurgi. For en må uansett være voksen og myndig for å få utført noe av dette. Da er det opp til hver enkelt hva en ønsker å gjøre.

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lovelulu said:

Les tråden så ser du hva jeg tenker og mener.

Jeg har lest hele tråden, men har ikke sett at du har svart på akkurat dette. Hva er dine tanker om det etiske aspektet ved å poste om kosmetiske inngrep?

Edit: Ser nå at du har svart orfeus.

Hva tenker du om påvirkningskraften? Om det å normalisere at man bør tenke på "symmetriske lepper" og at det å ikke ha rynker og en normal aldringsprosess er noe å strebe etter? Både de som er myndige kan bli påvirket, samt at man kan påvirke de som er yngre slik at de ønsker å gjøre slik inngrep når de blir eldre.

Endret av Tabris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, orfeus skrev:

Kjenner igjen litt av teksten der, gitt :) Mye er hentet fra denne tråden.

Men, altså. Her er det noe som skurrer likevel. Det er ikke lov med reklame for alkohol og CBE fikk refs fordi hun hadde en vinflaske (?) stående i bakgrunnen på et bilde i bloggen, det ble ansett som alkoholreklame. Dersom hun viser bilder fra et besøk i en skjønnhetssalong (ikke spons) og forteller at hun har fått utført behandlinger med botox og juvederm, - så er det lovlig?

Hm ...

Jeg la merke til det jeg oxo at linkene var hentet fra tråden her og det er bra vi kan hjelpe fornuftige bloggere. Jeg synes bloggern virker som flink reflektert blogger. 

Det var bra sakt. Noe er galt når CBE fikk refs for vinflasken og så en annen blogger som legger ut bilder på bloggen sin med bilder fra en botox sprøyte i ansiktet eller en sprøyte i leppa. Jeg synes det er like ille og det er forskjells behandling men begge er like ille men på hver sin måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg la merke til det jeg oxo at linkene var hentet fra tråden her og det er bra vi kan hjelpe fornuftige bloggere. Jeg synes bloggern virker som flink reflektert blogger. 

Det var bra sakt. Noe er galt når CBE fikk refs for vinflasken og så en annen blogger som legger ut bilder på bloggen sin med bilder fra en botox sprøyte i ansiktet eller en sprøyte i leppa. Jeg synes det er like ille og det er forskjells behandling men begge er like ille men på hver sin måte. 

Nå står det ikke botox på sprøyta som står i ansiktet, men på en vinflaske står det merke og alkohol, og da blir det annonse/markedsføring, sikkert det som er forskjellen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Tabris skrev:

Jeg har lest hele tråden, men har ikke sett at du har svart på akkurat dette. Hva er dine tanker om det etiske aspektet ved å poste om kosmetiske inngrep?

Edit: Ser nå at du har svart orfeus.

Hva tenker du om påvirkningskraften? Om det å normalisere at man bør tenke på "symmetriske lepper" og at det å ikke ha rynker og en normal aldringsprosess er noe å strebe etter? Både de som er myndige kan bli påvirket, samt at man kan påvirke de som er yngre slik at de ønsker å gjøre slik inngrep når de blir eldre.

Jeg tenker at voksne folk klarer å tenke selv hva de vil og ikke vil når de blir voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Nå står det ikke botox på sprøyta som står i ansiktet, men på en vinflaske står det merke og alkohol, og da blir det annonse/markedsføring, sikkert det som er forskjellen da.

Det er ikke det som det diskuteres det er prinsippet at begge deler er like jævlig ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lovelulu skrev:

Jeg ser ikke noe galt i å blogge om kosmetiske behandlinger eller plastik kirurgi. For en må uansett være voksen og myndig for å få utført noe av dette. Da er det opp til hver enkelt hva en ønsker å gjøre.

Takk for svar. Null refleksjon, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det er ikke det som det diskuteres det er prinsippet at begge deler er like jævlig ille. 

Nå mente jeg hva som var lov og ikke jeg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Honey Dew skrev:

Nå er jo denne tråden generell og handler ikke om en spesifikk blogger. Kan vi ikke slutte med kranglingen nå og komme tilbake til tema?

Hvem er den bloggen dere snakker om? Vil gjerne se😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Lovelulu skrev:

Hvis jeg ikke husker feil var etiketten på flasken skjult.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, orfeus skrev:

Hvis jeg ikke husker feil var etiketten på flasken skjult.

Ikke vet jeg, men det var sikkert en grunn til at det ikke var lov da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...