Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, princesse skrev:

Du kunne ikke tenke deg og svare på hvorfor du har så mange innlegg som omhandler Botox og juvedem

Hvorfor retter du nok engang spørsmål direkte til meg om bloggen min? Vi skulle ikke diskutere meg og min blogg mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, princesse skrev:

Se her: 

1:21.9.17 Trondheim, Botox og nails

2: 14.8.17 juvedem i love IT

3: 16.5.17juvederm,Botox osv

4:9.3. tatt Botox

5: 22.2. Botox og juvedem

Å du har fortsatt ikke skrevet om dine Botox behandling på bloggen.

Å en ting til... Dagens innlegg var kleint og dumt

Har jeg nektet på dette? Nei. Jeg sa det innlegget jeg skrev i dag! Kan du slutte å rette denne tråden mot meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Lovelulu skrev:

Joda hvis dere slutter, skal jeg gjøre det. Nå er jeg bruker her da, og vært med i diskusjonen fra starten. Men når jeg blir spurt direkte spørsmål til meg og min blogg svarer jeg.

Det går vel an å besvare spørsmål rettet direkte til deg og skrive andre debattinnlegg som IKKE handler om deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jo for det første at folk skal få lov til å stappe i huden hva de enn måtte ønske. Jeg er også litt skeptisk til at man ikke skal kunne skrive om det - et problem blir sjeldent borte av å bli dysset ned. Jeg skjønner selvsagt dette med å sterkt begrense reklame, og spesielt omtale hvor man bruker negative ord om en normal kropp. Men hvor går grensen for reklame? Slik jeg forstår reklame og markedsføring, så handler det om at man snakker positivt om et produkt fordi man har fått betalt for det. Der ser jeg også utfordringen med de som bryter restriksjonene selv om de ikke får betalt for det, men som sagt så synes jeg det går en grense hvor man forsøker å dysse ned et problem fremfor å få det frem i solen.

Hva enkeltpersoner gjør med egen kropp bryr jeg meg lite om, men jeg synes alle som blogger (eller bruker SoMe i det hele tatt) med mange følgere, skal være seg sitt ansvar bevisst. Det er forskjell på hva en person velger å gjøre med eget utseende, og den påvirkningskraft man har på leserne. 

Det er sant at det ikke bare er bloggere man blir påvirket av, men bloggere er en del av det. Jeg selv klarer ikke forstå at man ikke har et reflektert syn på dette, og klare å være nyansert nok til å se også de negative sidene ved bruk av kosmetisk behandling.

Til syvende og sist synes jeg bare det er utrolig trist at det finnes mennesker som bruker tid og penger på dette i det hele tatt. Som faktisk i det hele tatt klarer å se, og synes det er noe å bruke tid på, at en overleppe ikke er "symmetrisk" med en underleppe. At et menneske kan tenke sånn gjør jo ikke noe, det finnes jo alltid masse forskjellige folk. Men at det nå er så mange som tenker sånn, det synes jeg er skremmende. Og totalt galskap. Og jeg skjønner ikke at man ønsker å være en del av et sånt menneskebilde.

Jeg synes jo også at alle disse folkene som har tatt masse inngrep ser etterhvert ganske groteske ut. Men det er jo sånn sett ikke noe nytt at mennesker synes det groteske er pent, sånn har vi alltid vært til enhver tid og i alle kulturer. (Innsnørte føtter i Kina som et eksempel).Og som alle rare skjønnhetsidealer så går de over - jeg lurer på hva det neste blir?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, orfeus skrev:

Det går vel an å besvare spørsmål rettet direkte til deg og skrive andre debattinnlegg som IKKE handler om deg?

?? Jeg fikk tydelig beskjed om å ikke få tråden til å bli rettet mot meg, og når jeg hører etter, da blir det feil også..

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lovelulu skrev:

?? Jeg fikk tydelig beskjed om å ikke få tråden til å bli rettet mot meg, og når jeg hører etter, da blir det feil også..

En annen måte å si det på: Du kan delta i debatten på lik linje med alle andre, hvor vi drøfter problematikken rundt bloggere og kosmetiske behandlinger, - uten at det handler om deg, altså: Lufte meninger og problematisere på generell basis.

Dersom du får spørsmål rettet direkte til deg, siden du har outet bloggen din her, er det vanlig høflighet å besvare så godt man kan, gjerne med en utdypning / begrunning av holdninger/meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, orfeus skrev:

En annen måte å si det på: Du kan delta i debatten på lik linje med alle andre, hvor vi drøfter problematikken rundt bloggere og kosmetiske behandlinger, - uten at det handler om deg, altså: Lufte meninger og problematisere på generell basis.

Dersom du får spørsmål rettet direkte til deg, siden du har outet bloggen din her, er det vanlig høflighet å besvare så godt man kan, gjerne med en utdypning / begrunning av holdninger/meninger.

Det er jo det jeg har gjort, men det er rett å slett ikke alle jeg har lyst til å svare, pga mange ufine utsagn om meg tidligere. Det bør respekteres hva jeg vil svare på og ikke. Jeg mener også at hvis dere må stille direkte spørsmål til meg angående min blogg, så lag heller en egen tråd om det da. Men da er dere vel redde for at jeg skal få reklame for bloggen og flere lesere, så det går vel ikke..

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk enig med @Lovelulu at hun har fått mange spørsmål knyttet til bloggen sin og selfølgelig svarer (dog selektivt) på det.

Så da er oppfordringen til de andre debattantene til å ikke spørre henne direkte mer. Hennes oppfatning av tingene har jo kommet frem for lenge siden.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Infinity skrev:

Jeg er faktisk enig med @Lovelulu at hun har fått mange spørsmål knyttet til bloggen sin og selfølgelig svarer (dog selektivt) på det.

Så da er oppfordringen til de andre debattantene til å ikke spørre henne direkte mer. Hennes oppfatning av tingene har jo kommet frem for lenge siden.

Riktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått klarhet i at det er lov å blogge om botox og andre kosmetiske behandlinger og plastik kirurgi, og også legge ut bilder. Det er bare når det går under annonsering og markedsføring det ikke er lov. Dette er fra sikre kilder.

Endret av Lovelulu
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Nå har jeg fått klarhet i at det er lov å blogge om botox og andre kosmetiske behandlinger og plastik kirurgi, og også legge ut bilder. Det er bare når det går under annonsering og markedsføring det ikke er lov. Dette er fra sikre kilder.

Jeg leste et blogg innlegg hvor det stod skrevet men alle dere bloggere har ansvar for hva slaks verdier dere fronter når det gjelder yngre bloggere og dere kan ikke fra skrive dere ansvaret. Det gjelder dere alle bloggere som blogger om botox, restilane, juviderm og plastiske operasjoner. 

Kropps presset som bloggere som blogger om det er ikke bra og ingen av dere kan fra skrive dere det ansvaret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg leste et blogg innlegg hvor det stod skrevet men alle dere bloggere har ansvar for hva slaks verdier dere fronter når det gjelder yngre bloggere og dere kan ikke fra skrive dere ansvaret. Det gjelder dere alle bloggere som blogger om botox, restilane, juviderm og plastiske operasjoner. 

Kropps presset som bloggere som blogger om det er ikke bra og ingen av dere kan fra skrive dere det ansvaret. 

Det er forskjellige meninger om dette, og vi får respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det hadde vært fint med tanke på debatten videre om du kan dokumentere slike «sikre kilder», det vil si legge ved lenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, orfeus skrev:

Det hadde vært fint med tanke på debatten videre om du kan dokumentere slike «sikre kilder», det vil si legge ved lenke. 

For min del trenger jeg ikke det. For jeg stoler på personen som bekreftet dette. Og da vet jeg at det fortsatt er lov å blogge slik jeg har gjort om kosmetiske behandlinger. Jeg trenger ikke bevise noe for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Tabris skrev:

En ting er hva som er lov, noe annet er de etiske refleksjonene rundt dette. Hva tenker du om det, Lovelulu?

Jeg må si meg enig med deg og du skrev det jeg tenkte og si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carina Maria
23 minutter siden, orfeus skrev:

Jeg tror det var på kommentar feltet hos en 40+ blogger jeg leste en komentar hvor det stod skrevet men greier ikke huske hvem blogger det var. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Carina Maria skrev:

Lovelulu og andre bloggere som driver med den type gift ,driter i hva slags verdier de fronter ut mot unge lesere. 

Fryktelig synd at unge jenter kan lese om botox,plastiske operasjoner,slanking. Men det beviser jo at de bloggere som driver med dette og fronter det i bloggen sin driter i unge usikre mennesker

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, orfeus skrev:

Disse såkalte sikre kildene hennes er fra to lesere på bloggen

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lovelulu skrev:

For min del trenger jeg ikke det. For jeg stoler på personen som bekreftet dette. Og da vet jeg at det fortsatt er lov å blogge slik jeg har gjort om kosmetiske behandlinger. Jeg trenger ikke bevise noe for dere.

Det var ren interesse, ikke for at du må bevise noe som helst. Dersom du mener du har funnet en sikker kilde på at det er ok, så mener du det, men jeg vil også se denne kilden.

Men hvorfor skal man skrive om dette? Bør man ikke ha noen refleksjoner rundt etikken og hvilken påvirkning man har på andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...