Gå til innhold

Vi som tar avstand til bloggere som blogger om kosmetiske behandlinger - Hva må og kan gjøres for å stoppe denne trenden?

Gjest Carina Maria

Anbefalte innlegg

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Lapper skrev:

SE hadde IKKE fått sponset dette av noen klinikk. Om du bare kunne lest det innlegget som ble lagt ut

Hun gidder ikke lese nyttige og fornuftige linker som beviser fakta og hun fornekter det som er fakta og tenker på hvordan hun skal forsvare den fake og falske kosmetiske verden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Lovelulu skrev:

Det er mye bloggere skriver om som er en privatsak. Det meste egentlig. Men er jo liten vits for meg å skrive noe som helst om dette, siden jeg er den eneste som er for kosmetiske behandlinger her inne. Ingenting jeg skriver som er positivt om kosmetiske behandlinger blir godtatt av noen her inne uansett. Så jeg bare innfinner meg med det, og kommer uansett hva noen av dere sier eller har å komme med her, være for kosmetisk behandling, og kommer til å fortsette å blogge om det 😊

Jeg tenker at du kan sprøyte så mye greier inn i ansiktet ditt som du vil. Du liker resultatet, flott. 

Det du ikke trenger å gjøre er å være ignorant til at det er et problem blant unge jenter, og å da fremme dette istedenfor å holde det privat, syns jeg er hjerteløst.

Det er kjempelett for deg å la være å skrive om det.  Det er ikke nødvendigvis lett å være ung og usikker å ikke la seg påvirke av det.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Jeg tror faktisk det er lov å reklamere for kosmetisk behandling. Hos meg popper det opp reklame for brystforstørrelse fra en kjent, norsk klinikk, flere ganger i uken og jeg har fått beskjed om at det er lovlig

I følge linene som @orfeus og lovene som @Lambigirl delte tolkes det ikke sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg kontaktet forbrukerombudet og de sa at måten denne reklamen var lagt frem på, var helt lovlig

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg håper noen klager inn bloggen din til forbruker ombudet siden du bryter med lov verket og jeg skulle ha gosjet meg viss det skjedde. 

Det er greit at du er for sånn behandling men du trenger ikke beskylde dem som er mot for og vere sjalu, ikke har råd eller at rynkene deres er stygge. 

Husk at det er bloggere som deg og alle andre som blogger om disse behandlingene som er dårlige forbilder når dere markeds fører kroppspress, falsk og fake utseende og dere er med på og bidra til hvordan fake kropper skal se ut. Det er et falsk samfunn du er med og bygger opp om 

Da må du godta at andre bloggere som Style connection skriver innlegg på bloggene sine hvor dem oppfordrer andre til og boikotte denne falske trenden. 

Hvor skal jeg henvende meg for og høre eksakt hva lover og regler er før jeg klager inn bloggen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Honey Dew skrev:

Jeg tror faktisk det er lov å reklamere for kosmetisk behandling. Hos meg popper det opp reklame for brystforstørrelse fra en kjent, norsk klinikk, flere ganger i uken og jeg har fått beskjed om at det er lovlig

Ja det er klart det er lov, hvertfall hos ikke sponsede bloggere. Håper ikke styleconnection bloggeren bruker ordet botox da, det er jo ifølge dere ikke lov i noen sammenheng i blogginnlegg....

Endret av Lovelulu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carina Maria

Hvor skal jeg henvende meg for og høre eksakt hva lover og regler er før jeg klager inn bloggen?

Undersøk med forbruker ombudet på kontoret der 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Ja det er klart det er lov, hvertfall hos ikke sponsede bloggere. Håper ikke styleconnection bloggeren bruker ordet botox da.

Men kan du svare meg på hvorfor SE fikk advarsel når det hun skrev om ikke var sponset? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lapper skrev:

Sett igang, det blir mange bloggere du må klage inn 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria

Men kan du svare meg på hvorfor SE fikk advarsel når det hun skrev om ikke var sponset? 

Det får hun aldri i verden til og svare på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du den ikke var sponset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lovelulu skrev:

Hvordan vet du den ikke var sponset?

Å du har fortsatt ikke lest innlegget?? Du skjønner at svaret står der😀

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Carina Maria skrev:

Det er ikke sikkert de linkene er helt riktige. Mye feil informasjon på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lovelulu skrev:

Sett igang, det blir mange bloggere du må klage inn 😊

Så lenge jeg kan gjøre en jobb med at unge jenter skal slippe og lese blogger hvor den dritten blir frontet,så gjør jeg det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lapper skrev:

Å du har fortsatt ikke lest innlegget?? Du skjønner at svaret står der😀

Hvorfor gnåler du om dette til meg? Jeg har lest det. Står ingenting om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lovelulu skrev:

Det er ikke sikkert de linkene er helt riktige. Mye feil informasjon på nettet.

Du skjønner at alle de linkene er bare funnet opp og lagt ut for moro skyld.. :kaklehone::hoho:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge jeg kan gjøre en jobb med at unge jenter skal slippe og lese blogger hvor den dritten blir frontet,så gjør jeg det

Du klarer aldri å stoppe kosmetisk behandling, og reklame i media, TV program og alt som er uansett hvor hardt du prøver.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lapper skrev:

Du skjønner at alle de linkene er bare funnet opp og lagt ut for moro skyld.. :kaklehone::hoho:

Ikke alle linker er sikre kilder til å stole på nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor gnåler du om dette til meg? Jeg har lest det. Står ingenting om det.

Ok... Da har nok jeg lest helt feil da skjønner du. Beklager så meget.. (Er det mulig,,ER DET VIRKELIG MULIG?)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer aldri å stoppe kosmetisk behandling, og reklame i media, TV program og alt som er uansett hvor hardt du prøver.

Har jeg snakket om tv og media? Jege snakker om bloggere.. Altså BLOGGERE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...